קורסי חובה בתואר

קורסי חובה בתואר

איזה יופי שהפורום חזר ממילואים! :) מזל שהתעקשתי וטרחתי לחפש קישור ואכן מצאתי אותו בפורום מזג אוויר! אז שרון תתעלם מהאימייל ששלחתי לך. טוב בקשר לנושא ההודעה, כפי שכבר כתבתי בפורום אחר וטרם קיבלתי תשובות, אני אשמח אם אתם תוכלו לענות: רציתי לדעת, מה הם שיעורי החובה שצריך לקחת בתואר ראשון? פשוט מפחיד אותי שצריך ללמוד המון חומר ריאלי יחסית כמו גיאולוגיה, טופולוגיה, אקלים וכו וכו... גיאולוגיה ממש מפחיד אותי כי אם הייתי רוצה לדעת את השפעת האקלים, שדות מגנטיים או וואטבר על כמה סלעים הייתי הולכת ללמוד כימיה או פיזיקה. אני בעיקר רוצה ללמוד את הגאוגרפיה האנושית-פוליטית. עד כמה יידרש ממני ללמוד את התחומים המסורתיים יותר של הגיאוגרפיה? אני רוצה ללמוד בב"ש והקישור שם לחוברת לסטודנט פשוט לא עובד בגלל זה אני שואלת. ועוד שאלה- יש לי גישה למאגר המאמרים של אונ´ ת"א. איזה מאמרים אני יכולה לקרוא כדי לקבל מושג מה מצפה לי ולוודא שאני לא אשתעמם? קראתי מאמרים של פרופ´ יפתחאל והרגשתי כיאלו אני קוראת תעמולה שמאלנית...אמנם מאוד נהנתי והסכמתי אבל לא נראה לי שזה מה שבאמת לומדים...אגב, יפתחאל הוא גם כזה מעורר הערצה גם במציאות?
 

shagam11

New member
../images/Emo13.gifראשית כל, גם אני שמח שחזרתי

מהמילואים בחתיכה אחת... ולעניינו, אז ככה, שיעורי החובה בתואר הראשון הם רבים ומפורטים באתר של אוניברסיטת ת"א (שם למדתי). על קצה המזלג: גיאומורפולוגיה - השפעת האקלים על כדוה"א, קרטוגרפיה - מדע העוסק בניתוח מפות, גיאולוגיה (אינו מקצועי ריאלי כלל וכלל), טופוגרפיה (ולא טופולוגיה), קלימטולוגיה (אקלים), סטטיסטיקה לגיאוגרפים ועוד. בעיקרון, לימודי הגיאוגרפיה אינם כוללים מקצועות ריאליים, אמנם פה ושם ישנה נגיעה בנוסחאות כאלו ואחרות אך הן לא כאלו שצריך לחשוש מהן. את צריכה להבין שלימודי המבואות באים להקנות ידע בסיסי שכל גיאוגרף מתחיל חייב וצריך לדעת. נכון, לא הכל מעניין, אבל בתום שנה א' את בוחרת לעצמך את התחום שבו את מעוניינת להתפתח (במקרה שלך גיאוגרפיה אנושית-פוליטית).בנוגע לחוברת לסטודנט - אכן הקישור אינו פעיל אבל את יכולה לעיין ברשימת השיעורים ושם לראות את רשימת הקורסים -http://www.geog.bgu.ac.il/new_design/docs/s2003ba.doc עם כל הכבוד לפרופ' יפתחאל, אינני מכיר אותו. מה שאני מציע לך זה לקרוא מאמרים שכתבו מרצים מאוניברסיטת בן גוריון (שם את רוצה ללמוד) מה שיעזור לך לדעת אם לימודי החוג הללו מעניינים אותך. ככלל אני יכול לומר לך שקשה מאוד להתרשם מחומר כתוב שתמצאי במס' מאמרים לגבי רמת העניין שתגלי בלימודים אלה, אני מציע לך פשוט לגשת לאוניברסיטה ולהכנס למס' שיעורים בחוג וכך להבין טוב יותר במה מדובר. מנסיון אישי, לימודי הגיאוגרפיה מאד מעניינים כיוון שהם "פולשים" לדיסיפלינות רבות ומגוונות. בהצלחה,ותמשיכי לכתוב בפורום.
 
תודה!

קודם כל, ברור שהכי טוב זה לגשת לאוניברסיטה אבל זה לא כל כך פשוט בהתחשב בעובדה שזה בפאקינג באר שבע! :) אבל ב-4 לפברואר יש יום פתוח אז אני אלך לבדוק את השטח :) ראיתי את מערכת השעות, רק אני לא כל כך מבינה, כמה נקודות זכות צריך בשביל תואר חד מחלקתי או מחלקה ראשית? כתוב 108 ו80 (בהתאמה), אבל זה בהקשר של שנה ב אז לא הבנתי... רק בשנה ב מותר לקחת קורסים שכתובים בשנה ב? ובשנה א צריך לקחת את כל הקורסים של שנה א? לא מובן מה חובה ומה לא טוב אני אבין אם אין לך כח לענות כמו איזה מזכירת המחלקה :) אבל אולי תוכל להגיד לי על כמה מאמרים שזכורים לך מהסילבוס של קורסי המבואות? או סתם שמות של מחברי מאמרים מפורסמים במחלקות לגיאוגרפיה...אני נואשת לקבל רושם! :)
 

shagam11

New member
סה"כ נ"ז - 108. בדו-חוגי - 80 נ"ז

בחוג לג"ג והשאר בחוג השני שבחרת. בחד חוגי - 108 נ"ז ג"ג. נ"ז שראית הן בטח לא מתייחסות לשנת לימודים אחת, אלא לכל התואר! בד"כ, תיאלצי להירשם לקורסים המופיעים בשנה מסויימת, לפעמים ניתן להירשם אליהם מאוחר יותר. אבל לא נראה לי שתוכלי לקחת קורסים של שנה ב' בשנה א'. המבואות הן חובה, חוץ מזה תתקשרי לבן גוריון ותבקשי שישלחו לך את השנתון בו מפורטת רשימת הקורסים. בנוגע למאמרים - מאוחר יותר אני אעלה לפורום מס' סילבוסים שבהם תוכלי למצוא מאמרים לרוב.
 

שי רגב

New member
לגבי אונ' ב"ש וכו'...

(רוב המרצים באקדמיה, בכלל), התשובה היא: כן. זו אכן בעיה בכדת-משקל (ביותר), אולם זהו גם נייר-הלקמוס שלך: אם צלחת את שטיפות המוח, הדיון המגמתי ו-"העובדות" החד-צדדיות, ועדיין לשמור על "חוט השידרה" שלך, על מחשבה עצמאית וכושר ניתוח עצמי - זה סימן שאת בשלה ל-"חיים האמיתיים"!
 
למעלה