ציון כמותי בפסיכומטרי ומדעי המחשב

Ecalipse

New member
ציון כמותי בפסיכומטרי ומדעי המחשב

היי,רציתי להתייעץ אתכם לגבי החלטה האם ללמוד מדעי המחשב. אז לאחרונה קיבלתי ציון פסיכומטרי שיאפשר לי ללמוד במכללה מדעי המחשב,אבל בחלק הכמותי שבפסיכומטרי לא הצלחתי כ"כ(ציון 107) שזה ממוצע פלוס מינוס.... האם אפשר לומר שכדאי לי להתרחק ממדעי המחשב? אשמח לקבל דעות...
 

ProjectFive

New member
תושבה

לשאלה שלך אין תשובה חד משמעית, שכן ציון פסיכומטרי לאו דווקא מייצג משהו באופן חד-משמעי. לימודים מדעי המחשב (בכלל ובמכון בפרט) מבוססים על פרק נרחב של מתמטיקה, אלגוריתמיקה וכמובן פרקטיקה של תכנות בשפות השונות. יוצא ללמוד הרבה נושאים מתמטיים שוניים ויש לא מעט קורסים גדולים בתחום, בטח ובטח במחצית הראשונה של התואר. להגיד שזה קשור באופן הדוק עם הציון בפסיכומטרי - קשה לדעת. אני אישית חושב שניתן להסתדר עם רמה "ממוצעת" במתמטיקה בלימודי מדמ"ח אך גם כדאי לשים יותר לב לדברים הבאים: חשיבה לוגית, הבנה של תהליכים ויכולת אנליטית גבוהה. מה גם שכדי ללמוד מדעי המחשב, מתוך הבנה של ללמוד את זה בעתיד, צריך לדעת (ומומלץ לאהוב) לשבת על התחת מול המחשב שעות על גבי שעות כדי לתקן איזה משהו קטן בקוד. בכל מקרה, שיהיה בהצלחה. נ.ב. אני סטודנט במכון למדמ"ח שנה ב' .
 
שלום,

ציון הכמותי בפסיכומטרי הינו חלק מ-3 תחומים בהם נבחנת. אומנם יש לציון קשר כלשהו ליכולותיך המתמטיות, אולם, בקבלתך למכון, ועדת הקבלה בוחנת גם את ציון הבגרות שהשגת במתמטיקה ומספר היחידות. לקבלה למדעי המחשב המכון דורש מתמטיקה כמקצוע מוגבר: 4 יחידות בציון 80 ומעלה או 5 יחידות בציון 70 ומעלה. כל עוד השגת ציונים אלו, ציון כמותי בפסיכומטרי של 107, לא ישפיע לרעה על קבלתך. באם אתה חושש מפני המתמטיקה בתואר , תמיד תוכל לעשות מכינת השלמה. מכינה זו הינה ברמה של 5 יחידות, היא מתקיימת אחה"צ , 3 פעמים בשבוע. המכינה היכולה להוות אינדיקציה עבורך האם תחום מדעי המחשב על כל תחומי המתמטיקה שהוא מכיל
, יכול להתאים לך. אני מזמינה אותך ליצור קשר עם יועצת למדעי המחשב (שגם סיימה תואר במדעי המחשב במכון) ולהתייעץ עימה בשאלות אלו : נטליה 03-5026671 [email protected] בהצלחה
 

Ecalipse

New member
בקשר למכינה-

אני בא מרקע של 3 יח"ל והמכון מחייב אותי לעשות מכינה ולעבור אותה על 80 פלוס.. האם הרמה של החומר הנלמד במכינה היא של 5 יחידות?
 

ID123456

New member
כן

אבל לא מוציאים לך את המיץ, והמורים (לא מרצים - וזה יתרון) די סבבה. ספרי הלימוד הם של 5 יחידות, דווקא לא כל כך רע הרענון הזה לפני קורסים מתקדמים כמו אינפי, מרכך את השוק. וזה ממש לא מטורף לעבור את ה 80 במכינה.
 

epsilonkatan

New member
מחזק כל מילה

המכינה זכורה עליי מאוד לטובה, ובהחלט עוזרת בתחילת התואר.
 
שלום

החומר במכינה הוא ברמה של 5 יחידות . אני מציעה שתבחר במכינה הארוכה, בה ניתנות 160 שעות לימוד. הקורס הארוך מומלץ לבעלי ידע של 3 יח"ל, לתלמידי +30 או לכאלה שמרגישים כי הינם מעוניינים בחיזוק טוב יותר. בהצלחה מצורף קישור לחוברת המכינה.
 

Ecalipse

New member
2 שאלות נוספות בקשר למכינה במתמטיקה ---->

1. האם סביר לשלב את המכינה המוגברת במתמטיקה עם עבודה של 4-5 משמרות בשבוע של 7 שעות כל משמרת? 2. יש להוציא ציון 80 ומעלה במבחן הפנימי של המכון, והרמה היא של 5 יחידות. אז בעצם הדרישות של המבחן הזה יותר נוקשות מלהוציא פשוט 80 ב4 יח"ל בבגרות,לא? מה ההבדל בעצם? שוב תודה!
 

hawk055

New member
תשובה

לא סביר, במיוחד עם אתה מרקע של 3 יחידות. יש הרבה מאוד שיעורי בית. הרמה יותר 4 יחידות מאשר 5.
 
למעלה