פתיחת דיון - "מה עושים עם ערפאת?"

סלוניק

New member
פתיחת דיון - "מה עושים עם ערפאת?"

אני בשבוע הקרוב לא אוכל להשתתף בנעשה בפורום לצערי כי אני אהיה בחו"ל. בכל זאת אני מעוניין לפתוח דיון אחד לפחות לפני שאני אטוס, בנושא של החלטת הקבינט לגירושו או חיסולו של יאסר ערפאת. החלטת הקבינט קבעה כי בשל האיום שהוא מהווה על שלום המזה"ת, ערפאת יחוסל או יגורש לאלתר לאחת ממדינות ערב, במועד שאינו נקבע עדיין. אגב, כשאומרים מועד שאינו נקבע עדיין, זה שם קוד לא רשמי לפיגוע גדול... בינתיים לתגובתי בנושא, לדעתי מדובר בטעות הגובלת בטיפשות ובנסיון להרתיע את הפלסטינים (ומצד שני לפייס את הימין הקיצוני). פעמים רבות בעבר הערכות המודיעין קבעו כי אסור לגרש את ערפאת, שכן גירושו יוביל לשפיכות דמים עוד יותר גדולה (שתכלול גם את ערביי ישראל). זה די מובן מאליו שלאחר מותו של אדם, אסור לעשות לו דה-לגיטימציה (במיוחד לאדם שנהרג מהתנקשות). כך היה עם רבין, ועם רחבעם זאבי, זכרם לברכה, לאחר מותם בידי מתנקשים. העם הפלסטיני ישכח את השחיתות, ואת הטרור שהוא השליט ברשות, ויוקיר אותו כצלאח א-דין 2. המעשה רק יעיב על הקשרים בין ישראלים לפלסטינים. זו החלטה מטופשת והחלטה אינטרסנטית.
 
דן, אתה צודק ב- 100%, אבל חוץ מזה..

סיבה נוספת ומשמעותית לאיסור על גירושו של הראיס, היא זו שאם ברגע וכן נגרש אותו בחזרה לתוניס- הוא פשוט ייעלם לנו. ובכל זאת ימשיך לתת את הוראותיו ממקום מחבואו, דוגמת אוסמה בן- לאדן וסדאם חוסיין... אבל למה ללכת כל כך רחוק? אפילו כשאנחנו אסרנו את השייח' אחמד יאסין הוא המשיך לתת את הוראותיו מהכלא הישראלי. ברגע שנגרש את ערפאת- לא תהיה לנו שליטה עליו. לכן אסיים ואחזור על מילותיו של שמעון פרס: "ערפאת צריך למות, אך לא מהכדורים שלנו" לפי דעתי, המצב האידאלי יהיה אם השב"כ ייצור תסיסה פנימית בשטחי הרשות כנגד עראפת, תסיסה כה גדולה ומשמעותית שתוביל להרצחו. ליאור נ.ב. הזכרתי גם את יאסין- אני חושב שצה"ל נכשל כישלון מביש ומוחלט בנסיון ההתנקשות שלו בשייח'. אני יודע שיש הטוענים כי הם לא רצו להתנקש בחייו אלא רק להפחידו, אבל אני הייתי פשוט מזועזע כששמעתי שהסיבה היחידה שבגללה הוא לא נהרג זו הייתה גודל הפצצה, שלא הספיקה כדי למוטט את הבניין כולו בבת אחת. נכון, זה היה הורג אזרחים חפים מפשע. ונכון, זה רע וזה אסור וחס וחלילה שזה יקרה יותר מדי. אבל מה לעשות?? מלחמה היא מלחמה. וכמו שאצלנו נהרגים, מתפוצצים ונמוגים אנשים חפים מפשע, כך גם אצלהם. c'est la vie
 

סלוניק

New member
כמה תיקונים.

1) לדעת מומחים ההשפעה של ערפאת מחוץ לתחומי הרשות תרד בצורה דרסטית מכיון שהפלסטינים יעדיפו להטות דיעה לארגונים שאיתם בשטח ולוקחים חלק במאבק יחד איתם (ולא לחבורת תוניס שישבה במשרדיה בחו"ל בימי האינתיפאדה הראשונה, ועושה זאת שוב בשנייה), ולכן אמנם יהיה רעש מהגירוש, אבל ערפאת לא יהיה בעל השפעה (אני גם לא מאמין שהוא בעל השפעה בימינו). 2) לא ידוע לי כי השייח יאסין העביר הוראות מכלאו, בכל אופן הוא אינו במעמד להעביר הוראות מבצעיות שכן הוא מנהיג רוחני ואינו נוטל חלק בתכנון פעולות טרור (פרט אולי אישור פאתוות וכו', אם לקרוא לזה השתתפות בתכנון...). המאסר שלו היווה מכה מוראלית, אבל לא פגע ביכולת המבצעית של החמאס לפעול. 3) "השב"כ ייצור תסיסה פנימית בשטחי הרשות כנגד עראפת, תסיסה כה גדולה ומשמעותית שתוביל להרצחו"? נסחפת קצת.
 
כמה תיקונים לכמה התיקונים.

1) בקשר להשפעתו של ערפאת- אנחנו לא יכולים לדעת. הרי בכל זאת מדובר באחד הפוליטיקאים המבריקים ביותר בעולם. גם המומחים לא יכולים לדעת בבטחון אם השפעתו תעלה או תרד- כמו שגרשון אמר- הוא יוכל להיות חופשי בעולם ולגייס כספים לפעילויות הטרור ובכלל, לך תדע מה הוא יכול לעשות ומי מחכה לו שם. עכשיו, הוא לפחות קשור ברצועת החנק של הצבא שלנו. 2) השייח' יאסין אכן העביר מסרים מסיתים לפעולות טרור מהכלא. על זה אתה יכול לקרוא בכתבה הענקית של מעריב בסופשבוע האחרון על ערפאת ושות'. 3) אמרתי שאם כך היה, (שהשב"כ ייצור תסיסה פנימית בשטחי ישראל.... ) אז זה היה מצב אידאלי, אך לא אמרתי שיש באפשרותנו לעשות זאת. ברור שזה נשאר רק תיאוריה, או אפילו איזשהו חלום.... כי בסופו של דבר- תסכימו איתי, שכווולנו היינו מאוד שמחים אם יום אחד היינו מתעוררים בבוקר ומגלים שאין יותר ערבים בעולם, ואף אחד לא כועס עלינו על זה. העניין הוא שצריך לעסוק במה שנכון לעכשיו. ליאור
 

Alexco

New member
כמובן שבעצם התכוונת להגיד

שהתרבות האיסלאמית הפונדמטליסטית האלימה תיעלם, ולא הערבים עצמם.
 
אסור לגרש את עראפת

גירושו של עראפת בפועל הוא מתן לגטימציה וחופש תנועה בעולם לרב המרצחים. אסור לאפשר לעראפת להתסובב חופשי בעולם ולהמשיך בהסתה וגיוס תרומות למימון הטרור. דינו של עראפת צריך להיות כדינם של השייח יאסין, בן לאדן וסדאם חוסיין.
 

סלוניק

New member
זאתמרת.... חיסול

בבחירה בין גירוש לחיסול, ראש השב"כ קבע כי החיסול עדיף, בכל זאת אני לא מאמין שזה יניב תוצאות טובות יותר מבחינת הקשרים בין ישראל לפלסטינים.
 
למעלה