פורסם מיקוד קיץ 2010

פורסם מיקוד קיץ 2010

היום הועלה מיקוד קיץ 2010. הקישור למיקוד מצורף. המיקוד כולל את היסטוריה א', היסטוריה ב' והיסטוריה מוגבר. אם יש שאלות בנושא, אשמח לענות. שיהיה בהצלחה!
 

the bald horse

New member
המלצת נושאים

איזה נושא כדאי לי לבחור לפי המיקוד מהנושאים אמנציפציה וסין? תודה מראש
 
סין או אמנסיפציה

בסה"כ, שני הנושאים נראים כשקולים באורכם. השיקול המכריע לדעתי צריך להתבסס על זמינות חומר ומידת עניין. על האמנסיפציה יש סיכומים המכסים את כל החומר עד וכולל פרק 3 - אך לא על פרקים 6, 10 ו-12. על סין יש את הסיכומים של תיכון רבין שהם פחות מאורגנים אך מכסים חלק נכבד מהחומר. קשה לי לתת כאן עצה ברורה. אולי תעיין בסיכומים ותראה מה מקדם אותך יותר מבחינת הסדר והתוכן ומה מושך אותך יותר. אם יש לך התלבטויות או נימוקים נוספים, שתף אותי ואנסה לזקק המלצה ברורה יותר.
 

the bald horse

New member
תודה, ועוד שאלה

אני רואה שהסיכום באתר של הנושא אמנסיפציה הוא די קצר, האם לדעתך (ללא אלריות) הסיכום מספיק לרמת הבחינה ללא עיון בספר (אני יודע שזה רק שלוש פרקים אך בכל זאת זה נראה קצת קצר)?
 
הסיכום על אמנסיפציה

הסיכום של הנושא כפי שהוא מופיע באתר הוא אכן קצר והוא פועל כאן במשמעותו המקורית כסיכום. כלומר, עיקרי הדברים (לפחות לגבי הפרקים הנכללים) מופיעים כולם בסיכום. צריך גם לקחת בחשבון שהספר עמוס במקורות ובתמונות, אך גם במידע מפורט יותר. המצב האידיאלי הוא לנסות לשלב את הלימוד של שני המקורות. הספר כהכללה ולתמונה הכללית (וגם כמקור המחייב את משרד החינוך בחיבור הבחינה) והסיכום להשלמת התמונה ולחידוד העניינים המרכזיים וכמקור שהרבה יותר קל ללמוד ממנו ולחזור עליו.
 

a87

New member
בקשר לאמנציפציה

יש לי את הספר "אל מול עולם חדש" גירסת תשס"ה. זה קצת מצחיק, אבל יש שם רק 10 פרקים!
האם לעוד מישהו יש את הספר ויכול לאשר את זה? מה קרה לפרק 12???
 
האמנסיפציה המבולבלת

מעיון שלי במסמך המיקוד עולה שמדובר בטעות של מפמ"ר היסטוריה. פרק 12 אמנות יהודית בארצות האסלאם הוא פרק הלקוח בכלל מנושא אחר (מעיל תשבץ). לדעתי הם עשו איזה קופי-פייסט מוזר בלי לשים לב וכך נשאר פרק 12 של מעיל תשבץ בתוך נושא האמנסיפציה. לדעתי גם העובדה שכתוב "רק 12 - אמנות יהודית בארצות האסלאם" - כלומר בלי הפ' של פרק מעידה על חוסר תשומת הלב. העברתי מייל גם למנהלת אתר המפמ"ר ב"כתבו לנו" כדי להסב את תשומת הלב לעניין זה, שלא יהיו חס וחלילה טעויות גם בבגרות ולוודא בהירות מקסימלית בנושא. אפרסם תשובה מיד כשתהיה לי.
 

a87

New member
בקשר לנושא קהילת יהודי קרקוב

האם בעקבות המיקוד החומר לבחינה יהיה רק על הספר "פנים רבות לגבורה"? כי לא מוזכר שם הספר "קרקוב היהודית "! תודה רבה על העדכון!
 

pilot23

New member
מיקוד ארה"ב- לאיתמר

שלום, קניתי את הספר של פלורסהיים והכותרות במיקוד ממש לא תואמות את מה שכתוב בספר, התבלבלתי לגמרי ואני לא יודעת מה כן צריך ומה לא.... יש לך במקרה את הספר ותוכל לרשום את העמודים הרלוונטים ? וזה לא ככה בשאר הנושאים, מוזר.
 

pilot23

New member
ראיתי שבאתר של ערוץ ההיסטוריה שנה שעברה

כן פירטו את העמודים הרלוונטים מהספר של פלורסהיים... אפשר לדאוג שגם השנה יעשו זאת?
 
עמודים בפלורסהיים

אכן פירטו... (אני). אדאג להעלות בזמן הקרוב התאמה בין המיקוד לבין מס' העמודים הרלוונטיים בספר של פלורסהיים.
 
פיילוט - מוכן! התאמת המיקוד לספר - ארה"ב

פרק 1: א. סיבות להגירה (עמ' 9), מאפייני המהגרים (הליבה בעמ' 12-10), מאפייני המושבות (עמ' 61-59). ב. תהליכי אמריקניזציה (עמ' 27-14). ג. טרנר (עמ' 32-28) פרק 4 א. מלחמת האזרחים (עמ' עמ' 79-62) * חלק יותר ברקע, אך כדאי לקרוא הכל ולהשלים את עניין השיקום מהסיכום. ב. מקרתיזם (עמ' 103-98 עם דגש על עמ' 103-102) פרק 5 ב. השיבה לנורמליות והמשבר (עמ' 136-132) ג. הניו-דיל (עמ' 141-137) - גם כאן מומלץ מאוד לפנות לסיכום פרק 6 א. בדלנות (עמ' 154-152) ב.האימפריאליזם בסוף המאה ה-19/תחילת המאה ה-20 (עמ' 154 כרקע, עמ' 161-156) ג. מבדלנות למעורבות - עד וכולל מלה"ע ה- (עמ' 169-162) פרק 7 א. ראשית המלחמה הקרה (עמ' 190-183) ב. קוריאה, קובה, וייטנאם (עמ' 199-191 בדגש על קוריאה וקובה וכן עמ' 207-200 על וייטנאם) ג. ממירוץ חימוש לדטאנט (עמ' 196-195, 209-208) - מומלץ לפנות לסיכום. אשמח כמובן שאם מישהו ימצא טעות או דיוק אצלי שיעיר ונתקן בתפוצת נאט"ו...
 

pilot23

New member
לאיתמר

קודם כל המון המון תודה :) :), באמת אין לך מושג כמה זה עוזר. שנית כל, כתבת מספר פעמים על נושאים שונים שמומלץ לפנות לסיכום.. אתה מתכוון לסיכום על ארה"ב שהכנת, זה שנמצא באתר?
 

elirais

New member
הספר - אל מול עולם חדש

איתמר שלום , היכן ניתן לקנות \ להשאיל את הספר "אל מול עולם חדש - לבטים .." ללמידה לקראת הבגרות הקרובה או לחילופין להשיג את הסיכומים הנדרשים של פרק 6 ו 10 של הספר. האם לדעתך למידה לסיכומים שבאתר למידה מוגברת לבגרות בערוץ ההיסטוריה לארה"ב ויפן מספיקים להכנה לבגרות ?
 
אל מול עולם חדש

אפשר לנסות ולפנות לאתרים המתמחים באיתור ספרים כמו סימניה במטרה למצוא את הספר. לא מוכרים לי סיכומים על פרקים 6 ו-10. אולי מישהו מהגולשים ישמח לשתף כפי שעשו גולשים בעבר שהעניקו סיכומים שהועלו לאתר ערוץ ההיסטוריה עם הקרדיט למחבר הסיכום. לגבי הסיכומים של ארה"ב ויפן - גולשים בשנים האחרונות משתמשים בסיכומים אלה ומגלים שביעות רצון מהם. הם מכסים את כל החומר, אבל הם "רק" סיכומים והם לא מהווים תחליף מלא ומוחלט לספרים אלא אמצעי סיוע משמעותי. אני מניח שאפשר להסתדר רק איתם, אך השימוש בספרים עשוי לשדרג את רמת הידע, כי כלול בהם חומר נוסף שאינו מופיע במיקוד (הדבר מכוון יותר ליפן ולא לארה"ב). בנוסף, בחינות הבגרות מבוססות על הספרים ולא על הסיכומים. כלומר, נתתי "חצי תשובה" - הסיכומים מועילים וכוללים - אך מומלץ מאוד להיעזר גם בספרים.
 
למעלה