צריך הסבר...

Blackpanter1י

New member
צריך הסבר...

מישהו יכול להסביר לי מי זאת אביגייל בתנ"ך? כי קראתי כמה דברים ולא הבנתי...
 

mgb

New member
אביגיל

בס"ד מתוך ויקיפדיה, ערך "אביגיל": אביגיל הייתה אשתו של דוד המלך לפי ספר שמואל א' או אחותו לפי ספר דברי הימים א'. לפני שנישאה לדוד גרה במעון, בהרי יהודה. הייתה אשה טובת שכל ויפת תואר, אחת מארבע הנשים היפות בעולם (על פי הגמרא). הייתה נשואה לנבל הכרמלי שעליו נאמר "והאיש קשה ורע מעללים". על פי המסופר בספר שמואל א', אביגיל הלכה לקראת דוד שצעד עם ארבע מאות איש חמושים עימו להחריב את ביתה, והיא הצליחה לעצור אותו בתשורות ובדברי חכמה ובקשה ממנו שלא יכתים את מלכותו המפוארת המיועדת במעשה רצח של בעלה. בין היתר, הפטירה לעברו את המשפט "וזכרת את אמתך", שהוא מעין משפט התחלה מקראי. בעלה שמע מפיה לאחר מכן את מה שקרה, כעס וחטף שבץ. לאחר שהוא נפטר היא נישאה לדוד. דוד היה קרוב משפחה רחוק של נבל, ויתכן שפעל על פי המנהג שהאלמנות נישאות לקרובי המשפחה בכדי להקים שם למת. חיזוק לכך ניתן לראות מכך שהתנ"ך ממשיך לקרוא לאביגיל "אשת נבל" למרות שהוא מת, וכן מכך שבנה למרות שהיה מגדולי בניו של דוד לא השתתף במאבקי ירושת העצר - כי הוא נקרא על שם המת ולא על שם דוד. חז"ל מציינים את כושר ההבחנה שלה ואת היכולת לראות את התמונה במלואה שהובילו אותה למנוע מדוד מעשה של רצח. כמו כן, יש שייחסו למעשה זה שאיפות אנוכיות, שכן דוד היה ממשפחת בעלה, שנועדה למלוכה, ומשהבינה כי נבל לא ימלוך- רצתה למנוע מדוד לאבד גם הוא את זכותו למלוכה, כדי להיות קרובה אל המלוכה בעצמה. ילדה בן אחד בשם דניאל שכונה גם כלאב, או- על פי פירוש אחר- שני בנים בשני שמות אלו. על פי חז"ל, אביגיל היא אחת משבע נביאות מיתולוגיות שקמו לישראל. ההוכחה לכך ניתנת בתלמוד בבלי מסכת מגילה דף יד ע"ב. בברכה מגב
 

Blackpanter1י

New member
תודה עכשיו שמתי לב

(זה מה שקורה שקוראים ברפרוף... לא מבינים). יש לי עוד כמה שאלות שלא קשורות לנושא: 1.מה ההבדל בין התלמוד הירושלמי, לבבלי? 2.גמרא זה תלמוד? או מה? 3.מדוע משניות, זה דומה לדברים שנאמרים בתלמוד, אבל זה יותר מתומצת? או שזה בכלל משהו אחר? 4.שאלתי על זה פעם, אבל אני רוצה תשובה אחרת...מה כוונת הברכה "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם רוקע הארץ על המים"? לרקוע ארץ על המים? לא יותר הגיוני לומר, רוקע המים על הארץ? (משום שבקרקעית הים יש אדמה, ארץ כמובן).
 
תשובות

התלמוד הירושלמי נכתב בירושלים והבבלי נכתב בבבל , אין הבדל מהותי בינהם חוץ מהעובדה שלרוב הבבלי מועדף יותר ,אני גם חושב שהירושלמי חסר יותר (במסכתות) אבל לא בטוח. גמרא זה תלמוד, כן משניות - משנה , גמרות - גמרא , הגמרא היא הפירוש של המשניות. (כל פרק בגמרא מתחיל במשנה, ואז הגמרא מפרשת ודנה בנושא)
 

Blackpanter1י

New member
הבנתי תודה

בגלל זה שמתי לב שבספר "ברכות שמים" שיש לי, יש פרקי שבת וזה נראה יותר מתומצת... יכול להיות שבעצם משניות זה פשוט יותר מתומצת, והתלמוד מפרש על זה? ועוד דבר אחרון, בתפילת י"ח בקטע של "וכסא דוד עבדך מהרה בתוכה תכין" אז רשום בסוגריים "יכוין להתפלל על משיח בן יוסף שיחיה ולא ימות ע"י ארמילוס רשיעא" אבל הבנתי שיכול להיות שבר משיח בן יוסף לא מת, כי אומרים שזה תקופה, או שזה היהודים שלא שומרים תורה, משהו בסגנון שמעתי על זה שיעור...
 
התלמוד והמשנה לא נכתבו באותה תקופה

המשנה היא מתקופת התנאים (בערך...מתחילת הספירה עד 200 שנים לספירה הנוצרית) ואמוראים שכתבו את התלמוד חיו בערך מסוף תקופת התנאים עד ה500 לספירה , בתחילת תקופת הסבוראים שחטמו לגמרי את התלמוד.
 

אופירA

New member
מנהל
האדמה היא על מים

היבשת (גם זו שמלאה באוקיינוס) רקועה על גבי חומר מותך נוזלי, ושטה מעליו, ולכן גם לפעמים קרעי יבשות מתנגשים זה בזה ויש רעידת אדמה. למעשה הארץ היא הקרום החיצוני של כדור הארץ, והיא ניצבת על גבי החומר הפנימי של כדור הארץ, שהוא נוזלי ביותר. יציבות זו בהחלט דורשת ברכה והודאה יומיומית, והיא פלא גמור. אפשר לכוון בברכה זו על כל עניין של יציבות (אישיות יציבה, יציבות נפשית), וכן על היציבות הארצית של חוקי הטבע אל מול האמת הרוחנית (מים משולים לתורה, כלומר עולם הרוח) שמבחינת המציאות אדם חומרי אינו יכול לעמוד בה, אם לא שהקב"ה טבע את חוקי הטבע היציבים, כדי שהאדם יוכל להתקיים ולבצע את תפקידו בעולם הזה.
 

Blackpanter1י

New member
הבנתי...

אבל השאלה היא, האם אז היה ידוע על דבר זה, שליבת כדור הארץ היא נוזלית (לבה)? ובעצם רשום רוקע המים...
 
למעלה