עצמאי, גם ליכודניק. תראה מי אוהב ודואג לך.

katomish

New member
כנראה שאינך יודע לקרוא, לכתוב שקרים לעומת זאת אתה יודע.

 

tgranot1

New member
ראש ממשלת ניו זילנד גם לקחה פעולות

אפקטיביות למיגור הקורונה במדינתה תוך שהיא משמרת את הכלכלה. אתה באמת רוצה להשוות אותה לביבי במבחן התוצאה? כמה מנותק צריך להיות על מנת לכרות את הענף עליו אתה יושב על מנת להפוך אנשים יצרנים משלמי מיסים ברובם לנתמכים צורכי אבטחת הכנסה?
 

katomish

New member
אני שמח שיש לכם גיבורה חדשה.

בפלופ הראשון שלה תזרקו אותה תשכחו אותה ותעברו להעריץ איזה צ'אבז שמתעמר בבני עמו. אנחנו עוד לפני החורף ולפני גל שני בסבירות מאוד גבוהה, הדבר הזה ממש לא מאחורינו. אתה רוצה להיות קונקרטי תגיד מה היה צריך לעשות יותר טוב וננהל על זה דיון ואפילו שהתמכרת לאקט, אין שום טעם בלבכות כמו תינוק מגודל, עברת את הגיל כבר מזמן. אתה חושב שהיה צריך לעשות דברים אחרת תביא נתונים תביא גרפים תביא חוות דעת מומחים, ותגיד מה יקרה בגל תחלואה בחורף ומאיפה נביא לשם כסף אם יקרה גל שני.
 

tgranot1

New member
קונקרטית ועוד יותר נכון במצב של משבר

צריך להשקיע היכן שהתשואה תניב באופן מייטבי. סדר העדיפויות של הממשלה הזו דפוק ולכן זה מקרין על הדרך הדפוקה שהיא משקיעה את משאביה. היא משקיעה בלשכות משכורות שרים , פמליותיהם , מכוניותיהם , נהגיהם, ועוד כמה הם/ים מיותרים. היא משקיעה בלומדי תורה חסרי תפוקה. בבריכות ראשי ממשלות, בצוללות שמשרד הביטחון אמר כי אינו צריך. היא הולכת להשקיע מעל ומעבר שעות אדם לשיטור בעקבות הסיפוח הזה דווקא עכשיו, וגם זה יתורגם לכסף. אז בטח שלא נשאר לצרכים קריטיים. כמו עסקים ובריאות למשל. כפי שכתבתי לדני אבני - הממשלה כאילו מתעלמת מהצורך להחליף שמן מנוע ונוזל רדיאטור. כמה קשה לך להבין שאם הממשלה תתעלם מאותם עסקים , ובמיוחד עסקים קטנים, הפעולה עלולה להפיעל את אפקט המכפיל ולגרור את המשק למיתון שיעלה הרבה יותר לצאת ממנו, אם בכלל.
 

katomish

New member
תשובה

כל מה שרשמת לא רלוונטי זה כסף קטן ובטל ביחס לתקציב התאוששות מקורונה בסדר גודל ש 100 מליארד שקל. החלק הכי גדול במה שרשמת הוא חרדים שמכלים כמליארד אחד של שקלים בשנה, שמהם תוכל לחסוך אולי חצי. השרים ופמליותיהם תוכל לחסוך פחות ממליארד. הצוללות ? עוד לא שילמנו על מה שלא התחיל ייצור וגם כאן מדובר במליארדים בודדים וההחלטה התקבלה לפני שנים, כך שהיא ממש לא רלוונטית לעכשיו. הסיפוח הוא השקעה אסטרטגית עתידית לשנים קדימה בהזדמנות שלא תחזור, אתה מתנגד מסיבות אידיאולוגיות בלבד. אם היה מדובר בהסכם שלום שיוביל לפיגועים שיצריכו שיטור לא היית מתנגד. &nbsp בקיצור אספת מהיקב והגורן, והיית רחוק מלהיות קונקרטי. &nbsp &nbsp ועוד דבר על חרדים. גנץ העציץ יכל להקים ממשלה רק בהישענות על החרדים, אם היתה קמה ממשלת שמאל כזאת היה נותן להם יותר בהרבה כדי לפצות על בגידתם בנתניהו ובבוחריהם. &nbsp
 

tgranot1

New member
תגיד, הסכם השלום עם מצרים חסך או קטל חיי אדם?

מה בדבר הההסכם עם ירדן. אז אולי תסביר לנו איך הסכם סופי בניגוד לתהליך צריך להוביל לקטל מאסיבי בחיי אדם עם עצם המהות של הסכם שכזה היא סוף למחלוקת? אז כן, יהיה מי שלא מרוצה בשני הצדדדים. אבל אז השיטור באמת יהיה השקעה משתלמת. ועדיין לא התייחסת מדוע מדינה לא דואגת לשמר עסקים קטנים ובינוניים שלה שעל פי כל קנה מידה הם הקטליזטור לצמיחת משק כלכלי ומתעדפת הקצאות כספים אחרות בזמן משבר? איך בהקצאת תקציב של 100 מיליארד ש"ח לא עולה כלל שאלת פיצוי לאותם עסקים קטנים ובינוניים? זה זה לא נראה לך מוזר?
 

katomish

New member
ההסכם עם הפלסטינים קטל חיי אדם

פינוי רצועת עזה הוביל לטרור קסאמים שלפרקים השבית פה מדינה &nbsp אבל לא על זה באנו לדבר, באנו לדבר על הפיצוי לעסקים קטנים, עסקים קטנים כן קיבלו פיצויים ב 3 פעימות, שאם תחפש עליהן תמצא. &nbsp כנראה אתה לא מרוכז, העלית פוסט שדן בכלל על הצעת חוק לדמי אבטלה לעצמאיים שזו סוגיה אחרת לגמרי חבל שאתה בכלל לא יודע על מה אתה מדבר וחבל שביזבזתי עליך כל כך הרבה שורות וזמן ציפיתי לדיון ענייני קיבלתי דיקלומים &nbsp
 

katomish

New member
האמת שגם אתה סתם פופוליסט עם מוטיבים של עדר מוסת

וחסר יכולת חשיבה עצמאית בנושאים כאלו ומפגין רק יכולת דיקלום.
 

DANIAVNI

Well-known member
המדינה לא צריכה בהכרח לדאוג לעצמאים

הרי עסקים עצמאיים קמו ונפלו מאז קום המדינה . עצמאי יכול לפשוט רגל ממיליון סיבות ולמדינה מעולם לא היתה חובה לעזור. אם המדינה פגעה בפעילות של אותו עסק ע"י חקיקה למשל: הגבלת מספר משתתפים באולם. עליה לעזור אבל אם למשל היקף הפעילות של עסק ירד עקב הקורונה למדינה אין שום מחויבות . למשל בעל גלידרייה שפתח את עסקו אבל לא מגיעים לקוחות למדינה אין שום מחויבות כלפיו למעט פיצוי על אותם חודשים בהם העסק נסגר ע"פי הוראת המדינה. זה לא באמת שונה ממצב שבו בעל עסק קיבל חס וחלילה אירוע מוחי למשל.
 
טוב עכשיו אתה מגיע לקיצוניות הזויה מהצד השני

למעשה כל מה שרשמת זה שטות אחת גדולה. א למדינה גם אין חובה לעזור לשכיר. ההגנה היחידה של שכיר היא שאם הפירמה נקלעת להפסדים השכיר יוצא מזה בלי להשתתף בהם. המדינה בכל מקרה לא מחויבת לעזור לו. במקרה של הקורונה המדינה יצאה מגדרה לסייע לשכיר כי היא זו שהוציאה אותו ממקום עבודתו. ואם זו הסיבה אזי המדינה מחוייבת לעזור לעצמאי בדיוק באותו אופן, הרי זה לא שהעצמאי פשט את הרגל, המדינה הי אזו שסגרה לו את העסק וודאי וודאי שהיא מחויבת לעזור לו. זאת ועוד , מבלי לזלזל בשכירים הערך המוסף לכלכלה של עצמאי גדול בהרבה ומבחינה כלכלית כדאי למדינה לשקם את העצמאי יותר מאשר את השכיר. אז למרות שאני לא מצטרף ללהקת רל"ב שתובעת תביעות אנפנטליטת אסטרונומיות ובלתי מתקבלות על הדעת, עדיין אינני נתפס לקיצוניות השנייה. הפתרון הוא באמצע (וזה בערך מה שהממשלה עושה): סיוע לעסקים אבל לא לטפח ציפיות שהמדינה תחזיר אותו ליום שלפני הקורונה
 

tgranot1

New member
משבר קורונה אינו דבר צפוי ונורמטיבי כחלק משיקול עסקי.

אם הממשלה יודעת לקחת דמי ביטוח לאומי מעצמאים , היא גם צריכה לדאוג לכך שהתשלום והכיסוי יהיו פרופורציונלים לרמת הסיכון. אם המדינה רוצה להפסיק לדאוג לעסקים לגמרי , מן הראוי שגם תפסיק לקחת מהם דמי ביטוח לאומי ותתן להם את האפשרות להשתמש בסכום הזה על מנת לרכוש לעצמם כיסוי ביטוחי בשוק הפרטי.
 

DANIAVNI

Well-known member
הנקודה שהעלית ראוייה להתייחסות

יותר מזה, יש היום תאוריות שלפיהן הזרמת כסף למערכת אפילו בצורת מתנות לאזרחים יכולה להעלות את המשק על פסים חיוביים ( אינטואיטיבית כמו המכוניות של פעם שהיה צריך לסובב ידנית את המנוע עד ההתנעה ...) אלא שמה שאני בעצם מנסה לטעון שההחלטה על לעזור לעסקים/לעצמאים לא צריכה לנבוע ממספר המסכנים אלא מסוג המסכנות . הנח מצב היפוטיתי שבעל עסק עצמאי אחד יחיד ומיוחד היה חולה בקורונה מישהו היה בכלל משתין לכיוון שלו ? הנח מצב היפוטיתי שמסיבה כלשהי רק מוכרי מזכרות לתיירים היו נפגעים מישהו היה מתייחס אליהם ? אתה מבין המוסר והצדק צמחו כתוצאה ממספר המסכנים זה בעצם מה שמקומם אותי. אז מה קרה לאדם אחד הייתם יורקים בפרצוף אבל מול מיליון מחייכים יפה זה ממוסר וצדק או מפחד מאלימות ההמונים
 

tgranot1

New member
אינני מתייחס ליחיד והמיוחד. זה לא אקטואלי לענייננו.

כלכלה מתיחסית בעיקר לאפקטים מצרפיים במידה ולא ינקטו פעולות. אין פה רק שאלה מוסרית , אלא שזה כמו להתעלם מהצורך להחליף שמן מנוע או להוסיף מים לרדיטור.
 

סתוונית333

Well-known member
הכותרת שלך גרועה ! ככה היא צריכה להיות :

קצת אחרי אישור החזרי המס הגבוהים לנתניהו, גנץ וביבי הצביעו היום נגד מתן דמי אבטלה ל-420 אלף עצמאים ועסקים קטנים הקורסים ממשבר הקורונה בישראל. כידוע, הונו האישי של נתניהו מוערך ב–50 מיליון שקלים (וזו רק הערכה של פורבס שאינה כוללת את רווחי פרשת מניות המיליונים ואולי גם סכומים אחרים שלא נחשפו, בהיעדר הצהרת הון מסודרת של נתניהו). מלבד זאת, כל הוצאותיו השוטפות, עד האחרונה שבהן, מכוסות. כך שאין סיבה לחשוד שהוא לא יצליח לגמור את החודש או שיהפוך, חלילה, ל"נכה כלכלית", כפי שטען ח"כ ויו"ר הקואליציה מיקי זוהר. הבעיה היא שאין מי שילחץ על הברקס בענייניו האישיים של החזיר מבלפור ואף אחד לא עצר כשלקח לעצמו את כספי המדינה.
 

tgranot1

New member
הכותרת שלי יצרה תגובות...

וזה בעצם תפקידה. אז היא לא יכולה להיות עד כדי כך גרועה.
 

סתוונית333

Well-known member
הכותרת שלך לא נגעה בעיקר וזה שהיא עשתה רעש אצל הטפשים

זה רק בגלל שאתה שמאלני כי כל מה שתכתוב הם יהיו נגדך.
 

DANIAVNI

Well-known member
הונו האישי של נתניהו אינו רלוונטי לשום דבר ועניין

אלא אם תוכיחי שהשיג אותו בדרכים לא חוקיות או תוך ניצול מעמדו והידע שלו כראש ממשלה. מעבר לזה, זו חוצפה ורשעות אנושית . מדוע שלא נדבר על שאלה כמו מה יכול היה להיות הונו לו היה עובר למגזר הפרטי מחר ותאמיני לי, אני שונא את האיש שנאה יוקדת, לא פחות ממך אבל גם במלחמה צריך לכבד את האויב.
 

בוזי15

New member
הונו האישי אינו רלוונטי.אבל אסור להציגו כדלפון

ושמענו מנציגי הימין שהחזר המיסים הוא הכרחי עבורו בכדי שיצליח לסיים את החודש . הצגת מנהיגנו העשיר כדלפון וכזקוק לתרומות וסעד היא בפרוש פגיעה בשמו הטוב !
 
למעלה