ציונות בראי הקבלה

ציונות בראי הקבלה

ציונות בראי הקבלה . רציתי לציין מספר תפישות קבליות ויהודיות בתחילה , ומשם לתאר את הציונות . ראשיתו של עניין , הוא מהות הקבלה , המתארת את השדה של הקיום , כשדה המאוחד במודעותו , שכל פריט בו , מקושר לשאר הפריטים המרכיבים אותו . לדוגמא : אדם בתוך עם , או עם בתוך עמים , וכך יש שדות רבים של מודעות , הסובבים לכל פריט או ראיה סובייקטיבית ביקום כולו . כל הפריטים גם יחד והשקפותיהם הסובייקטיביות מרכיבים שדה של מודעות , שהיבטיו היחסיים וקישוריהם מרכיבים תמונה רב ממדית של הקיום ביקום. התמונה הרב-ממדית של שדה מודעות זו , מתקיימת בתוך ריבוי של שדות מודעות , לדוגמא : אבן בין אבנים , כוכב בין כוכבים , צמח ביו צמחים , או נמלה בקן נמלים . לכל שדות הקיום של התמונות הרב-ממדיות , יש חוט מקשר הנובע ממקורו , בהשאלה רגע המפץ הגדול . כמו נמלה בקן נמלים ומלכת הקן . לכל תמונה רב-ממדית יש יחס ייחודי למקור , המשולב ביחסו לשאר התמונות הרב-ממדיות למקור . כלומר לקיים ביקום יש את מלכת הקן הכללית . אם ננסה להתבונן בזווית המקור בהשאלה רגע המפץ הגדול , נראה שבמקור עצמו טמון היחס בין כל התמונות הרב-ממדיות , וכך לכל פריט סובייקטיבי יש יחס למקור במקור . כאשר אנו בוחנים רק את היחס למקור (למפץ), נקודת השקפתנו היא חיצונית למקור , והיא פותחת אין סוף היבטים של מודעות קיום אפשריים ביקום . אולם אם נביט כפריטים על יחסיות נקודת המקור כמהותנו הפנימית . הסובייקטיביות שלנו תבוא לידי הביטוי המדויק והשלם ביותר , בכל דבר ודבר ביחס לכלל , ולעצם קיומנו במקור ובמכלול . כך שיש מצב סובייקטיבי קיומי מדויק לעומת המכלול , ובו באים לידי ביטוי , כל היבטי הקיום , למצב הסובייקטיבי בשלמות , כחלק ממודעות אחת המתקיימת בכל הסובייקטים במקור. וזה הוא מצב של היותך אתה בכל מובן , בשלמות . אולם מתוך היבט המקור איך יובן הקיום על רבדיו השונים . איך יסופר הקורה בזמן ויתואר המרחב הקיומי . היהדות והקבלה רואה את איחוד המודעות במקור כ- : אלוהות , שפעילויותיה יוצרות ומגדירות את יחסיות הקיום הסובייקטיבי המודע של הפריטים במקור , וזה כולל את החלקיקים הכי קטנים עד ליקום כולו . ככלי מודעות שלהם קיום בין תמונות רב-ממדיות , המתקיימות בריבוי ממדים . לדוגמא : כלי מודעות אפשרי כ-אבן במקור יכולה להיתפש במימד אחר כמו צמח או מים או אדם וכו` אם כלי המודעות במקור הוא אדם , בעל מרחב מודעות עצמאית . אזי הצטיירותו בממדים המקבילים של קיומו , יכולה להיות מחלקיק עד צלם דמותו במקור . בהשאלה אם הייתה הגדרה של האדם במקור , אזי היבטי קיומיו בממדים מקבילים בין ריבויי התמונות הרב-ממדיות , היו באים לידי ביטוי בחייו של פריט אדם ,באחד ממדים אלו , כמחשבותיו זיכרונותיו ורגשותיו וחלומותיו וקיומו . עיקר היהדות והקבלה היא לחיות ולהגשים את מקור האדם בחיינו אנו כפריטים , ולמשוך את כל האפשרויות של קיומי האדם למקור . תהליך הנקרא הפרדת הקליפות מהניצוצות . כאשר פריט סובייקטיבי ,קיים בעולם אשלייתי של קיום , הוא צריך לחזור בתשובה למקור . והצורה לעשות זאת היא מהות הדת היהודית . בהשאלה סיפור גירוש אדם מגן-עדן (מהמקור-המפץ) ועונשו , ותיקונו הנמשך , עד ביאת המשיח , שזו חזרת האדם לגן העדן , ואיחודו עם המקור , האלוקים . בתהליכים הקיומיים של האדם בכל ממדי הקיום , ישנו גרעין המצוי כאדם שחזר לגו עדן לאחר נפילתו , גרעין זה וביטויו בעולם נקרא העם היהודי , ובדברי התורה ``עדות ביעקב`` . לחזרה היחסית של האדם למקור יש היבטים קיומיים בכל אחד מהממדים , של היסטוריה , חומריות , מחשבות פילוסופיות , יצירה וכו`. לצורך תיקון כל האדם וחלקיו , ירדו מהגרעין במקור , מהויות הנקראות יהודיות , ולהם תורה המתארת את כל ההשתלשלויות . ויש לתורה זו ולכתבי הזהר , הבאים מהמקור , היבטים כיצד מודעות האדם מתפרשת בממדי האשליה וכיצד יש להחזירם , בהקשרים של מקומות וזמן והיסטוריה קיומית . כאן מקום החיבור בו נכנסת הציונות לתמונה , הבאה מתוך פעילויות באשליה למקור . תפקידה הוא במספר רבדים , מגשמיות האשליה ועד לחזרה למקור . ויישומה מתואר בתחילה ככניסה לארץ ישראל בצורה גשמית ובהתמודדויות גשמיות , כמו ההיסטוריה של הציונות החילונית של ה- 100 שנים האחרונות . ולבסוף חזרה למקור , דרך ציונות דתית , שתקרה כאשר נשתחרר מתפישות העולם הגשמיות ונחזור בתשובה שלמה למקור . וכך נחזיר את כל מהות האדם למקור . רבות התפישות הרוחניות הפילוסופיות , אולם כולם מקורם אינו מתוך המקור אלה זווית תיאור חיצונית , דוגמא מובהקת לכך היא תפישת המדע , שתפקידה העיקרי הוא לשחרר ולשנות את תלות האדם באשליית קיומו בעולם . מקווה שהבנת
 

miracle_k

New member
דוד היקר שוב יש לי שאלות

דוד היקר, קריאת מאמרך מאד עינגה אותי הפעם. אתה טוען כי כל נושא הציונות מתייחס לצד הגשמי של חיינו ואליו בלבד לעומת חזרה בתשובה שהיא היא תפארת הרוחניות. אז אנא ידידי תמוך באמירתך זו ותן לנו בני התמותה הבורים כמה דוגמאות ליהדות טובה ומה עלינו לעשות על מנת לחזור בתשובה- האם מדובר בדברים רוחניים בלבד? איך עושים זאת ומה עושים? מהן המצוות ? האם למצוות אין צד גשמי? אנא סייע בידי לפתור את הסוגיות הללו
 
לנס ק....

שלום . לתודעה צד של ראיית הרוח כגשמי . לימוד היותך קיים , והכוונת היותך קיים לקיום עצמו , היא העניין של קיום נצחי של עשייה . מצווה א , היא פרו ורבו . מצווה תריג היא כתוב את התורה בעצמך . בתוך הטווח הזה יש ללמוד את קיומך ולקיימו , כאשר טווח המצוות הם של עשייה , בה משולבים כל האספקים של הקיום והחיבור להיותך קיים כנצח . ראיית האספקט האשלייתי החומרי בלבד , היא אי ראיית היותך קיים , זה כמו אש הקיום השורפת הכל , וראיית האוד מוצל מאש , כיצד הסנה אינו אוכל מהאש , היא העניין . זו לא מלחמת השרדות , זו מלחמת קיום . קיום הקיים המקיים את עצמו , לעומת קיום המסובב והולך לאיבוד במקויים ועל כן רואה זאת כהשרדות . ההבדל הוא בין עשייה של טוב , לקיום המאוד . לחזור לראיית הקיום המתקיים ומקיים , כעצם הקיום , ולהשיב את חלקי מודעותך הפזורים למתכונת זו , נקראת חזרה בתשובה . ודרכה של תורה שהיא מהות החיים כקיום מודע היורד לעולם ויוצא ממנו , על ידי קיום מצוות , ומחזק את הקיום כקיים בלימוד תורה . וכמו שכתבתי כבר עכשיו מגיע הציונות הדתית , שהיא ראיית הדת בתוך הדעת . דת + ע = דעת . מרחבי הדת הם העולם . קיום הדת מעביר אותנו קיום המקיים ומתקיים בעולם . דוד
 
למעלה