צהריים טובים

צהריים טובים../images/Emo42.gif

במהלך השוטטות היומית באינטרנט, גיליתי לגמרי במקרה את הפורום הנוכחי. אשמח להצטרף, למרות שיש לי מספר שאלות לגבי הפורום: האם הלמידה כאן היא דרך מילים בסיסיות ולמידת משפטים כתובים? אינכם משמיעים הקלטות עם היגויים שונים (הרי ההיגוי הוא שונה לגמרי מכל שפה אחרת, ולבעלי מבטא ישראלי מאוד קשה ללמוד לבד)? מה הרמה הממוצעת של חברי הפורום? אל לי לשכוח-קצת רקע, שמי ליאת, בת 16, ושפת האם שלי היא גרמנית. אמנם אני ילידת ישראל, אך עד גיל 4 (עד הגן) דיברתי רק גרמנית. הוריי מאוסטריה, ורוב משפחתי מתגוררת שם, ולכן את רוב חופשותיי ביליתי באזורים שונים של אוסטריה עם ביקור קבוע בוינה (אין כמו המשפחה..
). במהלך השנים הגרמנית שלי נשחקה, כיוון שהסביבה מדברת עברית. אני שוקלת לעשות בגרות בגרמנית (במכון גיתה-שם גם למדתי בצעירותי), כדי להעלות את הגרמנית שלי לרמה גבוהה (יש לי אזרחות אוסטרית ולכן אני יכולה ללמוד שם לימודים גבוהים חינם) הגרמנית שלי היא בעיקר מדוברת ואין לי תרגול של כתיבה עצמית או של חוקי דיקדוק, כלומר, אני יכולה לדבר גרמנית ברמה גבוהה מאוד, אבל אני לא יודעת מדוע אני מרכיבה משפטים בצורה מסויימת. כמו כן בצבא אוכל ללכת למודיעין-יש דרישה לשפות-למרות שאיני רוצה (לחץ של ההורים). לאחר מגילה ארוכה (*התנצלות*), אשמח להצטרף אליכם ולעזור אם אוכל..
 
תודה רבה..../images/Emo9.gif

שמתי לב שאתם מברכים אחד את השני בגרמנית תכופות, האם עליי להצטרף למסורת?..
 
תיראי..

את מכירה את הסדרה הקומית "די ווכן שואו"? אז יש שם מישהו שכל הזמן אומר "האלו ליבה ליבדן.." אז מאז זה נדבק אליי!.. לכל אחד אני אומר ליבה.. ודבר שני את אוסטרית אז כבר יש לי אלייך העדפה:))
 

idoz

New member
את מאוסטריה ../images/Emo99.gif

*נזכר בערגה* הייתי בקיץ באוסטריה וזאת ארץ מדהימה! אנשים נחמדים! עכשיו אני לא אשכח ממך
 
נחמד לדעת שלא ישכחו אותי..../images/Emo8.gif

אני שמה לב שאוהבים כאן אוסטרים, יש בעיה עם גרמנים? אה, והגרמנית האוסטרית שונה במעט מהגרמנית המדוברת בגרמניה (תפקף גם לגבי שוויץ וכו').
 

idoz

New member
נהפוכו אין בעיה איתם

רק עם השוויצרים יש... הערים אפורות והאוכלוסייה לא כמו באוסטריה\גרמניה. תעלי תמונה בהקדם
 
תמונה שלי? או של אוסטריה?..../images/Emo6.gif

תמונה תגיע בבוא היום..אל דאגה..אולי אפשר לארגן מפגש פורום שבו נלמד קצת גרמנית אחד את השני..ואז החשיפה תהיה הדדית..
 

idoz

New member
אולי אני אעשה צ'אט מצלמות

עם פרקים בסאות' פארק שמכילים גרמנית...
 

idoz

New member
יש לי את הכלי המתאים בשביל זה

(מושפע ממה שאמרתם על השיר Du hast של רמשטיין)
 

shirely

New member
herzlich willkommen

ברוכה הבאה לפורום גרמנית! לא נראה לי שלאף אחד פה יש בעיה לא עם האוסטרים ולא עם הגרמנים :) לי אישית יש חביה עזה לשני העמים, ובוינה אפילו יצא לי לגור מעט חודשים, והיא עיר מדהימה ללא ספק, כל אוסטריה כזו. בכל מקרה, נראה שהמצב שלך הוא של גרמנית מדוברת מאוד גבוהה. כמובן שהכי מומלץ לך ללכת לקורס דקדוק (יש קורסים כאלה בגתה, מיוחדים לדקדוק, לא הקורסים הרגילים, ובד"כ באים אליהם אנשים שבאמת יודעים לדבר מסיבה זו או אחרת אבל לא ממש מבינים את הדקדוק. יצא לי להיות בקורס הזה והייתי מאוד מרוצה. נדמה לי שיש לו שני חלקים לקורס) אני כבר העלית את ההצעה של מפגש פורום, בנתיים מחכים להענות :) viel spass!
 
תודה רבה על תגובתך!../images/Emo140.gif

בהחלט וינה היא עיר מדהימה, ובאוסטריה יש נופים מדהימים (לאו דווקא בוינה)-אם מישהו מעוניין לעשות שם חופשה ורוצה המלצות לאיזורים מדהימים-אני הכתובת. בקשר לגרמנית שלי, יש לי עדיין טעויות מסוימות בדיבור, שקשורות לדיקדוק (מקום מילים במשפט, ניסוחים וכו'), כרגע אין לי זמן ללמוד בגתה, אבל אני מתכננת ללמוד שם שנה הבאה. ובקשר למפגש פורום-אני חושבת שזהו רעיון מצויין, ודרך נפלאה ללמוד גרמנית, הרי אי אפשר לתאר למישהו בכתב את האותיות ä,ü,ö וכו'. עוגה עליי!!
 

python 4

New member
ברוכה הבאה!../images/Emo24.gif

מפגש? רעיון מצויין! נראה לי שזה יהיה הפורום הכי חדש שקיים מפגש..
 
תמיד יש פעם ראשונה!

אני חושבת שמפגש יעזור מאוד למטרת הפורום-למידת גרמנית-ואני אישית מבטיחה לעזור בהיגוי אותיות חדשות, ומילים כמו Ich.
 
למעלה