עמית - מזל טוב ובהצלחה !!

haggibar

New member
עמית - מזל טוב ובהצלחה !!

אני מקווה שהפורום הזה יהיה מקום בו תוכל, יחד עם האתרים האחרים שאתה משתתף בהם, להעלות את המודעות לנושא הזה שכה מעסיק אותך וחשוב לנו. בהצלחה !! חגי.
 
../images/Emo65.gif../images/Emo13.gifבהצלחה בפורום החדש!

וכבר בקשה ראשונה: בשנים האחרונות ישנם מטיילים חדשים יחסית ביערות הקק"ל ובחניונים - אוכלוסיה גדולה שהגיעה מחבר העמים. לחלקם אין כל מודעות של שמירת טבע, ולא פעם יצא לנו לראות אותם קוטפים בהתלהבות זרים של רקפות ו/או כלניות.כבר ניסיתי לפנות לגופים המתאימים להתקין שלטים ברוסית בנושא. ללא הצלחה. אולי בעזרת הפורום הזה, ניתן יהיה להזיז משהו בכיוון.
 
תודה, ולגבי קטיף

אישית, אני חושב שבעית קטיף הפרחים פחות חמורה מהבעיה של קטיף פטריות (בידי אותם מטיילים בדיוק), עד כדי היעלמות של פטריות מאכל מחלקים גדולים ביערות קק"ל במרכז. ויש גם בעיה בכך שכיום אין הגנה חוקית כלשהי לפטריות בארץ, בלי קשר למידת האיום עליהן (בניגוד לפרחים). במקרה הספציפי, נראה לי שהגישה צריכה להיות שונה מזו שהצעת: לא ע"י שילוט בשטח (לא ניתן לשלט כל מקום!) - למעט אתרים מרכזיים כמו "גבעת הרקפות" - אלא ע"י הסברה בעיתונות ובערוצי הטלוויזיה הפונים ליוצאי חבר העמים.
 

קמה

New member
יעל, דוגמה לדברייך:

לפני 3-4 שנים אני חוזרת מפסגת הר-יונה מלאת הנאה והתפעלות מ"הפרח" של המקום ומרחוק רואה 2 נשים מתקרבות אלי וידיהן מלאות "אלומות" אני ממתינה בעצבנות כשהן מתקרבות הן מנסות למשוך ידיהן אחורה (אינסטנקטיבית - הן ידעו היטב שלא יכולות להסתיר) כל אחת מהן אגדה אירוסים נצרתיים חלקם על פקעותיהן אני פונה אליהן, הן מגלות שיני זהב וממש לא מדברות עברית (עאלק) אני מתעקשת והן אומרות לי "סליחה" לכי תסבירי שלא ממני צריך לבקש ראת הסליחה.. ברור שהן הבינו טוב מאד עוד לפני שפגשו אותי - שהדבר אסור!! אחרי שהלכתי משם (מה יכולתי לעשות) ידעתי שההר, שעליו (כמעט בראשו) נבנתה שכונה המאכלסת את העליה הזו -נתון להפקר!! לכשיהיו שלטים - האם יעזור?
 

רפי עשת

New member
היזהרי מהכללות גזעניות - בינינו

כמה, שציינו שהם קטפו פטריות רבות. ואם בארזים נפלה שלכת (במפולת אדירה!!) מה יגידו אזובי הקיר - ומי אנו שנתלונן עליהם? אף אחד מהמשתתפים המכובדים, שלל מורי הדרך חדורי האהבה לארץ וכו' וכו' וכו', לא חשב להעיר לאותו כותב, שמבינינו בא!! פרט לאיזה מעסה אלמוני...........
 
אבל זה נכון, מה לעשות?

אי אפשר להאשים בגזענות על רקע הטענה הזו אלא לכל היותר בהכללה. אתה יכול לקבל תיקון של "חלק מהאנשים" (ומן הסתם, לא חלק גדול) - אך כאשר רוצים לטפל בבעיה, צריך גם לזהות את הגורמים. חד-משמעית: קטיף פטריות בהיקף גדול, עד כדי סיכון לאוכלוסיות שלמות, לא היה בארץ לפני העלייה הגדולה מחבר העמים (למעט אולי כמהין בחולות הנגב המערבי), וזו תופעה של העשור האחרון, שמקורה בהרגלים קיימים בארצות חבר העמים. באשר לקטיף הפרחים, זה מרגיז אך למעט האירוסים שצויינו לעיל, אין כאן חשש להכחדת אוכלוסיות שלמות ונראה לי שיש לראות את הדברים בפרופורציה הזו.
 

רפי עשת

New member
הרלוונטי הוא הקטיף ולא צבע

שיני הקוטפות. הצבע צויין כדי להדגיש גישה, נגדה כתבתי. אם היו אלה מ. ד., לא היתה אומרת דבר!!
 
דיג בלתי חוקי שנעשה בנחל אלכסנדר על

ידי אותה אוכלסיה (בלי גזענות) שבאה למקום מכל האזור, זה נעשה למרות שיש שילוט האוסר על כך במקום. מעבר לזה יש סכנת פגיעה בצב הרך של נחל אלכסנדר
 

קמה

New member
וואלה! ראיתי את זה על חם:

לפני כ-5.5 שנים רכבתי שם ובקטע בין ח' סמרה לשפך, ראיתי בדיוק כש-משו צב רך בקוטר של כ-20 ס"מ אשר נתפס בקרס.. ניסו להוציאו בטלטלה מסויימת, ולבסוף החזירו אותו פצוע למים אני כבר לא זוכרת אם זה היו "הם" או בני המזרח הרחוק (תאיילנדים..) הערתי (כמובן שלא מבינים עברית/אנגלית) התרחקתי והם נשארו במקום כאילו פסקו מהדיג אבל היה לי ברור שהם מחכים שאתאחד עם האופק ושוב: מה יכולתי לעשות? אולי ניתן לפזר פה ושם שלטי מס' הנייד של הפקח-האם ראלי? (אם לא מבינים עברית, אולי לא יבינו ש"צריכים" "להתנקש" בחיי השלט! ובכלל צריך לחשוב 'קרימנאלי': אולי מסוגלים להזעיק ת'פקח לקצה שמורה אחת בזמן שבקצה השני פוגעים... לא יודעת - המצב קשה (עמית קשה כאן, בפורומך החדש - לדבר על דברים טובים!)
 
הפניית פקחים

אני הערתי לפני שנה לפקח על זה והוא התייחס לעניין זה: רק על ידי חכה
 
אירוסים

אירוס נצרתי הוא סמלה של עיריית נצרת עילית, ומן הראוי היה שהעיר תציב פיקוח על האירוסים בעונת הפריחה, ממש כפי שיש שמירה במוזיאונים ושאר אוצרות תרבותיים. פיקוח זה אינו צריך להיות קשור להרכב האוכלוסייה באזור. אינני יודע מה מצב האוכלוסייה היום, ועד כמה יש טעם להגן על מה שנשאר (אם נשאר? בכל האזור יש בינוי נרחב) - קיימת גם שמורת אירוס נצרתי יותר מרוחקת מאזורי המגורים (שמורת טבע מוכרזת), וריכוזי אירוסים בנחל ברק בן-אבינועם ובגליל העליון המזרחי.
 

שיר ורד

New member
פטריות, הבעיה היא בשיטת הקטיף

חלק מאותה אוכלוסיה של קוטפי הפטריות, נוהג לקחת עימו כלבים , אשר מריחים את תפטיר הפטריות, ואז מגיע בעל הכלב ומוציא את חלקי הפטריה אשר מתחת לקרקע ובכך פוגע מאוד בסיכויי הפטריות לשרוד.
 

קמה

New member
../images/Emo24.gifעמית!! תתחדש - נתחדש!

כל הכבוד על היזמה והפעלתנות -עד כה והלאה- בעבור מה ששותק - אבל חי נושם ומרגיש! הקמת הפורום הזה, הוא עוד נדבך לדברים טובים בעבור הטבע (כולם כאן יודעים שממילא בעבור האדם) ובזכות שכמוך, אינשאללה, ימשיך לחיות להתקיים ולהשתמר!
 
תתחדש.

יחד, נוכל כולנו יחד, לעזור לשמור את הקיים. אין ספק, שפורום זה, בעזרת המטיילים הרבים יצליח. ח.
 
למעלה