פרש את השיר

y a ® d e n

New member
פרש את השיר../images/Emo220.gif

טוב עשינו את זה פעםאחת, והגיע הזמן שנעשה את זה שוב. אז מי שלא יודע\לא זוכר מה זאת הפינה הזאתי אז ככה: כל כמה זמן אני מעלה איזה שיר של ירמי, ואתם צריכים [אם בא לכם] לקחת את השיר ולכתוב מה הפרשנות שלו, מה הוא הבין מתוך השיר, על מה הוא כתוב לדעתו.. או לחילופין- תכתבו עם איזה שורות אתם הכי מזדהים ואם בא לכם לספר על איך השיר תרם לכם לאיזה תובנה, או אפשר גם אם בא לכם לשתף באיזה סיטואציה הוא הרגיש כאילו השיר נכתב בול עליו... והשיר הפעם הוא- מודדת. מילים ולחן- ירמי את יוצאת באמצע אני נעלב אז אני צועק את צועקת חזרה מכאן זה לא ייגמר לא כל כך מהר כש... את שולפת מילים כמו סכינים ונועצת אותם עמוק בתוך הבטן אני מדמם גאווה לא מבדיל בין שנאה אהבה ופרנציפ כשאת מודדת כמה אני נותן כשאת מודדת כמה אני נותן כשאת מודדת כמה אני נותן תראי מה אני נותן רק אז תחליטי כמה תתני לי חזרה את חוזרת אלי בעיניים בוכות מה את זוממת לסחוט קחי מה שתרצי אני בז למשחק ונכנע לדמעות כשאת מודדת...
 

Lola 14

New member
עונה.

ואוו מודדת. שיר מדהים לפי דעתי. אני לא ממש יכולה להסביר את זה.. אבל השיר תמיד מעביר לי איזושהיא הרגשה מיוחדת כזאת, שונה. פשוט שיר שועשה לי טוב. שיר חזק ממש.. עם המון משמעות. פשוט שומעים אותו ונסחפים. כמובן השורה שלי- "את שולפת מילים כמו סכינים, ונועצת אותם עמוק אצלי בבטן" (הציטוט מופיע גם בחתימה שלי למטה, מי ששם לב.)
 
מנסה :)

את יוצאת באמצע אני נעלב אז אני צועק את צועקת חזרה מכאן זה לא ייגמר לא כל כך מהר כש... את שולפת מילים כמו סכינים ונועצת אותם עמוק בתוך הבטן אני מדמם גאווה לא מבדיל בין שנאה אהבה ופרנציפ אפשר לראות פה בברור את משחקי הכוח בין בני הזוג- הגבר צועק, האישה עונה בצעקות... דימום של גאווה בעצם מראה עד כמה הגבר לא נכנע לאגו ולשליטה- עד כדי דימום [= כאב] רק בשביל "לנצח את הריב הזה".. הגבר, נפגע מהדברים של האישה ולוקח אותם מאוד קשה: "מילים כמו סכינים...עמוק אצלי בבטן" כשאדם "לא מבדיל בין שנאה, אהבה ופרנציפ" - אפשר להבין עד כמה הכעס גובר עליו ועל כל התחושות שהיו לפני המריבה. הויכוח הזה הגיע לרמות של פיצוץ כל כך גדול, עד שהוא לא מצליח להרגיש אהבה אליה [בגלל ערבוב התחושות] או לפחות לא יודע בדיוק מה הוא מרגיש באותו הרגע. כשאת מודדת כמה אני נותן כשאת מודדת כמה אני נותן כשאת מודדת כמה אני נותן תראי מה אני נותן רק אז תחליטי כמה תתני לי חזרה גם בפזמון אפשר לראות את משחקי הכוח. כל אחד מודד לאחר כמה אהבה, תשומת לב- השני הביא. המדידה הזאת של היחס אחד כלפי השני מראה בעצם שיש חוסר סיפוק בקשר [אצל שני הצדדים] לפי דעתי, זהו הגורם המרכזי לריב שנוצר בין הגבר לאישה. את חוזרת אלי בעיניים בוכות מה את זוממת לסחוט קחי מה שתרצי אני בז למשחק ונכנע לדמעות שוב, אותה תחושה של הגבר, כאילו האישה לא מבינה, לא אוהבת מספיק [מדידת האהבה...] "מה את זוממת לסחוט" - מחזק את המשפט "לא מבדיל בין שנאה אהבה ופרנציפ" בגלל שהגבר, עדיין מתוסכל והתחושות בקשר לאשה ולקשר איתה עדיין לא סגור מבחינתו ולכן, הוא חושב שהיא מנסה לסחוט ממנו משהו. [אולי אפילו סחיטה של צדק ?! יכול להיות שבתחושה שלו, היא מנסה לגרום לו להתנצל ולקחת אחריות על הריב] . הגבר מרוב עלבון, כעס ומתח לא יכול לעמוד בדמעות שלה, ולכן הוא נכנע לאשה ומעביר את האחריות אליה "קחי מה שתרצי" אין לו כוח להכנס שוב לוויכוחים האלו ולכן מעדיף להתרחק מהם.. אחד השירים היפים בעיני (:)
 
למעלה