קציצות בשר ברוטב

lynn21

New member
קציצות בשר ברוטב

רק התחתנתי ועלי להתחיל לבשל. ברררר... איזה פחד. בעלי לא דורש אבל מטורף על קציצות בשר ברוטב. בא להפתיע אותו אולי בא למישהו לעזור לי???
 

bali

New member
מנהל
אני לא מומחית גדולה אבל אולי אוכל לעזור לך...

בעקרון קציצות בשר עושים ככה: לוקחים בשר טחון והרבה בצל (1-2 בצלים קצוצים דק) מערבבים יחד ומוסיפים תבלינים כגון מלח, פלפל, כמון, פטרוזיליה קצוצה ושום. אפשר גם סגנון טעם אחר אם מוסיפים קינמון ומוסקט במקום כמון ופטרוזיליה. מוסיפים ביצה או שתיים (תלוי במוצקות התערובת. ייתכן שאחת תספיק) ומעט פרורי לחם על מנת שתערובת הבשר לא תהיה רטובי מדיי. את הבשר הטחון מגלגלים לכדורים ומגלגלים בקמח. מטגנים את כדורי הבשר מכל הצדדים. אפשר לטגן את הקציצות ולאכול אותן ככה או להכין רוטב עגבניות ולבשל את הכדורים ברוטב עד שהם מבושלים לגמרי. אם את מבשלת ברוטב, ניתן לטגן את הכדורים טיגון קל רק כדי ``לצרוב`` את הכדורים מבחוץ. רוטב עגבניות מכינים כך: לוקחים בצל קצוץ ומטגנים אותו בשמן. מוסיפים 1-2 שיני שום וממשיכים לטגן. לוקחים 4-5 עגבניות טריות קלופות וקצוצות לקוביות קטנות, או לחילופין קופסת שימורים של עגבניות מקולפות מרוסקות (כאלה בלי חומר משמר) ומוסיפים לבצל. אם יש צורך, וזה עניין של טעם, מוסיפים גם קופסה קטנה של רסק עגבניות. מתבלים במלח, פלפל, בזיליקום, עלה דפנה או כל תבלין שאוהבים. (הרוטב יכול להיות בעל ניחוח איטלקי או ניחוח מזרחי יותר שמכיל כמון) מוסיפים מעט מים כדי שהרוטב יספיק לכיסויי כדורי הבשר. מניחים את כדורי הבשר במחבת עמוקה, בשכבה אחת ומוסיפים את רוטב העגבניות. מבשלים על אש בינונית עד שכדורי הבשר מבושלים לגמרי. (בערך 20-30 דקות) זהו בעצם. אני מקווה שעזרתי ואני מקווה לקבל תגובות על המתכון... בתאבון ובהצלחה- ענבל.
 

nishnash

New member
עוד רעיון.

המתכון הזה מתוך ``בישול לתואר ראשון`` בבית שלי מתים עליו. קציצות: 1/2 ק``ג בשר טחון, בצל בינוני קלוף, תפ``א בינוני קלוף, ביצה, 4 כפות פירורי לחם או קמח מצה, שתי כפות שמן זית, שתי כפות פטרוזיליה קצוצה, כפית פפריקה מתוקה, רבע כפית כורכום, רבע כפית מלח. לרוטב: שלוש כוסות זיתים ירוקים ללא חרצנים, שתי כפות שמן, כפית שום כתוש, ארבע כפות רסק עגבניות, כף וחצי אבקת מרק עוף, פלפל שחור, ליטר וחצי מים רותחים. הכנה: מגררים את הבצל ותפ``א על מגררת עדינה (אפשר במעבד מזון) מוסיפים את הבשר ושאר החומרים לקציצות מערבבים לעיסה אחידה ומכניסים למקרר. מחממים בסיר גדול את השמן ומטגנים את השום כמה שניות (זהירות שלר ישרף כי אז הוא מר) מוסיפים את הזיתים, רסק העגבניות, אבקת המרק והפלפל השחור ומערבבים. יוצקים את המים ומביאים לרתיחה. מוציאים את תערובת הבשר מהמקרר יוצרים כדורים ומעבירים אותם אל הסיר. אם רוצים קציצות חלקות ויפות כדאי להרטיב את כפות הידיים. מכסים את הסיר ומבשלים על אש נמוכה חצי שעה. בתיאבון ובהצלחה.
 
והנה כמה מתכונים

בנוסף, כאלה שכבר פורסמו בתפוז, אבל הלכו לאיבוד במנוע חיפוש המתכונים. מרק אטריות עם כדורי בשר ומרווה 4 כוסות מים 2 כפות קוביות מרק בשר 2 גזרים, פרוסים דק 125 גר` ספגטיני דקיקים מלח, פלפל לכדורי הבשר: 350 גר` בשר טחון 1 ביצה 1 חלבון ½ (חצי) כוס פירורי לחם טריים ½ 1 _וחצי) כפות מרווה קצוצה 1 עגבנייה, קצוצה דק 1 בצל גדול, קצוץ דק 5 שיני שום, כתושות מלח, פלפל 2 כפות שמן תירס 1. מערבבים היטב בקערה את הבשר, הביצים, פירורי הלחם, המרווה, הירקות, השום, המלח והפלפל. מרטיבים קלות את הידיים ומגלגלים את התערובת לכדורים קטנים, כל כדור בכמות של כף. מחממים את השמן במחבת בעלת ציפוי טפל ומזהיבים את כדורי הבשר מכל הצדדים. מניחים על נייר סופג. 2. מביאים את המים וקוביות המרק לרתיחה, מוסיפים את פרוסות הגזר ומבשלים במשך 10 דקות. מוסיפים פנימה את כדורי הבשר, הפסטה, המלח והפלפל, ומבשלים על אש קטנה עד שהפסטה מתרככת (לא יותר מידי). כתיתות בשר ובורגול ½ (חצי) כוס בורגול 750 גר` בשר טחון 2 שיני שום, כתושות ½ (חצי) כוס פטרוזיליה קצוצה 1 כף אבקת חרדל מלח, פלפל 2 כפות שמן 1. מכסים בורגול במים רותחים, משרים במשך 20 דקות, מסננים, שוטפים במים קרים ומסננים היטב. 2. מערבבים את הבורגול עם הבשר, השום, הפטרוזיליה, אבקת החרדל, המלח והפלפל, ומעצבים לשמונה כתיתות. מחממים את השמן במחבת בעלת ציפוי טפל, ומזהיבים את הכתיתות משני הצדדים. כדורי בשר עם חומוס ונענע 400 גר` בשר טחון 1 כוס פירורי לחם טריים 1 שן שום, כתושה 1 קוביית מרק בשר, מפוררת 1 ביצה, טרופה 2 כפות נענע קצוצה 2 כפות שמן זית לחומוס: 1 פחית גרגרי חומוס משומרים, על הנוזלים- 330 גר` 1 כף שמן זית 1 שן שום, כתושה 2 כפות מיץ לימון 2 כפות נענע קצוצה מלח, פלפל 1. מערבבים בקערה את הבשר, פירורי הלחם, השום, קוביית המרק, הביצה, הנענע, מלח ופלפל. צרים כדורים מהתערובת ומטגנים בשמן הזית. 2. מרסקים במעבד מזון את החומוס, הנוזלים, השמן, השום, מיץ הלימון, מלח ופלפל. מערבבים עם הנענע ומגישים לצד הקציצות החמות. מרק עגבניות עם כדורי בשר ופסטה 1 כף שמן זית 1 בצל, קצוץ 2 שיני שום, כתושות 2 פחיות שימורי עגבניות מרוסקות- 400 גר` האחת ½ 1 (וחצי) כפות רסק עגבניות 3 קוביות מרק בשר, מפוררות 6 כוסות מים חמים 1 כף סוכר מלח, פלפל 1/3 כוס פסטה קצרה 2 כפות בזיליקום קצוץ לכדורי הבשר: 500 גר` בשר טחון ¾ (שלושת רבעי) כוס פירורי לחם טריים 1 בצל, קצוץ 1 חלמון ביצה 1 כף בזיליקום קצוץ מלח, פלפל 4 כפות שמן זית 1. מחממים את השמן בסיר ומאדים את הבצל והשום. מוסיפים את העגבניות המרוסקות, הרסק, קוביות המרק, המים, הסוכר, מלח ופלפל. מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים על אש קטנה במשך 15 דקות. 2. במקביל מערבבים את הבשר, הפירורים, הבצל, הביצה, הבזיליקום, מלח ופלפל. צרים מהתערובת כדורים בכמות של 2 כפות, ומטגנים בשמן הזית. מניחים על נייר סופג. 3. מוסיפים למרק את הפסטה וכדורי הבשר, מביאים לרתיחה ומבשלים עד שהפסטה מתרככת. מערבבים פנימה את הבזיליקום ומגישים.
 
למעלה