על מתכונים מותר לדבר?

  • פותח הנושא monni
  • פורסם בתאריך

monni

New member
על מתכונים מותר לדבר?

נורא רוצה להתחיל להכין חלה בימי שישי עם הקטנצ'יק. אני מחפשת מתכון "בריא" כלומר, קמח מלא ולא המון שמן. יש למישהי מתכון שנוסה בהצלחה?
 

אמארונה

New member
בטח שמותר ואפילו רצוי../images/Emo13.gif

איזה כיף של רעיון. לי אין מתכון כזה כי אף פעם לא הכנתי לחם או חלה, אבל מכירה מישהי שבטח תוכל לעזור לך.
נורקס
 

נורקס

New member
חלה מקמח מלא...לא רעיון כ"כ טוב

זה פשוט לא יצא חלה. חלה היא חלה-כזאת לבנה בורכה פנים ושחומה בחוץ. ככה אני רואה את זה (אבל אולי אני שמרנית???). אני יכולה לתת לך מלא מתכונים ללחם בריאות מקמח מלא ועוד כל מיני דברים בריאים, אבל זה לא חלה-מה לעשות. מה שכן הייתי מציעה לך לנסות זה לקחת את המתכון שיש לך לחלה ולהחליף את הקמח הלבן לקמח כוסמין (אומרים שהוא בריא יותר). אישית לא ניסיתי את זה , אבל אפיתי לחמים מקמח כוסמין. הוא פחות כבד ודחוס מקמח מלא ויכול יותר להתאים לחלה. אם יש שמן במתכון את יכולה להחליף אותו לשמן זית או כל שמן אחר בכבישה קרה. אם אין לך בכלל מתכון לחלה, רק תגידי, אני אשלח לך בשמחה. בהצלחה
 

monni

New member
אוקיי נורקס, אם יש לך מתכון טוב שאת

משתמשת בו, אשמח לקבל!
 

נורקס

New member
הי monni אני ממש יוצאת מהבית עכשיו

אז שולחת לך בנתיים את המתכון ללחם כוסמין. מתכון לחלה אין לי באינטרנט כי זה מספר, אז מבטיחה להקליד לך בהזדמנות הראשונה. קבלי מתכון ללחם כוסמין
 

monni

New member
אוף הלכתי לקנות קמח כוסמין - נורא

יקר!!! אני גרה בארה"ב, אז אני לא יודעת כמה זה עולה בארץ. אבל ב4.5 דולר אני יכולה לקנות לחם איכותי במאפיה יוקרתית... אולי אחפס בחנויות אחרות.
 

נורקס

New member
בארץ 1 ק"ג קמח כוסמין עולה 13ש"ח

מ-1 ק"ג של קמח יוצאים שמי כיכרות. אם קונים כיכר מוכנה של לחם כוסמין זה בערך 15-17 ש"ח. אז לפחות בארץ זה די משתלם. אולי תבקשי שישלחו לך קמח מהארץ?
 
מנצל"שת- מזון לתינוקות

מי ניסה להכין חלב שקדים משקדיה ולתת לתינוק? מאיזה גיל? ואם כבר, מישהו פה מכיר במקרה דיסה לתינוקות על בסיס קמח אורז וקמח קינואה? יש לי את זה ביד, כתוב מעל גיל חצי שנה, אני לא נתתי לדור בזמנו, ולפני שאני עורכת ניסויים מדעיים על הבת שלי, אני תוהה אם מישהו כבר ערך ניסוי שכזה על מי ממכריו.
 

רחלי@

New member
חלב שקדים

אני מכינה לאליה מגיל 8 חודשים בערך אבל עוד לפני כן נתתי שקדיה. שמה בכלי שתי כפיות שקדייה עם 200 CC מים וטוחנת חצי דקה עם הבלנדר-מוט. היא שותה את זה בהנאה כשאוכל עדיין כמעט לא מעניין אותה(בת 10 ח').
 

רחלי@

New member
בתוך הפירות או כממרח ללחם

בערך בגיל 8 ח' התחלתי לערבב טחינה, שקדיה וממרח גרעיני חמניות, עם קצת מים וטיפה סילאן ולתת לה עם חתיכת לחם. נרשמה הצלחה יחסית. בתוך הפירות היא פחות אהבה.
 

Jמר

New member
לי יש מתכון מצויין

עוקבת אחריכן כבר כמה ימים ומצאתן חן בעיני... אמא שלי מכינה חלות נהדרות מקמח מלא ובלי מרגרינה. הקמח הוא לא מלא מאוד.. אלא נקי כזה. והנה המתכון: 1 קילו קמח 2 כפיות מחוקות מלח קצת יותר מחצי כוס סוכר 1/2 כוס שמן 1 חלבון ביצה 2+ כוסות מים חמימים 1 כף שמרים יבשים יוצרים בצק, מתפיחים שעה וחצי. לשים טוב, ויוצרים חלות. נותנים להן עוד התפחה של חצי שעה ואז מורחים עליהן חלבון שמעורבב עם קצת שמן. מפזרים שומשום ואופים ב170 מעלות עד שמזהיב. לא צריך להשתמש במערוך אלא יוצרים נחשים עם הידיים ואיתם קולעים, כך זה יוצא רך יותר. החלות רכות ומעולות!! יאמי, טעם של אמא...
 
למעלה