צה"ל באולטימטום לראשי ישיבות ההסדר

Luc1feR

New member
צה"ל באולטימטום לראשי ישיבות ההסדר

צה"ל הציג אולטימטום לראשי הישיבות: אם לא יגנו בפומבי ובהחלטיות את הסרבנות, יבוטל לאלתר ההסדר בין צה"ל לישיבות. בתגובה לדרישה, החליטה הנהלת איגוד הישיבות לערוך ועידה אליה יוזמנו ראשי הישיבות אליהן משתייכים החיילים המוחים, בכדי להפגין את התנערותם מהעניין. בנוסף לכך, נדרשים הרבנים להגיע לפגישה עם האלוף זמיר בכדי להביע באופן רשמי את התנגדותם למחאה פוליטית של חיילים במדים. שתי ישיבות נחשבות בצה"ל כתומכות בסרבנות של החיילים, והן ישיבת הר ברכה, בראשותה הרב אליעזר מלמד, וישיבת אלון מורה אשר בראשותה עומד הרב אליקים לבנון. למרות פרסום הודעת האיגוד אתמול, בצה"ל דורשים ספציפית מהרבנים אליעזר מלמד ואליקים לבנון להביע את התנגדותם הרשמית בנושא. בנוסף, בד בבד עם פרסום ההודעה, נמסר כי רבני הישיבות אינם רואים בענישה פתרון לבעיה ולכן מתנגדים להטלת סנקציות על ישיבות שתלמידיהן השתתפו במחאה. לטענתם, ענישה רק תחריף את התופעה. כמו כן ביקשו באיגוד להבחין בין מקרים בודדים של סרבנות פוליטית במדים, לבין הפגנה פוליטית רשמית. לטענת הרבנים אין מדובר בדעה מאוחדת של איגוד הישיבות בעניין סרבנות אידאולוגית, אך הגיוני ולגיטימי שלכל רב תהיה עמדה משלו בעניין. סוף סוף הם מבצעים מהלכים להפחית את ההשתמטות.. גם דתיים יכולים לשרת ובכבוד, יש לו מעט שעושים זאת בהצלחה אז למה לא כולם??
 

רוני13

New member
מה עניין שמיטה להר סיני?

מה בין השתמטות לסירוב פקודה לעניין גירוש יהודים מביתם? הביינישים מתגייסים לצבא לא משתמטים, כך שאיני מבין את הקשר לשאלה בסוף. לעניין הסרבנות, אסור לישיבות לדחוף אנשים לסרב פקודה-אין זה ראוי, על אדם לנסות כמה שיותר לא לקחת חלק בפקודה נוראית שכזאת במידה וח"ו היא תינתן.
 
לא מסכים!

אם הפקודה נוגדת את ההלכה הרבנים צריכים לדחוף לא לקיימה, בדיוק כמו שהמפקדים שלך יגידו לך לחלל שבת שלא לצורך!
 

RacheliShoham

New member
הערך של מדינת ישראל צריך להיות מקודש לא פחות

מכל ערך אחר !! אני לא תומכת בפינוי, כן ? אבל אם כל אחד יקום ויעשה מה שבא לו בצה"ל, יהיה כאוס !!! צה"ל זה גוף שעלינו לתמוך בו, לא לנסות לערערו ! לפני שהולכים כצאן עיוור, צריך לחשוב טוב טוב מה תהיינה ההשלכות של המעשים !
 

RacheliShoham

New member
יכול להיות שהמשפט האחרון קצת לא מובן.

אז כוונתי הייתה - לפני שהולכים כצאן עיוור אחרי כל קריאה של ראש ישיבה למרד, צריך לחשוב טוב טוב מה תהיינה ההשלכות של המעשים על הציבור הדתי לאומי בפרט ועל מדינת ישראל בכלל. מספיק לחשוב רק על עצמנו, יש מדינה שלמה מאחורינו !
 
איך אני אוהב שאנשים שלא יודעים מדברים...

א. חברים שלי בגדוד נחשון, הם אמרו לי שביקשו מהחבר'ה של שמשון לפנות אנשים מחומש בשבת, קפיש? ב. יש הלכה ויש צבא. אם ההלכה אומרת משהו שנוגד את פקודת הצבא ההלכה מכריעה ואני בכלל לא מתכוון להתווכח על זה.
 

RacheliShoham

New member
טוב, אני לא אסטה מהנושא ואדבר לא לעניין,

אני רק אעיר שאתה גס רוח. שנית, אף אחד לא ביקשה ממך להתווכח. אתה תישאר בדעתך ואני אשאר בדעתי. בכלל לא רציתי להתחיל להתווכח איתך, שפסלת את דעתי במיידי.
 

RacheliShoham

New member
נראה שמבחינתך, כל מי שלא עשה שירות בצה"ל או

שאין לו "חברים ביחידות המדוברות", לדבריך, אין לו קול בעניין. תרשה לי לעדכנך שלא. אני אביע את דעתי גם אם לפי הבנתך לא ביררתי כלום ואין לי מושג מהחיים שלי. כאן נגמר הדיון. וקבל המלצה, בפעם הבאה אתה מוזמן לדבר בטון פחות אלים גם כלפי מי שלא מסכים איתך.
 
מותר לכל אחד לדעה, רק רצוי לברר לפני זה מה

היה המקרה. מדובר פה על מקרה ספציפי. אני לא בא לשפוט אם זה נכון או לא נכון. הערך של "מדינת ישראל" הוא גדול מאוד, אבל יש ערך יותר גדול ומקודש ממנו שנקרא "תורת ישראל", ואני לא חושב שיש פה וויכוח בכלל.
 
היי

אני חושבת שאתה לא מעמיד נכון את הדברים. זה לא תורת ישראל מול מדינת ישראל, מ"י היא לא ערך חיצוני לתורה, אלא יש לראות בתוך התורה איזה ערך גובר על רעהו.
 
היא אמנם לא ערך חיצוני לתורה

אבל התורה היא מעליה. התורה היא הבסיס להכל, התורה קדמה לעולם. כל מקרה אנחנו בוחנים ע``פ הכלים שהתורה נתנה לנו.
 

רוני13

New member
הרבנים צריכים לספק לנו כלים לבחון את העולם

אסור להם להכניס פוליטיקה, זה פתח להמון צרות. עם זאת, אני חוזר על מה שאמרתי מקודם, אני חושב שאם אדם הסיק בעצמו שהוא צריך לסרב פקודהבמקרה כזה או אחר-הוא אינו צריך לעשות רעש והדים, אלא לבוא אל מפקדיו ולנסות להתחמק מביצוע הפקודה או במקרה הצורך להגיד למפקדיו שהוא אינו מסוגל לעשות זאת ולשאת בעונש.
 
מסכימה עם אלנתן

חלקית. לא לצאת מיד כרבנים שקוראים בעד סירוב פקודה, אלא כשדברים קורים בשטח לגנות ומיד! אם יתחילו לעשות את זה בצורה מאוד כוללנית זה סתם ידפוק את כל הדבר העצום הזה שנקרא ישיבות הסדר.
 

RacheliShoham

New member
אסור לרבנים להסית להשתמטות.

יש לגנות את התופעה הזאת בכל אופן שיש ...
 
אם נתחיל לסרב לפנות יישובים,

ונסרב פקודות, יבוא יום ועלולים לקום קבוצות שיאמרו ''נסרב גם אנחנו''. ואז חיילים יסרבו להגן על הגולן או יהודה ושומרון, כי בעיניהם זה שטח כבוש, וזה נוגד את האידיאולוגיה שלהם. זה מצב שאסור להגיע אליו! אז מה עושים? מונעים את הפינויים מלכתחילה. לא נותנים לממשלה לחשוב על ''פיתרון'' בצורת פינוי. לפעול בדרכים מקובלות יותר. ואם כבר ניתנה פקודה לפינוי, לעניות דעתי, אין צורך להציג זאת הפגנתיות.
 
לא, פשוט לא נותנים לחיילים שבאים מאותו מגזר

שמתנגד לאותו פינוי מסויים (דתיים לפינוי התנחלויות, בדואים לפינוי בנייה לא חוקית של בדואים וכו'..). אם כבר עושים, אז צריך לעשות את זה בחכמה.
 
למעלה