פותח מחדש דיון - בחירות גרמניה

roniway1

New member
גרמניה - פוליטיקה

לקנצלר גרמניה גרהרד שרדר יש סיכויים טובים מאוד להיבחר לקדנציה שלישית בבחירות שייערכו בדצמבר 2006. ההערכה היא שלמרות העלייה באבטלה ,אובדן מקומות העבודה , וצמיחה קטנה מהצפוי הסוציאל דמוקרטים בראשות שרדר ינצחו בבחירות את הנוצרים-דמוקרטים. מועמדת המפלגה הנוצרית-דמוקרטית היא אנגלה מרקל. מסע הבחירות בגרמניה מתחילה למעשה מבחינת שרדר ומרקל ב -1 בפברואר כאשר בשתי המפלגות ייערכו לבחירות איזוריות ב -2 מדינות חשובות: ב -20 בפברואר במדינת שלזוויג-הולשטיין , וב -22 למאי בצפון ריין וסטפליה (המדינה הגדולה בגרמניה). ההערכה היא שאם יפסידו הנוצרים דמוקרטים בבחירות הללו הדבר יוביל לפגיעה במעמדה של מרקל.
 

Jack Cole

New member
יש למישהו במקרה

קישורים גם מאתרים בחו"ל על הנושא?
 

מורנא007

New member
מרקל לדעתי היא התקוה של הגרמנים

לעבור לפוליטיקה עצמאית, או פחות תלויה בצרפתים ובמדינות השוק המשותף.
 

jewjew1

New member
מרקל היא דמות מרתקת

מרקל עצמה היא מדענית מוכשרת ממזרח גרמניה לשעבר משיעשה אותה במקרה שתזכה גם לאישה הראשונה שתזכה בתפקיד הקאנצלר, ולראשונה תפקיד הקאנצלר יהיה מאוייש באישיות שאיננה ממערב אירופה. דעותיה הן ימניות בכל הנושאים: היא דוגלת בשוק חופשי, תומכת מאוד בארה"ב ובפלישתה לעיראק, נודעת כידידה טובה של ישראל ומתנגדת לכניסת טורקיה כחברה באיחוד. לכן, הקרב בינה לבין שרדר הוא קרב מעניין בין שתי אידאולוגיות גם בנושאי פנים וגם במדיניות החוץ.
 

berlinale

New member
אבל לדעתי הסיכוי שלה לא גבוה

בתוך המפלגה שלה כל הזמן משתדלים לשים לה רגליים ולהכשיל אותה. במקום שהם יבינו שיש להם סוג של קונדוליסה רייס גרמניה (אישה, מזרחיה דפוקה וכו'), הם (בין היתר בשל היותה אישה מזרחיה) מכשילים אותה כל פעם מחדש. היא כמעט הייתה מועמדת בבחירות הקודמות, ואז הם העדיפו ברגע האחרון להפיל אותה ולהכניס את אדמונד שטויבר, מושל בוואריה . שרדר ניצח בקושי, על בסיס ההתנגדות למלחמה בעיראק ועל בסיס נושא השיטפון הגדול שהיה באזורים המזרחיים באותה שנה. אנשים העדיפו לא להצביע לשטויבר בשל בוואריותו והקיצוניות היחסית שלו (לפני שבוע הוא האשים את ה - SPD שבגללם יש תמיכה לימין הקיצוני בסקסוניה). מטומטמים. (כמעט) רק בגלל הטמטום שלהם שרדר, למרות המדיניות שלו שמעצבנת רבים בגרמניה, משגשג.
 
למעלה