ראיתם חדשות בערוץ 2 אתמול בערב?

ראיתם חדשות בערוץ 2 אתמול בערב?

על הסיפור המזעזע של הבחורה שילדה בסורוקה, באר שבע, בניתוח קיסרי, בן בעל מומים בגפיים. לאחר שרופאי קופ"ח עשו לה שתי סקירות: מוקדמת ומאוחרת ואמרו שיש לה בת בריאה. היא טוענת שביה"ח החליף תינוק וביה"ח טוען שלא עשו לה טוב את הסקירות. היא לא לקחה את התינוק הביתה והיא תובעת את בית החולים. כך או כך אני לא מקנאה בה. האם אנחנו צריכות להפיק לקחים? אמרתי לבעלי שכש...(טפו טפו טפו) הוא לא זז מילימטר מהילד ולא מעניין אותי מה הצוות הרפואי אומר או רוצה?!
 
מזעזע אבל כבר שמעתי סיפורים כאלה../images/Emo70.gif

זו אחת הסיבות שכשהודיעו לי שבני מת (בשבוע 39) רציתי לראות אותו וגם החזקתי אותו ונשקתי אותו. גם רציתי להפרד ממנו אבל גם רציתי להיות בטוחה שהוא באמת נפטר כדי שלאחר מכן לא אתייסר עם השאלה אם שיקרו לי....
 

דוררה

New member
לאמא שלי הביאו ילד אחר......

לאמא שלי לפני 21 שנה הביאו תינוק אחר שאחי נולד הוא היה מלא שיער והביאו לה תינוק קירח אז היא צחקה ואמרה:"זה לא הבן שלי" לאחר מכן שמו לב שהשם בצמיד לא תואם...... תארו לכם ולא היה צמיד .......
 

טאניוש

New member
סיוט של כל אישה

הייתה כתבה אתמול ב-YNET. לא נשמע סביר שבשתי סקירות ראו בת ונולד בן! ואם רואים באיזה זווית מסובבת כף רגל איך יכול להיות שפיספסו כזה מום?גם אני אמרתי לבעלי שלא יזוז מהילד (|חמס|).
 

2קשת

New member
גם אני לא מצליחה להבין

איך יכול להיות שמצד אחד מודדים דברים כמו שקיפות עורפית של מילימטר וחצי, ומצד שני מפספסים מום כל כך בולט כמו של התינוק המסכן הזה. לגבי החלפות אני מתעקשת לשמור על מעט הנאיביות שעוד נותרה בי... ולחשוב שהסיכון הזה קלוש עד אפסי, אבל אם מישהי שילדה יכולה לספר באיזה שלב בדיוק שמים את הצמיד, אז נוכל לתת לחצאים הנועזים הוראות מדוייקות.
 
אם אני מבינה נכון היא עשתה

סקירה מאוחרת רגילה בקופה ובסקירה הזו על פי חוק אין כל חובה לבדוק מומים בגפיים או אפילו את קיומם
ישנה רשימה מאוד בסיסית של דברים שבודקים (וזה לא כולל את מין העובר) והאישה חותמת על כך שהיא מודעת לכך שזו סקירה בסיסית. לא הצלחתי להבין אם היא כן עשתה או לא עשתה סקירה מוקדמת באופן פרטי או בכלל. בסקירת מערכות מכוונת או מורחבת (שנעשית באופן פרטי או על סמך הפנייה של יועץ גנטי) אמורים להדגים כל איבר קיים, קיומו ותיפקודו. כאשר התינוק נולד הוא מונח על האם (או שהאב מחזיק או שהוא מונח בעריסה באותו החדר) והאחות מראה את הצמיד עם הפרטים המזהים לאם ולאב ולאחר אישור האישה שאלו פרטיה מושמים שני צמידים על התינוקי. בכל אופן, המקרה הזה פשוט מחריד. ברררר.
 

ariane

New member
תסלחו לי

אני לא ראיתי את הכתבה אבל זה נראה לי ממש לא שפוי מהאמא הזאת. ידוע לכולם שאולטרה סאונד זה לא תמונה. גם אם בימינו זה ממש דומה זה עדיין הדמייה. ב- US של הבת שלי לא ראות שיש לה קיליה אחד, ועורק אחד בחבל התבור וקלאב פוט... ומי יודע מה עוד. כולנו חותמות לפני הסקירה שהרופא לא לוקח אחראיות על מה שנאמר בבדיקה כי זה לא מאה אחוז.... מה באמת חשבתן שאם אומרים הכל בסדר זה 100%????? הרי כל רופא צריך להגיד ש"על פי מה שיכול להתרשם מהUS הכל נראה בסדר, הבדיקה הסופית זה אחרי הלידה. מה היה המום של הילד הזה בבאר שבע? כי אם מדובר ביד שחסרה זה כבר באמת לא מובן אבל אם מדובר באצבעות דבוקות או משהוא כזה, אפשר לפספס או לא לשים לב כשעושים את הבדיקה במהירות (וזה קורה הרבה בקופ"ח). ממש לא נראה לי הגיוני שהחליפו לה את התינוק... אבל אולי שהמנטליות האירופאית שלי לא יכולה לחשוב אפילו על דברים כאלה.
 

ענתש

New member
מוםדי רציני, חסרה אמה בשתי הידיים

(שזה החלק שמחבר בין המרפק לכף היד) וכפות הידיים מחוברות ישירות לעצם שכן ישנה (כאילו כף היד יוצאת מהמרפק). אני גם מאמינה שלא היתה החלפה... אני חושבת שמילא שבית חולים אולי יעשה טעות (והיו בארץ טעויות של החלפות תינוקות בעבר) אבל לא בין שני תינוקות כל כך שונים - תינוק בריא ותינוק פגוע. מה, הם לא יודעים שאפשר לעשות בדיקת רקמות וישר יעלו עליהם ? ובפורום הריון ולידה כל יומיים שומעים על מישהי שאמרו לה בת ויצא בן וההפך... הסיבה שזה קורה זה רופאים לא מיומנים ולא משקיענים. מערכת המין (לא רק פין או פות - מה עם דגדגן ? אשכים ? שחלות ? אפילו את קרום הבתולין סקרו בסקירה של הבת שלי) היא חלק בלתי נפרד מסקירת מערכות ראשונה וכל רופא שאומר אחרת ממציא (אני אומרת את זה בעדינות). אכן, בסקירות דרך הקופה אין ברשימה סקירה של גפיים... אבל אני חושבת שכל רופא שמכבד את עצמו בודק מה יש שם - לא ? איך הוא פיספס את זה ? זו רשלנו מדרגה רשונה. הרי הם סופרים חוליות בגב בסקירה, אז לא יכולים לספור עצמות בזרוע ? ממש ממש עצוב. הכי עצוב שהתינוק הזה ננטש כי האם מסרבת להתקשר אליו (היא מאמינה שהוא לא שלה) וגם אם יתברר שהוא שלה נראהלי שאולי יהיה מאוחר מדיי להתקשר... בינתיים הוא בודד בבית החולים. זה כל כך עצוב לי.
 

עד חצות

New member
מסכימה איתך

שמדובר ברשלנות ממדרגה ראשונה כל טכנאית מתחילה יכולה לזהות מום שכזה ,אפילו אני ללא הסמכה בפענוח אולטרה-סאונד יכלתי לראות בסקירה שלי את חלקי הגפיים לדעתי אם יתברר שהתינוק שלה יש לחקור את הנושא ולהסיק מסקנות כדי למנוע השנות המקרה בעתיד
 

טאניוש

New member
קישור לכתבה

אריאן, אני בהלם ממה שכתבת. אני מקווה מאד שלאותו רופא לסקירה את לא תלכי הפעם. לא, לא חתמתי בסקירה מוקדמת פרטית שהרופא לא לוקח אחריות על מה שנאמר. כן חתמתי שיש דברים שאותם לא ניתן לראות באולטרא סאונד, אבל אם נאמר לי בסקירה שיש שתי כליות-אכן יש שתי כליות (בחיי, מודדים אותם ולא רק מדגימים! ואפילו במאוחרת בסיסית של הקופה מדגימים כליות!). באמת אי אפשר להבין מהכתבה האם היא עשתה בדיקה מורחבת אי פעם, אבל עדיין נשמע לי מוזר שהתבלבלו במין העובר (אצלי בטופס של בדיקה בסיסית של קופת חולים כתוב שהעובר ממין זכר, אין לי מושג האם חייבים לבדוק את זה אבל תמיד מציינים).
 

ariane

New member
לגבי סקירה

האמת מלא רופאים ראו אותי (בין היתר פרופ' מייזנר) אבל מיכיוון שהיתה מיעוט מי שפיר כמעט ולא ראו כלום בסקירות והתעניינו רק במום בלב. אז זאת הסיבה שאני לא סומכת על האולטרה סאונד ב100 % כי הכל תלוי באיך רואים באותו רגע. זה בהחלט היה פיספוס מאוד כואב כי אם הייתי יודעת שיש לבתי עוד מום מום לבבי יכול להיות שלא הייתי ממשיכה את ההריון כי זה כבר מעיד על בעיה יותר חצינית. אבל לא יכולה לעשות כלום עכשיו. באמת שהיד שיוצאת מהמרפק זה לא מובן לי איך אפשר לפספס את זה!!! הרי הידיים זה מה שרואים כל הזמן בUS!! סיפור ממש עצוב במיוחד בשביל הילד הזה.
 
שאלה בקשר לסקירות../images/Emo70.gif

הסיפור המצער של האשה מהדרום, באמת מראה עד כמה חשוב לעשות סקירות אצל רופאים מיומנים ואמינים ועדיף לדעתי לעשות אותן מורחבות... ועכשיו לשאלה: האם אתן יכולות להמליץ לי על רופא (או רופאים) מעולה
,מספר אחד לסקירה מוקדמת וגם לסקירה מאוחרת מורחבת
יש לי אמנם עוד קצת זמן כי עוד אין לי 10 שבועות מלאים
אבל העניין מדעיג אותי מאחר והתינוק שלי מת (שבוע 39) מפגם התפתחותי של חבל הטבור ובעצם הסקירות יהיו מאד ממוקדות בהריון הזה.
אני אשמח לקבל כמה שיותר המלצות כדי שאוכל להתחיל סקר קטן... תודה רבה לכן.
 
סקירות מערכות - איזור לא משנה

אני גרה בתל-אביב אבל אני מוכנה לנסוע לאן שצריך, ירושלים, חיפה,... עדיף לא לאילת או לצפת זה מעט רחוק
אבל אם אין ברירה נשקל גם את זה...
 

טאניוש

New member
לדעתי לא חסר גם במרכז ../images/Emo8.gif

בירושלים -דר'תדמור (אליו צריך לקבוע תורים בזריזות כי לא יהיה).
 
למעלה