עכשיו זה רשמי

אשדודיה

New member
ערב טוב:)

עד כה נתקלתי רק באשה אחת שתצא שעה אחרי כולם ותגיע שעה לפני כולם:)) אבל הגברים.... לא נשחטה עדיין שום פרה קדושה:))
 

Gilliana

New member
בוקר טוב...

... אני אומרת את זה כבר שנים - לפחות לגבי נשים נהגות בארץ. בטח יתלו אותי כאן אבל זו האמת - בתור מי שגומעת למעלה מ-50,000 ק"מ בשנה אני בהחלט יכולה להעיד על כך. למען האמת, כמעט ולא חולף יום שבו אני נאלצת לצעוק על נהגת זו או אחרת. אני לא אומרת שהגברים כולם בסדר - שלא אובן חלילה לא נכון אבל בכל מה שנוגע לנשים, הנהיגה שלהן ככלל - הססנית, חסרת בטחון, חסרת מעוף ולוקה בחסר מבחינת יכולת טכנית. הייתי מעריכה בגסות שרק 10% מכלל הנשים הן נהגות טובות ואולי גם זו הערכת יתר.
 
המשך יום נעים

בוקר טוב ב-4 אחה"צ?
. דעתי האישית לגבי נהיגת הנשים בארץ יותר חיובית מאשר הצגת כאן. אני חושב שיש ויש. חוסר הביטחון של הנשים הולך ונמוג וכיום נהיגתן לא שונה באופן מהותי מנהיגת הגברים ולדעתי זה מה שהמחקר ניסה להוכיח.
תודה לך.
 

Gilliana

New member
לצערי דעתי שונה...

ושוב, מתוך נסיון יומיומי. רכב שנוסע במהירות 60 קמ"ש בנתיב השמאלי של כביש ירושלים תל-אביב - לעולם אשה, רכב סוטה מנתיב לנתיב (מילא מבלי לאותת, אולם גם מבלי בדוק קודם האם הנתיב פנוי) - כנ"ל. רכב יוצא מחניה מבלי לבדוק את הכביש פנוי ועוד מקרים רבים אחרים. ב-90% תמצא אשה מאחורי ההגה. צר לי שזה כך אולם אלו הן עובדות החיים. יחד עם זאת נשאלת השאלה המאד מעניינת, מדוע בעצם זה כך? גם לגבי שאלה זו יש לי מספר תאוריות אולם זהו כבר נושא לדיון אחר.
 

s h o o s h a

New member
נו באמת, שימו לב לפרטים הקטנים

"הנהגות של היום הן לא הנהגות של פעם. הן מהירות יותר ועצבניות יותר ונוטות להסתכן בעקיפות. כך על כל פנים מתברר ממחקר שנערך ביפן ובארה"ב ומנתונים של משרד הפנים הבריטי..." אבל, כאן, אצלנו, בארץ? תראו לי נהגת אחת שעונה לתיאור שלעיל. אחת... אלא אם כן (במחשבה נוספת) קלטו ישראלית נוהגת בארה"ב או ביפן...
 
די נו באמת....

אומר לך מה הביא לפרסום הידיעה הזאת - קוביה פנויה בעיתון, וצורך בטריגר אמוציונאלי. הרי מרבית קוביות ה"הידעת?" שבעיתון ובכלי התקשורת בכלל הם כאלו. מפרסם הכתבה פשוט ניצל את מלחמת המינים בפורמאט היותר קריקטוריסטי שלה - כדי למלא עוד כמה שורות ולעורר סערה בכוס תה. וחוצמזה, ללא שום קשר לאמיתות המאמר או שקריותו (שכן המדיה בכללה נוטה לדמות עכבר לפיל) - אני מאמינה שכשם שיש נהגות גרועות (ויש) יש גם נהגים גרועים. ולמען הסר ספק - תשובתי ניתנה אך ורק כמחאה על הצגת הדברים כעובדה, ולא כשיקוף אמונתי שלי. מנסיוני האישי על הכביש אני יכולה לחבור לקודמתי ולהודות שכאשר אני נתקלת באשה על הכביש - ברוב המקרים זה ייגמר בצרחות... (לוקחת את רגליי ונמלטת)
 

גלגול2

New member
נו נו נו... לא יפה לצחוק עלינו ...

כי בבלעדנו הגברים לא מוצאים את עצמם וככל שזכור לי 80% מכלל התאונות בארץ בוצעו ע"י גברים, אז למה לקלקל.
 

אלמרה

New member
../images/Emo140.gif ברוכה הבאה גלגול2

אכן מי אנחנו הגברים ומה אנו בלעדיכן. ובאשר לאיכות הנהיגה בארץ, מי שלא נהג באיטליה לא יודע עד כמה נמוך עוד ניתן לרדת. אבל ברצינות? הייתי מגדיר פרמטר אופייני לכל מי שנוהג לא טוב: אגוצנטריות וכל מי ש"תופס תחת" על צד שמאל של הכביש ולא מפנה אותו למען אלו שעוקפים וזאת בנוסף גם לשיחת הטלפון הסלולארי (לרוב אפילו ללא דיבורית) הוא הארכי מניו'ק שצריך להעיף מהכביש ראשון!
 

Gilliana

New member
אלמרה ידידי...

על עניין הנהיגה באיטליה אני חייבת למחות בתוקף. כמי שנהגה באיטליה לא מעט, בערים שונות בכל רחבי המדינה (ובעיקר נפולי - הפרועה מכולן) אני רוצה לציין- נכון שמדובר בנהיגה אגרסיבית אולם הנהגים האיטלקים ללא יוצא מן הכלל הם נהגים מיומנים והכי חשוב - מתחשבים בחבריהם בכביש! וזאת בניגוד אלינו. האמן לי ידידי, נהגתי במקומות רבים ברחבי אירופה וארה"ב ובשום מקום לא מצאתי "רמה" נמוכה כמו אצלנו, למען האמת - אפילו לא קרוב. הכביש בישראל דומה יותר לשדה קרב...
 

אלמרה

New member
בדיוק על נאפולי דברתי ג'יליאנה

שם ראיתי את המכוניות הכי חדישות, הכי הכי מפוארות אבל עם סקוטש-טייפ מחזיק את הטמבון באופן שלא הותיר בי ספק כי שם, מרגע שיצאת עם רכבך לכביש - הלכה המכונית פארש... וזה רק ענין של זמן... היה לי שם מארח מקומי שגם הזהיר אותי מפני נהגים במעבר חציה: "אך ורק אם ראית לו את הלבן בעיניים, אתה יכול לרדת למעבר החציה ולחצות - וגם זה בתנאי שלא התחלף לו באמצע הרמזור" אלו היו דבריו... ועל "Dare precedenza" הנהגים שמעו בקורס הנהיגה רק כהמלצה... כמו על הרמזורים... (צחוקים)
 

Gilliana

New member
לגלות לך סוד?

נאפולי זו אחת הערים שהכי נהניתי לנהוג בה. נהגתי שם כבר לפני הרבה מאד שנים. בכלל מאד מאד נהניתי לנהוג באיטליה ואפילו נהגתי שם עוד בטרם היה לי רשיון רשמי (שוב, זה היה לפני המון שנים). לגבי הולכי רגל - זה כבר סיפור אחר. כל חציית כביש משולה לצליחת שדה מוקשים. פחד אלוהים! שורה תחתונה - להשוות את הנהיגה באיטליה לנהיגה בישראל זהו עלבון ברור לאיטלקים.
 

אלמרה

New member
ואני אגלה לך סוד אחר...

את נאפולי אזכור בשל המון דברים אחרים יפים וטובים... בית האופרה למשל, המסעדות (לא, לא כדורגל בכלל), המוסיקה ובעיקר השיר Era de Magio שמאז - הפך להימנון אהבה בשבילי... וגם בזכות האי ממול, קפרי...
 

Gilliana

New member
נאפולי עיר מדהימה

בזה אין כל ספק ובכלל איטליה היא ארץ נפלאה.
 
הנהיגה כמשל

אני חושב שעלינו להתמקד בקטע האחרון בטור הזה. "התוצאות מצביעות על המקום החדש של הנשים בחברה המודרנית... אבל באופן טבעי הן מרגישות בטוחות וחזקות בתוך המכונית ואוהבות את המתח והכח של נהיגה במהירות גבוהה, זה מתאים לשינוי התפקיד של האשה היום שהיא יותר עצמאית". הנשים בנהיגה מסמלות לדעתי את שינוי הסטטוס שעבר עליהן במשך השנים. בתחילה, הן לא חלמו אפילו ללמוד לנהוג ולקבל רשיון. אח"כ, הן למדו, קיבלו רישיון, אך העדיפו שבן זוגן ינהג מפני שהוא הגבר. ועתה, הן "חורשות" בדיוק כמו הגברים. יש ביניהן זהירות ויש ביניהן לא כל כך זהירות, וזהו עוד אחד מסממני העידן המודרני. ונאוקו יקירתי, להתעמת כן ואפילו רצוי, אבל לקחת את הרגליים וללכת זה לא הפתרון. ואיך אומרת לאה גולדברג בספרה " דירה להשכיר"? "שבי עמנו הנמלה"
 
למעלה