קיבלתי סוף סוף את מכונת התפירה החדשה, ויש שתי שאלות

3תיתי

New member
קיבלתי סוף סוף את מכונת התפירה החדשה, ויש שתי שאלות

ראשית, האם יש הגיון לקנות "מזוודה" עם 48 רגליים שונות לתפירה, בנוסף לאלה שקיבלתי עם המכונה? (ברות'ר). אני מתחילה לגמרי, אבל כבר התעסקתי איתה, ומאד התלהבתי. למען האמת, ה"רגליים" שאני באמת חושקת בהן, הן: רגל לגלגול מכפלת ורגל לכיווץ. אבל במחיר ממש לא עצום (בערך 60-70 שקלים) יש מזודה מלאת רגליים. האם הן בכלל שימושיות, או שזה כמו 15 תכניות הכביסה במכונה? להתמקד רק ב"רגליים" שחשקתי בהן וזהו?


ושאלה שניה: בתור פרוייקט ראשון, ככה להכיר את המכונה, לקחתי שמלת קטיפה שיש לי. היא לא מונחת עלי יפה. המידה לא טובה. קניתי פעם בחנות יד 2. הצלחתי להתאים ע"י פנסים באזור החזה, הצרתי את המתניים ועשיתי שני פנסים בגב. כל אלה יצאו ממש בסדר! אבל כדי לעשות אותם, פתחתי את התפר שמחבר את הפנס ל"חצאית" של השמלה. החיבור בחזרה יוצא רע מאד. התפר יוצא לא ישר. כל נסיונותי לא צולחים. אני יודעת שלא הגיוני להתחיל בתפירה של בד סטרץ', אבל זה מה שהיה לי. יש עצות? בכללי, דוקא יצא נחמד מאד!
 

סתם מבקרת

Active member
תתחדשי ותהני. לגבי ה"מזוודה" עם הרגלים, זה באמת כמו 15

תוכניות הכביסה במכונה, אז מה? אם מתחשק לך והמחיר סביר בעיניך לכי על זה.
אני נוהגת לרכוש כל מיני רגליים ופטנטים שנראים לי מגניבים ו"אני חייבת שיהיו אצלי" גם אם לעולם לא אשתמש בהם. אף פעם אי אפשר לדעת מתי בדיוק יתעורר הצורך ולטעמי עדיף שאהיה מוכנה
.
לגבי השמלה - לא ממש הבנתי למה הכוונה ולכן לא יכולה לעזור.
 

3תיתי

New member
תודה תודה! הגיע הסלון? הכל בסדר?

לגבי השמלה, יש לה חלק עליון, זה שמכיל את הגו (והגב) הצוארון והשרוולים. מכוון שלא ישב יפה, עשיתי פנסים בחזה וגם שניים בגב,. כדי לעשות את הפנסים, פרמתי חלקית את החלק העליון, מהחצאית. אחרי שעשיתי את הפנסים כנדרש, רציתי לחבר את מה שפרמתי, אבל זה יוצא עקום. כמה שאני מנסה לשפר- זה ממש לא מוצלח. חלק, בגלל שהבד אלסטי. וחלק, אני משערת, מחוסר הידע שלי. לא יודעת איך לתקן. זה לביש, וזו שמלה שממילא לא הייתי לובשת ללא תיקון, אבל הייתי מאד רוצה לדעת מה עשיתי לא טוב ואיך מתקנים. פשוט לפעם הבאה.

לגבי הרגליים, אני חושבת שמה שכתבת, מאד הגיוני. מדובר בלא כל כך הרבה כסף, להמון רגליים. אבל אין למשל רגליים שחותכות כמו אוברלוק (יש כאלה, אבל לא במזוודות) ואין כל מיני גדלים של רגליים שמסובבות מכפלת יעני rolled hem. רק גודל אחד.
 

סתם מבקרת

Active member
כן, כן, הגיע הסלון ואפילו בזמן והכל מצוין חוץ מזה שצריך

להרגיל את הכלבה שלנו שלא עולים עליו ובמשך החג להרגיל גם את הכלבים של הילדים, שלא לדבר על הנכדים שבדרך משולחן האוכל לשטיפת ידיים באמבטיה מנגבים אותן על כל מה שבדרך(-: אבל שאלו תהיינה הצרות שלנו.
לגבי השמלה, זה מה שחשבתי אבל לא הייתי בטוחה. ראי, אם הצרת בצדדים ועשית פנסים (אגב, מתפרים בעברית) רק בחלק העליון הרי שההיקף של החלק העליון, היכן שמתחבר לחצאית, קטן מההיקף של החצאית שמתחבר אליו אז או לכווץ את היקף החצאית למידת היקף החולצה או להצר את צידי החצאית כך שהיקפה העליון, זה שמתחבר לחולצה, יתאים להיקף החולצה.
אני בטוחה שלשש שבע תהיינה עצות טובות יותר כשהיא תגיע לכאן, בטח לא לפני צאת השבת.
&nbsp
לגבי רגליים - במכונה הממוחשבת שרכשתי היתה רגל לתפירת רוכסן רחבה, שממש לא היתה לי נוחה ובכלל הייתי רגילה לרגל צרה מהמכונה הישנה שלי. גם רגל ל rolled hem לא היתה אז חיפשתי באינטרנט ומצאתי במחירים נוחים סוגים שונים של רגליים. לגבי ה rolled hem עשיתי חושבים והבנתי שאם אצטרך אותה זה וודאי יהיה לבד שיפון דק , קיפול עדין וזה מה שקניתי וטרם השתמשתי. לרוכסן היתה רגל שהצריכה מתאם אז בדקתי עם החנות והם הבטיחו שאין בעיה, המתאם מתחבר בקלות. סמכתי עליהם, הזמנתי, אני חושבת ששכבו במגירה איזה שנתיים ועכשיו שנזקקתי לרגל לרוכסן כדי לתפור ציפיות לכריות לסלון, נזכרתי ברכש, הוצאתי מהמגירה, חיברתי למכונה ו.. טאדאם.....הרוכסנים נתפרו בקלי קלוטו.
יחד עם הרגליים (נו, אם כבר משלוח מחו"ל) קניתי מכשיר כזה שמתחבר למכונה ואפשר לרקום איתו פרחים בגדלים שונים. מצאתי באינטרנט הוראות, התלהבתי אבל... טרם השתמשתי. גם לא השתמשתי בכל הרגליים שהגיעו במקור עם המכונה, אבל מה, אני רגועה שאני יודעת שיש לי במגירה למקרה הצורך
. זה הכיף שלי והמוטו שלנו הוא שאם נהנים מתחביב אז מותר להשקיע גם אם לא נשתמש בזה כל יום ,כל היום.
העיקר שתהני כי זה הדבר החשוב אחרי הבריאות, כמובן.
 

3תיתי

New member
אצלי, הכלבה עולה על הספה מידי פעם, אבל

זו חצי צרה. קיפודים נוהגים והשתמש בפינה שמתחת לספה בתור שרותים. וגיליתי את זה בדרך הקשה! צרה איזוטרית משהו.

בינתיים מצאתי מוכר באי ביי, שמוכר רגליים די בזול. אין לי מושג, אם רגל הרוכסן שלי טובה, אבל קניתי רגל רוכסן נסתר ממתכת ומפלסטיק, אלוהים יודע מה ההבדל. כמו כן, קניתי את הרגל המגלגלת ורגל לתפירה ישרה, כי ראיתי סרטון ונראה לי הגיוני. וכן רגל שתופרת חוטים על הבד, כי נראה לי מדליק. כל רגל 3 שקלים, ומשלוחה בחינם. שאר הרגליים- לא יודעת למה משמשות. כנראה שווה גם את הרגל שחותכת כמו אוברלוק. אין לי מושג. ובכלל עוד לא התייחסתי לריקמה ולטלאים.

בקשר לשמלה- את צודקת. העניין הוא, שלא פתחתי את כל החצאית, אלא רק במתפרים (הנה, למדתי). וזה גרם לתפר להיות עם בליטות ולא ישר.לא נראה לי שאתיר הכל, כי אחרי כל מה שתפרתי שם, אם אתפור שוב, החצאית לא תהיה במותן, אלא גבוהה מדי, והשמלה לא תהיה לבישה. ככה היא פרסומת לתופרת מעפנה, אבל לפחות ניתן להשתמש בה.

הצעד הבא, הוא לתפור לבת חצאית קלוש, אבל מבד לא סטרץ'. כולל רוכסן. קיבלתי מלאי רוכסנים נחמדים (ולא נסתרים) מ... המורה לפיתוח קול, כמובן!
 

סתם מבקרת

Active member
אצלינו הכלבה עלתה בלילה על הספה אבל לא לפני שפרשנו לה סדין.

על ספה בת כ20 לא ממש היה איכפת לי אבל על ספה חדשה ובהירה לא בא לי שתעלה, בעיקר שהשיער שלה נתקע כמו סיכות בכל דבר, כן, גם בגדים, וזו בעיה להוציא אותו. והכי חשוב שתתרגל לפני החורף כי ממש לא בא לי כתמי בוץ על הסלון.
קיפודים אומנם יש לנו מדי פעם בגינה אבל מעולם לא נכנסו לבית.
&nbsp
כן, רגל שאפשר לתפור על גבי שרוך זה בהחלט מדליק. בכלל, בכל פעם שאני מעיינת בחוברת של האביזרים למכונה בא לי לקנות הכל. כאלו דברים מדליקים. זרוע להרכיב על רגל התפירה כדי לתפור בעיגול - זוממת לרכוש כזו כדי לנסות את הריקמות של המכונה על מפיות עגולות (לא שניסיתי אותן על קו ישר, בעצם פעם אחת על חגורת חצאית).
אה, קניתי גם רגל לריקמה חופשית, אולי אעשה פעם שמיכת טלאים ואצטרך לתפר אותה

&nbsp
אז אולי תמשיכי את המתפרים של החולצה גם בחצאית, קצת. או כווצי בעדינות את הקטעים האלו כדי להתאים היקף, אולי קיפלון קטן במקום כל מתפר?
האמת היא שאני ממש לא אוהבת לעשות תיקונים, בדיוק בגלל שאני לא אפרום הכל כדי לתקן.
 

3תיתי

New member
רגל לרקמה חופשית, קיבלתי עם המכונה

ומצאה חן בעיני רגל לתפירת סרט אלכסון. זה לא היה באלה של ה"בזול" ולא חיפשתי יותר. נראה שעיקר ההוצאה, תהיה על הבדים. זה כבר לא כל כך זול! אמנם קיבלתי כמה חתיכות שוות מהמורה לפיתוח קול (!) הנערצת, אבל לא בצבעים שהבת רוצה.

אני לא יודעת לתפור, רק לתקן. אבל תיקונים "למתקדמים". ובכל זאת, לא הייתי מעזה להצר עכשיו ג'ינס. נראה לי שעוד לא בשלה לכך. (כוונתי להצרה רצינית, לא מתפרים בחגורה. זה כלום).

באשר לפרות הכלבה, יש שני פתרונות- גליל דביק (יש באיקאה) וששואב אבק עם ראש חובט, לשאיבת ספות. זה יעיל ביותר. הכלבה עולה בסתר ואני מגלה פרוה בדיעבד.
 

סתם מבקרת

Active member
אני בטוחה שלאט לאט תארגני לך מלאי של רגליים ובדים וגם תלמדי

לתפור ולא רק לתקן.
מכנסי ג'ינס אין סיכוי שאתקן וגם את המדים של הבנות העדפתי לשלם על תיקון שמישהי אחרת תעשה. אני במקסימום עושה מכפלות ומוכנה לקצר חולצות סריג עם "פטנט" רחב כשצריך לגזור את ה"פטנט", לחתוך מאורך החולצה ולחבר מחדש באוברלוק. אין לי סבלנות לתיקונים רציניים יותר. לעומת זאת תמיד מבקשים ממני מזרוני פעילות, כיסויים למזרוני פעילות, מזרון לעריסה מעץ שסבא הכין לבובה, וילון מן סוג של טלאים ועם הכלה ישבתי ותכננו חצאית כמו שרצתה, קנינו בד, לימדתי אותה להכין גזרה, להניח, לגזור ולתפור והיה כיף. הנכד ניסה פעם לנדב אותי לתפור וילונות לגן
. בקיצור, אני אוהבת לתפור חדש ורק לא לתקן.
&nbsp
הכלבה - יש שואב חובט לספות אבל זה לא עוזר הרבה. הפרווה שלה קצרה וחדה כמו סיכות והיא ממש נתקעת כמו סיכה בבד כך שצריך לשלוף אחד אחד עם היד וזה ממש לא כיף, לכן גם גליל דביק לא ממש יעיל. היא האסקי מעורב עם רידג'בק, עם פרווה שלא נראית כמו פרווה ומהסוג שלא מספרים.
 

שש שבע

New member
הגיוני לגמרי, גם אני מעדיפה לתפור חדש, אז הבד לא דחוס

וקל לתפירה, ואין צורך לומר שלפרום זו פעילות מבאסת.
 

שש שבע

New member
רגלית כיווץ שימושית, השניה פחות. ולגבי הבגד, הכליבי ביד בתפר

קטן ורק אז תתפרי
 

3תיתי

New member
מודה על התשובה וההתייחסות

עשיתי מכליב. חושבת שחסר לי ידע. הבעיה אינה המכונה, אלא הנסיוןבתפירת דבר כזה, כנראה.
 
למעלה