פחד מטורף מטיפולי שיניים.......

liata17

New member
פחד מטורף מטיפולי שיניים.......

שלום, אני בת 33 + 2 וזקוקה לתמיכה.... אני חייבת לפרוק קצת עול. אולי זה ישמע טיפשי, ילדותי או מגוחך אבל אני מתה מפחד, משקשקת, לא ישנה בלילה ולא מצליחה להתרכז בעבודה, למה אתן שואלות? אז ככה... הפעם הראשונה שביקרתי אצל רופא שיניים היתה בינואר באחרון כאשר שן קדמית שלי נפלה לאחר שהתפוררה לה אט אט. הזנחתי את השיניים שלי מפחד בלתי מוסבר מטיפולי שיניים, רק המחשבה על טיפול הדופק שלי עולה, יש לי בחילות ודיכאון. ביום רביעי הקרוב יש לי תור לשתל לאחר שאני דוחה את הטיפול כבר כמה חודשים. אני כל כך פוחדת מהטיפול, יודעת שזה כואב ואין לי כסף להרדמה מלאה. אני יודעת שמאוד חשוב ללכת לרופא שיניים אחרת המצב מחמיר, אני מודעת למצב אבל לא משנה מה יגידו אני נטרפת מפחד!!! כחצי שעה לפני הטיפול אני מקבלת כדור שקצת יטשטש אותי ובעלי גם יהיה איתי ואני גם מתכוונת לקחת רסקיו. מה אני עושה? איך אני מתמודדת עם הפחד? עברתי שתי לידות מאווווווד כואבות, קעקועים ופירסינג ועדיין הפחד הכי גדול שלי הוא טיפולי שיניים. תודה, ליאת.
 

נימ 1

New member
יש לי פטור מלענות לשרשור הזה...

ובכל זאת- אני מנוע מלהתייחס להרבה דברים שכתבת. אבל כן אם להיות ענייני - יש מרפאות שיניים מיוחדות לאנשים עם פחדים כשלך. ואם את כבר מטופלת במרפאה מסויימת - שאלי את הרופא. יש רופאים וטכניקות בדיוק לדברים האלה. אחת האופציות באמת היא הרדמה מלאה - אבל את אומרת שזה לא על הפרק.. אבל יש דברים אחרים. וכן שמעתי על מישהי השבוע שעשתה עקירה + שתלים בטיפול אחד - וסיפרה לי שלא כאב לה בכלל. אבל זה תלוי ברופא, במרפאה וכו'. אולי אפילו רופא משפחה יכול לתת לך כדור לחרדה - א ב ל - וזה קריטי ביותר ,צריך לבדוק עם כל הרופאים שהכדור לא מתנגש עם הזריקות ועם האדרנלין בזריקה. יש תרופות שאסור בשום אופן לקחת כשמטופלים בטיפול שיניים.
 

liata17

New member
תודה...

ולמה אתה מנוע מלהתייחס להרבה דברים שכתבתי? לא הבנתי את כוונתך. תרגיש חופשי לומר את אשר על ליבך : )))
 
ברוכה הבאה


מה שנימ רצה לומרהוא -שהוא פטור כי הוא סובל מכאב כרוני בשן, לאחר טיפול שיניים, שאףאחד לא יודע מה יש לו, ושהוא בעיקר מאוד מאוד סובל באשר לשאלהשלך - יש מרפאות מיוחדות לאנשים בעלי חרדות מטיפולי שיניים. המרפאה החדשה והטובה ביותר שיש היום בארץ - היא בבית החולים הדסה בירושלים. .זו מרפאה שמתמחה בטיפול באנשים בעלי חרדות,צרכים מיוחדים ובכלל כאלה שצריך להתייחסאליהם יותרברוך, בהבנה ולהביאבחשבון גם את המנגנוןהפסיכולוגי שפועלבעניין הטיפולבשיניים אצלם. אינ חושתבשכדאי לך מאו דללכת לאחרת מהמרפאות הללו, כי ללכת ל"סתם" רופא, שאין לו הכשרה מיוחדת לטיפול באנשים חרדתיים, כמוךבמקרה זה, יכול להיגמר בעוד חרדה, ובעוד טראומה, ולו בגלל חוסר המיומנות שלו בזה.
 

נימ 1

New member
אני חושב ש

שדווקא את השורה הראשונה שרשמת - זה בדיוק מה שהיא לא הייתה צריכה לשמוע (הייתי שם כאן חיוך, אבל אין לי חיוכים בתקופה הזו) מצד שני - שנה וחצי אנשים היו באים אליי עם סיפורים "כואב/ת השן .אני פוחד/ת לעשות טיפול שיניים בעקבות מה שעברת" , והייתי פוטר אותם בזלזול. מה הסיכויים שזה יקרה דבר כזה ? האמת - היום - אני חושב אחרת - גם אם הסיכוי 1 למיליון - אנשים צריכים לדעת. החיים שלי הלכו. טוטאלית. הלכו . מחיים - לאפס חיים. בגלל זה. אז אולי כדאי שאנשים יעשו את החושבים. מצד שני - אי אפשר לא לעשות טיפולי שיניים. רק זה יכול לגרור נזק חמור. ועכשיו - עם פחות הפחדות - פשוט כדאי ללכת למקצועים. בהדסה עין כרם - חזרתי משם היום , אגב. לא מאוד מעריך את המקום שם -ויש לי את סיבותי (וחלקן זה שעם כל היחס שנתנו לי - הוא היה אנושי מאוד, אבל לא פתר את בעיותי) מצד שני - כן הערכה למקום הזה - שכשקובעים תור (ולפעמים זה תור לעוד חודשיים) - מקבלים שם את כל הזמן שבעולם , יישבו איתך גם שעה רק לבדוק אם צריך.
 
אני חושבת שאחרי

שאתה כתבת את מה שאתה כתבת, עדיף לומר את האמת. כולה.
אני מאמינה בזה שידע הוא כוח. זה שלך קרהמשהו לא מוצלח, לאאומר שצריך לפחוד מזה. בדיוק כמו שמה שקרהלי - לא אומר שכל האנשים בעולם לא צריכים ללכת לאותו מקום שבו קרתה לי התאונה. אבללומר"אינ פטור" ואז להשאיר ואקום- יכול להיות הרבה יותר מעורר חרדה מאשר לומר את האמת בצורההכי פשוטהולא מפורטת. כךאני מאמינה. אבל.. אולי זהלא נכון לחלק מהאנשים. אניתמיד מעדיפה לדעת הכול. או כל מה שאפשר. זהמאפשר לי לתכנן את צעדיי. אילו הרופאים החכמים שלי היו אומריםלי מראש למה לצפות בניתוח הנוכחי- יכול להיות שהייתי הרבה פחות בחרדה ביום הראשון, ויכול להיות שהייתי מוותרת עלכל התהליך, מצדשני - לאור כל מה שהוא טומן בחובו מרגעלרגע...
 

11161

New member
וטיפ קטן

אני תמיד בא עם מוסיקה לטיפולי שיניים, טיפול בציפורן חודרנית וכאלו. עוזר לרמה מסויימת של הסחת דעת. האמת לא ברור לי למה לא כולם עושים את זה.
 

liata17

New member
אני אחרי


קודם כל תודה ל נימ 1, עוד יבואו ימים ו 11161..... הטיפול עבר בקלות יחסית, עזר לי מאוד לקרוא תיקון כללי בזמן שחיכיתי לתורי, הטשטוש גם מאוד עזר והרגיע אותי מאוד. הטיפול ארך כ 25 דקות, הרופא מרח לי ג'ל שקצת טשטש את כאב הזריקות שכאבו אבל ממש לא נורא. הטיפול לא כאב בכלל, לא העקירה, לא השתל ולא התפרים. הסייעת החזיקה לי את היד כל הטיפול (מסכנה
) והרופא היה פשוט מדהים, כל כך הרגיע אותי, חייך וצחק כל הטיפול, שר שירים והתבדח, אין דברים כאלה... אז עכשיו אני לאחר שינה מאוד ארוכה וחזקה, עדיין לא כואב
ולא נפוח
... תודה
 
ברח לי שנייה לפני

ורציתי לומר גם - שאני שמחה מאוד שאת אחרי. אנימקווה שהחוויההטובה הזאת תעזור לך לבוא לפעמים הבאות יותר בקלות.
 
למעלה