עירית ירושלים- ביזיון

baraba1

New member
עירית ירושלים- ביזיון

חניתי בירושלים היכן שבעבר פעלה תחנת מוניות (כיום התחנה לא פועלת במקום והמקום משמש כניסה לאתר בניה) בכל אופן, השלטים של תחנת המוניות עדיין נמצאים. אני טוען שמותר לי לחנות שם, הרי על אף שקיים שלט אין שם תחנת מוניות, ביתר הרחוב החניה מותרת. אני טוען שלא ניתן לתת לי דוח על חניה ב"תחנת מוניות" שכלל לא קיימת , העובדה שהעיריה לא הסירה את השלטים לא מאפשרת לה לתת דוחות. או שאולי אני טועה....?
 
אכן טועה ידידי..

מה שקובע זה השלט ולא שום דבר אחר. תאר לך שכל אחד יתחיל לנהוג בהתאם לחוות דעתו למצב בכביש, לאן נגיע?
 

baraba1

New member
מסכים באופן עקרוני, אך לא במקרה דנן

אין ספק כי הכלל הוא שמה שקובע זה השלט. ברם, אם ברור למעלה מכל ספק שהשלט הושם בטעות או שאינו רלוונטי אז ניתן להתעלם ממנו. (כמו שהיית מתעלם מתמרור של רסילת ברזל היכן שאין פסי רכבת). המדרכות נועדו לחניה ולשרת את הציבור וניתן להגביל את זה לצרכים שונים, למשל לתחנת מוניות. ברם, אם כבר אין שם תחנת מוניות לא ניתן להגביל את שימוש הציבור מכוח שלט שאינו רלוונטי. האם הגיוני שהעיריה שהתרשלה ולא הסירה את השלט תקבל פרס על התרשלותה? אודה לתשובתך המלומדת
 

baraba1

New member
אכן כן

העברתי בקשה לתובע לביטול הדו"ח, טרם קיבלתי תגובה.
 
ומניין לך לדעת שאין שם תחנת מוניות?

כשמוצב תמרור של תחנת מוניות (לא זוכר מספר), הוא מגדיר שטח בו רק למוניות מותר לעמוד, גם אם אין מבנה המשמש כתחנת מוניות של ממש.
 

baraba1

New member
תשובה

אני מסכים איתך שלא נדרש מבנה המשמש את תחנת המוניות בכדי ששטח מסויים יהיה תחנת מוניות, אני טוען שלפי חוק העזר העירוני בירושלים עצם קיומה של תחנת מוניות מותנה בתשלום של אותה תחנת מוניות לעיריה. במקרה דנן, התחנה שימשה בעבר כתחנת מוניות וכיום היא איננה משמשת לכך ולכן על אף עצם קיומם של השלטים אין שם תחנת מוניות והחניה מותרת. למרות עובדה זו, העיריה טרם הסירה את השלטים במקום הקובעים כי מדובר בתחנת מוניות. עו"ד קוזניץ התייחס לכך וטען כי מה שקובע זה השילוט במקום ותו לא. התייחסתי לדעתו המלומדת, תוכל לעיין בתשובתי למעלה.
 

dingo

New member
תקנות התעבורה מדברות על ...

כך שלנאשם יש אפשרות לחלוק על הקביעה של הרשות המקומית אם יוכח שהתמרורים הוצבו או סומנו שלא כדין. לכן בדוק אם בוטלה התחנה (עקב כניסה לאתר בניין) במידה וכן לתמרורים אין עוד תוקף שכן אין הם מוצבים שלא כדין. רצויי לבדוק החלטות ועדת תנועה שם בדרך כלל נמצאמידע זה. כמו כן רצויי לבדוק במחלקת רישוי ובניה אם שונו ההסדרים לצורך הבניה והעריה פשוט לא ביצעה אותם. אינג' הראל דמתי מהנדס תנועה http://damtitrafficeng.wordpress.com/about/http://damtitrafficeng.wordpress.com/about/
 
למעלה