"קורבן" מוסף שבת

"קורבן" מוסף שבת

"קורבן" מוסף שבת. יצחק ישב בחנות התכשיטים שברשותו והמתין ללקוחות,מבעד לפתח החנות נגלו לעיניו בנייני העסק המכילים בקרבם את עסקי היהלומים המפורסמים של יהודי אנטוורפן, מחשבותיו של יצחק ריחפו באותה העת בעסקים אחרים לגמרי, "והרי בסופו של דבר, בשעה שיבוא יומי לעבור לעולם אחר, האם אקח עימי משהו מן הזהב והברק המסנוור כל כך את עיני? האם לא הגיע הזמן שארפה מעט מן המרוץ אחר העושר ואגרום מעט נחת רוח לאבי שבשמיים?" הייתה זו תקופה בה הלכו והתעוררו בליבו של יצחק סימני שאלה על דרכו בחיים והוא החל לאט לאט לשמור חלק מן המצוות. לפתע התבהרה במוחו החלטה שהתבשלה במשך זמן רב. "מהיום אתחיל לשמור שבת." יצחק ידע כי החלטה זו תהיה קשה מאוד לביצוע, והזדרז לפרסם את ההחלטה בין ידידיו הסוחרים "מרחוב הזהב", בכדי לתת תוקף והחלטיות להחלטה שקיבל על עצמו זה עתה. הסוחרים היהודים הביטו ביצחק כמי שנטרפה עליו דעתו, "האם שכחת באיזה תאריך אנו עומדים?! לא מצאת לך שבת אחרת לשמור אלא זו?" ואכן, השבת הקרובה הייתה צפויה להכניס לכיסיהם של הסוחרים רווחים אדירים, שכן הייתה זו השבת שלפני יום אידם של הנוצרים. מידי שנה היה "רחוב הזהב" מוצף מלקוחות שהגיעו מבלגיה כולה ואף מחוצה לה לרכוש תכשיטים ומתנות במרכז התכשיטים המפורסם. חבריו של יצחק ניסו להניאו מהחלטתו, אך הוא אטם את אוזניו משמוע, ביודעו היטב כי כוחות נפש רבים ידרשו לו על מנת לעמוד בהחלטתו ואם אך ייתן דריכת רגל לחולשה והתלבטות, הרי הבניין כולו עומד בסכנת קריסה. בנחרצות רבה הודיע יצחק לכל הסובבים אותו: "החל מהשבת הקרובה תהא חנותי סגורה ומסוגרת". חלפו להם ששת ימי המעשה והשבת פרשה את כנפיה על העולם. יצחק לבש את בגדי השבת ושם פעמיו לבית הכנסת כשבליבו מתרונן "מזמור שיר ליום השבת", והפעם שבת אמיתית, שבת כהלכתה. גם בבוקר השבת הלך יצחק לבית הכנסת כשהוא איתן בדעתו לשמור את השבת ויהי מה, עם זאת בסיום התפילה נשאו אותו רגליו כמו מאליהן לעבור דרך רחוב הזהב,"רק להעיף מבט". משהגיע יצחק לרחוב בו נמצאת חנותו, ראה את כל החנויות פתוחות כשתורים ארוכים משתרכים בפתחן של החנויות, לא הספיקה לקונים המדרכה, והתורים גלשו גם לכביש. והנה הוא מבחין בפניו של אחד מחבריו הסוחרים כשהוא מלא אושר וסיפוק מן העומס בחנותו, הלה אף הוא הבחין ביצחק וסימן לו בידיו- "נו, ומה איתך? האם תפסיד את כל זה?" יצחק החל להחיש את צעדיו בכדי להימלט מן הפיתוי הקורץ, אך כמו להכעיס, מבטו ננעץ בפתח כל חנות וחנות ומכל החנויות קוראים לו חבריו הסוחרים: "יצחק, פתח את חנותך! עדיין לא מאוחר, בורא עולם ימתין לך שבוע ימים, פתח!" יצחק הרגיש כי הלבטים מתחילים לחלחל לליבו, הוא רץ הביתה כרוח סערה, הוציא מן המקרר בקבוק עארק, הריק בחופזה כוס אחר כוס- ראשו הסתחרר, גופו נעשה כבד והוא שקע בשינה עמוקה. כשפקח את עיניו כבר היו השמים שחורים ויותר משלושה כוכבים נצנצו בהם, מוצאי שבת.יצחק ניסה להיזכר במאורעות היום וכשלפתע נזכר, החל לבכות מרוב תסכול."אוי לי, שבת ראשונה שהחלטתי לשמור, והנה העברתי את כולה בשינה, היכן קידוש? היכן סעודת שבת? וזמירות? ותפילת מנחה?" במר נפשו ניגש יצחק אל הרב שעימו היה קשור ובדמעות סיפר לו את מאורעות השבת. "כבוד הרב, אנא תן לי תיקון להחמצת השבת הראשונה שלי" עוד בטרם סיים יצחק את דבריו, רואה הוא והנה הרב מזיל אף הוא דמעות. "האומנם?" שאל יצחק. "כה גדול עווני עד שגם הרב בוכה מצער?" דמעותיו של הרב גברו עוד יותר, הוא הניח את ידו על כתפו של בעל התשובה ואמר: "מקנא אני בך, יצחק, מקנא אני בשמירת השבת שלך. האם תוכל אחת משבתותיי על כל סעודותיה,תפילותיה ולימוד תורתה להשתוות בערכה לשבת כמו שלך? שבת ששמרת במסירות והקרבה? אין לי אלא לקוות שאזכה גם אני לטעום פעם אחת את טעמה של שבת הנשמרת במסירות אמיתית". שבת שלום ומבורך לכולם!
 

אשרת

New member
שבת שלום גם לך.

קודם כל , נודה לך אם את ניסיונות ההטפה שלך תשמור לפורומים ראויים יותר. יש את פורום "חופש". שנית, אני מאמינה שכל אחד בפורום הזה נהנה מהשבת כפי שהוא מוצא לנכון, ואין לאיש את הזכות לקבוע ולהחליט עבור חארים מהי "טעמה של שבת הנשמרת במסירות אמיתית". בטח לא למחזירים בתשובה אשר נכנסים לפורום נוער ומנסים לשטוף להם את המוח. בנימה זאת, שבת שלום.
 

omerlich

New member
הם גם מגיעים לבתי ספר!

עיריית רמת גן הוציאה צווי הרחקה לרבנים ש"חטפו" נערים מהתיכון לכולל.
 

אשרת

New member
אתה רצני?

אני זוכרת שגם אצלי בתיכון הוציאו צווי הרחקה מאותם אנשים, אחרי שהנהלה ראתה שהם עומדים שם עם דוכן של תפילין ומנסים לעשות נפשות לדת.
 
את מי זה מעניין

רק תמימים פאנטים זה מחזיר בתשובה. אנשים עם שכל והגיון בריא לא מענין אותם הסיפורי ספתא האלו!
 

תמיר1991

New member
../images/Emo45.gif

תנו להם להטיף, אנשים נורמלים ממילא לא יפלו. תמיר.
 

Fleddermaus

New member
זה לא כל כך נכון

מספיק שיש לך בנאדם שהוא חלש, שלא מוצא את עצמו, והוא נופל בפח של המחזירים בתשובה. לא חייב להיות אידיוט או תמים..
 

תמיר1991

New member
מי שחזק נפשית לא יפול לרשתם של

האפסים הללו. אחרת הוא פשוט לא חזק, ואם הוא לא חזק נפשית - הרי שדבר לא יעזור... לא ניתן להרחיק את החרדים מחוץ למוסדות הלימוד, יש להם חופש תנועה תמיר.
 

דללה

New member
תתפלא..

אני מכירה כל כך הרבה אנשים שהיו חזקים מספיק וכן נפלו לרשתם של אותם אפסים. ואני מדברת איתך על אנשים שאף פעם לא ידעו מה זה לשמור כשרות וכו', ועכשיו הם שומרים שבת.
 
פשוט מאוד

יש להם תעמולה רצינית הם משכנעים כל אחד בעולם הבא וכו` זה מושך הרבה אנשים גם משכילים אני בתור מי שהגיע משם יודע שהמסיונרים האפסים האלו אין להם מה למכור חוץ משטויות במיץ עגבניות סרוחות!
 

תמיר1991

New member
סלח לי, מי שמשתכנע בגלל טיעוני

"העולם הבא", הוא לא ממש בנאדם חזק...
 

אשרת

New member
אין שום קשר.

קודם כל, צריך להבין, שרוב האוכלוסייה הישראלית הינה אוכלוסייה מאמינה , גם בעולם הבא, עם כמה שזה נשמע מוזר (לפחות לי), ועל זה חלק מהמחזירים בתשובה 'משחקים'. שנית, השיטה שלהם מבוססת על הפחדה של אנשים, הם יודעים לעשות מניפולציות מעולות בנפשו של האדם. גם אנשים חזקים נפלו ברשתם של אותם מחבת"ים. מה שאנחנו כחברה חילונית צריכה לעשות, הוא לעזור לאותם אלו מהחברה החרדית שרוצים לצאת בשאלה, להתאקלם בחברה שלנו, דבר שהוא מאוד קשה, עקב השוני המהותי מאוד בין שני תתי החברות הנ"ל.
 

תמיר1991

New member
חוזרים בשאלה לא מצליחים להתאקלם?

הרי הם רוצים בכל מאודם להתאקלם, אז מה מונע זאת מהם? הרי מלכתחילה אם הם לא היו פתוחים, הם לא היו רוצים לחזור בשאלה. תמיר.
 

אשרת

New member
יוצאים בשאלה...

אלו שיוצאים מן הדת אל החילוניות. לא קשור לפתיחות או לא. רק תחשוב שמי שיוצא בשאלה למשל טרום הצבא, ואחרי התיכון שלנו. אתה באמת חושב שהוא יכול להתאקלם בחברה החילונית ללא השלמת השכלה אינטניסבית למדי? מישהו צריך לממן לו את לימודי הבגרות? אל תשכח שהידע שלהם במתמטיקה לא בטוח שמגיעה לרמה של ארבע יחידות לימוד, ושלא נדבר על אנגלית, ג"ג ומקצועות אחרים, וזאת רק דוגמה.
 

תמיר1991

New member
אני קורא ל"יוצאים בשאלה" במונח

היום-יומי, "חוזרים בשאלה", כולם משתמשים בזה... איך אפשר לצאת בשאלה כשאתה עוד קטין? הבנאדם עדיין ברשות עצמו... ידע של חרדים במתמטיקה לרוב לא מגיע גם לשלוש, וגם לא אנגלית - אבל זה לא העניין: התערות בחברה לא חייבת להיות על ידי בגרות או אקדמיה... ובכלל, אין קרנות עזרה להם? אם יש את המימון לימודים, אני לא בטוח ששלוש יחידות מתמטיקה זה אתגר גדול מדי להרבה חרדים, שלא לדבר על שלוש יחידות אנגלית [שזה בדיחה]... אני לא מזלזל בקושי של החזרה בשאלה - פשוט, מי שרוצה עושה, שום דבר לא קשה מדי אם באמת רוצים אותו. תמיר.
 

אשרת

New member
זאת קצת התנשאות מצדיך

לומר דבר כזה - "שמי שרוצה עושה, שום דבר לא קשה מדי אם באמת רוצים". כאשר אדם עוזב את הדת, ההורים שלו, לרוב יושבים שבעה עליו. רק הקריעה הזאת מן המשפחה היא כמעט מכת מוות מנטלית על האדם. אתה חושב שזה פשוט לקום ולעקור מן החממה המשפחתית? לדעת שההורים שלך מחשיבים אותך למת? :| כל עוד לא תעמוד במקומם של היוצאים בשאלה , אתה לא יכול לשפוט אותם או להחליט על רמת הקושי. זה פשוט לא הוגן מצידך. דבר שני, לגבי האקדמיה וכו'. ברור שזה לא אינדקציה לכלום , אבל זה חלק מן הפער שקיים בין שני העולמות. ברור שיש גם פער ביחס לסביבה, לזרים, לנשים, לנורמות ההתנהגות המקובלות , מוזיקה וכו'. (אני בטוחה שזאת לא תהיה להם בעיה, אבל צריך את היסודות, אתה יודע. להשלים פערים של שנים, זה לא פשוט). אגב, יש אנשים שמתגייסים לצבא בגיל 18 וחצי, וזה לא ממש קטין
ויש כאלו שיוצאים בשאלה אחרי שהשתחררו מן הצבא, מה גם שזה לא קטין. אני יודעת שיש את אגודת הל"ל, שאנדרי תורם לה כל חודש. משום שאנחנו חושבים שזאת מטרה ראויה, לעזור לאנשים להשתלב בתוך החברה החילונית, ולהקל עליהם ככמה שרק אפשר.
 

תמיר1991

New member
לא הבנתי מה ה"התנשאות"...

והטענה הזו של התנשאות גורמת לי להימנע מלרצות לענות עוד להודעתך, שדווקא התחברתי אליה... חבל. תמיר.
 

אשרת

New member
....

"אני לא מזלזל בקושי של החזרה בשאלה - פשוט, מי שרוצה עושה, שום דבר לא קשה מדי אם באמת רוצים אותו." זה המשפט שממנו לדעתי נדף ממנו ריח של התנשאות. קח בחשבון, שבמדיה כזאת אין את הקוניטציות הווקליות שעוזרות לנו להבין למה התכוונן המשורר. אם לא לכך התכוונת, אני כמובן מתנצלת ולוקחת את דברי חזרה.
 

תמיר1991

New member
בוודאי שלא לכך התכוונתי,

ואני מבין שגם את לא התכוונת להעליב, והייתה זו אי הבנה. יום טוב והתנצלותך מתקבלת, אשתדל לנסח עצמי בבהירות להבא
תמיר.
 
למעלה