קצת רעיונות לפעילויות קיץ עם הילדים

Y A E LY

New member
קצת רעיונות לפעילויות קיץ עם הילדים

הדפסת חולצות: גם כיף, וגם יש במה להתגאות ומה לעשות עם היצירה והיא לא רק מעלה אבק על המדפים.... החומרים הדרושים: חולצה חלקה שהתיישנה וזקוקה לחידוש. צבעים אקריליים (מפני שאינם יורדים בכביסה) או צבעים המשמשים לבדים. חתיכות ספוג - הכי פשוט שיש, אפשר גם צמר גפן. מכחולים. קרטון קשיח בגודל 30X40 סנטימטרים. תבניות(שבלונות): מהי תבנית? זוהי צורה מסוימת שאפשר לשכפל. הכנת התבניות: הכנת תבנית מתפוח אדמה! נחתוך תפוח אדמה לרוחב - לשני חצאים. בעזרת סכין ניצור תבליט - אפשר ליצור צורות שונות כמו משולש,מלבן, ריבוע וכדומה. נחתוך סביב הצורה ונרחיק חתיכות מתפוח האדמה, כך תבלוט הצורה שלנו ותיווצר מעין חותמת. נכין צורות שונות מכמה תפוחי אדמה. הכנת תבנית מקרטון נצייר על קרטון את הצורה שבחרנו ונגזור אותה בלי לגזור את מסגרת הקרטון. אפשר לצייר כל מה שרוצים: פרפר, פרח, לב וכדומה. אחרי שגוזרים מתקבלות שתי מגזרות: אחת אטומה (1) - היא הצורה שלנו, ואחת חלולה (2) - היא הקרטון שבמרכזו חלל בצורת התבנית שלנו. תבניות שונות אפשר לאסוף פריטים שונים כמו עלים, מפתח ישן או חפצים אחרים שכבר לא משתמשים בהם. ההדפסה "נלביש" את החולצה על הקרטון (מכניסים את הקרטון לתוך החולצה), וכך יווצר משטח עבודה חלק, את "השאריות" של החולצה מהדקים בצד אחד בעזרת נייר דבק. שופכים צבעים שונים לכמה צלוחיות, טובלים חתיכת ספוג בצבע: בעזרת הספוג מכסים בצבע את התבליטים העשויים מתפוחי האדמה ואת התבניות שהכנו ואת הפריטים שאספנו, ומצמידים לחולצה, על החולצה נוצר הדפס של הצורה שבחרנו בה. את התבניות החלולות מניחים על החולצה, ובעזרת ספוג טבול בצבע ממלאים את השטח בתוך התבנית. בעזרת התבניות אפשר לעטר מצעי מיטה, מפות שולחן בגדים ועוד. בהצלחה- תצלמו ותראו מה יצא!!!!
 

Y A E LY

New member
ציור על מים

כשעשינו את זה הילדים כל כך נהנו והתלהבו- מומלץ!!! יצירת צורות בצבעי שמן על מים היא שיטת ציור בת מאות שנים ושמה: מרבלינג) מהמילה מרבל - שיש באנגלית. מפני שהצורות הנוצרות בציור MARBLING) כזה מזכירות מרקם של שיש. חומרים: קערה רצוי חד פעמית עשויה נייר כסף או פלסטיק, שכבר לא משתמשים בה. קנקן מלא מים. צבעי סופרלק שאריות שיש במחסן או 3 עד 4 קופסאות הכי קטנות שניתן להשיג בחנויות לחומרי בניין (וזאת מכיוון שעלינו להשיג צבע שאינו שוקע במים- שמן צף על פני המיים...). קיסמי שניים או שפודי עץ. דפי נייר בגודל הקערה (אפשר נייר רגיל של מדפסת או כל נייר אחר). כפיות חד פעמיות. מספריים. בקבוק טרפנטין (יש לזכור שטרפנטין הוא חומר רעיל - אסור לשתות אותו ויש להקפיד שהבקבוק יהיה סגור כדי שהחומר לא יתנדף וכדי שלא נשאף את האדים הרעילים של הטרפנטין). סינר ישן או בגדים שמותר ללכלך. עיתונים. מניחים את הקערה על משטח מכוסה עיתונים (למנוע לכלוך), מוזגים מים לקערה וממלאים חצי ממנה או מעט פחות, לא ממלאים עד שפת הקערה כדי שהמים והצבע לא יישפכו. טובלים קיסם בצבע ומטפטפים על המים ויוצרים צורות שונות, חוזרים על הפעולה בצבעים שונים. נותנים לצבע להתפשט במים - אפשר לעזור לו בהרמת הקערה בזהירות ובעדינות, כל פעם בצד אחר. מניחים רגע את הנייר על המים ומרימים מיד - על הנייר יופיעו הצורות שנוצרו במים. מניחים את הנייר לייבוש - צבעי ה"סופרלק" מתייבשים זמן רב, שתים עשרה שעות לפחות. בציורים שנוצרו אפשר לעטוף ספרים ומחברות, קופסאות ואהילים.
 

Y A E LY

New member
תמונת עומק

החומרים: צלחת נייר חלקה, עדיף לבנה (כזו של ימי הולדת). נייר צלופן צבעוני. עיתונים ומגזינים שונים. צבעים שונים (אי אפשר לצייר בטושים על הצלחת מפני שהיא מצופה בשכבת שעווה ואינה סופגת אותם, לכן בציור על הצלחת עצמה כדאי להשתמש בצבעי פנדה וכדומה). שדכן. חתיכת חוט תפירה או חוט צמר. לפני שאתם מתחילים עליכם להחליט על נושא לתמונה שלכם, למשל שמים, חופש וכדומה. כדי להסביר את השלבים בחרתי בנושא "הים". אספו מעיתונים ומכתבי עת פרטים שונים הקשורים לנושא שלכם - במקרה שלנו אלה דברים הקשורים לים: דגים גדולים וקטנים, תמנונים, צדפים, אצות וכולי. אפשר לצייר על נייר לבן כל מיני סוגים של בעלי-חיים החיים בים וצמחים שונים, ואז לצבוע אותם ולגזור. כשנוסעים לים אפשר לאסוף צדפים אמיתיים וחול ים ולהשתמש בהם ביצירה שלכם. על צלחת הנייר נתכנן את התמונה: כדי ליצור את קרקעית הים אפשר למרוח דבק ולפזר מעט חול על הדבק. ואז להדביק את כל הפרטים שאספתם וליצור מעין אקווריום. אחרי שכל הפריטים הודבקו לצלחת והדבק התייבש מניחים את הצלחת על נייר הצלופן כשהתמונה כלפי מטה, ועוטפים את הצלחת בנייר הצלופן, ובעזרת המכלב מהדקים את הנייר לצלחת סביב סביב, את השאריות מאחור גוזרים. את החוט מהדקים בצד האחורי של הצלחת כדי שישמש מתלה לתמונה. חשוב מאוד לזכור שנייר הצלופן הצבעוני ישנה את צבעם של הפרטים שצבעתם והדבקתם על הצלחת, לדוגמה אם צבעתם דג בצהוב: ייראה הדג בצבע ירוק, כי צהוב וכחול (הצבע של נייר הצלופן) יוצר ירוק. כדאי לעשות ניסיונות בנייר הצלופן לפני שמדביקים את הפריטים על הצלחת - כדי לראות אלו צבעים יתקבלו.
 

Y A E LY

New member
תיאטרון בובות

שיטה ראשונה: על הבריסטול נצייר בעיפרון את האריה ונצבע אותו. אחר כך נגזור את האריה. נניח את המגזרת של האריה על הבריסטול, ובעיפרון נעתיק בקו את האריה אל הבריסטול, נצבע ונגזור אותו. כעת יש לנו שתי מגזרות דומות של אריה. בצדה הפנימי של אחת המגזרות נדביק בעזרת דבק פלסטי את מקל הארטיק, ואז נדביק את שתי המגזרות זו על זו כשהמקל בין שתיהן - בזמן צביעת המגזרות חשוב לשים לב שצובעים את הצד הנכון של הדמות, כדי שיתאימו זו לזו בהדבקה, והצביעה בשני הצדדים תהיה בצד החיצוני של הדמות. כעת יש לנו בובה לתאטרון שלנו. שיטה נוספת ליצור בובות לתאטרון הבובות היא למצוא תמונות בעיתונים או בכתבי עת, לגזור אותן ולהדביק על המקלות כמו בשיטה הקודמת, ואם לא מוצאים את אותה התמונה פעמיים (לשני הצדדים) אפשר להדביק את התמונה על בריסטול, לגזור מסביבה ולצבוע את הצד החלק בצבע כהה או לנסות להעתיק את התמונה. כך נכין את כל הדמויות שהחלטנו עליהן מראש, וכשהן מוכנות נעבור לשלב הבא. הכנת המסך: חומרים: ארגז קרטון גדול - אפשר למצוא ליד חנויות של מוצרי חשמל או ליד סופר-מרקט. סכין חיתוך או מספריים (מי שמשתמש בסכין חיתוך חייב לבקש ממבוגר לעזור לו). שתי שאריות בד באורך הארגז (הרוחב לא חשוב כל כך). שדכן סיכות. צבעים, ניירות צבעוניים. דבק פלסטי. את "הכנפיים" הפתוחות של הארגז נחתוך ונסיר ממנו, כך תהיה לנו קופסה בת 5 פאות. הצד הפתוח (זה שחתכנו) יהיה למטה. נשרטט מסגרת על אחד הצדדים הרחבים החיצוניים´ ובעזרת סכין החיתוך או המספריים נסיר את החלק הפנימי של הסרטוט - כך ניצור מעין טלוויזיה עשויה מקרטון. כעת נחבר את הבדים בשני צדי "החלון" בעזרת השדכן: נהדק את הבד לחלקו העליון של הארגז. כעת אפשר לצבוע גם את צדו הפנימי של הארגז (הצד שנראה מבעד למסך) וגם את צדו החיצוני - אפשר לצבוע או להדביק עליו תמונות או כל מה שעולה בדעתכם. כעת, הניחו את הארגז בין שני כיסאות, שתוכלו להיכנס תחתיו. כעת כל מה שנותר הוא להזמין את כל המשפחה ולהציג לפניהם את ההצגה. ולנו- לצלם את התוצרים......
 

Y A E LY

New member
אין בעד מה

אני שונאת שהפורמים בהתחלה תקועים ועושה הכל בשביל להזיז אותם (ראי ערך השרשור למטה......)
 
למעלה