צפייה בפורמט DIVX בנגן DVD

Oleg0486

New member
צפייה בפורמט DIVX בנגן DVD

יש לי שאלה מוזרה.
להורים שלי היה נגן DVD מקליט של LG. הם הקליטו לא מעט סרטים ותכניות שונות על גבי דיסק רגיל של DVDR וכן על דיסק רב פעמי DVDRW.
המכשיר התקלקל ועכשיו הם רכשו מכשיר דיוידי אחר שתומך בDIVX- עם זאת המכשיר אינו מזהה את הדיסקים שהם הקליטו!
ניסיתי לבדוק את זה במכשיר אחר בחנות וגם הוא לא קרא אותם.. הבחור בחנות הראה לי שגם כונן הDVD שלו במחשב אינו מצליח לקרוא אותם- הוא מזהה את הדיסק אבל הוא כביכול ריק..
לטענת הבחור הזה ההורים שלי היו צריכים לעשות finalize בעת שהקליטו על הדיסקים מהטלוויזיה אחרת כל מכשיר, לא משנה איזה, לא יזהה אותם
האם יש אמת בדבר?
איך זה יכול להיות-הרי זה כביכול דיסק רגיל
מה ניתן כעת לעשות?
תודה רבה
 

גיליום

New member
צפיה בתוכן של דיסק מ-DVD מקליט

כמו שהבחור טוען, הבעיה היא כנראה שהדיסקים "אינם סגורים" וצריך לעשות להם פעולת "Finalize", כדי שיהפכו לקריאים גם במכשירים שאינם DVD מקליט.
נסה לבדוק בתוכנות צריבה שונות (כגון Nero, CDBurnerXP וכדומה), האם הן מזהות את הדיסק ומאפשרות לבצע Finalize. אם תמצא תוכנה שתצליח, יש סיכוי שלאחר-מכן הדסק יהפוך לקריא.
אפשרות נוספת, מסובכת יותר, היא להשתמש בתוכנות שיודעות לפנות ישירות אל התוכן של הדיסק, תוך התעלמות מהפורמט הרשמי ואז לחלץ את התוכן הרצוי מתוך הדיסק אל קובץ נפרד וליצר קובץ סרט בפורמט "פופלרי", כגון AVI או MKV ואז ניתן לצפות בסרט בכל מכשיר שיודע לנגן את הפורמט הזה. הפעולה הזו דורשת הבנה ומתאימה למשתמשים מתקדמים יותר (ואולי זה יתאים לך..)
מזמן כבר לא התעסקתי בפעולות "הצלת מידע" מהסוג הזה, אבל אם אני זוכר נכון, יש תוכנה בשם ISOBuster (כנראה שהיא לא חינמית), שיודעת לגשת לתוכן של דיסק ולחלץ אותו אל קובץ נפרד. אולי יש גרסת ניסיון שתוכל להשתמש בה או שתחפש בגוגל תוכנה מקבילה, אך חינמית (רוב הסכויים שיש משהו כזה).
בברכה,
גיליום
 
למעלה