פעם ראשונה כאן

Parkie

New member
פעם ראשונה כאן

נעים מאוד! פורום מקסים. יש לי שאלה שמטרידה אותי כבר זמן רב. איך סטיבן הוקינג מדבר? איך זה שהוא מסתכל על צג המחשב והמחשב יכול לתרגם את המילים שעוברות לו בראש? איך זה בדיוק? יש בכלל דבר כזה? איך המחשב יכול להבין את מה שעובר בראשו? תודה מראש.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
זה לא הולך ככה...

לפני התדרדרותו הוא הצליח להפעיל את המחשב בעזרת אצבע אחת (או משהו כזה), כיום נראה לי שיש לו ניוון מוחלט, אבל המחשב בוודאי שלא קורא את מחשבותיו.
 

Snir2121

New member
אני די בטוח שהמחשב למעשה קולט

מצמוצי עיניים, וכך הוא יכול להרכיב פסקאות שלמות.
 

ETulipman

New member
הייתי מסביר

אבל אני לא יודע מספיק, מה שכן, המחשב לא קורא לו את המוח, הוא קורא לו תזוזות של העיניים ושל הלחי ומזה מרכיב מילים באופן "אוטומטי", דומה לכתיבת אסמס. זה תהליך ארוך, לרוב הוא מגיע עם משפטים/נאומים מוכנים, כשהוא מדבר בלי תכנון קודם זה לוקח יותר זמן. אבל בכל מקרה http://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Hawking
 

Parkie

New member
עדיין קשה לי לעכל את זה

כמה מילים שונות אפשר להרכיב מתזוזות עיניים ולחי?
 

Snir2121

New member
טכנית - את כל המילון

כי התנועות לא מומרות ישירות למילים, אלא לפעולות מוגדרות במחשב ("הוסף אות למילה שאני מרכיב כרגע", "הוסף סימן (נקודה, קריאה, שאלה, וכד')").
 

Parkie

New member
"למילה שאני מרכיב כרגע"

איך הוא הרכיב מילה כזו?
 

ETulipman

New member
זה לא כל כך מסובך

ברגע שאתה יודע שזה תהליך ארוך ומייגע ולא אוטומטי ומגניב כמו שאתה נהנה לדמיין. אני רק אשער איך זה אולי יכול לעבוד ככה שתבין שזה לא כל כך מסובך (וכנראה שזה עובד בצורה הרבה יותר חכמה): נגיד שיש סדרה של 6 תזוזות שביחד יוצרות אות או מספר או סימן, נגיד שהעין יכולה לזוז ל8 כיוונים - יש אפשרויות לכל האותיות והמספרים ועוד 12 סימני פיסוק או רווח או מהשלאיהיה, כשמנגנון כזה עובד ביחד עם מנגנון אוטומטי להשלמת מילים ועזרים נוספים זה לא כל כך בלתי נתפס, ממש לא.
 
זה הרבה יותר פשוט מזה

אם העין יכולה לזוז ל-8 כיוונים, אז בעזרת סדרה של 2 תזוזות בלבד אתה יכול ליצור 8X8=64 סימנים שונים, שזה די והותר בשביל כל הסימנים החשובים ועוד נשאר לך עודף בשביל כמה פקודות פשוטות. התהליך הזה לא יותר מסתורי, וגם לא הרבה יותר מייגע, מהדרך שבה אנחנו מרכיבים מילים מאותיות הא"ב.
 
למעלה