עמיר בניון, סגנון מוסיקה מגובש?

Jazzyik

New member
מיינסטרים מול אמנות

שלום שרה הירושלמית, למען הסר ספק, השיר ניצחת איתי הכל , הוא שיר נפלא, והעיבוד בו טוב. יחד עם זאת כמי שמכיר היטב את שני אלבומיו הראשונים של בניון (ובהזדמנות זו אני מפציר בך לרכוש אותם...:) )המחשבה לו היה בניון נשאר באותו קו איכותי של שני אלבומיו הראשונים, ומעבד באותה רוח את השיר ניצחת איתי הכל, היינו חווים שיר שהוא בעוד רמה או שתיים ממה שאנו מכירים. מוסיקה, לעניות דעתי, היא סוג של אמנות, בניון הוא לא אמן פופ שמחפש לעשות כסף ותהילה מהמוסיקה שלו, וכניסתו למוסיקה היא ללא ספק נסיון ליצור אמנות, ליצור משהו ייחודי, אישי ואינטימי, אני בטוח שמבחינת יצירה, שני אלבומיו הראשונים של בניון הם אלה שהכי קרובים לליבו, אני דוגל במחשבה שלא צריך לנסות מיינסטרים ולנטוש את האמונה ביצירה האישית והאינטימית - חשוב לזכור שבניון לא זנח את הקו המוסיקלי שלו, נקרא לזה, פזילה לעבר המיינסטרים. נ.ב. - שרה יקירתי, רכשי את שני הדיסקים הראשונים של בניון, אני מבטיח לך שאת תיחשפי למוסיקה מאוד איכותית. ואגב, אני משוחרר טרי, לאחר שירות מהנה אך מתיש, נח ומתרגל לאזרחות.
 

sHAi CoheN 2

New member
אל תיהיה כל כך בטוח.

בזה ש-2 האלבומים הראשונים שלו הם הכי קורבים לליבו. כי אתה לא יכול לדעת. את האמת אני יגיד לך, אני חושב ש"ניצחת איתי הכל" הוא בין השירים הכי קורבים לליבו ואני חושב ככה כי את השיר "ניצחת איתי הכל" הוא כתב על המוזיקה, כן כן הוא כתב את השיר הזה על המוזיקה שלו. עצה שלי קטנה : תשמע את השיר "ניצחת איתי הכל" ותקשר את זה למוזיקה שהוא יוצר. ואולי תסכים איתי. דרך אגב, מזל טובבב
על שיחרורך מצה"ל!!!
 

Nahoum

New member
אין ספק שבאלבום השני של עמיר

שומעים עמיר נטו, גם הגולשת G אמרה את זה כאן כמה פעמים. ב"אותו מקום אותה הרוח" - שומעים את היצירות של עמיר נטו. אני גם כתבתי והוספתי שלפי דעתי, היצירות של עמיר באלבום הזה הם באות מהמקום הפגיע שלו, האינטימי, החשוף והאישי - ככה אני חושב. אשמח לשמוע מה דעתכם בעיניין הזה, נחום.
 

Jazzyik

New member
עמיר בניון, סגנון מוסיקה מגובש?

שלומות לכם ידידיי, ובכן, הייתי בשער של תפוז, ושם נשאלה השאלה, עמיר בניון מוסיקה מזרחית או פופ? נדמה שיוצרי השאלה לא כל כך ניסו להתעמק ולהבין מה בעצם שואלת שאלתם, כי הרי כל בר דעת יודע שפופ (מוסיקה שהיא פופלארית לזמנה, גם מוצרט היה פופ בזמנו) או מוסיקה מזרחית, הן שתי קטגוריות מוסיקליות מעורפלות, חסרות תוכן וקיטשיות - במקרה הטוב. והרי, לשם מה התכנסנו כאן, הרי עמיר בניון מלא תוכן, אולי היוצר עם האמירה הברורה ובעל התוכן הישיר שסצינת המוסיקה שלנו ראתה מאז מאיר אריאל זצ''ל. ואמנם השאלה נותרה, איזה סוג מוסיקה עמיר בניון יוצר? האם מישהו יכול לנסח את זה במדוייק? לקלוע לז'אנר במלה אחת? קשה ללא ספק. עמיר עדיין לא לא מגובש בצורת המוסיקה שהוא רוצה ליצור, בכתיבתו הוא יותר מגובש, שיריו כשירים בעלי אופי אחיד וכמעט אינם משתנים מאלבום לאלבום, אולם, לא ברור אם הוא יודע לאן הוא פונה מוסיקלית, האם זה הממסד שמחבק אותו יותר מדי שהוא פונה לסגנון קליל כבאלבום שלכת? האם זה חוסר ההצלחה היחסי של אותו מקום אותה הרוח? האם מכל הסיפור של עמיר בניון מתחוור לנו שקשה לאמן בארץ ליצור מוסיקה שהיא מנוגדת קליל למיינסטרים ושהיא גם לא סוג של רוק, פאנק או כל המשפחה הזו (שלה למרות שכל יש בית חם) האם למוסיקה האתנית - בלוז, ג'אז יש מקום בארץ? נסקור את אלבומיו של בניון המוכשר: רק את - אלבום ביכורים נפלא, מגובש מאוד כיחידה אחת. ברי סחרוף אורח בשיר הראשון, ללא ספק נתוני פתיחה טובים. האלבום הצליח לא רע, אולם לפי הבנתי היה קשה לבניון לקבל את ההצלחה, או משהו דומה, בכל אופן, הקו שבחר בניון לאלבום הזה היה די ייחודי בנוף המוסיקה הישראלית, האתניות זעקה, שימוש בכלים אוריינטליים עם קריצה לרוק במיטבו. אותו מקום, אותה הרוח - האלבום הטוב ביותר של עמיר ואחד הטובים שנוצרו אי פעם במוסיקה העברית (יחד עם סימנים של ברי, עבודה שחורה של אהוד בנאי שירי מועד של מאיר אריאל ועוד) ייחודו וטיבו של האלבום נעוצים בסיבה אחת, המקוריות, אין עוד אלבום כזה במוסיקה העברית, כמו שאהוד בנאי היה מקורי בעבודה שחורה, כך עמיר, שיצר אלבום מרגש ושואף לשלמות מוסיקלית. האלבום הוא קלאסי, ללא ספק, מוסיקה קאמרית במיטבתה, עמיר בניון אמר, ובצד באחד מראיונותיו האחרונים, שאף אחד לא עושה מוסיקה מזרחית אמיתית בארץ יותר והוא צודק, אף אחד לא יוצר אותו מקום אותה הרוח בארץ, סעו למרוקו, תורכיה, צפון עיראק ואולי תשמעו משהו דומה, מוסיקה קלאסית מן המזרח, אנדלוסית, קמארית, קלאסית רומנטית. שילוב מנצח שלצערי ולא להפתעתי נכשל בקופות....הקהל הישראלי לא אוהב דברים טובים מדי, קשה לו להבין מוסיקה מאתגרת, הבה נעביר לגלגל''צ, יש רוני סופרסטאר... האלבום השלישי והרביעי - אחרי הנפילה המסחרית של אותו מקום (וזאת לאחר ההצלחה יחסית של רק את), בניון לקח לעצמו פסק זמן והחליט על שינוי כיוון, חזרה למפיק נדב ביטון (מוכשר בצורה יוצאת מהכלל) והחלטה יצירתית לנסות לעבור המיינסטרים, לא נלאה במושגים של מקצבים אלקטרוניים וטונאליות שונה, אבל עמיר החליט שבמקום לעשות שילוב אקזוטי של מוסיקה קלאסית, אנדלוסית, מזרחית אמיתית, רוק ואתניות, לעבור לשילוב של מוסיקה מזרחית ארצישראלית במקצב איטי אך קליט ומוסיקה אלקטרונית עם לחן לעתים מתחסד, אמנם, זה נעשה בצורה מהוקצעת וטובה, והשירים טובים יחסים וצפים במעלה המוסיקה העברית העכשווית, אבל, כואב לשמוע אותם, כואב לשמוע שיר נפלא כ"ניצחת איתי הכל", שהלחן בו נפלא, אבל העיבוד מדכא ולדמיין אותו נעשה באלבום הראשון או השני של בניון....הלב נחמץ. נכון, המון לא מבינים איזו מוסיקה עמיר בניון עושה, אפילו באלבומים האחרונים שלו, הבלבול ממשיך, כי זה לא דומה לשום דבר, אבל לצערי זה מתקרב למיינסטרים, לתעשיית יצירת המוסיקה הרדודה, המתקתקה, החסרת ייחודיות ורגש, המתעלמת מהיות אמנות שמבארת את נסתרי הנפש, אותה מוסיקה שבעלי עניין מזריקים לנו אותה השכם ולילי ברדיו ובכל תוכניות אירוח. עמיר חייב לחזור לשורשיו, ליצור את המוסיקה מהלב, לתת לאנשים שרוצים מוסיקה איכותית ושמתענגים על שני אלבומיו הראשונים, הוא חייב לחזור לשורשיו המוסיקליים ולהתעלם ממבקרים צבועים כאלו או אחרים. ומה אתם אומרים ידידיי? האם אתם חושבים שהכיוון החדש של בניון יותר טוב? האם לדעתכם הוא עדיין יוצר דברים שונים ומקוריים? כיצד אתם אוהבים את העמיר שלכם מוגש? אשמח לשמוע את דעתכם.
 

sHAi CoheN 2

New member
הדעה שלי לכל העניין.

הכיוון החדש של עמיר בניון הוא טוב כמו כל כיוון שלו וכמו כל דיסק שהוא יצר. אני חושב שבדיסק"ניצחת איתי הכל" יש את הצד של הכיוון החדש ויש את הצד של הכיוון הישן שלו. אני לא חושב שעמיר בניון יוצר דברים שונים וכיוונים שונים בכוונת תחילה אלא הוא פשוט יותר את המוזיקה שהוא אוהב לעשות. אני בטוח שהוא עוזר להרבה אנשים להתחיל להבין את העוצמה בשירים שלו. אתן לך דוגמא קטנה, אני, התחלתי לשמוע את המוזיקה שלו רק בגלל ניצחת איתי הכל, אמרו לי להוריד את השיר של עמיר בניון ניצחת איתי הכל, הורדתי אותו, שמעתי אותו והתחלתי להבין עד כמה השיר הזה יפה ואז אמרתי לעצמי בוא נשמע את כל השירים שלו ואכן רק בגלל "ניצחת איתי הכל" התחלתי לשמוע ולהעריך את עמיר בניון. אני מסכים איתך, באמת הרבה אנשים לא מבינים את המוסיקה שעמיר בניון עושה, לא בגלל שהם טיפשים או משהו אלא בגלל שהם לא מנסים להבין ולשמוע. אני חושב שעמיר בניון עדיין יוצר דברים שונים ומקוריים בלי שום ספק בכלל. קראתי פעם ראיון שלו ברייטינג, והמראיין שאל אותו מה הוא אומר על ההצלחה של "ניצחת איתי הכל ושל "הזמן שלי איתך" והוא ענה "באמת? אני לא ידעתי בכלל שהשירים האלה מצליחים, רק עכשיו אני יודע את זה ממך." רשמת ש"אולם לפי הבנתי היה קשה לבניון לקבל את ההצלחה, או משהו דומה" אז אולי זאתי התשובה. אני לא חושב שהיה לו קשה לקבל את ההצלחה פשוט הוא לא היה מודע להצלחה שלו כי עמיר בניון יוצר מוזיקה בגלל אהבה שלו למוזיקה שהוא יוצר ולא יוצר מוזיקה ר-ק כדי שהם יצליחו. כי אם הוא היה יוצר מוזיקה להצלחה בלבד היינו מקבלים מוזיקה שונה לגמרי.
 

yoav האחד

New member
אני מסכים

Jazzyik מאמר מאלף ופשוט נכון. רק הערה: גם הדיסקים ה3 וה-4 מאפילים על 99 אחוז מהתקליטים שיוצאים בארץ הקודש, למרות דבריך (הנכונים כשלעצמם).
 

yauluhim

New member
הנושא כבר נדון פה ידידי

ואפנה אותך לשירשורים "עמיר בניון ומוסיקה אלקטרונית" ו-"לעניין עיבודי השירים" כדי לקבל תשובה לדעתי בנושא.
 
יפה דרשת ... ואפילו השכמת קום אך..

הנושא הזה כבר דיי נידון בפורום הזה כבר מספר ימים גם בנושא העיבודים וגם בנושא תיוג המוסיקה של בניון ( ואם צריך בכלל לתייגה) אתה מוזמן לקרוא תגובות שלי בנושא וגם של אחרים , בכל מקרה גם לי יש נטיה לאהוב יותר או בעצם להתרגש יותר מהמוסיקה שלו כשהיא בלתי אמצעית ודלת עיבודים , אך עדיין אני מאוד אוהבת גם את הדיסק החדש שלו כיוון שלמרות הכל הוא יוצר מוסיקה מפעימה.
 

Nahoum

New member
בשורה תחתונה - עמיר בניון

בשורה התחתונה האישית שלי - עמיר בניון, הקול, המוזיקה והכל. אף על פי כל התפתחות בנוגע למוסיקה של עמיר - עמיר עדיין מצליח להיכנס ללב ולנגן שמה. לדבר על כל הנושאים שאתה עובר אותם, לעזור לך להתגבר על דברים - והכל דרך השירים. נחום.
 
למעלה