פסק הלכה אוסר על חרדים להשתמש ברכבת החדשה ת״א-י״ם

luckydude

Active member
פסק הלכה אוסר על חרדים להשתמש ברכבת החדשה ת״א-י״ם

פסק הלכה אוסר על חרדים להשתמש ברכבת החדשה ת״א-י״ם
״זקן הפוסקים הכריע בשאלת השימוש ברכבת החדשה: בפסק הלכה שפרסם הגר"מ שטרנבוך, הוא קובע כי יש להמתין מלהשתמש ברכבת מירושלים לתל אביב, עד שיכלה הזמן שהוקדמה הפעלתה בשל חשש לחילול השבת.״

קישור:

https://www.bhol.co.il/news/1062561

עם זאת, מכל הקישקוש בפסקה האחרונה ממש לא הבנתי כמה זמן יש להמתין לפני שאפשר יהיה להשתמש ברכבת.
 
פועלים להקטין את העומס ברכבת, מתוך שלא לשמה בא לשמה

פסק הלכה אוסר על חרדים להשתמש ברכבת החדשה ת״א-י״ם
״זקן הפוסקים הכריע בשאלת השימוש ברכבת החדשה: בפסק הלכה שפרסם הגר"מ שטרנבוך, הוא קובע כי יש להמתין מלהשתמש ברכבת מירושלים לתל אביב, עד שיכלה הזמן שהוקדמה הפעלתה בשל חשש לחילול השבת.״

קישור:

https://www.bhol.co.il/news/1062561

עם זאת, מכל הקישקוש בפסקה האחרונה ממש לא הבנתי כמה זמן יש להמתין לפני שאפשר יהיה להשתמש ברכבת.
פועלים להקטין את העומס ברכבת, מתוך שלא לשמה בא לשמה
 

אורי404

New member
ההסבר של אברהם טל לפסיקה הזו


פסק הלכה אוסר על חרדים להשתמש ברכבת החדשה ת״א-י״ם
״זקן הפוסקים הכריע בשאלת השימוש ברכבת החדשה: בפסק הלכה שפרסם הגר"מ שטרנבוך, הוא קובע כי יש להמתין מלהשתמש ברכבת מירושלים לתל אביב, עד שיכלה הזמן שהוקדמה הפעלתה בשל חשש לחילול השבת.״

קישור:

https://www.bhol.co.il/news/1062561

עם זאת, מכל הקישקוש בפסקה האחרונה ממש לא הבנתי כמה זמן יש להמתין לפני שאפשר יהיה להשתמש ברכבת.
ההסבר של אברהם טל לפסיקה הזו

"הזמן עושה את שלו"
 
נגיד לרבנים שעשינו חישוב ויצא 18 שנה...

פסק הלכה אוסר על חרדים להשתמש ברכבת החדשה ת״א-י״ם
״זקן הפוסקים הכריע בשאלת השימוש ברכבת החדשה: בפסק הלכה שפרסם הגר"מ שטרנבוך, הוא קובע כי יש להמתין מלהשתמש ברכבת מירושלים לתל אביב, עד שיכלה הזמן שהוקדמה הפעלתה בשל חשש לחילול השבת.״

קישור:

https://www.bhol.co.il/news/1062561

עם זאת, מכל הקישקוש בפסקה האחרונה ממש לא הבנתי כמה זמן יש להמתין לפני שאפשר יהיה להשתמש ברכבת.
נגיד לרבנים שעשינו חישוב ויצא 18 שנה...
 

Ccyclist

Well-known member
קישקוש מוחלט, יש היתרים להפעלות רציפות.

פסק הלכה אוסר על חרדים להשתמש ברכבת החדשה ת״א-י״ם
״זקן הפוסקים הכריע בשאלת השימוש ברכבת החדשה: בפסק הלכה שפרסם הגר"מ שטרנבוך, הוא קובע כי יש להמתין מלהשתמש ברכבת מירושלים לתל אביב, עד שיכלה הזמן שהוקדמה הפעלתה בשל חשש לחילול השבת.״

קישור:

https://www.bhol.co.il/news/1062561

עם זאת, מכל הקישקוש בפסקה האחרונה ממש לא הבנתי כמה זמן יש להמתין לפני שאפשר יהיה להשתמש ברכבת.
קישקוש מוחלט, יש היתרים להפעלות רציפות.
בבתי חרושת שעוסקים בפעולות כמו יציקת זכוכית יש היתר הלכתי להפעיל את התנורים באופן רציף כי הסבירו לרבנים שאם מפסיקים את הפעילות בשישי או חמישי ומתחילים מחדש ביום ראשון לא יגיעו לטמפרטורה הנכונה עד יום שני או חמישי. באותה מידה מכונות ה TBM חייבות להמשיך לחפור (הפסיקה החרדית עוסקת בעיקר בחפירות המנהרה ולא בהנחת המסילות או בחישמול) או שהקרקע הלא יציבה סביב גלגל הקידוח תתמוטט בגלל שלא הציבו את טבעות המנהרה תוך כדי ההתקדמות.
&nbsp
אלו דברים שהציונות הדתית מבינה שאי אפשר להמנע מהם אם מצדדים בתעשייה ובתשתית הישראלית.
&nbsp
לדעתי ברגע שיתברר לחרדים שאפשר להגיע מירושלים לתחנת בני ברק תוך כ 45 דקות תוך החלפה יחידה בהגנה הם ישנו דעתם.
 

N641

New member
התכוונת 65 דקות (כך עפ"י "תכנון נסיעה" באתר הרכבת).

קישקוש מוחלט, יש היתרים להפעלות רציפות.
בבתי חרושת שעוסקים בפעולות כמו יציקת זכוכית יש היתר הלכתי להפעיל את התנורים באופן רציף כי הסבירו לרבנים שאם מפסיקים את הפעילות בשישי או חמישי ומתחילים מחדש ביום ראשון לא יגיעו לטמפרטורה הנכונה עד יום שני או חמישי. באותה מידה מכונות ה TBM חייבות להמשיך לחפור (הפסיקה החרדית עוסקת בעיקר בחפירות המנהרה ולא בהנחת המסילות או בחישמול) או שהקרקע הלא יציבה סביב גלגל הקידוח תתמוטט בגלל שלא הציבו את טבעות המנהרה תוך כדי ההתקדמות.
&nbsp
אלו דברים שהציונות הדתית מבינה שאי אפשר להמנע מהם אם מצדדים בתעשייה ובתשתית הישראלית.
&nbsp
לדעתי ברגע שיתברר לחרדים שאפשר להגיע מירושלים לתחנת בני ברק תוך כ 45 דקות תוך החלפה יחידה בהגנה הם ישנו דעתם.
התכוונת 65 דקות (כך עפ"י "תכנון נסיעה" באתר הרכבת).

 

Ccyclist

Well-known member
תיאום יכול להביא ל 55 דקות חסיני פקק.

התכוונת 65 דקות (כך עפ"י "תכנון נסיעה" באתר הרכבת).
תיאום יכול להביא ל 55 דקות חסיני פקק.
32 + 19 + 4 דקות החלפה אם ישפרו את התיאום בין הגעת הרכבת מירושלים וקו השרון.
&nbsp
אני מניח שרוב קווי ירושלים בני ברק זוחלים להם בגהה אחרי פקקים בכביש 1. לרכבת יש יתרון ניכר.
 
תחנת בני ברק לא באמת בבני ברק

תיאום יכול להביא ל 55 דקות חסיני פקק.
32 + 19 + 4 דקות החלפה אם ישפרו את התיאום בין הגעת הרכבת מירושלים וקו השרון.
&nbsp
אני מניח שרוב קווי ירושלים בני ברק זוחלים להם בגהה אחרי פקקים בכביש 1. לרכבת יש יתרון ניכר.
תחנת בני ברק לא באמת בבני ברק
ולא בכדי שמה הקודם היה "תל אביב צפון".
מרכז העיר בני ברק (היכן שהחרדים רוצים להגיע, וגם היכן שגרים רוב הבני ברקים) נמצא מדרום לציר ז'בוטינסקי, כך של-55 דקות שאתה מתאר יש להויף זמן נסיע ה לא מבוטל באוטובוס פנימי. (וכנ"ל בתוך ירושלים עד לתחנה), זאת בעוד קו 402 מקשר את המוקדים ללא צורך במעבר עבור אחוז גדול של האוכלוסיה ובתדירות גבוהה. (זה היתרון של הצפיפות המאפיינת את בני ברק ואת החלקים החרדיים של ירושלים כמו גם רמת המינוע הנמוכה).
בכך היכולת של הרכבת להתחרות באוטובוסים, על אף הפקקים, מאד נשחקת. במקרה הספצפי הזה.
מנגד ייתכן שהרכבת יכולה לשמש כתחילף ראוי ונוח יותר לנסיעה בין ירושלים לריכוזים החרדיים בנתניה, חיפה, קרית אתא, ואולי גם צפת דרך כרמיאל (יש כמובן אוטובוסים ישירים אבל לא בתדירות כל כך גבוהה כמו 402, והמרחק הגדול יותר מגדיל את אטרקטייבות הנסיעה הנוחה ברכבת, בעיקר עם ילדים שצריכים פיפי ומקום לרוץ קצת. כלומר יהיה שימוש יפה של חרדים ברכבת, אבל דווקא לא בקשר ירושלים-בני ברק. (וזה עוד לפני שדיברתי על השתלבות בשוק העבודה, יש חרדים ירושלמים שעובדים בתל אביב, אם כי לא המון).
 

Ccyclist

Well-known member
לפי גוגל גהה זה פקק אחד גדול

תחנת בני ברק לא באמת בבני ברק
ולא בכדי שמה הקודם היה "תל אביב צפון".
מרכז העיר בני ברק (היכן שהחרדים רוצים להגיע, וגם היכן שגרים רוב הבני ברקים) נמצא מדרום לציר ז'בוטינסקי, כך של-55 דקות שאתה מתאר יש להויף זמן נסיע ה לא מבוטל באוטובוס פנימי. (וכנ"ל בתוך ירושלים עד לתחנה), זאת בעוד קו 402 מקשר את המוקדים ללא צורך במעבר עבור אחוז גדול של האוכלוסיה ובתדירות גבוהה. (זה היתרון של הצפיפות המאפיינת את בני ברק ואת החלקים החרדיים של ירושלים כמו גם רמת המינוע הנמוכה).
בכך היכולת של הרכבת להתחרות באוטובוסים, על אף הפקקים, מאד נשחקת. במקרה הספצפי הזה.
מנגד ייתכן שהרכבת יכולה לשמש כתחילף ראוי ונוח יותר לנסיעה בין ירושלים לריכוזים החרדיים בנתניה, חיפה, קרית אתא, ואולי גם צפת דרך כרמיאל (יש כמובן אוטובוסים ישירים אבל לא בתדירות כל כך גבוהה כמו 402, והמרחק הגדול יותר מגדיל את אטרקטייבות הנסיעה הנוחה ברכבת, בעיקר עם ילדים שצריכים פיפי ומקום לרוץ קצת. כלומר יהיה שימוש יפה של חרדים ברכבת, אבל דווקא לא בקשר ירושלים-בני ברק. (וזה עוד לפני שדיברתי על השתלבות בשוק העבודה, יש חרדים ירושלמים שעובדים בתל אביב, אם כי לא המון).
לפי גוגל גהה זה פקק אחד גדול
נסעתי שם בערב והיה סביר, אבל בשעות היום הציר רובו אדום פקק.
 
נכון

לפי גוגל גהה זה פקק אחד גדול
נסעתי שם בערב והיה סביר, אבל בשעות היום הציר רובו אדום פקק.
נכון
כביש 4 הוא בהחלט "הפקק של המדינה".
ועדיין, קו 402 שלא יורד לאף אחד מהמחלפים בדרך (מסובים אלוף שדה/בר אילן). מנצח את הרכבת שממנה צריך עוד קו פנימי (שבשבילו צריך לעלות על גשר מבצע קדש במדרגות לא נוחות וולהמתין בתחנה מאד לא נוחה ולעמוד בפקק מקומי לא מבוטל). בתחנת בני ברק אין מקום למסוף אוטובוסים ראוי לשמו שיכול לצאת ממנו שירות מזין ולכן היא גם חלשה יחסית. מעטים המקומות שמאפשרים הגעה נוחה ברגל ממנה, ואם כבר יש אז הם לא בבני ברק אלא בתל אביב (רמת החייל) ורמת גן (קניון איילון).

אחד המוקדים החשובים בבני ברק הוא רחוב עזרא שנמצא צמוד למחלף גבעת שמואל ומרכז אולמות שמחות גדולים (כמו גם ישיבות, הפזורות בכל העיר). כלומר בקו 402, אחרי שצלחת את פקקי כביש 4, אתה יורד בתחנה השניה או השלישית בבני ברק. זה נכון לדעתי לבערך מחצית מהנוסעים בקו 402 (השאר יורדים בהמשך הדרך עד שהאוטובוס מתרוקן כליל ברבי עקיבא). כלומר עבור מרבית הנוסעים, הם לא חווים את המסלול הארוך בבני ברק.
לכן האוטובוס מנצח גם בשעות השיא את הרכבת עבור מרבית האנשים.
אם תוסיף לזה ששעות השיא של הקו דווקא אינן בהכרח שעות השיא של הפקקים (שעות ערב מאוחרות אחרי חתונות, שישי ומוצ"ש, כניסת ומוצאי חגים וכו'), תגלה שזה נכון שהאוטובוס עומד בפקק בשעות השיא, אבל דווקא עבור מרבית הנוסעים בו השימוש העיקרי הוא לא בשעות הפקקים.
ולבסוף, כשיש אופציה בלי מעבר, היא תנצח כמעט תמיד אופציה הדורשת שני מעברים, גם אם היא יותר ארוכה במקצת (ובטח ובטח אם היא לא יותר ארוכה).
 

luckydude

Active member
גם היתרים לא ממש עוזר

קישקוש מוחלט, יש היתרים להפעלות רציפות.
בבתי חרושת שעוסקים בפעולות כמו יציקת זכוכית יש היתר הלכתי להפעיל את התנורים באופן רציף כי הסבירו לרבנים שאם מפסיקים את הפעילות בשישי או חמישי ומתחילים מחדש ביום ראשון לא יגיעו לטמפרטורה הנכונה עד יום שני או חמישי. באותה מידה מכונות ה TBM חייבות להמשיך לחפור (הפסיקה החרדית עוסקת בעיקר בחפירות המנהרה ולא בהנחת המסילות או בחישמול) או שהקרקע הלא יציבה סביב גלגל הקידוח תתמוטט בגלל שלא הציבו את טבעות המנהרה תוך כדי ההתקדמות.
&nbsp
אלו דברים שהציונות הדתית מבינה שאי אפשר להמנע מהם אם מצדדים בתעשייה ובתשתית הישראלית.
&nbsp
לדעתי ברגע שיתברר לחרדים שאפשר להגיע מירושלים לתחנת בני ברק תוך כ 45 דקות תוך החלפה יחידה בהגנה הם ישנו דעתם.
גם היתרים לא ממש עוזר
ראה דוגמא:
&nbsp
https://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/BLOG-1.7206500
 
חישוב שעשה אתר כלכלי חרדי = 420-480 ימים

פסק הלכה אוסר על חרדים להשתמש ברכבת החדשה ת״א-י״ם
״זקן הפוסקים הכריע בשאלת השימוש ברכבת החדשה: בפסק הלכה שפרסם הגר"מ שטרנבוך, הוא קובע כי יש להמתין מלהשתמש ברכבת מירושלים לתל אביב, עד שיכלה הזמן שהוקדמה הפעלתה בשל חשש לחילול השבת.״

קישור:

https://www.bhol.co.il/news/1062561

עם זאת, מכל הקישקוש בפסקה האחרונה ממש לא הבנתי כמה זמן יש להמתין לפני שאפשר יהיה להשתמש ברכבת.
חישוב שעשה אתר כלכלי חרדי = 420-480 ימים
https://bizzness.net/רכבת-ירושלים-תא-החרדים-יימנעו-מנסיעה/

במשך 7-8 שנים כרו מנהרות, בנו גשרים, הרכיבו מסילות, חשמלו את כל הקו ונעשו עבודות רבות במכלול המערכות השונות (אלקטרו-מכניות, חשמל, אוורור, גילוי וזיהוי אש, בקרה וכדומה), כמו כן גם ניהול, בדיקה והרצה של כלל המערכות המותקנות, עבודות אשר מאפשרות לרכבת לנסוע בבטחה והכל תוך כדי חילולי שבת המוניים.
בהערכת הזמן של 'בכדי שיעשו' אין לחשב רק כ-60 שבתות וימים טובים בשנה כפול 7-8 שנים (420-480 ימים), יש צורך לחשב את הרווח הכולל מאי הפסקת עבודה ליממה וחצי וחידוש העבודה לאחר מכן. כל מי שעובד בבינוי יכול להעיד כי אינה דומה עבודה רציפה לעבודה בהפסקות. העבודה ברצף במכונות אימתניות שכאלה מכפילות את הרווח כתוצאה מאי השבתתן. נתון זה חייב להיכנס לחשבון הזמן הכולל של "שיעור הזמן שהוקדמה הנסיעה ברכבת בגלל החילול שבת שעשו", כדברי הרב שטרנבוך במכתבו ובפסקו.
 

luckydude

Active member
שים לב, אפילו לפי האתר החישוב של ה420-480 נמוך מדי

חישוב שעשה אתר כלכלי חרדי = 420-480 ימים
https://bizzness.net/רכבת-ירושלים-תא-החרדים-יימנעו-מנסיעה/

במשך 7-8 שנים כרו מנהרות, בנו גשרים, הרכיבו מסילות, חשמלו את כל הקו ונעשו עבודות רבות במכלול המערכות השונות (אלקטרו-מכניות, חשמל, אוורור, גילוי וזיהוי אש, בקרה וכדומה), כמו כן גם ניהול, בדיקה והרצה של כלל המערכות המותקנות, עבודות אשר מאפשרות לרכבת לנסוע בבטחה והכל תוך כדי חילולי שבת המוניים.
בהערכת הזמן של 'בכדי שיעשו' אין לחשב רק כ-60 שבתות וימים טובים בשנה כפול 7-8 שנים (420-480 ימים), יש צורך לחשב את הרווח הכולל מאי הפסקת עבודה ליממה וחצי וחידוש העבודה לאחר מכן. כל מי שעובד בבינוי יכול להעיד כי אינה דומה עבודה רציפה לעבודה בהפסקות. העבודה ברצף במכונות אימתניות שכאלה מכפילות את הרווח כתוצאה מאי השבתתן. נתון זה חייב להיכנס לחשבון הזמן הכולל של "שיעור הזמן שהוקדמה הנסיעה ברכבת בגלל החילול שבת שעשו", כדברי הרב שטרנבוך במכתבו ובפסקו.
שים לב, אפילו לפי האתר החישוב של ה420-480 נמוך מדי
מכיוון שזה לא מחשיב את ״הרווח הכולל״
 

bralor4247

New member
שזש

פסק הלכה אוסר על חרדים להשתמש ברכבת החדשה ת״א-י״ם
״זקן הפוסקים הכריע בשאלת השימוש ברכבת החדשה: בפסק הלכה שפרסם הגר"מ שטרנבוך, הוא קובע כי יש להמתין מלהשתמש ברכבת מירושלים לתל אביב, עד שיכלה הזמן שהוקדמה הפעלתה בשל חשש לחילול השבת.״

קישור:

https://www.bhol.co.il/news/1062561

עם זאת, מכל הקישקוש בפסקה האחרונה ממש לא הבנתי כמה זמן יש להמתין לפני שאפשר יהיה להשתמש ברכבת.
שזש
 

bralor4247

New member
חכמי חלם, מטומטמים מרצון

פסק הלכה אוסר על חרדים להשתמש ברכבת החדשה ת״א-י״ם
״זקן הפוסקים הכריע בשאלת השימוש ברכבת החדשה: בפסק הלכה שפרסם הגר"מ שטרנבוך, הוא קובע כי יש להמתין מלהשתמש ברכבת מירושלים לתל אביב, עד שיכלה הזמן שהוקדמה הפעלתה בשל חשש לחילול השבת.״

קישור:

https://www.bhol.co.il/news/1062561

עם זאת, מכל הקישקוש בפסקה האחרונה ממש לא הבנתי כמה זמן יש להמתין לפני שאפשר יהיה להשתמש ברכבת.
חכמי חלם, מטומטמים מרצון
 
למעלה