קושי בזכרון שמות תאריכים ועוד... שאלה

shachartut

New member
קושי בזכרון שמות תאריכים ועוד... שאלה

שלום רב, אני בן 22 ויש לי דיסגרפיה וADD עם רב הקשיים אני מתמודד בצורה לא רעה אבל יש לי בעיה שממש מפריע לי והיא הקושי לזכור שמות/מושגים/מילים/תאריכים ללא חיבור לאיזה שהוא משהו פרקטי האם זה רגיל כלומר חלק מהקשיים של דיסגרפיה ו ADD או לא? האם ישנו טיפול לנושא או חומר על הנושא??? ממש אשמח להתיחסות הכי נוח זה למייל - [email protected]
 
האם אתה צריך לזכור מידע זה ליום-יום או למבחן.

לי יש דרך נפלאה לזכור תאריכים: אני מכניס אותם ליומן האלקטרוני. לגבי מושגים, חשוב לברר לדבי כל מושג איך הוא נטבע ואיך פירוש שמו קשור למהותו מבחינה היסטורית. הצרה היא שעם הזמן מושגים שונים מובנים יותר טוב על ידי החברה ומשמעותם משתנה ומאבדת קשר לשם שלהם. לכן חשובה ההיסטוריה של המושג. לגבי שמות פרטיים, זה יותר קשה. אין שום סיבה שאדם עם פרצוף מסויים ישא שם מסויים. לשמות יש קשר לפעמים להסטוריה של המשפחה אבל גם הקשר הזה לא תמיד הגיוני. בחורה יכולה לספר לך שקוראים לה נורית כי ההורים שלה אוהבים פרחים וזה אולי יקל עליך לזכור את שמה. אבל אם היא תספר לך שהיא קרויה נורית על שם סבתא שלה, זה לא ממש יעזור.
 
שאלה אחרת על זיכרון

איך אתה זוכר כשאתה רוצה לזכור, או איך אתה זוכר דברים שאינם קשורים למה שאתה חייב ? תנסה לחשוב על הטכניקה העוזרת לך בזיכרון דברים אחרים, ולהעביר את היכולת הזו לדברים שאינך רוצה, או שאתה מוכרח.. תוכל לתת דוגמאות ? ננסה למצוא פטנטים איתך..
 
למעלה