צליאק? מישהו יודע לגבי המחלה הזה?

Newbie 91

New member
צליאק? מישהו יודע לגבי המחלה הזה?

שלום לכם! שהייתי ילד קטן (עד גיל 5 בערך..) היה לי צליאק, רגישות לקמח וכדומה.. רציתי לדעת, אם אני איידע את הצבא לגבי זה מה צפוי לקרות? ירד לי על זה פרופיל?
 

SimplyMe1

New member
נו באמת,אם עכשו אין לך רגישות לקמח

וכיו"ב,אין מה לדווח ללשכ"ג דברים שהם לא אמורים לדעת.
 
אני לא יודע הרבה בנושא.....

אני רק יודע שאני מכיר מישהי שקיבלה פרופיל 21 על זה, אבל לה עדיין יש את זה. אם אין לך את זה - אין לי מושג. אולי גם יש לזה רמות שונות? קיצר אני לא יודע כמעט כלום. שיהיה בהצלחה!
 

Newbie 91

New member
לצורך העניין

אני לא שואל סתם.. התקבלתי לתפקיד מעניין אבל הפרופיל הקרבי שלי מפריע לי.. אני שואל היפטותי.. לא ממש חושב שאני יוריד פרופיל, אבל אשמח לדעת מה האפשרויות שלי? נ.ב. כן אני יודע שלמי שזה לא עובד מקבל 21.
 

im mitzi

New member
לפי מה שאני יודעת

כדבר ראשון צליאק זו לא מחלה חולפת, או שיש לך אותה או שאין לך אותה, יכול להיות שהיה חשש שיש לך אותה שבסוף התגלה כשגוי. מי שיש לו צליאק לא מתגייס לצה"ל ומקבל פרופיל 21, אך כמו כל אחד אחר הוא יכול להתנדב לשרת ואז הוא אחראי לדאוג לעצמו לאוכל, הצבא לא יכול לממן את המאכלים המיוחדים של חולי צליאק.
 

Newbie 91

New member
תודה!

הםם.. לא יש לי כאן את המסמכים הרפואים שלי.. רשום צליאק, וגם אני שאלתי את הרופאים, כי שמעתי שזה לא עובר.. לא ממש קיבלתי בינתיים תשובה :( אבל רשום לי במסמכים הרפואיים צליאק ל-4 שנים..מוזר באמת.
 

im mitzi

New member
כמו שאמרתי

יכול להיות שהיתה לך סברה לצליאק שהתגלתה כלא נכונה. מה שאומר ש4 שנים חשבו שיש לך ופשוט לא שינו את הנתונים בתיק הרפואי, וכתבו שזה עבר. זו מחלה שלא עוברת, תאמין לי, יש לי אמא חורגת ו4 אחים קטנים עם המחלה הזאת.
 
לחברה הכי טובה שלי יש את זה

והיא קיבלה פטור והיא תתנדב, כנראה למודיעיםן ערבית. הקטע שאצלך זה עבר אז לודעת...וצליאק כן יכול לעבור, זה יכול להיות רדום או משהו כזה . כי אני יודע מקרה הפוך שלמישהו זה היה רדום במשך 40 שנה ואז בגיל 40 הוא פתאום מגלה שהוא חולה בזה
 

im mitzi

New member
לא מדוייק

זה יכול להתפרץ בגיל מאוחר, אבל זה לא יכול לעבור.
 

Newbie 91

New member
הםםם.. זה די מפחיד אותי עכשיו

האתר הזה מפחיד אותי - http://www.celiac.org.il/stories.htm#mizi מה אם זה יקרה לי? אולי כדאי באמת שאני יגיד לצבא? זה די מפחיד אותי עכשיו.. עד גיל 10 היו לי סיוטים איך מכניסים לי את השאיבת קיבה הזאת בגיל 3.. בעעע
 
תראה...

צליאק אוטומטית מוריד ל21. הצבא לא מוכן לדאוג לחיילים שאין לו במה להאכיל אותם (בצבא יש לחם. הרבה מאוד לחם). מצד שני, יש לך אפשרות להתנדב, לקבל כל תפקיד עורפי שקיים (בהתאם לנתונים האישיים שלך) וגם לקבל דמי כלכלה (שזה בהחלט לא מעט כסף) כדי לקנות לעצמך אוכל שאתה יכול לאכול. חברה שלי התנדבה למודיעין עם צליאק, היא בגלילות ומקבלת הרבה מאוד כסף רק בשביל אוכל.
 
למעלה