פסיכולוג חברתי מה עושים עם זה?

פסיכולוג חברתי מה עושים עם זה?

מי שמתמחה בתואר שני בפסיכולוגיה חברתית הוא יוכל לטפל ביעוץ זוגי ומשפחתי? מה עוד האפשרויות?
 
פסיכולוג חברתי

פרט למחקר ואקדמיה, הם עובדים בארגונים ייעוציים, מחקרי שוק, עיצוב מערכות או תחומים פסיכולוגיים אחרים.
 

popik23

New member
הרבה דברים

אם אתה פסיכולוג חברתי אתה יכול: א. לעסוק במחקר. ב. לעסוק בתחומים יישומיים כמו יעוץ ארגוני, חברות מיון והשמה וכדומה. אלה התחומים שרובם המוחלט של הפסיכולוגים החברתיים עוסקים בהם. ג. לעסוק בשיווק. פסיכולוגים חברתיים עוסקים במיתוג, פלנרים בחברות פרסום ובפרסום בכלל. ד. ביצוע מחקרי שוק עבור חברות שונות. ה. ניהול משאבי אנוש. ו.ייעוץ ופסיכולוגיה תעסוקתית. ז. הנחיית קבוצות והדרכות למנהלים. (לא ידוע לי על טיפול משפחתי וייעוץ זוגי ונשמע לי די לא קשור למקצוע, ואם כן יש פסיכולוגים חברתיים שעוסקים בזה אני רואה זאת כתחמנות(או רשלנות של הרשויות) כי אין קשר בין מחקר חברתי לפסיכותרפיה.) בוגרי המגמות החברתיות והארגוניות לא ימצאו את עצמם מובטלים אם בגלל זה אתה דואג.
 
לא.

טיפול זוגי ומשפחתי הוא חלק מטיפול בכלל, וככזה, "מוסמכים" לעשות אותו רק אנשים שהתמחו בטיפול, הווה אומר פסיכולוגים קליניים או מטפלים אחרים שעברו הכשרה בנושא. ואחרי שאמרנו את זה, מן הראוי לציין שמבחינה חוקית כל אחד יכול לעשות מה שבראש שלו כל עוד הוא לא קורא לעצמו פסיכולוג קליני. אז אם מישהו סיים פסיכולוגיה חברתית, הוא יכול לקרוא לעצמו פסיכולוג או מטפל, ולעשות מה שהוא רוצה עם זה. זה נכון גם למי שלא סיים פסיכולוגיה, הוא יקרא לעצמו מטפל / תרפיסט / יועץ וכו'.
 
אבל כל הדוגמאות שנתתם זה פסי'

אירגונית או תעסוקתית ....למה יעוץ זוגי זה לא קשור לפסיכולוג חברתי? הרי תרופיסט או פסיכולוג קליני...יותר מדובר בטיפול בהתמקדות הפרעה נפשית או באישיות האדם וכו'...הטיפול של פסיכולוג חברתי זה שונה לגמרי...לא מדובר בטיפול בהפרעה אלא ביעוץ זוגי...עזרה לזוגות בסיכסוך וכו' ...לדעתי זה הכי חברתי שיש...מה קשור פסיכולוג קליני לזוג שרב ורוצה להתגרש?? הכי מתאים לזה פסיכולוג חברתי
 

popik23

New member
אתה טועה

טיפול זוגי ומשפחתי זוהי פסיכותרפיה לשמה. הכוונה לפסיכולוג חברתי היא לאדם המתעסק במחקר חברתי. הכוונה במחקר חברתי היא לחקירת ההתנהגות, הרגשות והקוגניציות של האינדוידואל בתוך קבוצה. פסיכולוג חברתי הוא חוקר במהותו, וכל היישומים שהזכרתי בתשובתי(כמו למשל אבחון ליקויים של האינדוידואל בארגון או מחקרי שוק) נובעים מן האוריינטציה המחקרית של הפסיכולוג החברתי. בתכל'ס יש כמה עיסוקים שמיועדים לפסיכולוג חברתי שאני חושב שהם באמת לא קשורים לתחום שלו, כמו פסיכולוג תעסוקתי(שאין לי מושג מה הקשר בין התפקיד שלו לפסיכולוגיה חברתית) או פסיכולוגים ארגוניים(מבחינתי ארגוניים וחברתיים זה אותו הדבר) שעושים קואצ'ינג שזה גם ממש לא קשור לפסיכולוגיה חברתית. אלה הם תחומים שיותר קרובים לתחומים של פסיכולוגים קליניים לדעתי האישית(ואולי יש כאלה שיחלקו על דבריי), ואולי דרך התחומים האלה שיועדו לפסיכולוגים חברתיים תוכל למצוא את הנישה שלך.
 
אנסה להסביר...

נדמה לי שהכותרות פשוט מטעות, כי כשאומרים "פסיכולוג חברתי" מתכוונים לתחום ידע הנקרא פסיכולוגיה חברתית, ועוסק בחקר תופעות התנהגותיות ונפשיות שונות בהקשרן בתוך דינמיקה חברתית. זהו תחום שמשיק לסוציולוגיה, במובנים רבים, והוא בעיקרו, כאמור, אקדמי. אני לא מבינה הרבה בנושא (קורס אחד לפני משהו כמו 7 שנים עם מרצה יבשושי במיוחד), אבל זה *לא* טיפול. מאידך, פסיכולוג קליני לא בהכרח מתמקד באישיות האדם, אלא בטיפול בבעיות של אנשים. הגישה יכולה להיות אינדיבידואלית, אבל גם זוגית או משפחתית. היכולת שפסיכולוג קליני רוכש היא יכולת האבחון והטיפול - ולכל פסיכולוג ארגז כלים ממנו הוא "שולף" בשעת הצורך. בדוגמא של טיפול זוגי או משפחתי, הראיה היא מערכתית, כלומר מסתכלים על הקושי כמשהו שנובע מהמערכת הזוגית או המערכת המשפחתית, ולכן העבודה היא ברמה הזו. אבל בראש ובראשונה יש כאן עבודה טיפולית, שהיא ברמת הפרט או המשפחה הפרטית. במובן מסוים, זה מקביל לפער בין רופא וביולוג. לדוגמא, ביולוג החוקר את מערכת החיסון מבין הרבה מאוד בנושאים האלה, אולם אין לו את המיומנויות האבחוניות והטיפוליות שיש לרופא. מאידך, כמו שכתבתי למעלה -- יש עוד דרכים להגיע לטיפול משפחתי לסוגיו. לדוגמא, ביה"ס לעו"ס בת"א מציע תוכנית הכשרה מצוינת לאנשי מקצוע, ויש עוד מסלולים. אבל הדגש הוא על אנשים בעלי רקע טיפולי, בעוד הפסיכולוגיה החברתית היא בעיקרה אקדמית, כשחלק מיישומיה יכולים להיות ברמה הארגונית או המוסדית.
 
למעלה