פעם הרגשתם כאילו..

סינטטית

New member
פעם הרגשתם כאילו..

אתם לא טובים בכלום? אני מרגישה כאילו אין תחום בעולם הזה שאני יכולה להגיד ש"אני טובה בו", משהו שאני באמת יודעת לעשות טוב יותר מאחרים. אתמול פשוט ניסיתי לחשוב על משהו כזה ופשוט לא מצאתי...
 

ToryMaster

New member
את לא צריכה להיות טובה יותר מאחרים

את צריכה להיות טובה בפני עצמך, ומשם להמשיך ולהיות הכי טובה שאת יכולה להיות, לא הכי טובה שמישהו אחר יכול להיות - ולעקוף אותו. ובדרך, אל תשכחי, החלק הכי חשוב הוא לשמור על עצמך שלמה, אמירות נוסח "אני לא הכי טובה בשום דבר" הן אמירות מקטינות, מלקות, פוגעניות, ובסופו של דבר הן גם גורמות לך להפוך למה שאת אומרת לעצמך שאת, ולו רק מבחינת הרגשה.
 

סינטטית

New member
אני לא מנסה להיות יותר טובה ממישהו

אני מנסה להיות טובה בעיני עצמי, לא משווה את עצמי לאפחד. פשוט אין תחום שאני מוצאת שאני באמת יכולה להגיד על עצמי שאני טובה בו.
 

ToryMaster

New member
מוש מנסחת את זה יותר טוב ממני

אבל חשובלי להגיד שבאמירה "יותר טובה מאחרים" יש השוואה מאוד בסיסית לאחרים.
 

noosh

New member
כמו שיעל אמרה,

אני חושבת שזה בעיקר תלוי בלמי את משווה את עצמך. אנ ימשערת שהתחשוה שלך שהיא שאת פשוט לא טובה במשהו ממש, כאילו, שאין תחום שאת מצטיינת בו. אם תקחי את זה קצת יותר לעומק, תנסי לשים לב אם זה ביחס למישהו אחר או לא. כי בסופו של דבר, יש הרבה תחומים שאולי תמיד תמצאי מישהו טוב בהם ממך, אבל לא כמוך (כמו שאמר אלתרמן יקירנו: "ישנן יפות ממנה, אך אין יפה כמוה"). יש משהו שאת מרגישה שיש לך אוריינטציה טבעית אליו, שהיית רוצה להתמקד בו ולהשתפר בו?
 

סינטטית

New member
אני לא משווה את עצמי...

אין משהו ממש שאני רוצה להשתפר בו... פעם זה היה בלימודים , וזה לא ממש הלך. זה לא שהייתי תלמידה גרועה אבל גם לא ממש השקעתי. פעם למדתי לנגן על פסנתר.. והייתי ממש טובה בזה, ואז הפסקתי ולא חזרתי לזה... ואז התחלתי גיטרה, וגם, הפסקתי ולא חזרתי לזה.. וגם פוטושופ. איכשהו אני תמיד מגיעה לנקודה שהיא השיא בשבילי ומשם אני רק יורדת.. וזה גרוע. שחושבים על זה, נראה לי שהבעיה שלי זה שאני מוותרת לעצמי בקלות. שזה משהו שמפחיד אותי בקשר לצבא, כי אם יש משהו שאני גאה בעצמי עליו זה שעברתי את המיונים לתפקיד שרציתי. ואם אני אוותר לעצמי אז אני לא אצליח לעבור את הקורסX: אבל אני מקווה שזה לא יקרה.
 

noosh

New member
מה גורם לך להפסיק?

אתגר קשה מדי? שעמום? חוסר זמן? וגם, כתבת ליעל שאת מנסה להיות טובה בעיני עצמך. מה ההגדרה שלך ל"הצלחה", מה את חושבת שיספק אותך כדי שתוכלי להגיד שאת מספיק טובה בזה. זה יעדים שאת חשובת שמי שיודע אותם הוא טוב, או שזה העבודה שהצלחת לנגן קטע שעבדת עליו מלא זמן ופתאום אין טעויות, או שזה בכלל לא ברמה הטכנית של עשיית דברים, אלא ברמה שאת מרגישה שאת מצליחה להתחבר בצורה מנטאלית לאיזו יצירה שעד עכשיו אל הרגשת שהבעת משהו כשניגנת אותה? (סתם הלכתי על קטע של מוזיקה, זהל א חייב להיות זה). גם הראיה שלנו של "הצלחה" חשובה במקרים כאלה, יש אנשים שבשבילם להיות טובים זה התקדמות, יש אנשים ששואפים כל החיים שלהם לנגן יצירה אחת ספיציפית וזו ההצלחה מבחינתם, וכו' וכו'.
 

סינטטית

New member
זה משתנה...

לפעמים זה כי קשה מידי... ולפעמים שעמום, ולפעמים גם חוסר זמן. אין משהו ספיציפי אחד. ויש משהו במה שאמרת, אני אקח את זה כחומר למחשבה.
תודה
 
ברור!

אבל כדי שיהיה דבר כזה - כלומר אם חשוב לך שיהיה לך איזו מומחיות, או משהו שאת יודעת לעשות יותר טוב מאחרים - את צריכה להשקיע. בהנחה כמובן שעד היום לא מצאת איזה כישרון מולד או משו כזה.
 
למעלה