צרכים מיוחדים- ללא הגדרה.

א רויטל

New member
צרכים מיוחדים- ללא הגדרה.../images/Emo178.gif

ביתי עולה לכתה ג' בחינוך רגיל. העליה ל-א' הייתה טראומטית נוצרו קשיים חברתיים מרובים. לאחר מאמצים השגתי דרך ועדת שילוב טיפול במת"י, שהיה במהלך כיתה ב' ואמור להמשיך גם בשנה הקרובה. כמו כן אני רואה קשיים בחשבון (ראיתי זאת כבר בכיתה ב') אך בי"ס מתחמק מלסייע לי בנושא בסה"כ ביקשתי אבחון של מורה מיוחדת (שיש בבי"ס שמסייעת לילדים אחרים)שאם חששותי נכונים הילדה כן תקבל סיוע. קשיים כאלו היו גם לביתי הגדולה ואז הייתה לי אפשרות ולקחתי באופן פרטי שיעורים בהוראה מתקנת דבר שפתר את הבעיה והיום היא מצטיינת בחשבון ללא כל עזרה. גם במקרה של הבת הגדולה וגם במקרה של הבת הזו המורות הרגילות בכיתה לא מבחינות בקשיים כי בנותי נבונות ולמדו להסתיר את קשיי ההבנה וההפנמה של החשבון , פתירת תרגילים באופן טכני שתיהן הצליחו. מה עלי לעשות ולדרוש ומה זכאותי על מנת להגיע לאבחון של הוראה מתקנת בחשבון ולא באופן פרטי???!!! עוד שאלה בגלל שהקשיים לא מוגדרים בתוית וכותרת גם טיפוליפ פארארפואיים שהמליצו לנו אני אמורה לממן באופן פרטי האם ידוע למשהו על עמותות (לא ספציפיות לאבחנות)שיכולות לסייע בעניין ואיך פונים אליהן?
 

זהבה נ

New member
רויטל שלום לכבוד כניסתך לקהילה

וסליחה קטנה שלא קבלת תגובתי קודם. אני מביאה לך כאן כמה העתקים מתוכנית השילוב או יותר נכון ממטרות התוכנית כפי שמפורסמים בהנחיות למנהלי ביתי הספר בארץ לאחר התיקון לחוק חינוך מיוחד. 1 הגדרת התלמיד המשולב עפ"י חוק החינוך המיוחד: "תלמיד משולב" ילד בעל צרכים מיוחדים, הזכאי לחינוך חינם לפי סעיף 6 (א) לחוק לימוד חובה, התש"ט – 1949, אשר ועדת שילוב, כאמור בסעיף 20 ד, החליטה על זכאותו לתוספת של הוראה ולימוד ולשירותים מיוחדים לפי פרק זה במוסד לחינוך רגיל. 2 בהתאם לחוק, ועל פי מדיניות המשרד: תלמיד משולב הינו תלמיד עם לקות משמעותית ובעיות תפקודיות קשות, שללא תוספות של הוראה ולימוד על-ידי מורים של חינוך מיוחד ושירותים מיוחדים, מתוך אלה שנקבעו בסעיף 20א' לחוק החינוך המיוחד (קרי: עזרים מסייעים, שירותי סיוע, שירותים פסיכולוגיים, ושירותים פארא-רפואיים), לא יוכל להמשיך להשתלב בחינוך הרגיל. התלמיד ילמד באזור הרישום שלו, ככל הניתן בכיתה לתלמידים בני גילו, בתכנית לימודים שהותאמה לו והיא משמעותית עבורו, וכל זאת במידה והיקף הפעילות החינוכית (בתכנית השילוב) המתקיימת מחוץ לכיתה הרגילה, לא תעלה על שליש מסך שעות הלימודים של הכיתה. 3 תהליך קביעת זכאותו של תלמיד וקביעת תוכנית השילוב: כללי ועדת שילוב מוסדית תדון בעניינו של תלמיד עם לקות משמעותית אשר ללא תמיכה, לא יוכל להשתלב בחינוך הרגיל. לא יופנה תלמיד לועדת השמה טרם מוצו כל האפשרויות החינוכיות במסגרת תוכנית השילוב. קביעת הזכאות לשילוב נעשית על סמך אבחון/הערכת לקותו של התלמיד עם הצרכים המיוחדים על ידי גורמים מקצועיים קבילים ורמת תפקודו ב-4 התחומים: התחום הלימודי, התחום החברתי, תכנית הלימודים, היקף השתתפות התלמיד בפעילות הכיתתית. בנספח מספר 1 מתוארים בקווים כלליים הפרמטרים המנחים את הועדות הסטאטוטוריות השונות בבואן לקבוע את המסגרת החינוכית לתלמיד. בנוסף עוד מתוך הנהחיות תוכנית השילוב: "ערר על החלטת ועדת שילוב מוסדית : הורה או תלמיד רשאים להגיש ערר על החלטת ועדת השילוב את הערר יש להגיש בכתב לעדת ההשמה היישובית תוך עשרים ואחד יום מיום שקיבלו את החלטת ועדת השילוב ולא יאוחר מ-5 ביולי מדי שנה. (ראה את חוזר הוראות הקבע המעודכן בנושא ועדת השמה וערר). " לסיכום, אני מאמינה על פי מה שנכתב כאן שביתך שתימצא תלמידה זכאית לשילוב על פי ועדת שילוב, העובדה שבית הספר כלל לא העלה אותה לוועדת השמה מחזקת את דעתי. כאם מסורה ודואגת ובשל הצורך לאבחן את הילדה לפני ועדת השילוב, ממליצה לך שאת תבקשי לכנס את ועדת השילוב עבור ביתך. ידוע שלצורך הערכת הוועדה זקוקים לאבחונים תקפים ואם לא יערכו לה אבחון דידקטיעד אז, זאת תיהיה ההזדמנות שלך לבקש ואת לדעתי גם רשאית לבקש זאת מהוועדה. אני ממליצה לך גם לעיין לעומק פרטי התוכנית בכדי לעמוד מקרוב בכל הדקויות. בהצלחה ושובי לכתוב מה ההחלטה שלך להמשך.
 

זהבה נ

New member
קישור להנחיות תוכנית שילוב תלמידים

בחינוך הרגיל, ההנחיות מיועדות למנהלים ליישום תוכנית השילוב , חשוב לעיין בעקרי התוכנית ולכן אני מביאה שוב קישור. עד כמה שידוע לי, אין אפשרות לקבל ללא תשלום אבחונים שונים ועדין אנו ההורים ומוטלת עלינו האחרויות לדאוג לילדינו. בהצלחה.
 
למעלה