ראיתם את הפסיקה החדשה של בייניש?

ראיתם את הפסיקה החדשה של בייניש?

מדובר בעתירה שהגישו כל מיני ארגוני "זכויות אזרח" (הכיצד "האגודה לזכויות האזרח בישראל" יכולה להגיש עתירה כזאת זה בהחלט לא ברור) וארגונים פלסטינאים ו/או פרו פלסטינאים כנגד סגירת המעברים לרצועת עזה. העתירה אמנם נדחתה, אך מה שמעניין היה סירובה של בייניש להתייחס למחלוקת מסוימת. העותרים טענו כי דיני "התפיסה הלוחמתית" חלים על רצועת עזה ומכאן למדינת ישראל יש אחריות מסוימת על הפלסטינאים. המדינה התנגדה וטענה שלאחר ההינתקות דינים אלו כבר אינם חלים. בייניש, סירבה להתייחס לנושא והחליטה שהוא "תיאורתי בלבד" ולא צריך לדון בו, ולי רק נשאר לנחש, לאור זאת שהטיעון לא נדחה אלא זכה להתעלמות, כי הנשיאה שלנו שומרת את האפשרות לקבל את הטיעון הזה כאשר הדבר יתאים לתפיסתה. פשוט לא להאמין שלאחר שבוצעה התנתקות מלאה, כולל נסיגה מההתחלויות הצפוניות ומציר פילדלפי, הנשיאה שלנו לא דוחה טיעון שכזה על הסף. נו טוב, נקווה שפרידמן יתחיל לספק את הסחורה.
 

Fasz

New member
פרידמן לא יוכל לספק את הסחורה

בל נשכח כי אליבא דהסכם הקואליציוני בין 'קדימה' ל'מפלגת העבודה', כל פגיעה בבית המשפט העליון פירושה הפרת ההסכם ופרישתה של מפלגת העבודה לאופוזיציה. מפלגת העבודה תשמח לקפוץ על כל הזדמנות להשתמש בטיעונים אלו ולהצר צעדיו של פרידמן במלחמתו כנגד שלטון הבג"ץ. אולמרט לא יכול להרשות לעצמו לאבד את מפלגת העבודה בקואליציה. שנית, אל לך לשכוח כי פרידמן אינו פוליטיקאי משופשף, וכיצד ידע האיש אשר בילה מרבית זמנו באקדמיה לרדוף, לנסות ולשכנע ח"כים לתמוך בהצעותיו? הרי הקואליציה כיום היא חלשה ורופפת, והימין מורכב מאישים שונים ורבים שלכל אחד השקפה שונה על הנעשה. חלק יסכימו, אחרים יאמרו שאין זה מספיק, וכמה לבטח יעדו מן ההצבעה. ללא קואליציה יציבה, ובני ברית פוליטיים חזקים, מינויו של פרידמן אינו אלא ספק נסיון החזר חובה לשר המשפטים הקודם שהתגלה כעבריין מין, ספק נסיון לרכוש אהדת כלל הציבור אשר שבע נחת מן ה'אקטיביזם השיפוטי' של ברק.
 
יש מספיק דברים שצריך לעשות

מבלי שתהיה "פגיעה". מדוע חשיפת דיוני הוועדה למינוי שופטים לאור השמש, למשל, היא "פגיעה" בבית המשפט? צעד שכזה רק יכול לחזק את אמון הציבור בשופטיו. מדוע הקשחת כללי האתיקה לשופטים שימנעו בצורה ברורה יותר ניגודי עניינים היא פגיעה? מדוע הדחת שופטים מושחתים ורקובים, אם ישנם כאלה במערכת, היא פגיעה? צריך להבחין בין פגיעה בשופט זה או אחר לבין פגיעה בבית המשפט העליון. בעיני דווקא המינוי של בייניש הוא פגיעה בבית המשפט העליון והדחתה, למשל, רק תחזק אותו. אם פרידמן חכם הוא בהחלט יוכל להתחיל בדברים טרוויאלים שאי אפשר למעשה להתנגד להם כמו לאפשר הקלטת דיונים, לפתוח את דיוני הוועדה למינוי שופטים לאור השמש ועוד עשרות פעולות קטנות שקשה מבחינה ציבורית להתנגד להן מבלי להצטייר כמושחת.
 

Fasz

New member
הפרשנות נתונה בידי מפלגת העבודה,

וכמובן שהנהגתה הנוכחית נוטה לשחק יותר במגרש החול הפוליטי, על פני משחק במגרש המשחקים של הילדים הגדולים יותר. כמובן שאין משמע דברים כאלה כפגיעה,זאת כמובן אם תנתח את ההצעה באופן רציונאלי, ברם מי ירצה להעלות הצעות חשובות כאשר הפריימריז בפתח?
 

ערב רב

New member
בינתיים פרידמן חלש מדי לטעמי

אם כי היה יכול להיות יותר גרוע. ההחלטה האחרונה שלו למנות את ספי אלון ועוזי פוגלמן כמינויים זמניים, אלון הימני ופוגלמן השמאלני מהפרקליטות, מראה שכרגע יחסי הכוחות ביניהם שווים. שזה הישג, אולי אפילו חסר תקדים. עם זאת, ציפיתי ממנו ליותר, ציפיתי שיכופף את בייניש עד הסוף ויודיע לה שמבחינתו העליון יישאר עם 10 שופטים במשך 4 השנים הקרובות אם היא לא תסכים ל-4 מינויים שלו, לרבות נשיא עתידי, ורק 1 שלה. גם בוועדה למינוי שופטים הוא לא נוחל הצלחתו יתרות, כי הוא לא משכיל לנצל את הכח האדיר שיש ליו"ר, ושמעניק לו למעשה שליטה מלאה בועדה - קביעת סדר היום. כך למשל אולמרט כיו"ר מליאת הממשלה שלט למעשה לבדו בכל מהלכי הממשלה במהלך המלחמה (ובכלל).
 
למעלה