פורום יהדות ומדע? מה הבא בתור?

sshender

New member
פורום יהדות ומדע? מה הבא בתור?

פורום שוסטקוביץ' וג'סיקה סימפסון? רק השם מעורר רחמים. לאיזה מרחקים תלכו כדי להצדיק את האמונה המגוחכת שלכם? כמה פליקפלקים ודאבל צוקארות תעשו באוויר כדי שלא תצאו אידיוטים על ידי השוואת מדע מודרני עם תובנות של לפני אלפי שנים? אחחחח.... למה פשוט לא להשאיר את הדת שלכם ברובד האמוני שם יש לכם הגמוניה בלעדית עליה ולא לתחוב את האף למחוזות שלא לה. Pathetic
 

brass monkey

New member
רוצה צומי או תשובות?

אני לא יודע אם להתייחס או לא... הכי קל לשלול דבר בקולי קולות מבלי להוכיח זאת... חושב שאתה חכם גדול? בוא נראה אותך...זה המקום
או שאתה מפחד להתעורר מהעולם של הגשמיות בו אתה חי...
 

sshender

New member
יפה. כל עוד תגבילו את הדת לתחום

הרוחני, אין לי שום בעיה איתכם. (יש עם הדת כי זאת רוחניות מזוייפת לדעתי אבל לא זה העניין כרגע). לא אוכל להתווכח או לסתור את תחושותיך הפרסונליות בדבר "רוחניות" שהדת מעניקה שלך. להפך, אם זה מה שעושה לך טוב - קטונתי מלעמוד בדרכו. הבעיה מתעוררת כאשר הדת פותחת את תיבת פנדורה ומנסה לתת קביעות אמפיריות גשמיות בדבר עולמנו שסותרות את המציאות. איני מפחד מכלום, במיוחד לא מאנשים פנאטים ולא משכילים מדי שלא יודעים להבחין בין הדברים. טיעון הפחד נועד להסיט את הדיון ממתכונתו העניינית. יש כללים לכל וויכוח. את שיעורי הבית שלי עשיתי. נשאלת השאלה זה הדדי?
 

the ror

New member
נראה לי שמאוד נוח יהיה לך להגביל את

הדת לתחום הרוחני ופה כבר בבסיס הטעות שלך... הדת לא מתעלמת מהפן הגשמי שברור שהוא חלק מחיי האדם בעולם הזה. אם מעמידים את היהדות/הדת מול המדע אז ברור שהדיונים יהיו גם בתחום הגשמי... הדת אינה רק תחושות רוחניות כפי שכנראה נראה לך אלא דרך חיים כך שברור שהדת לא סותרת את המציאות(זהו בידיוק נושא הדיונים פה- אם הדת סותרת את המדע,האם הדת סותרת את המציאות כפי שהמדע מציג אותה). ואתה יוצא מנקודת הנחה שאתה מדבר עם אנשים לא משכילים למרות שאין לך מושג עם מי אתה מדבר, אני תוהה למה... נשמע שאתה תופש מעצמך אדם משכיל אז אולי תציג טיעונים שאפשר לדון עליהם במקום הכללות חסרות בסיס והאמת די מעליבות.
 

sshender

New member
הלו?!! הבנת הנקרא בבקשה?

לא מדובר כאן בענייני נוחות או גחמות אישיות. תודה על שהיבהרת שהמדע מוגבל לרובד הגשמי - לא הייתי מגיע לזה לבד. >הדת אינה רק תחושות רוחניות כפי שכנראה נראה לך אלא דרך חיים כך שברור שהדת לא סותרת את המציאות(זהו בידיוק נושא הדיונים פה- אם הדת סותרת את המדע,האם הדת סותרת את המציאות כפי שהמדע מציג אותה).< ואו... איך אחרי קריאה של דברי ניתן היה לברוא משפט כזה - נסתק מבינתי. תודה שהבהרת לי את מקומה של הדת בחברה שלנו. אני אסיר תודה על כך. עכשיו נבין את ההיגיון שלך לרגע: אתה אומר ש: א. הדת היא גם דרך חיים חוץ מהיותה מפלט רוחני. ב. ואתה מסיק מכך שהדת לא סותרת את המציאות. עד כה דבריך מדברים בעד עצמם. איני יוצא שום נקודת הנחה לגבי המתדיים איתי.בתגובתי בראשונה הצגתי באופן חד וחלק את טיעוני כך שאיני רואה צורך לחזור על דברי שוב. אם יש לך השגות אתה מוזמן להציגן לעיני כל ונטפל בכל מקרה לגופו (אם יהיו בידי הכלים). בכל הנוגע לאגו שלי, הרי שהוא מכוון בדיוק חסר פשרות ליכולת הגיבוי שלי אותו. אני מאוד צנוע, ולא בוחל בירידות עצמיות או הכרת עליונות היריב כשזה המקרה. אם אתה מעוניין להיווכח בכנותי אוכל להפנותך לדיונים בהם היתה ידו של הצד השני על העליונה ולא היתה לי שום בעיה להודות בתבוסה או לפחות בחוסר היכולת שלי להוות יריב שקול בדיון - ועל כן פרשתי עם הזנב בין הרגליים. שוב, אף על פי שאמרתי שלא אחזור על דברי, אני חוזר ומבהיר שיש לי בעיה עם הדת רק כאשר היא פולשת לתחום האמפירי בו יש סתירה חד משמעית בין טענותיה לבין המציאות כפי שהיא מוכרת לנו כיום (דרך החקירה המדעית).
 

the ror

New member
אממ, פיספסת את העיקר בדברי...

אני בכלל לא התכוונתי להבהיר על המדע, זה ברור בפני עצמו. מה שהציק לי זה הצורה המוטעית שבא הצגת את הדת ולזה הגבתי. ויחסית לאחד שמתלונן על הבנת הנקרא פיספסת עוד דבר. הדברים שהצגתי הם השקפתי ואיך שאני רואה את הדברים כך שברור שהם לא יצירה ולא בריאה מדבריך...אני מגיב לדברים את דעתי, אני בטוח שאין לך כל צורך במישהו שיחזור על דבריך. ועכשיו לפיספוס השלישי שלך בהבנת הנקרא במה שחשבת שהוא ההיגיון שלי, א. הדת היא אכן דרך חיים, היותה מפלט רוחני לא קשור לדיונים של מדע מול יהדות. ב. לא הסקתי שהיא סותרת את המציאות, זה הרי מטרת הדיונים לברר, זוהי טענה שהסברתי לך למה הגיוני שאני אדבוק בה לפי השקפתי. עד כה בכלל לא התיחסת למטרת דבריי והם לנסות לגרום לך פשוט להציג טיעונים שתומכים בדיעה הכל כך בטוחה שלך... בקיצור, יש לך מקרה אחד להציג שבו "הדת רק פולשת לתחום האמפירי בו יש סתירה חד משמעית בין טענותיה לבין המציאות כפי שהיא מוכרת לנו כיום"?
 

brass monkey

New member
הדדי....

"הבעיה מתעוררת כאשר הדת פותחת את תיבת פנדורה ומנסה לתת קביעות אמפיריות גשמיות בדבר עולמנו שסותרות את המציאות." תן דוגמא, זרקת לאוויר, תוכיח!
(הכל באווירה טובה! - כמובן )
 

gdisrael

New member
אתה יודע מה האירוניה שבדבר

שאף-על-פי שכל המיתולגיות בעולם עשו זאת. היהדות היחידה, שלא כתבה ידיעות אסטרונמיות אשר היו ידועות באותם זמנים. ואלו שכתבו - התבררו שנכונות. לאור כל התלמוד, לא מוזכר ולו במילה אחד, שכדור הארץ שטוח, שהשמש מסתובב סביב כדור הארץ, שכל כוכבי הלכת מסתובבים סביב כדור הארץ. רק הרמב"ם אשר הסתמך על דעות מאוחרות יותר כתב זאת, ובכלל חז"ל רק דיברו אודות אקלימים השרווים על כדור-הארץ, 7 יבשות, העולם ככדור, העולם אשר עומד "בלי-מה", וכהנה, וכהנה ...
 

brass monkey

New member
אשריך על כמות הידע!

או במילים של ימינו: אני אוהב אותך בן אדם! קנית אותי!
 

gdisrael

New member
שנדר,

אני לא אתחיל לדון על החוצפה שטמונה בהודעה שלך, ודרך-התבטאות הכוללת נימוס אלמנטי, אבל להבא - על תכתוב הודעות כאלו הנ"ל. >רק השם מעורר רחמים. לאיזה מרחקים תלכו כדי להצדיק את האמונה המגוחכת שלכם? כמה פליקפלקים ודאבל צוקארות תעשו באוויר כדי שלא תצאו אידיוטים על ידי השוואת מדע מודרני עם תובנות של לפני אלפי שנים?< הפורום לא בא להצדיק את אמיתות המדע עם התורה, אלא הפוך, הוא בא להצדיק את אמיתות התורה לאור המדע - דהיינו, יישוב סתירות וכדומה. מעבר לכך, הפורום לא דן ב"יהדות ומדע", זה שם שניתן לו בלית ברירה. אלא, בכל הנושאים למיניהם, הקשורים ליהדות, והינם "שנויים במחלוקת". "אחחחח.... למה פשוט לא להשאיר את הדת שלכם ברובד האמוני שם יש לכם הגמוניה בלעדית עליה ולא לתחוב את האף למחוזות שלא לה" אמן לזה. "Pathetic" מי שכותב הודעות שכאלו, הוא פתטי, סלח לי חבר.
 
למעלה