פיזיקה.

ranlevi2

New member
פיזיקה.

כל הכבוד ליוזם הרעיון לפורום פיזיקה! אני אומנם מהנדס ולא פיזיקאי, אבל למדתי מספיק כדי לדעת שאם זה מספרים, זה לא מתמטיקה- זה פיזיקה.... במתמטיקה יש רק אותיות. בהצלחה לפורום! רן
 
תודה רבה!:)

מקווה שתשאר ותחכים אותנו
 

yoyo0w24

New member
מספרים=פיזיקה

כי במתמטיקה (בעיקר ברמה האקדמאית) בהרצאות כמעט ולא מופיעים מספרים (לא צוחק). בהרצאות מוכיחים באופן כללי (מאוד כללי) ואולי המרצה יתן תרגיל עם מספרים יחיד בכול שיעור. בתרגול לעומת זאת 60% זה מספרים. והמבחן זה חצי-חצי. בפיסיקה לעומת זאת אין כמעט הוכחות (אלא אם כן יש לך מרצה ממש טוב) והרוב המוחלט בהרצאה הוא מספרים. בתרגול ובמבחן כול השאלות הן מספריות.^^ טוב סתם רשמתי מלא דברים שחלקם לא נכון לכול המרצים אבל זה בערך מה שנכון לרוב המרצים.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
אתה מגיב כאילו אתה היחיד שלומד במסלול הזה...

אני יודע בדיוק מה קורה בהרצאות, וכן בפיזיקה יש דוגמאות מספריות אבל רוב התרגילים הם בכלל עם פרמטרים בלבד, כך שהתרגילים באים ליישם את העקרונות הפיזיקליים, וברור שתתעסק עם מספרים הן בקורסים מתמטיים עם הוכחות והן בקורסים הפיזיקליים, אתה רוצה להגיד לי שאתה משתמש אך ורק באותיות בהוכחות בלי אף הופעה של אף ספרה או מספר? ברור שלא, גם הפיזיקה אינה בעיקר מספרים, נכון התוצאות במעבדה תהיינה כמותיות ויופיעו מספרים, אבל אני מניח שאתה יודע להבדיל בין עיקר וטפל והעובדה היא שהמספרים לא חשובים כמו שהעקרונות מאחורי התוצאות הן שחשובות, וכמובן המשפטים והמסקנות התיאורטיות והניסיוניות הנובעות מהם. אני לא יודע איך זה בבר אילן, אבל ממבחנים שעשיתי מאת"א ומהעברית (לתרגול) רוב השאלות הן עם פרמטרים, וביננו בשביל מה יבדקו אם אתה יודע להכניס את המספר במקום הפרמטר הנכון.
 

yoyo0w24

New member
-.-

כשמגיעים לשנה שנייה במתמטיקה כבר כמעט לא משתמשים במספרים (אולי בתור דוגמאות). כך לדוגמא את אלגיברה מופשטת. המספרים היחידים שראיתי היו a1,a2. גם תשאל דוקטורנטים למתמטיקה: אין להם כמעט שימוש במספרים כי ככול שמשתמשים ביותר מספרים כך אתה מגביל את ההוכחה שלך יותר. האמת הכואבת היא שהמספרים נעלמים מהמתמטיקה ובורחים לפיסיקה. נ"ב אני לא יודע איפה אתה לומד אבל לרוב לא נותנים שאלות עם פרמטרים (אולי מצא את הערך של בלה בלה בלה) בפיסיקה בעיקר משום שיש הרבה מקרים שבהם חשוב מאוד הערך המדוייק של הערכים השונים (כמו בחיכוך שנגיד יכול לצאת לך שהחיכוך מזיז את החפץ לכיוון המנוגד).
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
אני לומד באת"א...

ולפחות בשני קורסים קלאסית 1 וקלאסית 2 רוב השאלות היו עם פרמטרים. וכך גם ראיתי בקורסים החופפים בעברית בירושלים. חוץ מזה אני לא רואה בשביל מה צריך תשובה מספרית בסוף, אם בכל מקרה אתה יכול לפתור את אותה שאלה עם פרמטרים במקום תשובה מספרית, הרי מה זה תשובה מספרית אתה בסוף מציב במקום הפרמטר שאתה מקבל בסוף, אז אין ממש הבדל גדול. עדיין גם במתמטיקה יש מספרים, אולי פשוט אתה לא רואה אותם, הם פשוט מוחבאים מתחת לפורמליזם, אבל הם תמיד נמצאים שם.
 

the new L

New member
ניסוי לבדיקת העניין!

במקום להתווכח, ביצעתי את הניסוי הבא: נכנסתי ל arxiv ובחרתי באקראי 3 מאמרים בפיזיקה ו3 מאמרים במתמטיקה (חיפוש של המילה is במאמרים מהשנה האחרונה בתחומים אלו) המאמרים בפיזיקה: http://arxiv.org/pdf/0710.5651 - מכיל מספרים, אם כי לא כל כך הרבה http://arxiv.org/pdf/0710.5636 - מכיל המון מספרים http://arxiv.org/pdf/0710.5506 - מכיל מעט מספרים המאמרים במתמטיקה: http://arxiv.org/pdf/0710.2756 - מכיל מספרים, אם כי לא כל כך הרבה (בדומה למאמר הפיזיקה הראשון) http://arxiv.org/pdf/0709.1273 - לא מכיל מספרים http://arxiv.org/pdf/0708.3992 - לא מכיל מספרים מסקנה: במתמטיקה יש פחות מספרים
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
יש לזה פואנטה או שסתם החלטת לבקר את הפורום?

מי בכלל מתווכח, ברור שאני צודק, וברור שהוא צודק, הצצתי במבחנים של בר אילן והוא צודק במקרה שלו. (-: אולי הוא היה צריך לציין שלרוב, בבר אילן כך וכך....
 

IMLost

New member
הוא הוכיח שינאי צדק...

ומה רע סתם בלבקשר בפורום?
בואו בהמוניכים!
 
למעלה