פוסט שפרסמתי לפני זמן קצר בפייסבוק בעניין הבלוגים

פוסט שפרסמתי לפני זמן קצר בפייסבוק בעניין הבלוגים

"חברים מי שעקב אחרי סיפור הבלוג שלי שהושמד בתפוז, אז ככה, זה התחיל מכך שתפוז העלו פוסט לפורום תמיכה שלהם בו הם הטילו כביכול את האחריות בהתחלה על חברת "קו מנחה" שלטענתם הבלוג היה מונח על השרתים שלהם, והם תחזקו את האתר. לאחר ניסיון ליצור קשר עם מנכ"ל קו מנחה" שלא צלח בשל סיבה כלשהיא, קיבלתי אחרי יומיים טלפון מ שי מגל מנכ"ל "קו מנחה" רוצה להגיד לכם חברים וחברות האיש הזה החזיר לי את האימון בבני אדם. לא מגזים. אדם משכמו ומעלה עם יחסי אנוש מהמשודרגים ביותר שנפגשתי בהם ותאמינו לי נפגשתי עם המון. איש שגילה מהרגע הראשון אמפטיה שלמה לכל הסיטואציה "אני כותב מגיל צעיר ברשת ואני יכול להבין איזה צער ועגמת נפש יכולים להיות לבלוגר שאיבד בלוג של עשרות שנים." "אני אעשה ככל יכולתי לעזור, למרות שמכרנו את "תפוז" לפני שנתיים, ומה שהחומר שלהם על השרתים שלנו זה רק כי אני עושה להם טובה" חברה. האיש הזה מינה מנג'ר מהחברה לעבוד על שחזור בשם תומר קליין. לא אלאה אתכם בפרטים הטכניים. כפי שאמרתי שני האנשים המופלאים האלה, לא עזבו אותי מהרגע שיצרו אתי קשר, עד עצם הרגעים האלה. לא אדבר על מה שקיבלתי מבעלי "תפוז", כי הפוסט הזה מיועד לשבח ולא לגנאי. אני מאד מקווה שהכל יגיע אל הסוף הטוב, ואני מוכן להתחייב שכך יהיה כי עם סוג בני אדם כמו שי מגל ותומר קליין אני הולך אתם בעיניים עצומות לכל מקום בלי שמץ פקפוק . הפוסט הזה הוא פוסט תודה, למרות שעדיין לא הגענו אל הסוף המיוחל, אבל מבחינתי זה כל כך חשוב להודות לאנשים כאלה , עם לב כזה, שזה העיקר בסיפור. כל השאר אני מאמין שיסתדר הכי טוב. מילה בשולי הדברים . אני מאד מקווה שבעלי תפוז יביאו את כל הפרשה הזו אל סוף טוב מבחינת כל הבלוגרים שאיבדו את החומר שלהם כי אין מילים לתאר את התחושה הנוראה של מי שעבד על פרוייקט חיים שכזה וכתב בלוג [לא משנה באיזה נושא] במשך מספר שנים, עם מאות רשומות, שקם בוקר אחד ומגלה שהכל נעלם, אבד , ונדרס .... זו תחושה איומה. ואם אני אומר לכם שיחסי האנוש של אנשי "קו מנחה" הצליחו לשכך לי את הטעם המר הזה עם התנהגות אנושית יוצאת מגדר הרגיל, תאמינו לי שאלו אנשים מיוחדים." עד כאן ההודעה בפייסבוק. חברים וחברות בלוגרים יקרים אתם שאיבדתם את הבלוג שלכם. אם הבלוג שלכם חשוב בעיניכם ואתם רוצים להשיג אותו חזרה אתם יכולים לעשות זאת ! זה תלוי רק בכם. יש לתפוז בעלים רן ואלון זה תלוי גם בהם. על פי הידוע לי הם יכולים לשחזר לכל אחד מכם את הבלוג באופן שתקבלו את הרשומות ברובן לא כקודים משורבטים בגוגל דרייב, אלא כרשומות שהופיעו בבלוג שלכם. זה תלוי במידת ההשקעה שלהם בעניין. על פי הבנתי, מהתרשמות אישית שלי בעקבות שיחות שהיו לי אתם, הם כנראה לא ישקיעו את הנדרש על מנת להביא לתוצאה שהזכרתי לעיל. הם מתכוונים לצאת ידי חובה בשחזור כאמור לגוגל דרייב שחזור בעייתי מאד למי שמעוניין להציל את החומר שלו. אני הצלחתי להציל את רוב הבלוג שלי. גם אתם יכולים. אם תרצו. מושך את ידי מהאתר הזה אחרי ששהיתי בו כמעט מיום הקמתו. לא זונח את הטיפול בנדון ונעלם. אם ימצאו רבים מכם שלא ישיגו את התוצאה הנדרשת ותהיה התארגנות קולקטיבית לתביעה על מנת לאלץ את בעלי תפוז להחזיר לבלוגרים את החומר באופן ראוי ומתקבל על הדעת [והם יכולים לעשות זאת] אהיה שותף למעשה כזה. אפשר למצוא אותי בדף הפייסבוק שלי https://www.facebook.com/mordechi מאחל לכולכם להשיג חזרה את החומרים שלכם בשלמות. ובהצלחה בהמשך הדרך. מרדכי
 

RainBird

New member
והנה אוזלת היד האמיתית
קבוצת קו מנחה מכרה את תפוז לאנשים שאין להם עניין, זמן או משאבים לדאוג לבלוגים של האנשים שהיו שם שנים. שאין להם עניין זמן או משאבים לדאוג לפורומים, להגנה עליהם והמידע היקר שנצבר שם במשך שנים. האחריות היא של קו מנחה שפעלה על בסיס בצע כסף, ולרגע לא חשבה על האנשים שהם היו אחראיים אליהם שיהיו בעלי האמצעים לתחזק את זה. בעיקרון כמו לתת אקדח טעון לשימפנזה. מי הרוצח האמיתי?

תפוז צריכה להימכר חיש- לאנשים שיוכלו לדאוג ולהשקיע את המשאבים. אין עוד פורטל ישראלי מקורי שעדיין מחזיק את הפלטפורמות הללו ואם ידאגו להן באהבה הן תוכלנה עוד להפיק כסף. אבל יותר מכסף- לשמר נתח משמעותי של תרבות ישראלית שנוצרה מסוף שנות ה90 עד ימינו.
 

lifeAndStuff

New member
תשמע, בלוגים ופורומים הם תחום "מת" באינטרנט...

פעם הם באמת היו מאוד פופולריים, אבל כיום התנועה בהם הרבה פחות גבוהה בין השאר כי חלק גדול מהפעילות שהיתה בהם עברה לרשתות חברתיות כמו פייסבוק. ומה לעשות שהחברות שעומדות מאחורי אתרים כמו תפוז הם חברות כלכליות שרוצות להרוויח כסף, והשוק שבו נמצא האתר הוא שוק שלאט לאט נעלם. כנראה שמבחינת החברה שהחליטה לקנות את האתר יש ניסיון לשווק אותו מחדש בצורה שתעלה את ההכנסות ממנו - כנראה במחיר של איבוד תכנים שמבחינתה פשוט כבר לא מכניסים כסף, גם אם מבחינתנו בתור משתמשים ותיקים של המערכת יש להם חשיבות אישית וסנטימנטלית.
 
הכל טוב ויפה אבל אתה מתייחס אל הבלוגרים

כאילו היו עורבא פרח. בבלוג שלי עברו מאות אלפי כניסות במשך השנים והפרסומים ממשיכים לרוץ גם עכשיו. זה ממש לא מעניין אותי מה שכן מעניין אותי זה שאף בן אדם בעולם לא יכול להתייחס למה שאתה מכנה חומר בעל "חשיבות אישית סנטימנטלית" כאל משהו שהוא יכול לעשות בו כשלו. זה גם לא חוקי לעשות מעשה כזה באופן זדוני, וגם אם מדובר בתקלה שנובעת מהעברת הפלטפורמה כמו שהם מודיעים כאן הרי שעל טעיות הם צריכים לשלם. מבחינתי הפיצוי הראוי לבלוגרים הוא הקמת בלוגיה חדשה עם כל החומר . ויש להם את החומר. נקודה. החומר קיים כולו. זה ידוע לי.
 

lifeAndStuff

New member
מרדכי, גם אני איבדתי אלפי רשומות עם מאות אלפי צפיות

ממש כמוך. אנחנו באותו צד.
 


 

juli1974

New member
לא הבנתי כלום שחזרו לך את כל הבלוג??ועכשיו אתה מודה?

אני כבר לא מבינה כלום?!! הלוג שלי לא שוחזר והא עדיין באותו מקום קבלתי קבצים בגוגל דרייב שלא עולים אצלי במחשב ואין לי מה לעשות איתם! אני צריכה בלוג כפי שהוא בחזרה! אני צריכה שחזור של מאות טיוטות מושקעות אני צריכה בלוג שלי בחזרה ויש בידי הוכחות כיצד בוצע הפשע... במידה ובשבעות הקרובים הבלוג לא ישחוזר נגיש תביעה ייצוגית עם מספר הבלוגרים שהתארגנו דרך פייסבוק.. יולי
 

motior

Member
אבל נראה שהבלוג שלך עדיין מלא באותה רשומה אחת שאינה שלך...

לפחות שני העמודים הראשונים אז מה השתנה?
 

ש י א 1

New member
שפר גורלך, אני אבודה בכל הכאוס הזה...

האם שחזור הבלוג עלה לך כסף?
 

motior

Member
הבלוג שלו עדיין באותה צרה כמו של כולנו - עדיין לא שוחזר

 
עצה לבדיקה - אצלי זה עבד...

כנסו לניהול הבלוג > פוסטים תעברו לדף 5 או יותר ותבדקו אם הבלוג שלכם קיים בדפים אלו. אצלי התברר שרק 4 העמודים הראשונים הושחתו, מדף 5 החומר קיים כקדמותו. תבדקו.
 

motior

Member
אצלי כל 63 העמודים עם רשימת הפוסטים הם אירוויזיון

עצוב מאוד לראות את זה
 

טליונת1

New member
האם אפשר להבהיר -

שחזרו לך את הרשומות כפי שהופיעו בבלוג (בלי או עם תמונות ?) הרשומות מ-2018 נפתחות טוב אבל מ2018 ומטה זו עבודה סיזיפית כי מופיע עם html ולא כרשומה. האם צריך ללחוץ שיהפכו את הרשומות שוב לרשומות של בלוג או לפחות אפשרות לפתוח את החומר ביתר קלות?
 
למעלה