צריך עזרה לגבי רכבות ביפן ופריחת עץ הדובדבן ויעוץ כללי

sandro365

New member
צריך עזרה לגבי רכבות ביפן ופריחת עץ הדובדבן ויעוץ כללי

אני טס באפריל ל3 שבועות (בהנחה שלא תפרוץ מלחמה גרעינית בקוריאה עד אז)..
איפה בידיוק פורח העץ דובדבן?
אני יהיה שבוע בטוקיו, 4 ימים בהירושימה (זה לא יותר מדיי? שוקל להוריד יום)
5 ימים בהוסקה, 4 ימים בקיוטו, 3 ימים בנריטה. חשבתי להוריד כמה ימים ולעצור גם בנגויה ל2-3 ימים האם העיר שווה עצירה?
ולגבי הרכבות אם אני קונה את הפסס של .jrpass לשבועים, זה אומר 14 ימים רצופים נכון? מהיום הראשון שאני נוסע את הנסיעה הראשונה, בטוקיו עצמה אני לא צריך אותו נכון? אפשר לקנות כרטיס למטרו נכון?
ואיך מגיעים לשדא תעופה? גם במטרו? הפס לרייל לא נחוץ בשביל להגיע לשדה או ממנו נכון? ואפשר להתשמש בפס לנסוע לכל הערים שצינתי נכון?
והאם הפס הוא עם מקום שמור ברכבת?
זהו לבינתיים, תודה למי שיוכל לעזור.
 

sandro365

New member
אבל למה כלכך מוקדם? הכל שם במרץ!

אמרו לי וקראתי שזה בדרך כלל מתחיל מאמצע אפריל ועד סוף אפריל.
אז אני יהיה ביפן, אז מה אני אפספס את זה?
אוווף
 

herouth

New member
לא, תירגע. המפה ההיא היתה לגבי התחלת הפריחה בכל איזור

שיא הפריחה יהיה באפריל ברוב המקומות.
&nbsp
תסתכל במפה שכאן:
&nbsp
http://www.japan-guide.com/sakura/
&nbsp
יש גם רשימה של תאריך התחלת הפריחה בהשוואה לתאריך הצפוי של הפריחה המלאה.
 

sandro365

New member
גם שאלה לגבי הר הגעש פוגי

רואים אותו מהעיר פוגי? או משיזואקה?
יש רכבת לשם?
 

Tenguy

New member
רואים את הר פוג'י מטוקיו אז ברור שגם מהעיר פוג'י שלמרגלותיו









 

sandro365

New member
סבבה תודה, ואני יכול לעשות לשם טיול יום מטוקיו?

לנסוע בבוקר ולחזור בערב לטוקיו.
זה יספיק נכון? וה JR PASS תופס לנסיעה מטוקיו לפוגי נכון?
 

Tenguy

New member
אפשר .... תלמד, תחפש ותמצא .... יש תחנות JR גם בסמוך להר

הינה קישור שיכול לעזור לך ... שים לב כי yamanakako (גובה 982 מטר מעל לים) ו-kawagushiko (גובה 830 מ) הם שמות של חלק מן האגמים (הסיומת ko היא ״אגם״ ביפנית : 湖) שמסביב להר פוג׳י. אני עשיתי חצי סיבוב - נסעתי מטוקיו לפוג׳י, נסעתי באוטובוס להר וחזרתי מן ההר מ-kawagushiko לטוקיו.
עצה: קנה ספר טוב על יפן, כמו Lonely Planet ותלמד אותו לעומק כי עליך להבין שטוקיו וגם איזור הר פוג׳י הם ענקיים בשטחם, ואין שום דבר דומה להם בארץ. רק הר פוג׳י על כל אגמיו הסובבים אותו הם בגודל של כל הגליל, אם לא יותר. מאד ממליץ שתכיר את שמות האגמים, העיירות ותחנות הרכבת הספורות שמסביב להר.
לידיעתך, רק להקיף את ההר באוטובוס הסיבובי מן העיר פוג׳י וחזרה לעיר - לוקח יום שלם! אפשר לרדת בתחנות ולטייל באזור ולהמשיך לתחנות הבאות אבל חייבים לבדוק זמנים במשך הטיול - כי אם פיספסת את האוטובוס האחרון .... אתה בצרות
 

sandro365

New member
הבנתי תודה, עוד כמה שאלות קטנות

כן אני יודע שהמרחקים דיי גדולים.
כמה זמן לוקחת כזאת נסיעה מהעיר פוגי לתחנת רכבת שנסעת?
אני אקנה פס ל3 שבועות, אבל יוצא לי 24 ימים ככה שאני אוכל להשתמש בפס רק מהיום הרביעי.
איך אני מגיע לטוקיו מנהדה? יש קו מטרו? או שרק רכבת\אוטובוס?
נסיעות במטרו כלולות בפס של JR?
יש איזה עיר או אגם או הר ששווה לנסוע לראות לטיול יום באזור הירושימה?
משהוא שמכלל בJR PASS
ושוב תודה על העזרה :)
 

Tenguy

New member
נסה להיות עצמאי.... קנה ספר תיור טוב ונסה לענות בכוחות עצמך

כבר נתתי לך קישור מעולה שיכול לתת לך כל התשובות לתחבורה (כולל אוטובוסים) מטוקיו לפוג'י, מפוג'י לkawagichiko, משד"ת הנדה לעיר עצמה.
נסיעות במטרו לא כלולות ב-JR Pass אלא רק רכבות עיליות כמו ה-Yamanote. במטרו עליך לקנות פאס אחר (כמו suica), שניתן להשתמש בו גם לשאר כלי התחבורה (בדומה לרב-קו בארץ).
לגבי טיול בשאר יפן - קרא ספר (המלצתי לך על Lonely Planetׂ), יש שם לא מעט רשימות של אתרים ומקומות פופולריים לפי אורך הזמן של הטיול ביפן כולה, וגם בכל איזור או עיר בנפרד ביפן. תקרא ותראה מה מוצא חן בעיניך ותחליט בעצמך
 

sandro365

New member
ורק כדי להבין שהבנתי נכון את האתר הזה והJR PASS

סתם לדוגמה, הרכבת הראשונה פה של 12:10 היא כלולה בJR PASS ?
כי ראיתי שברכבות לא ישירות רשום בתחנות ביניים JR PASS ובישירות לא רשום כלום. אז רק רציתי לוודא שגם הישירות כלולות. תודה

 

sandro365

New member
אני כבר לא מבין כלום על הרכבות המפגרות האלה..איך רשום ששינקנ

ששינקנזן כן כלול בפאס, אבל בפועל כל הרכבות הם
SHINKANSEN NOZOMI
וזה לא כלול בפאס???
אז מה זה קומבינה יפנית ששום דבר לא כלול??
אני לא מתכוון לנסוע עם 4-5 החלפות של רכבות כשאני עם 2 מזוודות תיק ועוד 2-4 שקיות.. אז רכבות ישירות לא כלולות בפס הזה?
אף פעם לא היה לי כזה כאב ראש בתיכנון רכבות..
למה הכל כזה מסובך ולא מובן ביפן??
 

herouth

New member
מעניין שכולם דווקא חושבים שהכל מסודר וקל ביפן.

ראשית, העניין של שתי המזוודות והתיק וכו' - יש אפשרות לשלוח את החפצים שלך למלון. אתה לא חייב להיסחב איתם בכלל. יש שירות כזה ביפן.
&nbsp
לא כל השינקנסנים הם נוזומי. נוזומי ומיזוהו הם הקוים המהירים והיקרים ביותר במסלולים שלהם, ולכן הם לא נכללים בפאס. ישנם מספיק שינקנסנים אחרים.
&nbsp
כשאתה מתכנן מסלול באמצעות hyperdia תפתח מתחת לשאילתה שלך את ה־more options. תוריד את הקוביה של נוזומי/מיזוהו ושל private railway, וזה ייתן לך תוצאות משמעותיות יותר מבחינת הפאס.
 

sandro365

New member
זהו שבלי אלה זה לא מוצא לי רכבות אחרות בכלל מישומה.

בכל מקרא אני כבר אוותר על הפס ואקנה בתחנות עצמן זה גם יוצא לי יותר זול ככה.
 

anigodin

New member
תשובות ורעייון למסלול.

1. המסלול שלך קצת בעייתי. הקדשת המון זמן למקומות שבד"כ אנשים נמצאים בהם יום או יומיים. למשל, בהירושימה מספיקים בהחלט יומיים (שני לילות). באוסקה בד"כ אנשים עוברים בדרך לקיוטו ונשארים מקסימום יומיים. מה תעשה שם 5 ימים? עדיף להעביר את הימים האלו לקיוטו שבה אפשר בקלות להיות שבועיים..
בנוסף, מה יש לך בנאריטה? זו עיירה/עיר שקרובה לשדה התעופה ועד כמה שידוע לי אין בה שום דבר מיוחד. כנ"ל לגבי נגויה. זו עיר מודרנית אמנם, אבל אין בה שום דבר מיוחד פרט לכך שמחליפים בה רכבת בדרך לאלפים היפנים (איזור טאקאיאמה).
אם היו לי שלושה שבועות ביפן והייתי נוחת בטוקיו וממריא ממנה, הייתי בונה מסלול אחר. משהו בסגנון הזה:
נחיתה בטוקיו ו-2-3 ימים בה להתאפסות ואז הפעלת הפאס לנסיעה לקיוטו.
בקיוטו 5-6 ימים עם טיול יום לנארה.
ואז - הירושימה 2 ימים (כאשר מגיעים להירושימה בצהריים ואפשר להספיק לבקר בפארק השלום ובמוזיאון הפצצה באותו יום ולמחרת את רוב היום לבלות במיאג'ימה).
פה יש שתי אפשרויות -
א. אוסקה שני לילות
טאקאיאמה וקאנאזאווה - לילה בכל מקום - זה איזור האלפים היפנים.
וטוקיו לעוד 5-6 ימים. בשלב הזה הפאס עדיין יהיה בתוקף לעוד יומיים אז אפשר לנצל אותו לטיול יום להאקונה (שם אפשר לראות את פוג'י). בנוסף אפשר עוד טיול יום לקמקורה מטוקיו.
ב. אוסקה לילה אחד
טאקאיאמה וקאנאזאווה - 3-4 לילות (שני לילות בראשונה) וביקור גם בעמק קיסו.
ולסיים בטוקיו כפי שכתבתי קודם.

אפשרות אחרת:
מטוקיו להירושימה כמו שכתבתי.
ואז - מהירושימה להגיע לאי נאושימה -אי האמנות שנמצא בין הירושימה לאוסקה. לישון שם לילה ואחרי כן לנסוע לקיוטו.
ולהמשיך לאוסקה ללילה אחד ואז לאלפים היפנים. עוד משהו לגבי אוסקה - המרחק בינה לקיוטו הוא בערך חצי שעה ברכבת רגילה. בין שתי הערים, אוסקה 'חיה' יותר בלילה מאשר קיוטו לכן, אם תרצה לחוות קצת יותר מאוסקה תמיד תוכל לעלות על רכבת ולנסוע לאוסקה אחרי הצהריים-ערב, לבלות בה כמה שעות ולחזור לפני שנגמרות הרכבות סביב חצות.

2. לגבי JR פאס - הפאס אכן שימושי יותר בנסיעה ברכבות בין עירוניות (רכבות רגילות וגם ברכבות המהירות - השינקנסן). הפאס טוב גם למעבורת לאי מיאג'ימה. בתוך הערים הוא פחות שימושי. בטוקיו באופן חלקי (יש קוים שהוא תופס בהם אבל לרוב הקוים הנוחים יותר לא כלולים בו), בקיוטו פחות ושם התחבורה מבוססת בעיקר על אוטובוסים. בתוך הערים עלות הנסיעות נמוכה למדי (סביב ה-200 ין) לאפשר לקנות כרטיס דמוי רב-קו (בכל עיר יש סוג משלה אבל רובם תופסים בכל מקום). אתה מטעין עליו כסף ומשלם איתו בכניסה לרכבות/אוטובוסים. את הפאס אתה יכול לבחור להפעיל ביום שבו תצא מטוקיו לכיוון קיוטו או הירושימה (או לאן שתבחר לנסוע מטוקיו). המלצה שלי: אם אתה יודע מראש מתי תיסע ולאן, כבר במעמד הפעלת הפאס בקש כרטיסים לכל הרכבות הבין-עירוניות. זה יחסוך לך המון זמן.
כשאתה מוציא כרטיסים לרכבות זה בד"כ כרטיס עם מקום שמור. ישנה אפשרות לנסוע בלי מקום שמור אבל בקוים מסוימים אין אפשרות כי אלו קוים עמוסים מאוד, למשל, הקו בין קאנאזאווה לטוקיו נפתח רק לפני שנה והוא מאוד פופולרי לכן חובה להוציא כרטיס מראש והוא בהכרח עם מקום שמור.
3. תחבורה לשדה התעופה - הכי נוחה זו רכבת 'נאריטה אקספרס'. היא נוסעת בערך שעה ומביאה אותך לכל הטרמינלים הבינ"ל בנאריטה. היא לא כ"כ זולה אבל מאוד נוחה. אופציה אחרת זה לקחת אוטובוס-לימוזין. יש כמה וכמה חברות כאלו שפועלות בטוקיו. המחיר בערך שליש מהרכבת אבל זמן הנסיעה הוא כשעה וחצי. עד כמה שידוע לי הפאס לא תופס ברכבת לנאריטה אבל בזמן שתיסע לשדה ממילא הוא כבר לא יהיה בתוקף.

לבסוף, לפני שאתה מתכנן מסלול, אם עדיין לא קראת מידע על המקומות בהם אתה מתכוון לבקר, עשה זאת בהקדם. בדוק את האתר הזה: http://www.japan-guide.com/
האתר הזה הוא סוג של תנ"ך למטיילים ביפן ויש בו ערימות של מידע כולל הצעות למסלולים של 10 עד 21 יום.
 

sandro365

New member
תודה על התשובה, תגובה שלי:

קודם כל בהירושימה ניסיתי להוריד לילה, אבל המחיר עכשיו ל3 לילות יוצא הרבה יותר יקר ממה שכבר הזזמנתי ל4 אז לא משתלם להוריד ולשלם יותר, אז אני אצתרך להסיתפק בטיול יום לאנשהוא באזור. ואני גם לא אוהב למהר ולרוץ ממקום למקום אלה לטייל לאט ורגוע, אז אני תמיד מקדיש באירופה 3-4 ימים לכל עיר גם לערים קטנות יחסית.
אין כלכך מה לעשות בהוסאקה? כבר הורדתי יום והעברתי לנגויה, אני יכול להוריד עוד יום ולהוסיף את זה לנגויה גם.
נאריטה בחרתי לעצור שם כי זה קרוב לשדה תעופה בחזור וגם כי העיר נראת ממש יפה בתמונות בגוגל. או שעדיף לוותר עליה ולעשות עוד 2-3 ימים בטוקיו? אם אני אמצא מלונות במחיר שמצאתי אז שווה ל50 יורו ללילה.
והנחיתה היא לא בנאריטה, אלה בשדה השני נהרדה או איך שלא קוראים לו חח
משם יש כבר מטרו לעיר ואני יכול לקנות שם פס למטרו?
והמטרו בטוקיו זה כמו בלונדון? PAY AS YOU GO?
או שיש כרטיסיות ל10 נסיעות כמו לדוגמא במדריד או ברצלונה?
ומה המחיר לנסיעה\ נסיעה יומית?
 

sandro365

New member
ועוד משהוא לגבי קיוטו-הוסאקה

בהתחלה רציתי להזמין 5-6 ימים בקיוטו, אבל המחירי מלון היו ממש יקרים כ70-75 יורו ללילה ובהוסאקה 40-45 יורו. ואני קצת קצר במזומנים אז העדפתי לעשות 4 ימים בכל עיר. אני רושם מחיר ביורו כי זה יותר קל לי לחשב ככה כמה זה יוצא מול מחיר שאני בדרך כלל משלם בטיול באירופה.
 
למעלה