צבי- מה שלום אישתך?

schlomitsmile

Member
מנהל
צבי- מה שלום אישתך? חשבתי עליה היום, כשהסתבר באולטרה-סאונד, שגם מס' 4 שלנו הוא בן. כולם אומרים לנו "תוכלו לייסד קבוצת כדורגל!" אבל אני אומרת, שבנאדם צריך לעשות מה שהוא יודע לעשות היטב, ועפ"י העדויות בשטח, בעלי ואני טובים בבנים ../images/Emo13.gif הבכור שלנו (בן 11 וחצי) היה מאושר, כי הרעיון של בת בבית הדאיג אותו מאד- "הבית יתמלא בכל מיני שטויות ובובות, ובטח זה יזדחל גם לחדר שלי..." (ממש זיהום סביבתי הבנות האלה...)
 

DocMartin

New member
אני דווקא נכנסתי גם קצת לדיכאון סוף, סוף רציתי להיות אבא לבת, ושוב לא הלך. אבל בסדר, הדיכאון וכל זה,זה תופעות לוואי של ההריון. זה יעבור אחרי הלידה.
 

zvibalas

New member
מזל טוב אשתי מתחילה להשלים עם העובדה הזאת. הבן הקטן שלי הביא לה פרח ובלון וזה הראה לה כמה כיף כשיש ג'נטלמנים בבית. (אני רק מקווה שהיא לא תלך לקנות בכל זאת כמה שמלות לילד החדש) חוץ מזה, מזל-טוב 4 בנים? אשתי כבר הייתה תולה אותי על עץ מאוד גבוה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
../images/Emo6.gif הרופא הציע לי להחליף את מרטין כי כנראה שאין לי סיכוי לקבל בת ממנו, אבל הודעתי לו שלא אחליף לעולם../images/Emo99.gif על הלבשת הבובה בשמלות נצטרך (אישתך ואני) לוותר (מאחלת לה בת בסיבוב הבא, אם תחליטו שיהיה), אבל אני לפחות, סיגלתי את הנוהג של תספורת ראשונה רק לקראת גיל 3 ../images/Emo9.gif כל כך כייף לשחק בפלומה הרכה הזאת... תודה על ה../images/Emo49.gif - בית מלא ג'נטלמנים זה אכן כייף, גם אם לעיתים קצת מעייף...(כשטבעם האינדיאני פורץ החוצה...) בשבילי זה נפלא מעוד סיבה: גדלתי במשפחה נשית- חוץ מאבא, היו בנוסף לאמא שתי אחיות,שתי סבתות, שלוש בנות-דודה, וכלבה. כשהכלבה המליטה 7 גורות, אבא הכריז שהוא יבקש מקלט מדיני אצל השכנים. היות ושמי (שלומית) מתאים לי מאד, בהיותי נמשכת מאז ומעולם (ואולי זו קארמה?) לשוני, לחיבור בין קצוות, לבניית סוכות שלום הרמוניות בתוכן ידורו הויות מנוגדות; החויה של גידול בנים, ושל חיים במשפחה גברית, מופלאה ונהדרת עבורי.
 
על בנים ועל בנות - רצונות ומציאות גם אצלנו הסתבר בסקירת מערכות, בתחילת השבוע, כי מס' 2 יהיה בן. לי, אישית, באמת באמת באמת באמת באמת באמת באמת שלא משנה מין היילוד. העיקר שיהיה בריא. ה - ../images/Emo68.gif הודתה בגלוי שרצתה בת (גם בפעם הקודמת), אך גם עבורה זהו לא issue הרה-גורל (היא מעבירה את התקוות למס' 3 ../images/Emo6.gif). א-קיצר, בדרך חזרה מן הבדיקה, היא התקשרה לשתי סבתותיה, לספר על הבדיקה. אני אומר לכם, אם לא הייתי שומע זאת במו אוזניי (היא שמה אותן על רמקול) - פשוט לא הייתי מאמין (ואני באמת אוהב את שתי הסבתות שלה../images/Emo39.gif)... להלן ציטוטים מדוייקים../images/Emo70.gif ראשית, ברור שאף אחת מהן לא שאלה מה העלה הבדיקה מן הפן הבריאותי. הראשונה (בת 86), שאלה מיד: "נו, מה זה?", וכשנענתה "בן", אמרה, אחרי שתיקה של שתי שניות: "אין דבר". ולאחר מכן הוסיפה: "העיקר שיהיה בריא ונורמלי, ומרוב זעזוע על ה"אין דבר" - לא היה עוד כח להבין מה זה אומר "נורמלי"... השניה (בת 76), שאלה מיד: "נו, מה יש לך?", וכשנענתה "בן", אמרה: "נו, טוב". ולאחר משפט או שניים של "ניחומים", הוסיפה: "אם בילד העשירי תגידי לי 'בן' [היינו, כאשר התשעה שלפניו גם הם בנים - א.ה.], אז אני באמת אצטער". ועל זה אומרים: אין מלים...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
../images/Emo122.gif כשנולד לנו מס' 3, ברכה אותי דודה זקנה אחת:"איזה יופי! יש לך עוד חייל!" ../images/Emo5.gif כן, יש לאנשים "הברקות" מוזרות...וכשזה סבתא או דודה זקנה, שרוצים להיות נחמדים ומנומסים אליה, נותר רק לבלוע את הרוק... טוב שזה היה בטלפון (גם אצלכם וגם אצלי), כך שלא ראו את הפרצוף של האם הטרייה...
 

מחשבות

New member
לא יודע למה אחנו רואים בהערות של הזקנים הערות מוזרות. אצל הפולנים בוכים בעת שמחה ואני מבין אותם: קשה מאוד מאוד להתמודד עם אושר. אושר זה דבר מדכא, נדיר, מערער אושיות. אם היו אומרים לנו: נו, טוב, עוד מתכנת, בטח היינו מאושרים.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
איך ידעת שהדודה הזקנה שלי פולניה? הקושי שלי עם הברכה שלה, היה שברכתה עתידה מן הסתם להתגשם, אלא שזו לא ממש ברכה... אולי זו היתה כוונתה? שלא אשמח יותר מדיי? שאזכור מה צפוי לי? לא נראה לי, היא דוקא אמרה זאת בטון עליז. אגב- למרות שורשיי הפולניים, אין לי שאיפות מקצועיות לגבי בניי (בטח שלא היי-טק, עם השעות המטורפות שם...) לעניין האיום שבאושר, כתבה על זה אחת המשוררות האהובות עליי: ניסיון / לאה גולדברג לך נשבעתי, אל עליון ולא אדע האקיים איך אעמוד בניסיון ניסיון האושר השלם? איכה תכיל עיני האור? ידי רפות, ידי הוזות איכה אשא ולא אשבור שמחה כזאת, ברכה כזאת? מכובד עול איך לא אפול איך לפניך אתייצב זקופה גדולה נושאת בעול של אושר אנושי שלם?
 

מחשבות

New member
התפוצה הפולנית היא הגדולה מכולן בבניין הארץ ולכן זה לא היה כל כך קשה לנחש. פולנים לא ממש מברכים, זה יותר כמו ראיית הנולד ומבחינת הפולנים מה שהיה הוא מה שיהיה וזה תמיד נכון. אני כבר אנוח בקבר.
 

zvibalas

New member
התגובות של הסבתות במקרה של הילד הראשון לאף אחד לא היה איכפת אם זה בן או בת (חוץ מלאבא שלי ששמח לשמוע שזה בן, כי כך יהיה מי שישמור על שם המשפחה). כשהודענו שיהיה בן שני התגובות היו: סבתא א - "מזל טוב, שתהיו בריאים" סבתא ב - "אמרתי לכם להתקשר אלי רק אם זאת בת, נכון? , אז למה התקשרת?" מבינים עם מה אנחנו צריכים להתמודד?
 

שי ז.

New member
מצבך טוב כשסבתא שלי שמעה שהולכת להיות לי עוד בת היא אמרה "אין דבר".
 

lulyK

New member
גם חמי שמח בגלל הסיבה הזו. לצערו שני הבנים שלי לא קבלו את שם המשפחה שלו.
 

aba200

New member
היי ברוכים הנמצאים שמי אבי הריון ראשון ..אני כמעט בגיל 40 (כמעט סבא חח). לפני החתונה הצהרתי שאני רוצה מאד בן ראשון שגילנו שהיא בהריון - שטפה את שנינו שמחה,ושנינו ידענו שזה בן (אל תשאלו אותי מאיפה) אז בשקיפות העורפית לאחר שהרופא בישר לנו "הכל בסדר"(טפו) אמר שאין רואים את מינו בסקירה הראשונה אחרי שראינו איבר איבר ועיני כמעט זלגו ... נשאלה השאלה על מין הילוד הוא אמר : "אנסה" שקט השתתררר והוא אמר "אני רואה 3 קוים"..חשבתי הנה אשכים ואיבר מין זכרי והוא אמר יש לך 95 אחוז "ילדונת " אשתי שמחה מאד אבל נעצבה עבורי אבל אין כמוני מאושר אני מדחיק לדעתכם אחי הגברים ?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
../images/Emo140.gif../images/Emo49.gif וברוך הבא! אמנם אינני גבר, וגם אין לי מושג האם אתה מדחיק, אבל אני יכולה לענות לך מה שאני מניחה שאבא שלי היה עונה. הוא בטח היה מספר על מה שהיה בלידה של בתו השלישית (אנוכי). כמנהג הימים ההם, חיכה בחוץ. כשהסתיימה הלידה, אמרה לו האחות שהכל בסדר, ומזל טוב. כיון שלא היו אז תמונות אולטרה-סאונד, שאל:"ומה נולד?" -"מה יש לך בבית?" שאלה האחות -"שתי בנות" בעודה ממהרת להתרחק מהמקום, השיבה האחות:"האחות הראשית כבר תספר לך..." בין שלל הטענות והקיטורים שלו עלינו, בקול רם או בלב, מעולם לא התלונן על היותו אבו אל בנאת ../images/Emo13.gif
 
למעלה