ראש העין תחובר לרכבת הקלה? המסילה המזרחית מלוד לראש העין?

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
כן, גם אני

אני סקפטי מאד, כי מה שלא נאמר חשוב יותר ממה שנאמר.
תסתכל על הכותרת שלעיל - "ראש העין תחובר לרכבת הקלה".
הניסוח מעורפל בכוונה. לו היה מדובר בהסכם להאריך את הרכבת הקלה לראש העין, הכותרת היתה "הרכבת הקלה תגיע לראש העין" או "הרכבת הקלה תוארך לראש העין". אין סיבה לערפל בכוונה אלא אם כן יש מה לערפל.
&nbsp
כן, גם אני
והאמת היא שאני הייתי מעדיף שהקו האדום לא יגיע לשם. לפחות בשלב הראשון. אין סיבה לדבר על הארכת הקו מפתח תקווה מזרחה לפני שהוא מתחיל לעבוד בפתח תקווה ורואים שאין תקלות.
 

amit1270

New member
הסר דאגה מלבך, זה לא יקרה בשלב ראשון

כן, גם אני
והאמת היא שאני הייתי מעדיף שהקו האדום לא יגיע לשם. לפחות בשלב הראשון. אין סיבה לדבר על הארכת הקו מפתח תקווה מזרחה לפני שהוא מתחיל לעבוד בפתח תקווה ורואים שאין תקלות.
הסר דאגה מלבך, זה לא יקרה בשלב ראשון
 
אז זהו שכן יש כוונה להאריך את הרכבת הקלה לראש העין

אני סקפטי מאד, כי מה שלא נאמר חשוב יותר ממה שנאמר.
תסתכל על הכותרת שלעיל - "ראש העין תחובר לרכבת הקלה".
הניסוח מעורפל בכוונה. לו היה מדובר בהסכם להאריך את הרכבת הקלה לראש העין, הכותרת היתה "הרכבת הקלה תגיע לראש העין" או "הרכבת הקלה תוארך לראש העין". אין סיבה לערפל בכוונה אלא אם כן יש מה לערפל.
&nbsp
אז זהו שכן יש כוונה להאריך את הרכבת הקלה לראש העין
לא מדובר על קישור אוטובוסי לרכבת קלה בפתח תקוה, אלא להארכת הרכבת הקלה (כנראה באמצעות הארכת הקו האדום) לראש העין.

רכבת קלה לראש העין זה נושא שנמצא על סדר יומה של נת"ע כבר תקופה ארוכה.
 

darkshadow1

New member
תכלס- זה לא הגיוני להאריך את הקו האדום עד ראש העין.

אני סקפטי מאד, כי מה שלא נאמר חשוב יותר ממה שנאמר.
תסתכל על הכותרת שלעיל - "ראש העין תחובר לרכבת הקלה".
הניסוח מעורפל בכוונה. לו היה מדובר בהסכם להאריך את הרכבת הקלה לראש העין, הכותרת היתה "הרכבת הקלה תגיע לראש העין" או "הרכבת הקלה תוארך לראש העין". אין סיבה לערפל בכוונה אלא אם כן יש מה לערפל.
&nbsp
תכלס- זה לא הגיוני להאריך את הקו האדום עד ראש העין.
גם מבחינת תושבי ראש העין וגם מבחינת המדינה, כנראה עדיף אפילו מת"צ שיסעו בו אוטובוסים רגילים (עם עדיפות לבינעירוניים), מהסיבות הבאות:
1. כדי לספק תדירות טובה לעיר- המערכים יסעו כמעט ריקים עד לפתח תקווה.
2. אין שום סיבה לתחנות בין ראש העין לפתח תקווה (=בזבוז של מסילה)
3. ראש העין מתוכננת בצורה גרועה- כך שדווקא הצירים שבהם הרכבת אמורה לעבור גובלים בשכונות שבנויות בצפיפות נמוכה. במילים אחרות, הרכבת לא תהיה נגישה לרוב תושבי העיר. הייתי גם מנחש שהשכונות החדשות לא נבנו בתכנון שהקו האדום יעבור בהם.
4. הנסיעה ברק"ל היא לא הדבר הכי נוח בעולם, בוודאי שלא במהירויות גבוהות. דווקא אוטובוסים יכולים להציע נסיעה נוחה יותר.
5. קווי אוטובוס יוכלו להיכנס לתוך העיר וכך לספק שירות טוב ליותר תושבים
ההארכות היחידות של הקו האדום בפתח תקווה שאולי יש להן הצדקה הן לכיוון צפון מזרח עד תחנת סגולה (כדי לספק קישוריות טובה יותר לרכבת) או מזרחה לכיוון מחנה סירקין (שאמורות לקום במקומו 12,000 יחידות דיור).
 
ההארכה לכיוון שטח מחנה סירקין זו אותה ההארכה לכיוון ראש העין

תכלס- זה לא הגיוני להאריך את הקו האדום עד ראש העין.
גם מבחינת תושבי ראש העין וגם מבחינת המדינה, כנראה עדיף אפילו מת"צ שיסעו בו אוטובוסים רגילים (עם עדיפות לבינעירוניים), מהסיבות הבאות:
1. כדי לספק תדירות טובה לעיר- המערכים יסעו כמעט ריקים עד לפתח תקווה.
2. אין שום סיבה לתחנות בין ראש העין לפתח תקווה (=בזבוז של מסילה)
3. ראש העין מתוכננת בצורה גרועה- כך שדווקא הצירים שבהם הרכבת אמורה לעבור גובלים בשכונות שבנויות בצפיפות נמוכה. במילים אחרות, הרכבת לא תהיה נגישה לרוב תושבי העיר. הייתי גם מנחש שהשכונות החדשות לא נבנו בתכנון שהקו האדום יעבור בהם.
4. הנסיעה ברק"ל היא לא הדבר הכי נוח בעולם, בוודאי שלא במהירויות גבוהות. דווקא אוטובוסים יכולים להציע נסיעה נוחה יותר.
5. קווי אוטובוס יוכלו להיכנס לתוך העיר וכך לספק שירות טוב ליותר תושבים
ההארכות היחידות של הקו האדום בפתח תקווה שאולי יש להן הצדקה הן לכיוון צפון מזרח עד תחנת סגולה (כדי לספק קישוריות טובה יותר לרכבת) או מזרחה לכיוון מחנה סירקין (שאמורות לקום במקומו 12,000 יחידות דיור).
ההארכה לכיוון שטח מחנה סירקין זו אותה ההארכה לכיוון ראש העין
וזו בדיוק הסיבה שסעיף 2 שרשמת לא נכון - תחנה בסמוך לשכונת הענק שהמדינה כל כך רוצה להקים על שטח מחנה סירקין (וראש עיריית פ"ת מתנגד לה), זו סיבה מאוד טובה מבחינת המדינה לתחנה בין ראש העין לפתח תקוה.
המחשבה היא להאריך את הקו האדום כך שישרת גם את אותה שכונת ענק וגם את השכונות החדשות של דרום מזרח ראש העין.
 

alantan

New member
ואם אפשר לחפור קצת עבור מי שלא היה לפני כחודשיים

ההארכה לכיוון שטח מחנה סירקין זו אותה ההארכה לכיוון ראש העין
וזו בדיוק הסיבה שסעיף 2 שרשמת לא נכון - תחנה בסמוך לשכונת הענק שהמדינה כל כך רוצה להקים על שטח מחנה סירקין (וראש עיריית פ"ת מתנגד לה), זו סיבה מאוד טובה מבחינת המדינה לתחנה בין ראש העין לפתח תקוה.
המחשבה היא להאריך את הקו האדום כך שישרת גם את אותה שכונת ענק וגם את השכונות החדשות של דרום מזרח ראש העין.
ואם אפשר לחפור קצת עבור מי שלא היה לפני כחודשיים
גם רצוי להאריך את השלוחה הצפונית של הקו האדום מתחנת רכבת אם המושבות לתוך שכונת אם המושבות עתירת התושבים. אם היתה שכונה שהצדיקה חיבור קצר לרק"ל הרי זו השכונה הזו על מגדליה.
 
מתחם סירקין

קראתי בעבר על איזו תוכנית מגירה להארכת הקו האדום עד ראש העין
דרך כביש 483, עם תחנה נוספת בגבעת השלושה. תיאורטית זה אפשרי. מעשית אני לא יודע כמה זה כדאי כלכלית, בעיקר אם זה יפגע בתדירות בתוך פ"ת.
מתחם סירקין
כמו שאני מבין את זה, הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה משולבת כבר בתוכניות של מתחם סירקין (הבסיס שיתפנה ובמקומו תיבנה שכונת ענק נוספת של פתח תקווה), ממתחם סירקין זה כבר הגיוני להאריך לראש העין כי ייווצר רצף בנוי כמעט לגמרי בין פתח תקווה לראש העין.
היתרון הוא תחלופה גבוהה ברכבת הקלה (מרבית אנשי ראש העין נסמכים על פתח תקווה ולכן ירדו בפתח תקווה ובמקומם יעלו נוסעים חדשים לתל אביב.
החסרון נעוץ בכך שרכבת קלה הופכת לפחות ופחות אמינה ככל שהיא מתארכת, בגלל החיכוכים הרבים בצמתים עם הרכב הפרטי. (ברכבת תחתית החסרון של פגיעה באמינות עקב הארכה בטל בשישים, ברכבת קלה לא).
 

david80

Active member
סלילת כביש עוקף מחלף קסם - בזבוז גורר בזבוז

ראש העין תחובר לרכבת הקלה? המסילה המזרחית מלוד לראש העין?
ראש העיר שלום בן משה, נפגש השבוע עם שר התחבורה ישראל כץ לקידום מכלול פתרונות התחבורה בראש העין, שיקלו על תושבי ראש העין. בין ההצעות עליהן סוכם:
חיבור ראש העין לרכבת הקלה!
קידום ביצוע מיידי של נתיב לתחבורה ציבורית על כביש 5 וכביש 444 והרחבת כביש 444
סלילת כביש עוקף מחלף קסם מראש העין ישירות לתחנת רכבת צפון - חיבור זה יאפשר נגישות נוספת הנדרשת מהעיר וממתחם התעסוקה והמסחר "לב ישראל"
הפעלה מחדש של תחנת רכבת ראש העין דרום – יצירת מעגל רכבתי נוסף, לנתב"ג, לוד, דרום הארץ ולת"א
גשר למעבר הולכי רגל ורוכבי אופניים לתחנת הרכבת, כולל סלילת שביל אופניים מנחל רבה עד לתחנת רכבת צפון (מתחת לכבישים 444 ו-6).
הפעלת מוניות שירות במסגרת חידוש רפורמת מערך המוניות

http://www.local.co.il/petah-tikva/131597/article.htm

http://www.rosh-haayin.muni.il/html5/ARCLookup.taf?_function=details&_ID=36974&did=2249&G=9033&SM

בעניין מוניות השירות, ועדת הכלכלה האריכה את תקנות מוניות השירות בחצי שנה בלבד, רואים אור (פלורצנט כחול!) בקצה המנהרה!

https://www.facebook.com/MeitalLeha...1506896314198/750759481722267/?type=3&theater
סלילת כביש עוקף מחלף קסם - בזבוז גורר בזבוז
לו היה אפשר בשנת 99 להסיט את מסילת בני ברק - ראש העין דרומה ולחבר אותו דרומית מתחנת ראש העין דרום היה אפשר גם לחסוך את הקמת תחנת ראש העין צפון (בנוסף למיקומים נוחים יותר של תחנות סגולה וקרית אריה).
 
להסיט לאן? יש שם פארק לאומי ומבצר אנטיפטרוס ודרומה יותר נמצא

סלילת כביש עוקף מחלף קסם - בזבוז גורר בזבוז
לו היה אפשר בשנת 99 להסיט את מסילת בני ברק - ראש העין דרומה ולחבר אותו דרומית מתחנת ראש העין דרום היה אפשר גם לחסוך את הקמת תחנת ראש העין צפון (בנוסף למיקומים נוחים יותר של תחנות סגולה וקרית אריה).
להסיט לאן? יש שם פארק לאומי ומבצר אנטיפטרוס ודרומה יותר נמצא
קיבוץ גבעת השלושה.
 

Ynhockey

New member
הבעיה בחיבור פוטנציאלי היא מהירות ההגעה לת"א

ראש העין תחובר לרכבת הקלה? המסילה המזרחית מלוד לראש העין?
ראש העיר שלום בן משה, נפגש השבוע עם שר התחבורה ישראל כץ לקידום מכלול פתרונות התחבורה בראש העין, שיקלו על תושבי ראש העין. בין ההצעות עליהן סוכם:
חיבור ראש העין לרכבת הקלה!
קידום ביצוע מיידי של נתיב לתחבורה ציבורית על כביש 5 וכביש 444 והרחבת כביש 444
סלילת כביש עוקף מחלף קסם מראש העין ישירות לתחנת רכבת צפון - חיבור זה יאפשר נגישות נוספת הנדרשת מהעיר וממתחם התעסוקה והמסחר "לב ישראל"
הפעלה מחדש של תחנת רכבת ראש העין דרום – יצירת מעגל רכבתי נוסף, לנתב"ג, לוד, דרום הארץ ולת"א
גשר למעבר הולכי רגל ורוכבי אופניים לתחנת הרכבת, כולל סלילת שביל אופניים מנחל רבה עד לתחנת רכבת צפון (מתחת לכבישים 444 ו-6).
הפעלת מוניות שירות במסגרת חידוש רפורמת מערך המוניות

http://www.local.co.il/petah-tikva/131597/article.htm

http://www.rosh-haayin.muni.il/html5/ARCLookup.taf?_function=details&_ID=36974&did=2249&G=9033&SM

בעניין מוניות השירות, ועדת הכלכלה האריכה את תקנות מוניות השירות בחצי שנה בלבד, רואים אור (פלורצנט כחול!) בקצה המנהרה!

https://www.facebook.com/MeitalLeha...1506896314198/750759481722267/?type=3&theater
הבעיה בחיבור פוטנציאלי היא מהירות ההגעה לת"א
קודם כל, אם תשאלו את ראש עיריית פ"ת איציק ברוורמן, לא יהיה שום חיבור.
&nbsp
אבל נעזוב את זה. הבעיה העיקרית עם חיבור פוטנציאלי לראש העין היא מהירות ההגעה לתל אביב. הקו האדום תוכנן בצורה של רק"ל עילי בפתח תקווה, מה שאומר שיקח בערך 25 דקות להגיע מת"מ פ"ת לתל אביב (השלום). מזה כ־17–18 דקות בחלק העילי.
&nbsp
אז אם נאריך את החלק העילי פי 3, מדובר בשעה נסיעה לתל אביב. אז כנראה תהיינה פחות תחנות ומהירות מוגברת בקטע ה"ריק" (אם זה לא יעבור דרך השכונה המתוכננת בסירקין), אז אולי 45 דקות, אבל זה עדיין המון. אמנם בשעות השיא אולי זו תהיה הדרך המהירה ביותר להגיע, עדיין לא מדובר בבשורה.
&nbsp
מה שכן, לפי תוכנית האוצר למטרו בגוש דן, יהיה קו תחתי שיגיע עד לראש העין. זהו תכנון נכון קדימה, שכן הצפיפות באזור תעלה משמעותית עד שבכלל יהיה ניתן לבנות את זה, אבל כמו כל פרויקט בגודל כזה בישראל, הסיכוי שהוא יתממש אפסי.
 
הארכת הקו האדום לראש העין לא מיועדת רק לחיבור ראש העין עם

הבעיה בחיבור פוטנציאלי היא מהירות ההגעה לת"א
קודם כל, אם תשאלו את ראש עיריית פ"ת איציק ברוורמן, לא יהיה שום חיבור.
&nbsp
אבל נעזוב את זה. הבעיה העיקרית עם חיבור פוטנציאלי לראש העין היא מהירות ההגעה לתל אביב. הקו האדום תוכנן בצורה של רק"ל עילי בפתח תקווה, מה שאומר שיקח בערך 25 דקות להגיע מת"מ פ"ת לתל אביב (השלום). מזה כ־17–18 דקות בחלק העילי.
&nbsp
אז אם נאריך את החלק העילי פי 3, מדובר בשעה נסיעה לתל אביב. אז כנראה תהיינה פחות תחנות ומהירות מוגברת בקטע ה"ריק" (אם זה לא יעבור דרך השכונה המתוכננת בסירקין), אז אולי 45 דקות, אבל זה עדיין המון. אמנם בשעות השיא אולי זו תהיה הדרך המהירה ביותר להגיע, עדיין לא מדובר בבשורה.
&nbsp
מה שכן, לפי תוכנית האוצר למטרו בגוש דן, יהיה קו תחתי שיגיע עד לראש העין. זהו תכנון נכון קדימה, שכן הצפיפות באזור תעלה משמעותית עד שבכלל יהיה ניתן לבנות את זה, אבל כמו כל פרויקט בגודל כזה בישראל, הסיכוי שהוא יתממש אפסי.
הארכת הקו האדום לראש העין לא מיועדת רק לחיבור ראש העין עם
ת"א, אלא גם לחיבור ראש העין עם פתח תקוה בכלל וקרית אריה בפרט.
ואגב, ראש עירית פ"ת לא מתנגד לחיבור כזה. הוא דווקא, לפחות הצהרתית, דורש פתרונות תחבורתיים למזרח פתח תקוה ולראש העין.
 
סך הכל זה רעיון טוב, הקו האדום גם יגיע למקומות הרבה יותר

הארכת הקו האדום לראש העין לא מיועדת רק לחיבור ראש העין עם
ת"א, אלא גם לחיבור ראש העין עם פתח תקוה בכלל וקרית אריה בפרט.
ואגב, ראש עירית פ"ת לא מתנגד לחיבור כזה. הוא דווקא, לפחות הצהרתית, דורש פתרונות תחבורתיים למזרח פתח תקוה ולראש העין.
סך הכל זה רעיון טוב, הקו האדום גם יגיע למקומות הרבה יותר
מרכזיים בפתח תקווה, בני ברק, רמת גן ותל אביב מאשר קו הרכבת הקיים. השאלה שמעניינת אותי היא איפה עומד התיעדוף של זה מול קווי נת"ע אחרים, והאם הם בכלל מתחרים על אותו תקציב.
 
לא מבין למה רוצים לבנות רכבות קלות למרחקים גדולים

הבעיה בחיבור פוטנציאלי היא מהירות ההגעה לת"א
קודם כל, אם תשאלו את ראש עיריית פ"ת איציק ברוורמן, לא יהיה שום חיבור.
&nbsp
אבל נעזוב את זה. הבעיה העיקרית עם חיבור פוטנציאלי לראש העין היא מהירות ההגעה לתל אביב. הקו האדום תוכנן בצורה של רק"ל עילי בפתח תקווה, מה שאומר שיקח בערך 25 דקות להגיע מת"מ פ"ת לתל אביב (השלום). מזה כ־17–18 דקות בחלק העילי.
&nbsp
אז אם נאריך את החלק העילי פי 3, מדובר בשעה נסיעה לתל אביב. אז כנראה תהיינה פחות תחנות ומהירות מוגברת בקטע ה"ריק" (אם זה לא יעבור דרך השכונה המתוכננת בסירקין), אז אולי 45 דקות, אבל זה עדיין המון. אמנם בשעות השיא אולי זו תהיה הדרך המהירה ביותר להגיע, עדיין לא מדובר בבשורה.
&nbsp
מה שכן, לפי תוכנית האוצר למטרו בגוש דן, יהיה קו תחתי שיגיע עד לראש העין. זהו תכנון נכון קדימה, שכן הצפיפות באזור תעלה משמעותית עד שבכלל יהיה ניתן לבנות את זה, אבל כמו כל פרויקט בגודל כזה בישראל, הסיכוי שהוא יתממש אפסי.
לא מבין למה רוצים לבנות רכבות קלות למרחקים גדולים
מרחקים כאלה זה S-Bahn, רכבת כבדה
לא טראם! טראם נועד לנסיעות קצרות בעיר.
מה פתאום טראם לנצרת וראש העין?
&nbsp
 

Rubim88

New member
יש טראמים/רק"ל שנוסעים מרחקים גדולים מאלו

לא מבין למה רוצים לבנות רכבות קלות למרחקים גדולים
מרחקים כאלה זה S-Bahn, רכבת כבדה
לא טראם! טראם נועד לנסיעות קצרות בעיר.
מה פתאום טראם לנצרת וראש העין?
&nbsp
יש טראמים/רק"ל שנוסעים מרחקים גדולים מאלו
במערכות Tram-train. למהירות הממוצעת משנה לא רק הציוד אלא הקו עצמו, בין היתר כמה תחנות יש בו ומה המרחק בניהן, הגבלות מהירות , איפה הוא נוסע וכו'. לכן צריך לבדוק כל תכנון או רעיון לעומק ולהשוות יתרונות/חסרונות מול האלטרנטיבות.
 
אבל רכבות קלות גם הרבה פחות נוחות מרכבות כבדות וקשה ליסוע

יש טראמים/רק"ל שנוסעים מרחקים גדולים מאלו
במערכות Tram-train. למהירות הממוצעת משנה לא רק הציוד אלא הקו עצמו, בין היתר כמה תחנות יש בו ומה המרחק בניהן, הגבלות מהירות , איפה הוא נוסע וכו'. לכן צריך לבדוק כל תכנון או רעיון לעומק ולהשוות יתרונות/חסרונות מול האלטרנטיבות.
אבל רכבות קלות גם הרבה פחות נוחות מרכבות כבדות וקשה ליסוע
איתן זמן ממושך או מרחק גדול.
&nbsp
 

Rubim88

New member
זה נכון באופן כללי, אבל העניין גם לא מושפע רק מהציוד עצמו

אבל רכבות קלות גם הרבה פחות נוחות מרכבות כבדות וקשה ליסוע
איתן זמן ממושך או מרחק גדול.
&nbsp
זה נכון באופן כללי, אבל העניין גם לא מושפע רק מהציוד עצמו
קודם כל אי אפשר להשוות רק"ל שנוסעת בעיר לנסיעה ברכבת כבדה, מדובר במסילות שונות והגבלות שונות(מבחינת עיקולים, תאוצה צדדית, שינוי בתאוצה ועוד..), זה כמו להשוות נסיעה בכביש מעוקל ומשובש לכביש ישר וחלק. אבל אם רק"ל(ולא סתם רק"ל, יש ציוד מיוחד לTram-train) נוסעת בתוואי של רכבת כבדה(או כזה עם פרמטרים דומים) ההבדל קטן יותר. אמנם עדיין יש הבדל מסויים בגלל בידוד רעשים/מערכת בולמים/ריהוט פנים/מבנה הציוד, אבל עדיין הנסיעה נוחה. אפשר לראות נסיעה כזו פה. זה גם תלוי בציוד עצמו, יש הבדלים באיכות הנסיעה בין סוגים שונים של קרנועים חשמליים(רכבת כבדה).

אגב צריך גם להבדיל בין המקרים, הארכת הרק"ל לראש העין זה בסה"כ עוד 5~ ק"מ והיא מחייבת שימוש באותו ציוד נייד. במקרה של נצרת זו מדובר בתוואי ארוך בהרבה(30+ ק"מ) אך יש גמישות בבחירת הציוד.
 

luckydude

Active member
קשקוש בלבוש.

ראש העין תחובר לרכבת הקלה? המסילה המזרחית מלוד לראש העין?
ראש העיר שלום בן משה, נפגש השבוע עם שר התחבורה ישראל כץ לקידום מכלול פתרונות התחבורה בראש העין, שיקלו על תושבי ראש העין. בין ההצעות עליהן סוכם:
חיבור ראש העין לרכבת הקלה!
קידום ביצוע מיידי של נתיב לתחבורה ציבורית על כביש 5 וכביש 444 והרחבת כביש 444
סלילת כביש עוקף מחלף קסם מראש העין ישירות לתחנת רכבת צפון - חיבור זה יאפשר נגישות נוספת הנדרשת מהעיר וממתחם התעסוקה והמסחר "לב ישראל"
הפעלה מחדש של תחנת רכבת ראש העין דרום – יצירת מעגל רכבתי נוסף, לנתב"ג, לוד, דרום הארץ ולת"א
גשר למעבר הולכי רגל ורוכבי אופניים לתחנת הרכבת, כולל סלילת שביל אופניים מנחל רבה עד לתחנת רכבת צפון (מתחת לכבישים 444 ו-6).
הפעלת מוניות שירות במסגרת חידוש רפורמת מערך המוניות

http://www.local.co.il/petah-tikva/131597/article.htm

http://www.rosh-haayin.muni.il/html5/ARCLookup.taf?_function=details&_ID=36974&did=2249&G=9033&SM

בעניין מוניות השירות, ועדת הכלכלה האריכה את תקנות מוניות השירות בחצי שנה בלבד, רואים אור (פלורצנט כחול!) בקצה המנהרה!

https://www.facebook.com/MeitalLeha...1506896314198/750759481722267/?type=3&theater
קשקוש בלבוש.
למיטב ידיעתי, כל נושא שדרוג המסילה המזרחית נמצא בהקפאה עמוקה.
 

raminec

New member
עם כל הכבוד, יש פה משהו יותר מעניין

ראש העין תחובר לרכבת הקלה? המסילה המזרחית מלוד לראש העין?
ראש העיר שלום בן משה, נפגש השבוע עם שר התחבורה ישראל כץ לקידום מכלול פתרונות התחבורה בראש העין, שיקלו על תושבי ראש העין. בין ההצעות עליהן סוכם:
חיבור ראש העין לרכבת הקלה!
קידום ביצוע מיידי של נתיב לתחבורה ציבורית על כביש 5 וכביש 444 והרחבת כביש 444
סלילת כביש עוקף מחלף קסם מראש העין ישירות לתחנת רכבת צפון - חיבור זה יאפשר נגישות נוספת הנדרשת מהעיר וממתחם התעסוקה והמסחר "לב ישראל"
הפעלה מחדש של תחנת רכבת ראש העין דרום – יצירת מעגל רכבתי נוסף, לנתב"ג, לוד, דרום הארץ ולת"א
גשר למעבר הולכי רגל ורוכבי אופניים לתחנת הרכבת, כולל סלילת שביל אופניים מנחל רבה עד לתחנת רכבת צפון (מתחת לכבישים 444 ו-6).
הפעלת מוניות שירות במסגרת חידוש רפורמת מערך המוניות

http://www.local.co.il/petah-tikva/131597/article.htm

http://www.rosh-haayin.muni.il/html5/ARCLookup.taf?_function=details&_ID=36974&did=2249&G=9033&SM

בעניין מוניות השירות, ועדת הכלכלה האריכה את תקנות מוניות השירות בחצי שנה בלבד, רואים אור (פלורצנט כחול!) בקצה המנהרה!

https://www.facebook.com/MeitalLeha...1506896314198/750759481722267/?type=3&theater
עם כל הכבוד, יש פה משהו יותר מעניין
משרד התחבורה נוטה לאמץ רב-קו במוניות
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-374024-00.html
לפי דעתי זה יכול כמעט ולחסל את תחום מוניות השירות בישראל וטוב שכך!
 
אני בעד לחסל את מוניות שירות, הבעיה היחידה היא

עם כל הכבוד, יש פה משהו יותר מעניין
משרד התחבורה נוטה לאמץ רב-קו במוניות
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-374024-00.html
לפי דעתי זה יכול כמעט ולחסל את תחום מוניות השירות בישראל וטוב שכך!
אני בעד לחסל את מוניות שירות, הבעיה היחידה היא
שכרגע זאת התחבורה בת-ההשגה היחידה בשבת, ואם לא יינתן לזה תחליף, זאת תהיה הרעה משמעותית לחופש התנועה בשישי-שבת ברוב אזורי הארץ.
 

Ccyclist

Well-known member
השתתפות בכירטוס הרגיל תרחיב את השימוש, ונתוני שבת ברב-קו...

אני בעד לחסל את מוניות שירות, הבעיה היחידה היא
שכרגע זאת התחבורה בת-ההשגה היחידה בשבת, ואם לא יינתן לזה תחליף, זאת תהיה הרעה משמעותית לחופש התנועה בשישי-שבת ברוב אזורי הארץ.
השתתפות בכירטוס הרגיל תרחיב את השימוש, ונתוני שבת ברב-קו...
אפילו אם הכוונה היא שישלמו רק מהערך הצבור ולא השתתפות מלאה של מוניות השירות בכרטיסים התקופתיים יש יתרון לכך שזה אותו אמצעי התשלום וזה יגביר את הפופולריות שלהן במקום לחסל אותן.
&nbsp
מה שמעניין הוא שיהיו נתונים אלקטרוניים מהרב-קו בשבת וזה יראה דרישה קיימת - כך שהתעלמות מוחלטת לא תהיה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה