קווי המזלג דעה שלי
קווי המזלג דעה שלי
1.קווי מזלג בפעימה השניה נוצרו עשרה מזלגות חדשים,שיצטרפו למזלג שנוצר בפעימה הראשונה קו 4,104,204 קו 204 הוא למעשה הארכה של קו 16 לרדינג,והוצאתו ממסוף הכרמלית,שחינוי זה הוא אחד השנויים המוצלחים של הפעימה השניה,שנתן חיבור ישיר לתושבי מזרח תל אביב אל החלק הצפוני של מרכז העיר,תושבי מזרח העיר שרוצים להגיע ישר לשוק לא קופחו כי הוצאת קו 15 והפיכתו ל16 והארכתו לכרמלית,נתנו פיצוי הולם להוצאת קו 16 מתוך הכרמלית,במקום קו אחד יש שני קוים לכרמלית,השנוי המוצלח הזה שהיה בקיץ,יצא מושלם אם יוחלף הצי של שני הקוים לאוטובוסים מפרקיים על מנת לצמצם צפיפות באותם קוים קו 104 עדיף לשנות את מסלולו שיעבור ברחוב השומרון,במקום שוק העליה ובכך ,לא תהיה הצדקה יותר לפעילות קו 4,ואז לבטל את קו 4 המיותר קוים 25,125 קו 25 מסלול הקו סורבל קצת בפעימה השניה,עקב העברת מסלולו לרחובות העליה וסלמה שגורם לא להיתקע בפרקקים,ברמזורים רבים,אני לא בטוח שכדאי לשנות את מסלול הקו כי כל שינוי במסלול עלול לגרום לחוסר קישור בין מקום למקום קו 125 עדיף לדעתי,להרוס את המזלג עם קו 25,ולשנות מסלול שיעבור דרך יהודה הלוי מקווה ישראל ודרך בגין,על מנת לקצר את משך הנסיעה בין צפון תל אביב ורחוב אבן גבירול לבין יפו ובת ים,ועל מנת לתת פיצוי על ביטול קו 26 של דן בקיץ האחרון קוים 39,139,239 אחד מהמזלגות הטובים ויעילים ברפורמה ,קוים אשר נוסעים במסלול ישיר בין מסוף רדינג ורחוב דיזנגוף ועוברים דרך שדרות בן ציון,וקרליבך,והקטע המשותף מסתיים ביצחק שדה קו אלו נותנים קישור טוב בין רחוב דיזנגוף,הבימה לבין יצחק שדה ודרום-מזרח תל אביב ומפצים על מרבית החיבורים שהיו באמצעות קו 11 שבוטל קו 139 יתבטל בחודש הבא וחבל על כך הוא קו יעיל וכמעט ישר לגמרי שנותן חיבור טוב בין מזרח העיר לבין תל השומר,לטענת נתיבי איילון קו זה נותן תחליף לקוים 35,64 שבוטלו אך הוא נותן תחליף בהיקף קטן מאוד לקוים 35,64 בין תל השומר לבין דיזנגוף(מה שקו 64 חיבר ובין מזרח לנה גורדיה לתל השומר,שקו 35 נתן,צריך לשקול את העברת מסלול קו 39 מיצחק שדה למשה דיין ודרך השלום,ףעל מנת לתת פיצוי כמעט מלא לקו 11 שבוטל קו 239 שינוי המסלול ב5.8 נתן גישה לאזור נוסף במזרח תל אביב לבין דיזנגוף ויצחק שדה קוים 42,142 לדעתי היה עדיף שקו 42 ימשיך לעבור דרך רוטשילד,כדי להפחית כפילות עם קו 40 ולתת תיגבור לקו 142 קוים 61,161 קו 161 הוא למעשה שינוי מסלול של קו 62 ושינוי מספר הקו,עדיף היה להשאיר אותם ללא שינוי מסלול בתל אביב. קוים 71,171,271 קווי מזלג מוצלחים,קו 271 היה למעשה קו 74א ללא כניסה לרמת אביב,שלושת הקוים מפצים חלקית על ביטול קו 90,ונותנים גישה לצומת חולון וקרוב לתחנה המרכזית מחלקים שונים בחולון,מקרית שרת(271) מג'סי כהן ורחוב המעפילים(171) ומרחוב ברקת קו 71 לדעתי עדיף להעביר את קו 171 לקרית החינוך במקום קו 71,ולהעביר את קו 71 לרמת אביב במקום קו 171,כי קו 126 שנוסע במסלול דומה לקו 171 בחולון,ממילא נוסע מאזורי חן עד סמינר הקיבוצים כמו קו 171 קוים 89,189,289 פיצול מסלול הקו בחולון היה נכון,כי הוא הפך אותו לקצר יותר,המסלול עד סוף רחוב אבן גבירול כי שהיה עד 4.8 היה טוב ויעיל,אך אחרי אבן גבירול,הסיבוב שעשו שלוש קווי המזלג עם מסוף עתידים הפך את המסלול לבלתי יעיל,ב5.8 קו 89 נפרד מהמזלג כאשר מסלול העותק לאיכילוב ובכך בוטלה הגישה הישירה מקרית שרת לצפון אבן גבירול עיריית תל אביב צריכה להסב שטח בצםפון-מזרח העיר שישמש כמסוף אוטובוסים על מנת שניתן יהיה להוציא את קו 289 מרכבת האוניברסיטה ולהעביר את תחנת המוצא לשם,על מנת לאפשר את שינוי מסלול קו 89 שיסע דרך הדר יוסף במקום דרך בני אפרים,ויהיה פחות מסורבל בצפון מזרח העיר, לדעתי הרעיון לבטל את קו 289 הוא לא נכון מכמה סיבות 1.זה יפגע בתדירות המשותפת שלו עם קו 189 2.זה יבטל את הגישה לנוה ארזים 3.כדי שתהיה גישה לאזור במקום,יהיה צורך לסרבל את קו 189 עם שבירה צפון-מזרחה נגד ההגיון,או לוותר על הגישה לאזור מאבן גבירול 4.צריך לשנות את מסלול אחד משני הקוים שיעבור בתוך קרית שלום וחלק מקיבוץ גלויות ולתת פיצוי חלקי על ביטול קו 73 שבוטל בפעימה השניה קוים 75,76 אומנם הם אינם מוגדרים קווי מזלג,אך יש להם קטע משותף בין עתידים לבין הכניסה לחולון בעתיד יהיה רצוי להפוך אותם לקוים סדירים,על מנת לתת גישה נוחה יותר בין עתידים ורמת גן לבין חולון,לדעתי עדיף יהיה להאריך את קו 75 לתחנה מרכזית חדשה ראשל"צ
קווי המזלג דעה שלי
1.קווי מזלג בפעימה השניה נוצרו עשרה מזלגות חדשים,שיצטרפו למזלג שנוצר בפעימה הראשונה קו 4,104,204 קו 204 הוא למעשה הארכה של קו 16 לרדינג,והוצאתו ממסוף הכרמלית,שחינוי זה הוא אחד השנויים המוצלחים של הפעימה השניה,שנתן חיבור ישיר לתושבי מזרח תל אביב אל החלק הצפוני של מרכז העיר,תושבי מזרח העיר שרוצים להגיע ישר לשוק לא קופחו כי הוצאת קו 15 והפיכתו ל16 והארכתו לכרמלית,נתנו פיצוי הולם להוצאת קו 16 מתוך הכרמלית,במקום קו אחד יש שני קוים לכרמלית,השנוי המוצלח הזה שהיה בקיץ,יצא מושלם אם יוחלף הצי של שני הקוים לאוטובוסים מפרקיים על מנת לצמצם צפיפות באותם קוים קו 104 עדיף לשנות את מסלולו שיעבור ברחוב השומרון,במקום שוק העליה ובכך ,לא תהיה הצדקה יותר לפעילות קו 4,ואז לבטל את קו 4 המיותר קוים 25,125 קו 25 מסלול הקו סורבל קצת בפעימה השניה,עקב העברת מסלולו לרחובות העליה וסלמה שגורם לא להיתקע בפרקקים,ברמזורים רבים,אני לא בטוח שכדאי לשנות את מסלול הקו כי כל שינוי במסלול עלול לגרום לחוסר קישור בין מקום למקום קו 125 עדיף לדעתי,להרוס את המזלג עם קו 25,ולשנות מסלול שיעבור דרך יהודה הלוי מקווה ישראל ודרך בגין,על מנת לקצר את משך הנסיעה בין צפון תל אביב ורחוב אבן גבירול לבין יפו ובת ים,ועל מנת לתת פיצוי על ביטול קו 26 של דן בקיץ האחרון קוים 39,139,239 אחד מהמזלגות הטובים ויעילים ברפורמה ,קוים אשר נוסעים במסלול ישיר בין מסוף רדינג ורחוב דיזנגוף ועוברים דרך שדרות בן ציון,וקרליבך,והקטע המשותף מסתיים ביצחק שדה קו אלו נותנים קישור טוב בין רחוב דיזנגוף,הבימה לבין יצחק שדה ודרום-מזרח תל אביב ומפצים על מרבית החיבורים שהיו באמצעות קו 11 שבוטל קו 139 יתבטל בחודש הבא וחבל על כך הוא קו יעיל וכמעט ישר לגמרי שנותן חיבור טוב בין מזרח העיר לבין תל השומר,לטענת נתיבי איילון קו זה נותן תחליף לקוים 35,64 שבוטלו אך הוא נותן תחליף בהיקף קטן מאוד לקוים 35,64 בין תל השומר לבין דיזנגוף(מה שקו 64 חיבר ובין מזרח לנה גורדיה לתל השומר,שקו 35 נתן,צריך לשקול את העברת מסלול קו 39 מיצחק שדה למשה דיין ודרך השלום,ףעל מנת לתת פיצוי כמעט מלא לקו 11 שבוטל קו 239 שינוי המסלול ב5.8 נתן גישה לאזור נוסף במזרח תל אביב לבין דיזנגוף ויצחק שדה קוים 42,142 לדעתי היה עדיף שקו 42 ימשיך לעבור דרך רוטשילד,כדי להפחית כפילות עם קו 40 ולתת תיגבור לקו 142 קוים 61,161 קו 161 הוא למעשה שינוי מסלול של קו 62 ושינוי מספר הקו,עדיף היה להשאיר אותם ללא שינוי מסלול בתל אביב. קוים 71,171,271 קווי מזלג מוצלחים,קו 271 היה למעשה קו 74א ללא כניסה לרמת אביב,שלושת הקוים מפצים חלקית על ביטול קו 90,ונותנים גישה לצומת חולון וקרוב לתחנה המרכזית מחלקים שונים בחולון,מקרית שרת(271) מג'סי כהן ורחוב המעפילים(171) ומרחוב ברקת קו 71 לדעתי עדיף להעביר את קו 171 לקרית החינוך במקום קו 71,ולהעביר את קו 71 לרמת אביב במקום קו 171,כי קו 126 שנוסע במסלול דומה לקו 171 בחולון,ממילא נוסע מאזורי חן עד סמינר הקיבוצים כמו קו 171 קוים 89,189,289 פיצול מסלול הקו בחולון היה נכון,כי הוא הפך אותו לקצר יותר,המסלול עד סוף רחוב אבן גבירול כי שהיה עד 4.8 היה טוב ויעיל,אך אחרי אבן גבירול,הסיבוב שעשו שלוש קווי המזלג עם מסוף עתידים הפך את המסלול לבלתי יעיל,ב5.8 קו 89 נפרד מהמזלג כאשר מסלול העותק לאיכילוב ובכך בוטלה הגישה הישירה מקרית שרת לצפון אבן גבירול עיריית תל אביב צריכה להסב שטח בצםפון-מזרח העיר שישמש כמסוף אוטובוסים על מנת שניתן יהיה להוציא את קו 289 מרכבת האוניברסיטה ולהעביר את תחנת המוצא לשם,על מנת לאפשר את שינוי מסלול קו 89 שיסע דרך הדר יוסף במקום דרך בני אפרים,ויהיה פחות מסורבל בצפון מזרח העיר, לדעתי הרעיון לבטל את קו 289 הוא לא נכון מכמה סיבות 1.זה יפגע בתדירות המשותפת שלו עם קו 189 2.זה יבטל את הגישה לנוה ארזים 3.כדי שתהיה גישה לאזור במקום,יהיה צורך לסרבל את קו 189 עם שבירה צפון-מזרחה נגד ההגיון,או לוותר על הגישה לאזור מאבן גבירול 4.צריך לשנות את מסלול אחד משני הקוים שיעבור בתוך קרית שלום וחלק מקיבוץ גלויות ולתת פיצוי חלקי על ביטול קו 73 שבוטל בפעימה השניה קוים 75,76 אומנם הם אינם מוגדרים קווי מזלג,אך יש להם קטע משותף בין עתידים לבין הכניסה לחולון בעתיד יהיה רצוי להפוך אותם לקוים סדירים,על מנת לתת גישה נוחה יותר בין עתידים ורמת גן לבין חולון,לדעתי עדיף יהיה להאריך את קו 75 לתחנה מרכזית חדשה ראשל"צ