פספוסים באוניברסיטת תל אביב

PooKiPsiT

New member
פספוסים באוניברסיטת תל אביב

סתם כי מתחשק לי לספר. שם הקורס: טכנולוגיות במיקרואלקטרוניקה. רקע: קורס שאמור להיות אחד הקלים, אבל ממש. זה לא קורס עם מתמטיקה ונוסחאות, אלא קורס עם המון המון חומר לזכור בעל פה. (בגלל השביתה, התבטלו דיי הרבה הרצאות, ובהרצאות שנשארו המרצים (כל שבוע מגיע מרצה אחר מאינטל) הורידו חלק מהחומר, ואת מה שנשאר העבירו ממש ממש מהר! שקופית כן, שקופית לא, שקופית כן, שתי שקופיות לא. לפני המבחן היה מאוד לא ברור מה אמורים לדעת ומה לא). מועד א': 5 דקות לפני תחילת הבחינה, המרצה האחראי נכנס לכתה, נעמד על ה"במה" ליד הלוח ומכריז "אין לכם מה לדאוג! המבחן ממש קל! אני לא מאמין שמישהו יכשל!" ויוצא. כמה סטודנטים ממלמלים "כן...כבר שמענו את זה בעבר...גם לפני אותות אקראים ורעש אמרו לנו שהמבחן יהיה קל...". הדודות מחלקות את הטפסים. המבחן שהיה אמור להיות חצי אמריקאי וחצי פתוח התברר כ-100% אמריקאי (כאילו שלא מספיק חוסר הבהירות בנוגע לחומר, גם התירגול של שאלות פתוחות היה לא רלוונטי בעליל למבחן!). סטודנטים מסתכלים על המבחן בהלם. שאלות קטנוניות... ובמקום 4 תשובות לכל שאלה לרוב השאלות יש 5 או 6 תשובות, כאשר התוספות הן בסגנון תשובות א+ב נכונות, תשובות ג+ה נכונה והכי מעצבן - אף תשובה לא נכונה. אחרי 5 דקות המרצה נכנס לכתה שוב - "נכון שהמבחן מ-מ-ש קל? ברצינות!" *סטודנטים מסתכלים עליו, חצי מהם בהלם, חצי מהם צוחקים צחוק עצוב...* אחרי 2 דקות המרצה נכנס שוב - "טוב, תקשיבו, שאלה X תשנו את ג+ה ל-ג+ד. בשאלה Y תשנו את המילה הזאת למילה אחרת. בשאלה Z זה היה אמור להיות ככה וככה. בשאלה W תתקנו את א+ב ל- ג+ה..." וככה זה ממשיך. שאלה אחת במבחן הייתה באנגלית. לא שאנחנו לא יודעים אנגלית, אבל באמת, טיפה השקעה בטופס... בשאלה אחרת חצי מהתשובות הופיעו בצד אחד של הדף וחצי בצד שני. בחיי, כזה זלזול בטופס בחינה עוד לא ראיתי. עוברות עוד 15 דקות והוא שוב נכנס לכתה - "נו?? אף אחד לא יצא עדיין?? מה קורה לכם? זה מבחן קל! נו, קדימה! תסיימו כבר! תוך 10 דקות אני רוצה לראות את כולם בחוץ!". טוב שאתה לא מלחיץ בכלל... אח"כ כל חצי שעה בערך הוא נכנס לכתה ו"פקד" על כולם להגיש כבר את המבחנים כי המבחן ממש קל... מכיוון שהמבחן היה חסוי, הייתה חשיפת מבחנים אחרי פרסום הציונים. בזמן חלוקת המבחנים שאלו את המרצה אם היה פקטור. המרצה: "כן, היה פקטור ענקי!!" סטודנטים: "מה היה הפקטור" המרצה: "במבחן היו 25 שאלות. אז לקחנו את מספר התשובות הנכונות של כל אחד, וחישבנו את הציון כאילו הוא ענה נכון על אותו מספר תשובות מתוך 24 שאלות" ללא ספק, אחד הפקטורים הגבוהים שניתנו אי פעם... מועד ב: (כאן מגיע החלק של הפספוסים) - אני לא ניגשתי, אבל שמעתי מאנשים שנכחו במבחן. נטען שהמרצה היה נודניק ומלחיץ כמו במועד א', אבל כאן זה לא החלק הכי מעצבן... הדודות מחלקות את המבחנים, סטודנטים מתחילים לקרוא ומהר מאוד מגלים - השאלות במבחן זהות לשאלות של מועד א'! בודקים שוב ליתר ביטחון. על הטופס כתוב בפירוש - "מועד ב". שמחים ומאושרים אנשים מתחילים לסמן תשובות...עד שאחרי כמה דקות נכנס המרצה ואומר לכולם להפסיק לכתוב. מישהו העביר את הטפסים הלא נכונים! זה לא המבחן שאתם אמורים לעשות! אוספים מכולם את הטפסים. 10 דקות הפסקה ואז מחלקים את הטפסים האמיתיים. לאכזבתם של הסטודנטים השאלות כבר לא זהות לשאלות של מועד א', אבל מבלבלות באותה המידה. איך עושים טעות כזאת עד היום לא הצלחתי להבין. אחרי פרסום הציונים של מועד ב' נשלח מייל שמודיע על חשיפת המבחנים של מועד ב'. הסטודנטים התמימים מגיעים לאוניברסיטה במיוחד בשביל זה, בשביל לגלות - מישהו שוב העביר את הטפסים הלא נכונים! אין חשיפת מבחנים היום. אין הודעה על תאריך חדש. הסטודנטים חוזרים הביתה מאוכזבים ותוהים... עד היום לא נקבע מועד חדש לחשיפת המבחנים
מעולם לא היה כזה בלאגן. מעניין אם הגאונים שאחראיים על העניין הזה שייכים לאוניברסיטה או לאינטל. כל הכבוד למי שהגיע עד לכאן
אם היו לכם סיפורים משעשעים /מעצבנים/הזויים כאלה - אתם כמובן מוזמנים לספר גם
 

FreakOfNature

New member
פספוסים...

בעיקר חוסר טקט: היה לי מרצה די שמן (טוב, בעצם מאוד שמן) באחד הקורסים. להלן: פרופ' ש'. הנפשות הפועלות: פרופ' ש, אנוכי, ידידה שלי (להלן: ב') ובחור שמנמן שנהגתי לכנותו (מאחורי הגב) "השמן", בעיקר בגלל שזה עצבן את ב, ולא בגלל שהכינוי התאים לו. בכל אופן - היה לנו שיעור של שעתיים. בהפסקה ניגשתי ל-ב, ושאלתי אותה בקול רם, "איפה השמן?", כמובן בהתייחס לאותו בחור... תוך כדי גם סובבתי את ראשי בכיתה בשביל לראות אם אני מאתר אותו בעצמי. רצה אלוהים ומי ששמע את הקריאה שלי הוא לא אחר מפרופ' ש, שלאחר מכן היה די נבוך וקצת כעוס... נו שוין
(אני מקווה שלא פגעתי פה באפאחד...) אההה... וגם לי, לב' ולעוד איזה חבר היה קטע עם איזו מרצה שרצינו לשאול אותה שאלה. הלכנו בהפסקה אליה, ובזמן שאני שאלתי אותה את השאלה, החבר המדובר לחש ל-ב של****(שם המרצה) יש שפם. הבעיה היא שלאותה מרצה יש גם חוש שמיעה מאוד מאוד מפותח... לקח זמן עד שהעזנו לשאול אותה שוב שאלה.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
נו, מה אפשר לצפות מקורס ללא מתמטיקה, שיהיה

הגיוני?! (-: חוץ מזה, זה מדהים מה שאמרת, טוב מהנדסים משהו לא טוב עובר אצלהם בראש. (-:
 
למעלה