פוסט דוקטורט במניסוטה

waseemfd

New member
פוסט דוקטורט במניסוטה

אשתי קיבלה מלגה לפוסט דוקטורט שלה למיניסוטה. כל המשפחה תיסע לשנה לפחות. יש לנו שתי בנות 9 ו- 11 שנה ותינוק בן שבועיים. אני יודע שקר שם מאוד אבל מעדיף את הקור על החום הישראלי (ואני גר בירושלים !!). השאלה שלי היא לגבי העברת בגדים וחפצים: האם מומלץ להעביר דרך דואר ישראל או כל חברה אחרת לפי משקל חבילה או תיק נסיעה או עדיף לקחת בטיסה כולל תשלום קנס כלשהו על תוספת משקל ?
 

ilanvag

New member
תלוי מה אתם רוצים לקחת אתכם?

אם מדובר בבגדים, אז קחו אתכם את הבגדים ה"רגילים" שלכם, אבל ממליץ לא לקחת (או לקחת מינימום) של בגדי חורף "ישראלים", כיוון שאלו יתאימו, אולי, לעונת המעבר. בגדי חורף אתם תצטרכו לרכוש שם, כשתגיעו (ומניח שמדובר בחודשי הקיץ הקרובים, כך שיהיה לכם די זמן להצטייד לקראת החורף; ואפשר להמליץ לכם באיזה רשתות/חנויות להתמקד).
&nbsp
איזה עוד דברים אתם רוצים לקחת? אם מדובר בקצת ציוד אישי, צעצועים, ספרים (מינימום הכרחי, שוקלים המון) וכדומה -- קחו אתכם למטוס, או לפחות את מה שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם שיילך לאיבוד (דואר ישראל הוא לרוב אמין, אבל קורה פה ושם שחבילה הולכת לאיבוד; לא הייתי שולח איתם שום דבר שהוא מאוד משמעותי).
&nbsp
לעומת זאת, אם אתם חושבים על לקחת רהיטים וכדומה -- מה שאני מאוד לא ממליץ -- אז פה כבר צריך מכולה.
 

waseemfd

New member
הכוונה לביגוד בעיקר

מה מומלץ ומה הדרך הכדאית יותר?. כמו כן באיזה רשתות/חניויות כדאי להתמקד כדי להתכונן לחורף במניסוטה?
 
החורף בירושלים

לא קרוב אפילו לחורף במינסוטה. גם לא בימים הממש קרים שיורד שלג ויש מינוס 2 ...
החורף במינסוטה ארוך (מאוד) ביחס לחברו הירושלמי. אם אתם באים רק לשנה אחת, רובה תהיה חורף.
בשביל שנה אחת לא הייתי שולחת כמעט כלום, אולי ארגז או שניים. קחו למטוס, תוסיפו מזוודה או שתיים ונגמר הסיפור. בתור פוסט דוקטורט אני מניחה שגם לא משלמים לכם על כלום (כך היה במקרה שלנו) אז צריך לחשוב בהתאם.
בנוסף צריך לקחת בחשבון שהבנות כבר לא כלכך קטנות, ומעבר לשנה אחת בגילאים האלו צריך להיות יותר כמו טיול מאוד מאוד ארוך מאשר מעבר. עד שמתאקלמים, עד שלומדים את השפה ....צריך לחזור.
זה לא מתאים לכל משפחה.
שיהיה לכם בהצלחה
 

boneguy

New member
שנה אחת?

החלק הכי מטריד בנושא המעבר הזה הוא שאתה מדבר על מעבר לשנה אחת. זה כלום. זה טיול ארוך. לא תספיקו להבין מי נגד מי, ותחזרו. לילדים הגדולים יותר זו יכולה להיות חוויה נפלאה, או קשה, תלוי באופי שלהם, ואיך "תמכרו" את זה.

מיניסוטה דיי גדולה, אבל אני מניח שהכוונה לאזור מיניאפוליס-סנט-פאול. כנראה ל- Mayo אם אני בכיוון...

בשנה האחרונה יצא לי לבלות הרבה זמן במיניאפוליס. כולל בחורף (הייתי שם כמעט שבועיים בין ינואר לפברואר). קר שם ברמות שאפילו החורף של קולורדו לא לימד אותי. אנחנו מדברים על שבועות רצופים מתחת לאפס. שמתקרב לאפס מלמטה אשכרה הולכים עם ביגוד קל. זכורות במיוחד 10 דקות שחיכיתי למונית בקור שמרגיש כמו מינוס 39 מעלות. הפנים מתחילות לכאוב אחרי חצי דקה עד דקה, הגוף כואב אחרי עוד כמה דקות. הדמעות קופאות מיד איך שהן זולגות מהעין, וסביב האף והשפתיים מתחיל להיות קרח תוך פחות משתי דקות...

אם נשארים באזור מרכז העיר, יש מעברים עיליים מעל כל העיר (Skyway) שמאפשרים להסתובב בחופשיות. אני מניח שתגורו יותר בפרברים, אז זה פחות רלוונטי.

מעבר לקור, אני מאוד אוהב את מיניאפוליס - עיר לא גדולה, מודרנית, נקיה, אנשים מאוד נחמדים ואדיבים, ונראה מקום נהדר לגור בו.

בהצלחה
 

iris mom of two

New member
תביאו מה שזול להביא

החורף במינסוטה הוא קשה. הייתרון? ממש לא צריך להוציא את האף החוצה אם לא רוצים.
 
אאאמממ

זה קצת פספוס כשבאים לארה"ב לשנה עם ילדים לא?
כמובן תלוי משפחה, אני אישית הייתי ממש מתבאסת לא להוציא את האף החוצה במשך חודשים שלמים ...
 

iris mom of two

New member
כל אחד והשקולים שלו

אני מבלה המון בחוץ, כל השנה. יש לי ציוד סקי, יש לי snow shoes, ואני יכולה להיות בחוץ שעות בטמפרטורות של כמינוס 20 סלציוס, לא כי אני אוהבת קור, אלא כי יש לי את הציוד המתאים, ולא אוהבת להיות סגורה בבית.
&nbsp
מצד שני, כשאין צורך ואני רק נוסעת לקניון, יש מעיל זרוק באוטו ליתר בטחון. אבל מהבית המחומם, אני נכנסת לאוטו בגראג', נוסעת לחנות מחוממת, מנסה לחנות בחניון מחומם...
 
ברור שכל אחד עושה מה שמתאים לו

אבל למי שבא מישראל, כדאי להבין מראש למה הוא נכנס (עם ילדים).
ואיריס - את גרה בארה"ב במזג האויר הזה מעל 20 שנה. הגוף שלך רגיל.
שלהם לא. וזה לוקח זמן ...
בכל מקרה, אני בעיקר כותבת כדי שידעו לקראת מה הם באים, לא כדי להגיד אל תסעו ...
 

iris mom of two

New member
בזה את צודקת

לפחות במינאפוליס יש, או לפחות היה, פארק מים פנימי.
&nbsp
וזה לא רק הזמן שאני גרה בארה"ב, אני מכירה כאלו שנולדו פה ושונאים את החורף יותר ממני. זה בעיקר שנוי גישה. לקבל את זה שקר, ולחיות עם זה בשלום.
 

waseemfd

New member
בגדים בעיקר ואולי קצת ספרים

הכוונה היא לביגוד. אם כדאי שאיקח איתי למטוס או לשלוח בדואר בצורה כלשהי. ההבדל מבחינת עלויות ונוחות. אנחנו לא לוקחים איתנו יותר מדי ביגוד אך אני לא רוצה להעמיס עליי מדי במהלך הטיסה עד שמגיעים לשם עם כל הציוד ומעדיף להעביר לפני ככל שזה אפשרי וכדאי.
 
אם זה הייתי אני

לא הייתי לוקחת יותר מידי ביגוד. הבגדים של החורף הישראלי לא מתאימים לחורף בארה"ב, בטח לא לזה במינסוטה. אתם תצטרכו לרכוש לכולם מעילים טובים, כובעים, כפפות, מכנסי שלג ומגפיים שמתאימים לחורף קשה. אין ציוד כזה בישראל ...
סווטשרטים וסוודרים וכאלה בכלל לא הייתי סוחבת, כי בפנים נורא חם! הבתים מחוממים וערוכים למזג אויר קר מאוד, שלג ומתחת לאפס, כנ"ל בתי ספר. זה ההיפך הגמור מישראל. יכולה להעיד על הילדים שלי, שמסתובבים בבית יחפים עם קצר כשבחוץ יש מעלות מתחת לאפס ושלג כבד. כנ"ל לבתי הספר - הולכים עם חולצה קצרה, כי הם מאוד מחוממים, בדר"כ ל 75 מעלות. אז שמים מעיל טוב ומורידים ברגע שנכנסים לכיתה. גם ככה הם הרי לא ילכו ברגל לבית הספר

הייתי לוקחת דברים איתי יותר בעלי ערך סנטימנטלי.
 
למעלה