עצה לגבי התנהגות באוכל של הכלבה שלי

עצה לגבי התנהגות באוכל של הכלבה שלי


היי

יש לי כלבה כנענית מעורבת בת 9 מקסימה וחברותית חיה אצלנו כל חייה

יש לה בעיית התנהגות שדי מאפיינת אותה רוב השנים, היא נורא שומרת על האוכל שלה, היא יכולה לשבת שעות ולשמור עליו ולא לאכול, אותו דבר קורה גם עם סתם עצמות שהיינו מביאים לה (בגלל זה אני כבר לא מביאה לה חח), כשאני מזרזת אותה או עומדת לידה היא נוהמת עליי אבל אם אני ממש יושבת עליה חזק היא בסופו של דבר אוכלת.. (למה אני ממהרת אותה אתם שואלים? כי אחרת היא פשוט לא תרצה לצאת לטיול, היא תעדיף להישאר לשמור על האוכל). יש תקופות שהיא פחות עושה את זה ואוכלת יפה..לרוב בערב היא פחות עושה בעיות (אני מחלקת לה לפי עצת הוטרינרית לחצי כוס ביום וחצי כוס בערב). הרבה פעמים אני חושבת שהיא פשוט לא אוהבת את האוכל שלה, שלרוב הוא דיאטטי כי יש לה קצת נטייה להשמנה..(פעם היא אכלה יוקנובה לייט ועכשיו היא אוכלת ריגל לייט והתחלתי לא מזמן לתת לה קבוע חתיכות גזר כי יש לה גזים וזה אמור לעזור, בערב לפעמים אני שמה לה חטיפים באוכל).

אני מודעת לכך שזו בעיה התנהגותית אבל מעדיפה לא להוציא כספים על מאלף עכשיו. הוטרינרית אמרה שאני צריכה לקחת לה את האוכל אחרי 10-20 דקות בערך אבל זה קצת מסובך זה אומר שהיא צריכה להיות עם רצועה ומישהו צריך למשוך אותה והשני לקחת ת'אוכל ואני לא בטוחה אם זה לא יחמיר ת'מצב..אם היא התחילה עם ההתנהגות הזאת כי פעם לקחנו לה ת'אוכל זה רק יראה לה שזה נכון לא?
 
שתיכן צודקות :)

לקיחת האוכל לאחר זמן קצר ילמד את הכלבה לאכול ולא לשמור עליו כדי לייצר עימות.
מצד שני, גניבת האוכל כמו שאת מתארת אכן עלולה להחמיר את הבעיה.

כשלב ראשון אני לא הייתי נותנת לה לאכול מהקערה אלא יושבת לידה ונותנת לה לאכול מהיד שלי. רוצה? יופי. לא רוצה? חכי לארוחה הבאה.
בסופו של דבר היא תאכל ותלמד לסיים מהר.

מעבר לזה, יש צורך לטפל בבסיס של הרכושנות ולנטרל הצלחות שהיו לה במשך שנים. את כן זקוקה לאיש מקצוע שיאבחן את הבעיה וחומרתה וילמד אותך כיצד לפעול. בבעיות תוקפנות לא מנסים לטפל לבד.
 
זה ממש נחשב כבעיית תוקפנות?

כי היא אף פעם לא מאיימת עלינו אם זה לא נוגע לאוכל..היא מאוד ידידותית..
ואני כאילו תוהה אם זה לא מאוחר מדיי בגיל 9 להתחיל להרגיל אותה להתנהג אחרת..
לא חושבת שהיא תאכל מהיד שלי..ואם אני אוותר על ארוחה אני ארגיש מה זה רע כאילו אני מרעיבה אותה..

ותודה על המענה!!
 
בהחלט, תוקפנות מתוך רכושנות

כן, גם בגיל 9 אפשר לפתור את הבעיה, ורצוי עכשיו, לפני שיהיה תינוק זוחל בבית.

הרחמים הם חלק מהבעיה, לכלבה לא יקרה כלום אם תדלג על כמה ארוחות.
תסתכלי על זה ככה - את לא מרעיבה אותה, את מציעה לה אוכל. היא זו שבוחרת לא לאכול אותו.
 
כן צודקת..

והאמת שהאחיינית שלי בשלבי זחילה התחלתיים אבל הכלבה ממש עדינה איתה מתקרבת רק שמרשים לה וכל הזמן אנחנו מסביבה אז לא נראה לי שצריכה להיות בעיה..לכל אחת יש את המשחקים שלה


בכל מקרה יש לך המלצה על מאלף באזור השרון? ויספיק אולי רק מפגש או 2 כדי שיראה לי מה עושים וזהו?
 
למעלה