צריכה את עזרתכן - שיחת אם ובת

טלטוש

New member
צריכה את עזרתכן - שיחת אם ובת

כן, הבת שלי בת 7.5 וכן לצערי הגעתי לשלב הזה שצריך לעשות את השיחה... כמה שחשבתי שאני מסוגלת לעשות את זה בעצמי, והייתי מאוד טובה בלתת עצות לאחרות עכשיו כשאני עומדת מול זה, נותרתי בלי מילים: השיחה כמובן על אוננות בפומבי, למה לא עושים את זה ולמה רק בפרטיות. אני בהיריון, וכמובן שהשיחה תגיע גם ליחסי מין לא? אני לא יודעת אם צריך לקשור בין הדברים או לא, אבל אני מעדיפה שהיא תשמע עליהם ממני ולא מילדים אחרים. אז בבקשה מכן, עצות, משפטי מפתח, אילו מוקשים עלי לעקוף והכי חשוב, לא להפחיד את הילדה. רק לציין שעד היום לא ממש עניין אותה איך התינוקת הגיעה אלי לבטן, או איך היא בעצמה הגיע לשם. וכשמשהו מציק לה "רגשית" היא פשוט לא מקשיבה.
 
הגעתם לגיל........./images/Emo13.gif

מאוננים בפרטיות כי זו פעולה שאדם עושה כדי לענג את עצמו ועושים אותה לבד ולא בחברה (טוב,לפחות בגיל שלה, "מבוגרים" יכולים לאונן יחד). לאכול - אפשר ביחד ואפשר לחוד, לשחק אפשר ביחד ואפשר לחוד, לאונן - (בנתיים לפחות) עושים בפרטיות. (איך הצלחת להסביר לה למה לא עושים קקי ופיפי ליד אנשים?
) אני לא בטוחה שזה יוביל לשיחה על יחסי מין . היא לא מקשרת את זה למין, אנחנו כן. וגם, בשיחה על יחסי מין - אפשר להסביר הכל פשוט וטכני ולא להיכנס לפרטי פרטים. לחכות לשאלות שלה ולא להציף במידע.את בעצמך אומרת שזה לא עניין אותה עד עכשיו -אז יש סיכוי שהשיחה לא תגיע לשם בכלל ואם כן, היא תשאל מה שחשוב לה לדעת וזהו. יש גם ספרים לילדים שמתארים את תהליך הכניסה להריון - את יכולה להיכנס לאחת מחנויות הספרים ולראות שם מה מוצא חן בעינייך ומה מתחבר לתפיסה שלך - יש ספרים שמתארים את העניין בהומור, יש ספרים עם המון ציורים ופירוט ויש ספרים כלליים מאוד.
 

אנילה1

New member
כשהיא מאוננת אומרים לה להכנס לחדר ולעשות

את זה בפרטיות. ההסבר הוא שככה זה נהוג. וזהו. לא צריך להסביר יותר. אם היא תשאל למה? אז עונים לה שיש דברים שלא עושים בפומבי.
 

טלטוש

New member
לא עובד

בדרך כלל זה באוטו, כשאמרתי לה שיש דברים שעושים בפרטיות ובחדר היא שאלה למה בפרטיות? עניתי לה שיש דברים שהם אישיים, שקשורים לגוף של כל אחד מאיתנו ושלנו לא נעים שהיא עושה את זה באוטו ואז שוב היא שאלה למה לכם זה לא נעים שאני עושה את זה? הגענו לשלב הצורך בפרוט יתר, כבר לא מספיק לומר לה שיש דברים שעושים בפרטיות בחדר, חייבים הסברים. עדיין לא תפסתי אותה לשיחה כי אני חושבת שעדיין אין לי את כל התשובות לכל השאלות שלה מבלי להכנס לפרוט יתר, אני אנסה לרכוש את הספרים שליידי דרמה המליצה עליהם.
 
הספרים הללו מדברים על הריון לא על אוננות

ולטעמי חלקם הם לגילאים צעיר יותר משבע וחצי. למה פרטיות? כי אנשים אחרים לא צריכים לראות שאת עושה את זה כמו שאת לא רואה אנשים אחרים עושים את זה. כמו שמתלבשים בפרטיות ככה גם מאוננים בפרטיות. כמו שמחטטים באף בפרטיות - ככה מאוננים בפרטיות.
 

michal@gal

Active member
מנהל
בפרטיות כי זה איברים פרטיים

כבר מגיל הגן מפמפמים להן את עניין האיברים הפרטיים, כך שזה אמור להיות הסבר מובן מבחינתה.
 

אנילה1

New member
תגידי לה שכמו שמצחצחים שיניים באמבטיה

ולא בסלון, ככה מאוננים בחדר שלה ולא לפני אנשים. למה? ככה נהוג בחברה. ההסבר הוא שיש חוקים של החברה שאין להם הסבר, פשוט עושים כך וכך. הולכים לגן , לבית ולעבודה בבוקר. הולכים לישון בלילה, אוכלים 3 פעמים ביום. מתקלחים כל יום, מחליפים בגדים כל יום, מנקים את הבית, מכבסים את הבגדים, מייבשים אותם מקפלים ומכניסים לארון. ציורים מציירים על דף ולא על הקירות, שיעורים עושים בחוברת או במחברת. ויש עוד ועוד התנהגויות שהופכים אותנו לחברה מתורבתת. למה? ככה!!! בלי הסברים.
 
סליחה! זו גישה של סתימת פיות שממש לא מקובלת..

יש פה עקרון מעבר לאוננות, וכמו שציינתי בהחלט חשוב להכנס כן לנושא של מגע בגוף, מה אסור למי אסור וזו הזדמנות נהדרת. יש פה הזדמנות לנהל שיחה בוגרת עד כמה שמוגבל לגיל הנ"ל, להקשיב לרחשי הלב של הילדה , להסביר ולא להתנהג כגן נעול ונעיצת הראש באדמה. הילדה מפותחת מינית כנראה ומן הראוי כן לנהל שיחה עניינית והסברית בנושא - ולא לסגור את זה בלא עושים בפומבי. ( ובטח לא לשלוח אותה לחדר שיכול להתקבל כסוג של עונש חלילה ).
 
לא חושבת שיש צורך להכנס לפרטים של יחסי מין

( הילדונת רק בת 7.5 ) אבל אפשר להסביר על המגע בגוף הפרטי שלנו, ועל כך שרק לנו מותר ולאף אחד אחר אסור ( זה יותר חשוב מיחסי מין ), על העינוג שבכך ועל כך שלא עושים זאת בפומבי וכמובן לציין שזה בסדר וטבעי. ילדים נוהגים למצוא דרכים שונים לענג את עצמם ( אחד מהם חיכוך בפינת השולחן לדוגמא ) ולרוב אם לא מביכים אותם אז זה די עובר בשקט מבלי שישימו לב לכך אפילו. יש ילדים שמפותחים יותר ויש שפחות - לכן שיחה רגישה, ועניינית לעינוג ומגע ללא כניסה לפרטים מעמיקים אחרים שהזמן עוד יגיע להם. זו דעתי האישית
בכל אופן בהצלחה - ואגב זה לא קשה ( יש לי בת בת 13.5 ) עם זורמים ולא עושים דרמות מיוחדות.
 

צימעס

New member
אני חושבת שאם המטרה של השיחה היא

שתאונן רק בחדר שלה, זו לא צריכה להיות שיחה ארוכה, לא שיחת עומק, ולא אמורה להגיע ליחסי מין. הייתי אומרת דברים נוסח - אנחנו לא מאוננים [לא חייבת את המילה המפורשת] ליד אחרים, כי זה לא מקובל, הם לא רגילים, ולכן זה לא נעים להם. בנוסף, זה פרטי שלך, לא משהו שמשתפים בו. אחר כך, תצטרכי להזכיר לה כמה פעמים, כי סביר שלא תשים לב אפילו שהיא בחלל ציבורי...
 

טלטוש

New member
טוב, אז אני שפן

ולא עשינו עדיין את השיחה. אני יודעת שיהיה קשה לנהל אותה, כי הילדה שלי עובדת על פי רציונל לכל דבר צריך להיות סובב ומסובב. ואם הסיבה לא מספקת, היא תדרוש לדעת. זה לא מקובל - זו תשובה מעולה, אבל היא לא תסתפק בזה.... אני אמשיך לחשוב על זה שוב, עד שבעלי שוב ילחץ עלי לנהל את השיחה (הוא כמובן יותר מובך ממני מהסיטואציה)
 
זה לא מקובל מהסיבה

שיש כללי התנהגות עם אנשים, אנחנו לא נוגעים בגוף שלנו לידם כי אנחנו מכבדים את הגוף שלנו ורוצים לשמור לעצמנו פרטיות על הגוף שלנו. למה? כי בחברה שאנחנו חיים בה יש כללי התנהגות שעלינו לכבד ולנהוג לפיהם - ונגיעה בגוף שלנו בחדר פרטי הוא אחד מהם.
 

mevav1

New member
תסבירי לבתך שכמו שהיא לא עירומה ליד כולם

וכמו שאף אחד אחר לא הולך עירום בחוץ ככה בין היתר, "לא נוגעים בפות" (זו המילה הנכונה לדעתי שכדאי שתאמרי לה במקום אוננות)ליד אנשים או אמא ואבא וכו'. את רוצה לגעת, למה לא...לכי לחדר ותעשי שם מה שאת רוצה כשלא רואים. אם תשאל עדיין למה, תפרטי לה שאם תעשה זאת ליד אנשים הם יראו לך את הפות וזה הרי לא דבר מפה לילדה בת כמעט 8(בכוונה תאמרי כמעט כדי שתבין שהיא כבר גדולה). בהצלחה.
 
למעלה