על המסיכה

shellyland

New member
על המסיכה../images/Emo148.gif

נושא שמעסיק אותי משום מה מאז אתמול.... "זה מה שהמסיכה עושה: מה שאתה הכי מפחד לאבד, אתה מאבד מיד - ההגנות הרגילות שלך, ההבעות הרגילות שלך, הפנים הרגילים שאתה מסתיר; ועכשיו כשאתה מוסתר במאת האחוזים, כיוון שאתה יודע שהאדם שמסתכל עליך לא חושב שזה אתה, אתה יכול לצאת מהקליפה שלך" (פיטר ברוק)
 
אוי, אני אוהב את הציטוט הזה...

רציתי לרשום אותו כפתיחה למאמר, אבל לא היה לי זמן לכתוב את המאמר.... באמת, ששמים את המסכה/ תחפושת/ כינוי בפורום אפשר להתנהג אחרת, כל המחסומים החברתיים/ אישיים/ סתם נעלמים. אפשר לתרץ הכל בטענה של: "זה סתם משחק, זה לא אני באמת..." כשנמצאים במעטפת הזאת אפשר להיות באמת אתה, אבל להגיד- זה לא אני באמת הכיסוי המושלם!
 
סכיזופרניה?

אומרים שיש בנו שלושה אנשים: מה שאנחנו חושבים שאנחנו מה שאחרים חושבים שאנחנו ומה שאנחנו באמת. לדעתי המסכה מאפשרת לנו לצאת מכבלי הזהות החיצונית שלנו ולהיות מה שאנחנו באמת (להבדיל מהכיסוי המושלם). ואם לחזור למסגרת של הפורום אז אך אומרים סכיזופרניה בעיברית?
 
לא נראה לי שיש לפורום מסגרת....

כלומר, אפשר לחרוג קצת יש לו גבולות אבל לא מסגרת ככה נראה לי... מהו הכיסוי המושלם?
 
קטונתי

לא יודעת אם אני בכלל מחפשת כיסוי מושלם. אולי לכול מטרה יש את הכיסוי המושלם שלה?
 

lady_anne

New member
זה לא אוקסימורון במקרה?

מסכה אמורה לכסות, ואילו לדברי החיפוש ית "המסכה מאפשרת לנו לצאת מכבלי הזהות החיצונית שלנו ולהיות מה שאנחנו באמת (להבדיל מהכיסוי המושלם)." כיצד מתישב הכיסוי של ה-
עם הזהות העצמית האמיתית? ואיך אומרים אוקסימורון בעברית?
 

zimes

New member
סתירה פנימית.

או סתירה (?). אבל זה לא תרגום מדויק: אוקסימורון הוא ביטוי שיש בו סתירה פנימית.
 
מינוס * מינוס = פלוס

הזהות החיצונית שלנו היא מסכה שכן היא לא הזהות האמתיתי שלנו (מה שאחרים או אנחנו חושבים שאנחנו). שימי מסכה על מסכה ותצא הזהות האמיתית (האמת...בשלב הזה אפילו אני קצת הסתבכתי, לא מוצאת דרך פשוטה להסביר את זה)
 
../images/Emo96.gif הפוך על הפוך

מה שמראים לכל בחיי היום יום- מסכה מסכה מכסה טפח אחד ומגלה טפחיים. <מסכה מכסה מסכה מכסה מסכה....> המסכה הפורימית/ אינטרנטית מבטלת את המסכה הרגילה ובכך מגלה את האדם האמיתי שעומד מולך ומישהו מוכן להסביר לחתלתול תועה- מה זה "כיסוי מושלם"!??
 

shellyland

New member
כן, וזה כל העניין

שהרי כל החיים אנחנו עסוקים בלעטות על עצמנו
שיגנו עלינו מפני העולם ולא יחשפו את מה שאנחנו באמת, ורק כאשר אנחנו באמת מכוסים אנחנו מרגישים מספיק מוגנים ובטוחים ויכולים להביא את עצמנו בלי חשש להפגע. בגלל זה לקרנבלים יש כזו הצלחה בעולם. הצורך להתחפש על מנת להיות מסוגלים להשתחרר הוא אוניברסלי. אגב, על ליז טיילור האלילה (בת מזל
למקרה שזה מעניין מישהו) אומרים שהיא תמיד משחקת ורק כשהיא לפני מצלמה יוצא "האני האמיתי" שלה.
 

פלפל.

New member
אלמוניניות ../images/Emo148.gif

האלמוניות במרחב הוירטואלי גדולה יותר מכל מה שאדם חווה בסביבה זרה משום שנוכחותו בסייברספייס אינה מלווה בישות החומרית שלו. הגולש מממש את עצמו ככל העולה על רוחו. כאשר הוא מצטרף לקבוצה הוא יכול לעמוד בצד, להקשיב, להיות Read only, רואה ואינו נראה - או ללבוש דמות כלבבו ולקחת חלק בחייה, להשמיע, לשכנע או להשפיע. המחקר מעלה שעבור אנשים רבים האנונימיות היא אפודת מגן ובחסותה הם מגלים חשיבה נועזת, כנות אמיצה, חשיפה כואבת. הסרת העכבות יכולה לחשוף גם פן פחות חיובי באישיות האדם אולם גם ההתגלמות הזאת היא השתקפות אותנטית של מה שיש בו.
 

shellyland

New member
אז עוד ציטוט, מהאהובים עלי במיוחד:

"בערב הסרתי את המסכה והנחתיה בפינה כדי שתתיבש עד הבוקר. אינני יודע אבל קשה לי לישון על אבן. יתכן שבימי משבר כאלה אני דורש יותר מדי אבל בלילה אין לי כל רצון לכסות את פני" (נתן זך "למען פידיה")
 

lady_anne

New member
ודבר אחרון על מסכות

פעם היו משתמשים בהן כדי לטשטש הבדלים בין המעמדות, בין עשירים לעניים, בין נכבדי-העדה לבין פשוטי העם. כיום על-אף המסכות ניתן בברור לראות מי הביא משלוח מנות גדוש יותר, ולמי הביאו במיוחד מחו"ל תחפושת של סינדרלה. האם מסכות ותחפושות מוגבלות לסממנים חיצוניים בלבד?
 
למעלה