קרוב משפחה שלי חולה סרטן -

WhiteBear

New member
קרוב משפחה שלי חולה סרטן -../images/Emo53.gif../images/Emo70.gif

שלום אנשים. בימים אלו התגלה לי שקרוב משפחה חולה סרטן במצב קשה מאד. יש לו סרטן במעי הגס עם גרורות שהתפשטו לכבד ולצלעות. אימי טוענת שמצבו סופני. ממה שהבנתי, לא היו ניסיונות להכניס רפואה משלימה לתמונה. אני לא יודע עד כמה האיש (יפת), יהיה מוכן להיפתח לסוג כזה של רפואה. אני גם לא בטוח שהוא בשלב שלרפואה המשלימה יהיה מספיק מה לתת לו (נגיד, החלמה או ריפוי). אני מבקש לדעת האם ישנו מטפל שאתם מכירים שהתמודד עם חולי סרטן ואשר יש לו מה להציע בנושא. אני לא רוצה מישהו טוב, אני רוצה לדעת האם יש מישהו שהוא יותרמטוב שאפשר לפנות אליו בנושא. בנוסף, בימים אלו הוא נידחה לקבלת תרופה מקופת חולים כללית. אני משוכנע שכל סוג של עבודה עצמית ומרגיעה רק תייטיב עם האדם, אבל אני מאמין שאם כל מה שיהיה לי להציע לו זה "לנסות להירגע קצת", אז לא יהיה הרבה פתיחות. אם, לעומת זאת, אני אגיע לקרוב משפחה ב "תשמע, יש פה את האדם הזה, מתחום רפואה כזה. היה לו ניסיון עם מיקרים כמו שלך, או דומים. אולי יהיה לו מה להציע לך - ולו רק כדי להתחזק עד שיגיע טיפול שירפא אותך". תודה
טל.
 
לפעמים צריך לדעת

עד לאן היכולות שלנו מגיעות. וזה אחד המקרים הללו. במצב כזה של סרטן+גרורות קשה מאד להציע ריפוי....עם כל הצער שכרוך בכך. ואם לאדם הספציפי תהיה התנגדות למשהוא שהוא "רק" הקלה אז אין הרבה מה לעשות. אבל זה כן הזמן לחשוב, איך לעשות מהזמן שנותר משהוא טוב לאדם ולמשפחתו. מאחלת לך שתצליח- עירית
 
מאחלת שהמצב לא סופני ../images/Emo57.gif

יש לי חברה שעכשיו מחלימה פעם שלישית מסרטן קטלני בכל הפעמים במקביל להקרנות ולכימוטרפיה אז 3 חברים עשו לה רייקי אחד הוא חבר בקיבוץ שלה השניה היא בת כיתה שלה והשלישית היא אחות מאומצת שלה הסרטן שלה היה בחזה עם גרורות לריאות וגם לכל עמוד השידרה בכל פעם אחרי הריפוי אז היא מקבלת טיפולים לשיקום עמוד השידרה שנוצרו בו חללים עקב הסרטן שנעלם משם בפעם האחרונה שחלתה (דצמבר 2003) אני הייתי בטוחה שזה הסוף היא גם לא רצתה ללכת לטיפולים, האם יש לכם במשפחה רופאים אלטרנטיבים? כי אולי אותם הוא יקבל יותר? מאחלת בהצלחה
 

WhiteBear

New member
תודה רבה על התגובה.

לצערי אין אצלנו במשפחה (למעט ארוסתי) אדם שמתעסק ברפואה משלימה. אבל אני אספר את הסיפור שהבאת, מקווה שנקבל פה תגובות נוספות.
 

andre la mousia

New member
שמעתי על שיטה שמתיימרת לטפל בסרטן

אבל אני לא מכיר אותה לפרטי פרטים, אלא רק את ההתחלה. (אגב, האיש שסיפר לי על השיטה, וטיפל, לדבריו, בעשרות אנשים ב-30 שנים האחרונות, מגיע לארץ לביקור עוד מעט) בכללי, השיטה אומרת כך: בשלב הראשון, תעבור לתזונה הכוללת רק פירות וירקות. כלומר, לא שום דבר אחר. לדוגמא, מלח, או שניצל, או כרובית מטוגנת.., אז לא. כרובית מבושלת? אולי. לא סגור על זה. כרובית חיה - בהחלט. בשלב השני, עוברים לשתות מיץ ענבים טרי (ומים) לאיזה שבועיים פלוס מינוס. כלומר, לא שום דבר אחר. אולי עוד איזה מיץ סחוט אחר. לא משוחזר, לא משומר. טרי כמה שניתן (וכיום ניתן כל השנה, אגב) אפשר להתקיים יופי על מיץ ענבים (ומיצים אחרים) ותו לא לתקופה אף יותר ארוכה, אבל פה באה נקודת השבר של רוב האנשים: בגלל סיבות שונות הם חוזרים לתזונה הקודמת שלהם, בדיוק בשלב הניקוי. בשלב השלישי, שגם בו ממשיכים בתנאי צום מחמירים, הגוף כבר פינה את רוב הרעלים מאיחסון מתמשך, ומתחיל להפנות תשומת לב לגידולים ושטויות אחרות שמקננות בו. כאן נכנסים גם שיטות אחרות של רפואה משלימה, לתמיכה, חיזוק ותיקון כללי ונפשי. זהו, עד כאן אני זוכר. אבל זה העיקר(!). המטפל ההוא אמר שגם תקופה ארוכה אחרי כן חוזרים בהדרגה לתזונה מלאה, טבעונית ומאוזנת.
 

YinYang

New member
קצת קשה לי להאמין...

ששיטה אחת עובדת בשביל כל אותם חולי סרטן. מעבר לכך שיש כ"כ הרבה סוגי סרטן ובדרגות שונות, האנשים עצמם הם שונים וכך גם הסיבות שהובילו לסרטן. אני גם לא בטוח ש"תנאי צום מחמירים" זה דבר חיובי, לבן אדם שהגוף שלו גם ככה כבר מותש מהקרנות וכימותרפיה ובקושי יש לו את הכוח לתחזק את עצמו. זה נשמע יותר כמו משהו שמתאים יותר לאדם בריא ולא לאדם חולה. בכל אופן אני עדיין בעד בדיקה של כל מקרה לגופו, והתאמת הטיפול באופן אישי...
 

andre la mousia

New member
ברור. זה למה קוראים לזה "שיטה".

שיטה זה דבר די שבלוני, הלא כן? אחרת זה היה מתודולוגיה, במקרה הטוב. ANYWAY, ברור שצריך ליווי רפואי, ופיקוח, ומטפל שיודע, והתייחסות פרטנית וכו' וכו'. אבל בבסיסה, זאת השיטה. (חוצמזה, למרבה ההפתעה, לדעתי דווקא לאדם כזה לא יזיק תפריט טבעוני מצומצם)
 

AtShiRaAaAs

New member
אני לא רוצה להתחייב אבל...

בהתחשב בכך שאני לא מרפאה ולא למדתי, אבל ממה שאני יודעת חוקנים בחליטות תה שונות וצומים כבר ריפאו גם חוליי סרטן סופניים (לא עלינו). אני ממליצה לקנות ספר שנקרא: "בחזרה לטבע" של יתרו קלוס. בו יש פירוט לגביי תזונה ולגביי צמחים שיש לעשות איתם חוקנים למגון של בעיות וגם סיפור וחשיפת ההתנסות של יתרו קלוס עם סרטן. אני מקווה שתהיה רפואה שלמה בלי קשר! ואגב אני חושבת שספריי קריאה בנושא גלגולים וכו יכולים לעזור לשלוות הנפש, בנוגע לעבר ולעתיד. ועלול להקל על החולה ואולי אפילו לעודד מעט. כמובן תלויי בבן אדם. בברכת- רק בריאות! שירה.
 

moonlight

New member
דוב לבן

אצל אבי התגלה סרטן בלבלב עם גרורות לכבד והרופאים נתנו לו שבועיים עד שלושה חודשים. הוא לא ויתר ופנה לרפואה אלטרנטיבית ובמקביל נעזר בעמותת חסן.(חולם חסר ב-ח') הוא חי חיים לא רעים בכלל, כארבע שנים, כשהוא מטופל בכל דרך אלטרנטיבית אפשרית, כמעט. בסופו של דבר מה שהרג אותו זה הטיפול הכימותרפי.... מידע בכל נושא שקשור להתמודדות במחלת הסרטן אפשר לקבל בעמותת חסן. מאחלת רפואה שלמה לקרוב משפחתך.
 

andre la mousia

New member
OK. נזכרתי: גם בוןיטמין C

המטפל ההוא אמר לי גם שצריך לצרוך כמויות גדולות של ויטמין C ונוגדי חימצון. כדי שזה יהיה יעיל, כדאי לפנות את הגוף מרעלים וסתם חומרים שהצטברו בו, כדי שכל הויטמין C והחומרים האלה לא יצטרכו לעבוד "סתם". ויש עוד, אבל הוא סירב לספר לי, כי הוא אמר שזה הבסיס, ובשביל השאר אני צריך ללמוד יותר על תזונה, אנטומיה וכו', ושלח אותי לקרוא ספרים.
 

טאוֹ

New member
שיתוף

טל היקר, אני לא יודע אם מה שאני הולך לכתוב רלוונטי עבורך ועבור קרובך. בכל מקרה אין לי הצעות קונקרטיות, וודאי לא כמו שכתבו כאן מספר אנשים הצעות בנוגע לצעדים מעשיים שאפשר לנקוט, למי לפנות וכדומה. מה שכן, אני הייתי רוצה להתייחס להיבט אחר: לעניין הזניח-לכאורה בהודעתך, של "להירגע קצת", שציינת כמעט כבדרך אגב וכמשהו שדווקא לא ידבר לקרובך. ב"ספר המתים והחיים הטביטי", מספר המחבר, סוגיאל רינפוצ'ה, על תרגול מסוים של קבלה שהוא לימד קבוצה של חולי סרטן סופניים. לא היה מדובר על שינון מנטרה "אני הולך למות בקרוב, וכדאי לי להכניס את זה טוב טוב לראש" או משהו דומה, אלא על קבלה שלמה וכנה של המצב הנוכחי, בדיוק כפי שהוא - לא פחות ולא יותר. מה שהיה מדהים הוא, שלא מעט ממי שתירגלו את התרגיל - נרפאו לגמרי. זה קצת הפוך על הפוך - אתה מפסיק לשים את הדגש במאבק לשרוד ומתרכז בשלווה שבתוך הכאב - והמחלה נעלמת. את הדברים האלה אני אומר לא כי אני חושב שזה טריק טוב, אלא כי לפעמים זה כל מה שיש. שוב, זה עומד קצת בסתירה להצעות שופעות האופטימיות של andre la mousia ושל moonlight, אבל אני אישית מרגיש שאי אפשר להדגיש את זה מספיק: בין אם עוד מזומנים לו חיים ארוכים ובריאים ובין אם זמנו אוזל, אני חושב שתעשה לו שירות נפלא אם תציע לו (ואין לי הצעות ספציפיות, אבל כמי שמכיר אותו ורוצה בטובתו, אני סומך עליך שתמצא) דברים שירגיעו אותו. בין אם זה מה שיתרום לו להירפא ובין אם לא, זה יהיה הרבה. המון. מעבר למה שאתה אולי יכול לשער. כשאצל חברי הטוב התגלה גידול במוח, אני זוכר ששוחחנו על כך. הוא היה איש רוח אמיתי, והכיר אנשים רוחניים רבים. אני זוכר שהוא סיפר לי בחיוך שמרגע שהתגלה הגידול, רבים מתפללים עבורו: יהודים, נוצרים ומוסלמים; עושים מדיטציות, עורכים תפילות, שולחים אנרגיות חיוביות... לאחר שסיפר לי זאת, הוא אמר לי: "אבל ממך אני רוצה לבקש דבר אחר; ממך אני רוצה, שאם אכן תישא תפילה או תעשה מדיטציה עבורי, אז תכוון לאו דווקא לכך שאבריא, אלא שאהיה מסוגל לקבל כל דבר שיבוא". הדברים האלה הדהימו אותי, כיוון שגילו לי כמה הוא אמיץ ומציאותי, ועד כמה הוא חכם. כמובן שהדברים גם הבהירו לי עד כמה קשה מצבו באמת, כפי שאכן היה. הוא נפטר במוצאי פסח האחרון, ואין לי ספק שכל מי שזכה ללוות אותו במידה כזאת או אחרת לאורך השנה האחרונה, לא ישכח לעולם את האור שקרן ממנו, את השלווה ואת אהבת החיים. כמובן שאלו הם דוגמאות ספציפיות, וכל אחד מאתנו שונה, וכל אחד מתמודד אחרת עם הדברים. אבל מי שחושב לאחר שקרא את הפיסקה הקודמת: "אבל הוא מת, אז זה לא ממש עזר לו, הא?", פשוט לא מבין על מה הוא מדבר. אני חושב שהתקופה הזאת יכולה לתת כל-כך הרבה, לו ולא פחות מזה גם לכל הסובבים אותו. נדמה לי שבלי קשר לשום דבר, מילת המפתח כאן היא רגישות. רגישות מתבטאת למשל בהקשבה למה האדם שמולך באמת זקוק, ומה לא מתאים לו. בהקשר הזה אני נזכר בספר "המוות חשוב לחיים", ספר נפלא שכתבה ד"ר אליזבת קובלר-רוס. יש שם שלל רעיונות מדהימים, ואני ממליץ לך בחום לרכוש את הספר ולקרוא אותו. אם תרצה, אוכל לצטט ממנו קטע נפלא המדבר על דברים אלה בדיוק. על כל פנים, במקום אחר, היא כותבת: "אין אדם גוסס, בן חמש או בן תשעים וחמש, שלא יודע שהוא עומד למות. והשאלה היא לא: האם אני צריכה לספר לו שהוא עומד למות? השאלה היא: האם אני יכולה להקשיב לו?" מחזיק לכם אצבעות. אם מה שכתבתי מדבר אליך ואתה מעוניין להמשיך לשוחח על כך, אתה יותר ממוזמן לעשות זאת, כאן או במסרים.
 

tanka

New member
יכולת לקבל

דובלבנצ'יק נדמה לי שפעם סיפרתי לך על השמאן האינדיאי הידוע שנקרא fools crow .הוא אמר תמיד שיש הבדל בין "לטפל" במחלה לבין לרפא אותה.טיפול זה כאשר המטפל (שהוא בעצם סוג של מתווך),יוצר מקום של שינוי בחולה שבעקותיו יש שיפור משמעותי במצבו של החולה.לרפא זה להביא את האדם למקום של השלמה עם מצבו ולעזור לו לשחרר את הכאב. נראה לי שקרוב משפחתך נמצא במקום הזה. אני מאחלת לו רפואה שלמה!
 
למעלה