צריכה תשובות למס' שאלות לקראת מבחן

latinos21

New member
צריכה תשובות למס' שאלות לקראת מבחן

בכלכלת ישראל: 1. דמוגרפיה- מדוע משתמשים בפריון הכולל ולא בשיעורי הילודה והתמותה? מדוע שיעור הפריון יותר משקף את המצב? 2. מה קורה למס' הבלתי מועסקים אם מתרבה מס' המתייאשים מלמצוא מקום עבודה? 3. כיצד משפיעים על רצון אישה לצאת לעבוד שכר העבודה של האישה ושל בעלה וכמות הילדים בבית? 4. האם פריון ההשכלה כיום הוא חיובי לכל המקצועות? 5. איך קרה ששכר הרופאים הוותיקים בישראל עלה למרות עלייתם ארצה של כמות גדולה של רופאים מארצות חבר העמים? 6. מדוע טוענים שעוני פוגע כלכלית בכלכלת המדינה?
 

גרי רשף

New member
3

שכר העבודה של האשה קשור ביחס ישר- ככל שהוא עולה הרצון יגדל. בלשון כלכלית נאמר שהעלות האלטרנטיבית לעבודה בבית גדלה. שכר העבודה של הבעל- לדעתי קשור ביחס הפוך, כי כשהוא נמוך יותר כדאי לאשה לצאת לעבודה. כמות הילדים- זו שאלה טובה כי יש כאן שתי מגמות מנוגדות: מצד אחד העלויות גדלות ולכן המוטיבציה לצאת לעבוד תגדל (למרות שהמשכורת כמעט ולא תשתנה), אך מצד שני גם העלות של המעון תגדל..
 

גרי רשף

New member
6

עניים צורכים שירותי רווחה, אינם תורמים לתוצר של המדינה, דפוסי פשע מסויימים רווחים בקרבם יותר.. אני חייב לציין שלא ברור לי לאיזה סוג של תשובות את מצפה. אני עונה מתוך ידע כללי וזה לא קשור ספציפית למאמרים שאולי היית צריכה לקרוא, או לחומר שנלמד בצורה מסודרת וכו'; ולכן גם אינני מגבה את התשובות שלי בסטטיסטיקות רלוונטיות.
 

גרי רשף

New member
5

אני יודע בוודאות שגל העליה שהגיע החל מסוף שנות השמונים ובמהלך שנות התשעים הקטין את האבטלה בקרב האוכלוסיה הותיקה מכיוון שקליטת העליה יצרה תעסוקה במקרים מסויימים (קורסי הסבה ומתן שירותים שונים) ואולי מכיוון שהעליה הגדילה את ההיצע בענפים מסויימים וכך גדל הביקוש לענפים המשלימים להם. יכול להיות שזה קשור גם לענף הבריאות.
 

meitush123

New member
בקשר ל-6

אם מתגבר העוני סימן שמשהו שגוי בכלכלת המדינה כי היא לא משרתת את מי שהיא צריכה לשרת.
 

mol3

New member
2

אחת הבעיות הגדולות של המשק הישראלי, הינה העיוות של שיעור האבטלה. אנו עדים לשיעור אבטלה המבוטא במספר הלא מועסקים מקרב דורשי העבודה. בעוד שאוכלוסיות רבות במדינה אינן כלל בגדר דורשי עבודה. לפיכך, שעור האבטלה האמיתי גבוה בהרבה. אינני יודע היכן למדת את הקורס "כלכלת ישראל", אך אני חושב שהמאמר הידוע של "פרופ' ברונו" משנת 88 "הבראת המשק בפרספקטיבה היסטורית" דן גם בסוגיה זו. תחפש אותו ברשת
 

Kiru

New member
אבל אם תציג אותם המובטלים

הנתון יהיה גבוה בצורה לגמרי לא משקפת, מפני שבכל מקרה אין אפשרות להכניס לשוק העבודה מי שלא רוצה להיות שם.
 

GremlinX

New member
אני לא יודע כמה מה שאני אומר

מגובה במספרים,אבל באיזור המרכז יש הרבה עבודה למי שרוצה לעבוד...אבל משום מה יש מספר של מובטלים אשר לא רוצים לעבוד בעבודה "שחורה"...אבל מה שמעניין לבדוק זה כמה מובטלים חותמים אבטלה בשביל לקבל מעט כסף מהמדינה ובשאר הזמן עובדים "בשחור",דבר שאני חושב שיהיה קשה לבדוק
 
למעלה