על 1984 ותש``ס

על 1984 ותש``ס

מישהו קרא את 1984? מישהו מכם הבין את הספר הזה? בכל מקרה, אם כן ואם לא, כדאי לכם לקרוא אותו, ספר חזק. (ממולצת הגרסה האנגלית כי התרגום לעברית ממש מגוכח) אז מי שקרא את הספר, תגידו, המפלגה בעולם הקודר הזה, והתעמולה השקרנית ופולחן המנהיג לא מזכיר לכם קצת את ש``ס? גם שם האהבה נתפסת כאסון לצייטנות המפלגתית, והמנהיג נתפס כאל, גם שם הנידוי הוא אכזרי וכואב, וגם שם יש הרגשה מרה של ציטוט, ריגול, חוסר פרטיות ודיכוי של כל מחשבה ליברלית. אז אם ככה, את מי יש להאשים בכל, את החרדים או את ש``ס? אני יודע שרובכם ידעתם את זה, אבל אני יוצא פה בהצהרה: אני מתחיל לכתוב תסריט שמבוסס על הספר 1984, יהיה בו את אותו סדר עלילתי, אותם סמלים ואותם קונפליקטים, אלא שאני אשנה את הרקע ואת הזמן, ואלביש אותו על האוכלוסיה החרדית ועל האוכלוסיה החילונית-קיצונית. גם בו יהיה סיפור אהבה שנגמר באסון, גם בו יהיה אקט של בגידה וניכור חברתי, וגם בו, בסופו של דבר יהיה... אתם תראו! תודה על התמיכה, אויי ואבויי לכם אם תעתיקו. Life Is Art...
 

נעל

New member
בהצלחה!

אבל אפשר להסתכל על זה גם כך: עוד נצחון קטן לש``ס. הכל ממשיך להסתובב סביבה. אתם חושבים שלאנשים שבוחרים בש``ס אכפת באמת אם הם יובילו לדיקטטורה, או אפילו מדינת משטרה-רבנית? לנעל נראה שלחלקם כן, אבל לחלקם לא יהיה אכפת. יהיה להם קל יותר ככה. לפחות בהתחלה. נעל ;-)
 

Sweet Euphoria

New member
טוב...אז...

הצבא תמיד נראה לי דבר מאוד מאוד רחוק, ות`אמת די קיוותי שזה ישאר במצב הזה, אבל מה לעשות הצו הראשון קרב ובא. ואני די קלולס בנושא...כמה מפגר שזה נשמע. אז ככה- אשמח עם מישהו שכבר עבר, או שיעבור ויודע על מה הוא מדבר-יסביר לי מה לעזאזל הולך שם! שמעתי סיפורים ונפלאות, אבל אף אחד ת`כלס לא אומר מה עושים...בדיקות רפואיות זה אני יודעת, אבל גם פה-איזה מן בדיקות? ממני...המפחדת עד מוות מהדבר הזה שממש גדול עליי-שנקרא צבא. רעות
 

Black Star

New member
דווקא את זה לא הרגשתי...

במובן אחד אולי זה נכון- ההליכה העדרית הזאת, הנהייה אחרי עובדיה הזה. אבל המפחיד ב- 1984 זו החדירה הזאת לפרטיות, שהם יודעים עליך הכל, ממש הכל, וכו`. זה יש ביהדות הדתית-חרדית, כי ככה המסורת התפתחה, אבל זה לא ככה בש``ס... כלומר... הם לא כופים אחד על השני, רק עלינו הם רוצים לכפות...והם לא יודעים הכל עלינו.מה שכן, הם בהחלט מנסים לשנות ת`הסטוריה לפי מה שנוח להם... ובזה זה מאוד דומה. :)
 
מי יעז? פידבק בבקשה:

למי שלא מכיר, 1984 עוסק ברומן שמתפתח בין שני אנשים שכל מטרתם היא לעבור על חוקי המפלגה בהפגנתיות נסתרת, ולעשות את הדבר שהכי נוגד את עקרונותיה- לאהוב אחד את השני בכל ליבם. חשבתי להוסיף לתסריט שלי (שכאמור מציג את ש``ס בתור המפלגה), צד אחר לגמרי של האוכלוסיה - החילוניים הקיצוניים ביותר - הנאו-נאצים הישראליים. חשבתי על זה קצת והגעתי למסקנה שאני לא יודע עליהם מספיק (אפילו פחות ממה שאני יודע על ש``ס). מה דעתכם? -לא רק להתמקד בש``ס אלא גם בהם. איזה צד לדעתכם צפוי יותר שיתמתן כשייחשף לרומן האסור הזה? -מי מהצדדים יחליט למחול לחוטאים על חטאם ולקבל אותם לשורותיו, הש``סניקים או הנאצים?! אם אני חורג מגבולות הטעם הטוב תגידו לי, אבל זכרו שמדובר בסרט שאמור לעניין ולזעזע באותה מידה. Life Is Art...
 

רותם 23

New member
אם כבר .... אז כבר....

אם אתה רוצה לכתוב תסריט אז אתה צריך להתאמץ!! הרעיון יפה אך אם לא יהיה בשר זה יהפוך לעוד אחד מהסרטים ...שמדברים על...!! זה לא פשוט אתה צריך להכיר להבין ואולי גם לחיות אורך חיים כדאי להציג אותו בתסריט . כי מטרתך היא לזעזע ,וליצור דיון ציבורי במכוון, ושאנשים יפתחו את העיניים ויבינו מה מתרחש להם מתחת לאף!!
 
אופס... שכחת את אלוהים!

לגבי החדירה לפרטיות, מי שבאמת מאמין באלוהים מבין הדתיים אכן מרגיש שאלוהים רואה אותו בכל זמן ובכל מקום. המפלגה, אם כך, משל למפלגה החרדית - ההנהגה של ש``ס, אך האח הגדול בעצמו, הוא האלוהים. ככה הם יודעים שאין חוטאים, ואם יש, הם יבואו על ענשם. האמת היא שהעונש אינו קשה כ``כ אם מסתכלים עליו מנקודת מבט חילונית. אבל עצם ההרגשה, שאתה חיי בעולם שבו כולם מנסים לרצות את הקב``ה, ומייחסים את הצלחותיהם והישיגיהם לו, ורק אתה חטאת ועכשיו אתה חיי בלי העזרה שלו, זאת הרגשה שיכולה להטריף בני אדם. בגלל זה חוזרים בשאלה לפעמים מתקשים לעשות את הסוויצ` הסופי, ולשכנע את עצמם שאין אלוהים, ושהוא לא רודף אותם. ביג ברד`ר איז וואטשינג יו...
 
היי

זאת אני, Black Star, מהעבודה של מאמא... מה שרציתי להגיד... זה שזה לא קשור דווקא לש``ס. על זה מבוססת כל האמונה היהודית, כמו גם הנוצרית (אולי גם האיסלם או הבודהיזם או האינקה, לא יודעת...). הרבה יותר קל להפחיד אנשים ובכך לגרום להם לקיים מצוות, מאשר כל דבר אחר... :)
 

yad

New member
האמונה היהודית

מבוססת על זה שתהיה אדם טוב. אפילו אם חטאת, מספיק שתחזור בעצמך באמת, והאל לא יעניש אותך. רוב הנביאים לא מטיפים דווקא לזה שתאמינו באל, אלא דווקא לזה שתהיו אנשים טובים. ``המאורת פריצים נהיה הבית הזה?!``. יעני, מה אתם מתפללים בלי לחזור בכם מדרככם הרעות? אתם לא יודעים שזה לא עוזר? זה היה ירמיה מתוך התקליט החדש שלו. עיזבו, אני שומע בעבודה כל הזמן גלגלצ. זה מה שקולטים בנבכי המכון הסולארי. דווקא הנצרות (ליתר דיוק הקתוליזם) מבוססת על הרעיון הזה של האל הגדול והנורא (למה אחרת כנסיות כל כך גבוהות? וכל הרעיון של התאי וידוי... וכו`). וסליחה, איך בדיוק עובדת מדינה? ``אם תרצח מישהו נשים אותך המון זמן בכלא!`` ``אם תאנוס מישהי נסרס אותך!`` זה לא השגת צייתנות באיומים הרבה יותר נוראיים? מה לעשות, בני האדם לא תמיד טובים. לדעתי המצב האנושי מאוד גרוע אם זה לא מובן מאליו שאסור לרצוח מישהו אף פעם, וצריך חוק ועונש חמור כדי שאנשים לא יעשו את זה. אני אנרכיסט באידאולוגיה, איש של חוקים חמורים בחיים. יותר מזה, חוק צריך להיות קר ולא אנושי עד כמה שאפשר. ברגע שמכניסים לחוק טיפה של רגש או נסיון להתחשב בזולת, תמיד תופסים על זה טרמפ ומחמירים את המצב בסופו של דבר. למשל החוק לגיוס בחורי ישיבות. אם היו אומרים על ההתחלה- אנחנו מגייסים את כל מי שהגיע לגיל 18. אנחנו לא מגייסים כל מי שלומד בישיבה ועוסק בזה כל החיים. פשוט. ישיר. מכסה את הכל. לא התחכמות כמו ``אנשים שתורתם אומנותם``. יאללה. בתנ``ך לפחות החוקים הם מאוד פשוטים וישירים. לא מסובכים. ככה צריך להיות. זה ואכיפה יעילה. בסך הכל אין אף חוק רע בתנ``ך. זה הפרשנויות של המתחכמים שהופכים את החוקים לרעים. בדיוק כמו בארץ.
 

yad

New member
למה החיבור הזה בין ש``ס לחרדים?

דבר ראשון הרבה מאוד מהמצביעים של ש``ס הם בכלל לא חרדים. סתם הערה. דבר שני, זה שש``ס קיימת זה לדעתי בגלל בעיות חברתיות שקיימות במדינה, לא בגלל הדת ולא בגלל הטמטום שאתה מייחס לבוחרים שלה. אז לא בהכל אשמים החרדים, למרות שזה הרי נורא הגיוני להאשים אוכלוסיה של כולה מאה אלף איש בכל הצרות של המדינה. זה ממש נעשה מגוחך להאשים את הדת בהכל. זה אפילו די טפשי.
 
למעלה