קורא את ואנור...

קורא את ואנור...

ואנור, שיטת משחק עברית חדשה (על בסיס שיטה מתורגמת בשם עולם המבוך + עולם מקורי) פרי עטו של אביב מנוח.

עוד מוקדם מידי בשביל סקירה מסודרת, אבל כמה רשמים ראשוניים -

1) עושה רושם שבתור "כמו-מו"ד" השיטה הזו עושה עבודה מצויינת. הכי קרוב לאווירת הקופסא האדומה שיש כרגע בשוק.
2) למרות זאת, התחושה שלי בינתיים שהשיטה לא הכי ידידותית למתחילים וחסרי נסיון - כדי להבין ממש את החוקים, עם כל כמה שהם מינימליסטיים, אני מוצא את עצמי כל הזמן מדפדף קדימה ואחורה.
3) השיטה היא שיטת דרגות מקצועות - יש מקצוע, יש לך כוחות מהמקצוע + כוחות מהגזע (כשלכל מקצוע כוחות הגזע שונים, ולא כל גזע מופיע בתיאור כל מקצוע) מקבלים נק"נ ועולים בדרגות - כשעולים בדרגה מקבלים עוד כוחות.
עושה רושם שמבחינת פיתוח הדמות אין לך הרבה מגוון וגם לא הרבה אופק - יש רק 10 דרגות שאחריהן אתה אמור לפרוש או להחליף מקצוע.
4) העיצוב נקי ויפה כריכה צבעונית ומעט מאוד איורי שחור לבן בפנים. מצד שני, הפונט קטן מאוד ולא נוח לקריאה כל כך.
 
ממשיך לקרוא - מפלצות

פרק המפלצות קצת פחות מוצלח וחבל - אני לא יודע אם זה מכוון או אילוץ כתוצאה מחוסר מקום ורצון לתת כמה שיותר מפלצות מוכנות, אבל אין למפלצות ממש תיאורים - למי שמכיר כבר את מו"ד (שהרבה מהמפלצות מבוססות עליה) זה לא מפריע, אבל למנחה מתחיל ללא היכרות עם אסופות המפלצות של מו"ד לדורותיה יהיה קצת קשה לתאר את המפלצות לשחקניו.

מה שכן, מבחינה מכנית המפלצות די מינימליסטיות - שריון, נק"פ, התקפה וזהו בערך. זה די שונה מהמקובל לאחרונה של נתוני מפלצות באותה רמת פירוט כמו של דמויות, ויותר קרוב לרוח מו"ד-בקופסאות.

אה, ועוד פרט מעניין - הנזק שהדמויות גורמות נקבע לפי המקצוע שלהן, שכשלסוג הנשק יש השפעות יחסית פריפורמיות (פגיון קל לשימוש בקרב צמוד בהשוואה למטה, אבל שניהם יעשו אותו נזק בידי לוחם)
 
נושא הלחשים מסקרן

לכאורה יש 9 עוצמות לחש, אבל לחשים יש רק מחלק מהעוצמות (1, 3, 5..) - העוצמות החסרות מחכות שימלאו אותן, או ככה זה אמור להיות?
 

Blue Beetle

New member
ממה שאני מבין

ואנור היא תרגום והתאמה של שיטה שנקראת dungeaon world שהיא בעצמה התאמה לאווירת מו"ד של apocalipse משהו..
המתרגמים אמרו מראש שלא כל החומר תורגם אלא רק מה שנראה להם מתאים. יכול להיות שזאת הסיבה.

בכל מקרה, למרות ש- dw יש מטרה מוצהרת לחקות את האווירה של מו"ד היא עושה זאת בגישה שונה לחלוטין. אתה כדמות לא עושה את הפעולה המכאנית של הנפת חרב על היריב אלא אתה "נכנס לעימות" או משהו בסגנון. החשיבה ב- dw היא יותר נרטיבית מאשר סימולטיבית. ההשוואה בין השיטות קצת עושה עוול גם ל- dw וגם למו"ד.
 

DDN

New member
ואנור הוא העולם

והוא מקורי של אביב. השיטה היא "עולם המבוך" שהיא שיטה מתורגמת
 
אאל"ט במקורו ואנור נכתב לשיטת הגיבור?

או תורגם לשיטת הגיבור וק20 משיטה מקורית שאביב ניסה לפתח פעם?
 

IceL

New member
היי!

פספסתי את קיומו של הדיון ואני לא בטוח שתתקלו בתשובות שלי עכשיו בכלל...

ואנור לא נכתב לאף שיטה. בזמנים שונים נכתבו נתונים גם לשיטת הגיבור, גם לק20 וגם לשיטת היצירה שלי אבל מעולם לא היה גוף תוכן קוהרנטי.

המפלצות כתובות ככה גם במקור:
http://book.dwgazetteer.com/monsters_caverns.html

חלק מהמפלצות הורדנו מפאת חוסר התאמה לעולם אבל לא קיצצנו בתיאורים שלהן.

הספר אכן משתמש בשיטת עולם המבוך כמו שהיא.
עולם המבוך הוא "האק" של עולם האפוקליפסה.
 
לא ממש משווה

אבל מבחינת הfeel, זה הכמו-מו"ד הכי טוב שיש כרגע בשוק, כולל מהדורה 4.
בפן של סימולציה השיטה באמת לא מכוונת לזה אלא יותר ליצירת סיפור - אני מניח שכדי להרגיש את התמיכה של המכניקה בסגנון באמת, צריך אשכרה לשחק בזה. מישהו מריץ חד"פ בחודש הבא ככה?
 

Blue Beetle

New member
אפשר להיפגש לנסות

לפי היוצרים של השיטה, היא דורשת הכנה מינימלית בלבד.
 
נסיון לזהות מפלצות מאיורי הכריכה

על הכריכה יש בין המפלצות שמקיפות את החבורה מין איש נמר מגניב, ועל הכריכה האחורית - לטאה ענקית ומוזרה עם מיני-טירה על הגב.
לא כ"כ מצאתי אותם ברשימת המפלצות, וזה קצת מבעס.
 

IceL

New member
על הכריכה הקדימת

הם "אנימה", עמ' 73 בספר.

כריכה אחורית זוהי סלמנדרת רכיבה - מופיעה בציוד תחת תחבורה (עמ' 38), אך לא כמפלצת.
 
למעלה