ראש העין תחובר לרכבת הקלה? המסילה המזרחית מלוד לראש העין?

מצב
הנושא נעול.

maormp

New member
ראש העין תחובר לרכבת הקלה? המסילה המזרחית מלוד לראש העין?

ראש העין תחובר לרכבת הקלה? המסילה המזרחית מלוד לראש העין?
ראש העיר שלום בן משה, נפגש השבוע עם שר התחבורה ישראל כץ לקידום מכלול פתרונות התחבורה בראש העין, שיקלו על תושבי ראש העין. בין ההצעות עליהן סוכם:
חיבור ראש העין לרכבת הקלה!
קידום ביצוע מיידי של נתיב לתחבורה ציבורית על כביש 5 וכביש 444 והרחבת כביש 444
סלילת כביש עוקף מחלף קסם מראש העין ישירות לתחנת רכבת צפון - חיבור זה יאפשר נגישות נוספת הנדרשת מהעיר וממתחם התעסוקה והמסחר "לב ישראל"
הפעלה מחדש של תחנת רכבת ראש העין דרום – יצירת מעגל רכבתי נוסף, לנתב"ג, לוד, דרום הארץ ולת"א
גשר למעבר הולכי רגל ורוכבי אופניים לתחנת הרכבת, כולל סלילת שביל אופניים מנחל רבה עד לתחנת רכבת צפון (מתחת לכבישים 444 ו-6).
הפעלת מוניות שירות במסגרת חידוש רפורמת מערך המוניות

http://www.local.co.il/petah-tikva/131597/article.htm

http://www.rosh-haayin.muni.il/html5/ARCLookup.taf?_function=details&_ID=36974&did=2249&G=9033&SM

בעניין מוניות השירות, ועדת הכלכלה האריכה את תקנות מוניות השירות בחצי שנה בלבד, רואים אור (פלורצנט כחול!) בקצה המנהרה!

https://www.facebook.com/MeitalLeha...1506896314198/750759481722267/?type=3&theater
 
פתיחת תחנת ראש העין, זה עקיפת מסילת איילון

ראש העין תחובר לרכבת הקלה? המסילה המזרחית מלוד לראש העין?
ראש העיר שלום בן משה, נפגש השבוע עם שר התחבורה ישראל כץ לקידום מכלול פתרונות התחבורה בראש העין, שיקלו על תושבי ראש העין. בין ההצעות עליהן סוכם:
חיבור ראש העין לרכבת הקלה!
קידום ביצוע מיידי של נתיב לתחבורה ציבורית על כביש 5 וכביש 444 והרחבת כביש 444
סלילת כביש עוקף מחלף קסם מראש העין ישירות לתחנת רכבת צפון - חיבור זה יאפשר נגישות נוספת הנדרשת מהעיר וממתחם התעסוקה והמסחר "לב ישראל"
הפעלה מחדש של תחנת רכבת ראש העין דרום – יצירת מעגל רכבתי נוסף, לנתב"ג, לוד, דרום הארץ ולת"א
גשר למעבר הולכי רגל ורוכבי אופניים לתחנת הרכבת, כולל סלילת שביל אופניים מנחל רבה עד לתחנת רכבת צפון (מתחת לכבישים 444 ו-6).
הפעלת מוניות שירות במסגרת חידוש רפורמת מערך המוניות

http://www.local.co.il/petah-tikva/131597/article.htm

http://www.rosh-haayin.muni.il/html5/ARCLookup.taf?_function=details&_ID=36974&did=2249&G=9033&SM

בעניין מוניות השירות, ועדת הכלכלה האריכה את תקנות מוניות השירות בחצי שנה בלבד, רואים אור (פלורצנט כחול!) בקצה המנהרה!

https://www.facebook.com/MeitalLeha...1506896314198/750759481722267/?type=3&theater
פתיחת תחנת ראש העין, זה עקיפת מסילת איילון
צעד הכרחי, אבל לא בטוח שמבחינת נפשית הרכבת מוכנה לזה.
 
צעד הכרחי אכן! תושבי כפר סבא ישמחו לקבל קיצור דרך

פתיחת תחנת ראש העין, זה עקיפת מסילת איילון
צעד הכרחי, אבל לא בטוח שמבחינת נפשית הרכבת מוכנה לזה.
צעד הכרחי אכן! תושבי כפר סבא ישמחו לקבל קיצור דרך
לנתב"ג אם אפשר, ללוד, באר שבע, ירושלים האומה, מודיעין, אילת....
נסעתי פעם אחת במסילה המזרחית מהוד השרון לבאר שבע ברכבת החיילים של יום ראשון וזה היה מהיר..לא יאמן איזה קיצור זה
עשר דקות מראש העין ואתה רואה את נתב"ג
&nbsp
 
מה יהיה המסלול?

צעד הכרחי אכן! תושבי כפר סבא ישמחו לקבל קיצור דרך
לנתב"ג אם אפשר, ללוד, באר שבע, ירושלים האומה, מודיעין, אילת....
נסעתי פעם אחת במסילה המזרחית מהוד השרון לבאר שבע ברכבת החיילים של יום ראשון וזה היה מהיר..לא יאמן איזה קיצור זה
עשר דקות מראש העין ואתה רואה את נתב"ג
&nbsp
מה יהיה המסלול?
יש קו שיעבור במסילה הזו ויצדיק תדירות סבירה?
 
חיפה, הרצליה, רעננה מערב, רעננה דרום, הוד השרון סוקולוב, ...

מה יהיה המסלול?
יש קו שיעבור במסילה הזו ויצדיק תדירות סבירה?
חיפה, הרצליה, רעננה מערב, רעננה דרום, הוד השרון סוקולוב, ...
כפר סבא נורדאו, ראש העין צפון, ראש העיין דרום, לוד, ומשם -
באר שבע או
ירושלים או
בית שמש או
מודיעין
&nbsp
 
מלבד ימי ראשון בבוקר וימי חמישי אחה"צ לא תהיה הצדקה לקו כזה

חיפה, הרצליה, רעננה מערב, רעננה דרום, הוד השרון סוקולוב, ...
כפר סבא נורדאו, ראש העין צפון, ראש העיין דרום, לוד, ומשם -
באר שבע או
ירושלים או
בית שמש או
מודיעין
&nbsp
מלבד ימי ראשון בבוקר וימי חמישי אחה"צ לא תהיה הצדקה לקו כזה
למה שכן יהיה הצדקה, זה לכך שחלק מהרכבות לצפון יעצרו בהרצליה ויהיה אפשר להחליף בהרצליה במקום באוניברסיטה.
רכבות עוקפות תל אביב זה נחמד, אבל אין ולא יהיה בטווח הנראה לעין ביקוש שיצדיק קיום סדיר שלהן.
אפילו לרכבות חיפה - ירושלים עוקפות תל אביב לא תהיה הצדקה.
 
אם יש הצדקה לאוטובוס 940 חיפה ירושלים, למה לא לרכבת?

מלבד ימי ראשון בבוקר וימי חמישי אחה"צ לא תהיה הצדקה לקו כזה
למה שכן יהיה הצדקה, זה לכך שחלק מהרכבות לצפון יעצרו בהרצליה ויהיה אפשר להחליף בהרצליה במקום באוניברסיטה.
רכבות עוקפות תל אביב זה נחמד, אבל אין ולא יהיה בטווח הנראה לעין ביקוש שיצדיק קיום סדיר שלהן.
אפילו לרכבות חיפה - ירושלים עוקפות תל אביב לא תהיה הצדקה.
אם יש הצדקה לאוטובוס 940 חיפה ירושלים, למה לא לרכבת?
חיבור מהיר בין שתי ערים גדולות בישראל, מה לא מוצדק בזה?
 

Rubim88

New member
אוטובוס ≠ רכבת

אם יש הצדקה לאוטובוס 940 חיפה ירושלים, למה לא לרכבת?
חיבור מהיר בין שתי ערים גדולות בישראל, מה לא מוצדק בזה?
אוטובוס ≠ רכבת
גם אם בשיא שלו בראשון ישנה שעה בבוקר שהוא יוצא כל 12 דקות בממוצע. למרות שבארץ העניין הפשוט הזה לא תמיד ברור.
זה גם גורע משאבים מקווים עמוסים ויוצר חוסר סימטריה ברשת(מבחינת חלונות זמן מסילה) שמקטין את הקיבולת המקס' האפשרית.
 
מה הקיבולת של אוטובוס ומה הקיבולת של רכבת?

אם יש הצדקה לאוטובוס 940 חיפה ירושלים, למה לא לרכבת?
חיבור מהיר בין שתי ערים גדולות בישראל, מה לא מוצדק בזה?
מה הקיבולת של אוטובוס ומה הקיבולת של רכבת?
כמה אוטובוסים "נכנסים" ברכבת אחת?
מה התדירות של קו 940? כמה נסיעות יומיות יש לו?
אם כבר אז תתייחס לקו 960, שלו יש יותר נסיעות והוא משרת יותר נוסעים מ-940.
אבל אם תיקח את 940 ו 960 ביחד (ותוסיף גם את 972 ואפילו את 996 ו 999 ואת 968) תקבל מספר נסיעות ותדירות שלא מצדיקים קו רכבת ישיר בין חיפה לירושלים.

כשהרכבת המהירה לירושלים תפעל, ל-940 לא תהיה הצדקה גם במצב בו הרכבת נוסעת דרך תל אביב ועוצרת בה. גם מסלול כזה של הרכבת יהיה מהיר יותר מ-940. כיום יש הצדקה ל-940 בגלל שאין רכבת יעילה לירושלים בכלל.
ל-960 כנראה תהיה הצדקה גם בעידן הרכבת המהירה, אבל סביר להניח שהתדירות שלו תקטן. נפח הנסיעות היומי בין חיפה לירושלים (כפי שבא לידי ביטוי במספר הנסיעות של קווי האוטובוס בין הערים) פשוט לא מצדיק רכבת ישירה.

רכבת ישירה בין חיפה לירושלים תדלג לא רק על ת"א אלא גם על נתב"ג, והקו המתוכנן בין כרמיאל-קריות-חיפה-בנימינה-ת"א לירושלים עוצר גם בנתב"ג בדרך לירושלים וכך סופג גם את הביקוש לנתב"ג.

התכנון לשעות השיא לגבי הרכבות לירושלים הוא כזה:
רכבת ישירה מהרצליה דרך תל אביב לירושלים ולהיפך ללא עצירה בנתב"ג
שתי רכבות מהירות מכרמיאל דרך הקריות, חיפה, בנימינה, ת"א ונתב"ג לירושלים ולהיפך
ושתי רכבות בין מודיעין לירושלים.

זה מינימום שבתצורה הסופית אי אפשר יהיה לרדת ממנו, כך שרכבת עוקפת תל אביב על חשבון אחת מהרכבות שנוסעות דרך תל אביב לא באה בחשבון.
ואם להוסיף רכבת לירושלים וממנה, יהיה הרבה יותר יעיל להוסיף רכבת רביעית שנוסעת דרך תל אביב מאשר רכבת שמדלגת על תל אביב.

קח את מספר הנסיעות היומי הכולל של הקווים שציינתי למעלה, תשווה אותו למספר הנסיעות היומי הכולל של קווים 405, 480, 404, 406, 400, 401 ועוד לא מעט קווים ותבין למה אין הצדקה לרכבת עוקפת תל אביב.

מבחינת הביקוש ומבחינה גיאוגרפית כן יש הצדקה לרכבות בין באר שבע וקרית גת לירושלים שעוקפות את תל אביב, אבל רכבות עוקפות תל אביב בין הצפון לירושלים יהיו בזבוז משווע של משאבים, למעט בזמני ביקוש שיא כמו חגים.
לרכבות בין הצפון לבאר שבע שעוקפות את תל אביב יכולה להיות הצדקה בימי ראשון בבוקר ובימי חמישי אחר הצהריים.
 
אתה מסתמך על איזה סקר צרכים מוסמך? מי שמך לאמר למה יש הצדקה?

מלבד ימי ראשון בבוקר וימי חמישי אחה"צ לא תהיה הצדקה לקו כזה
למה שכן יהיה הצדקה, זה לכך שחלק מהרכבות לצפון יעצרו בהרצליה ויהיה אפשר להחליף בהרצליה במקום באוניברסיטה.
רכבות עוקפות תל אביב זה נחמד, אבל אין ולא יהיה בטווח הנראה לעין ביקוש שיצדיק קיום סדיר שלהן.
אפילו לרכבות חיפה - ירושלים עוקפות תל אביב לא תהיה הצדקה.
אתה מסתמך על איזה סקר צרכים מוסמך? מי שמך לאמר למה יש הצדקה?
ולמה אין הצדקה?
סתם החלטת שכל הרכבות צריכות לעבור דרך תל אביב?
ככה בחיים הרכבת לא תתפתח להיות רשת רכבות יעילה.
אני מנחש שאתה עובד הרכבת, ויש לך אינטרס.
 
ככה זה כשאין משהו ענייני לכתוב. סוטים לטענת ה...

אתה מסתמך על איזה סקר צרכים מוסמך? מי שמך לאמר למה יש הצדקה?
ולמה אין הצדקה?
סתם החלטת שכל הרכבות צריכות לעבור דרך תל אביב?
ככה בחיים הרכבת לא תתפתח להיות רשת רכבות יעילה.
אני מנחש שאתה עובד הרכבת, ויש לך אינטרס.
ככה זה כשאין משהו ענייני לכתוב. סוטים לטענת ה...
"אתה עובד הרכבת, ויש לך אינטרס"...
עובדה שאפילו רכבת אחת בשבוע בכיוון אחד, שעקפה את תל אביב, לא שרדה יותר מחודשיים.

לא, אני לא עובד הרכבת ואין לי שום אינטרס.
 
ככה זה כשאין משהו ענייני לכתוב...סוטים לטענת

אתה מסתמך על איזה סקר צרכים מוסמך? מי שמך לאמר למה יש הצדקה?
ולמה אין הצדקה?
סתם החלטת שכל הרכבות צריכות לעבור דרך תל אביב?
ככה בחיים הרכבת לא תתפתח להיות רשת רכבות יעילה.
אני מנחש שאתה עובד הרכבת, ויש לך אינטרס.
ככה זה כשאין משהו ענייני לכתוב...סוטים לטענת
ה"אתה עובד הרכבת, ויש לך אינטרס"...
בינתיים רכבת עוקפת ת"א אחת בשבוע ובכיוון אחד בלבד לא הצליחה לשרוד אפילו חודשיים.

לא, אני לא עובד הרכבת ואין לי שום אינטרס.
מלבד סטיה להתקפות אישיות, יש לך משהו ענייני לתרום לדיון?
 
נוסעים חדשים ברכבת מגיעים מהרכב הפרטי

ככה זה כשאין משהו ענייני לכתוב...סוטים לטענת
ה"אתה עובד הרכבת, ויש לך אינטרס"...
בינתיים רכבת עוקפת ת"א אחת בשבוע ובכיוון אחד בלבד לא הצליחה לשרוד אפילו חודשיים.

לא, אני לא עובד הרכבת ואין לי שום אינטרס.
מלבד סטיה להתקפות אישיות, יש לך משהו ענייני לתרום לדיון?
נוסעים חדשים ברכבת מגיעים מהרכב הפרטי
אנשים מבינים שבמדינה הצפופה הזאת, חבל לאדות את הכסף בפקקים עם אדי הבנזין ולהשחית את כל היום על הכביש.
לכן פחות מכוניות ויותר רכבת. רכבת צריכה רשת מסילות מבוזרת ולא האב אחד צוואר בקבוק עם שלוש מסילות
 
לא צריכה צוואר בקבוק עם שלוש מסילות, צריכה להרחיב את צוואר

נוסעים חדשים ברכבת מגיעים מהרכב הפרטי
אנשים מבינים שבמדינה הצפופה הזאת, חבל לאדות את הכסף בפקקים עם אדי הבנזין ולהשחית את כל היום על הכביש.
לכן פחות מכוניות ויותר רכבת. רכבת צריכה רשת מסילות מבוזרת ולא האב אחד צוואר בקבוק עם שלוש מסילות
לא צריכה צוואר בקבוק עם שלוש מסילות, צריכה להרחיב את צוואר
הבקבוק כדי שלא יהיה צוואר בקבוק.
לביזור כבר התייחסתי בהודעה אחרת.
פיצול הרשת לרכבות דרך ת"א ולרכבות עוקפות ת"א ייצור הרבה יותר חסרונות מאשר יתרונות.
אף אחד לא קבע שרירותית שת"א תהיה קו פרשת המים של הרשת הרכבתית. הביקוש קבע זאת והרכבות נוסעות דרך ת"א כי כך אפשר לקיים קווי רכבת סדירים שסופגים ביקושים מגוונים ואגרגטיביים.
פיצול הרשת ייצור תדירות חסר דרך ת"א ותדירות נמוכה עד לא שמישה שמדלגת על ת"א.
 
בהצלחה עם ההרחבה. לאף אחד עוד אין מושג איך עושים את זה

לא צריכה צוואר בקבוק עם שלוש מסילות, צריכה להרחיב את צוואר
הבקבוק כדי שלא יהיה צוואר בקבוק.
לביזור כבר התייחסתי בהודעה אחרת.
פיצול הרשת לרכבות דרך ת"א ולרכבות עוקפות ת"א ייצור הרבה יותר חסרונות מאשר יתרונות.
אף אחד לא קבע שרירותית שת"א תהיה קו פרשת המים של הרשת הרכבתית. הביקוש קבע זאת והרכבות נוסעות דרך ת"א כי כך אפשר לקיים קווי רכבת סדירים שסופגים ביקושים מגוונים ואגרגטיביים.
פיצול הרשת ייצור תדירות חסר דרך ת"א ותדירות נמוכה עד לא שמישה שמדלגת על ת"א.
בהצלחה עם ההרחבה. לאף אחד עוד אין מושג איך עושים את זה
 

Rubim88

New member
הטופולוגיה תלויה בצורת ההתיישבות

נוסעים חדשים ברכבת מגיעים מהרכב הפרטי
אנשים מבינים שבמדינה הצפופה הזאת, חבל לאדות את הכסף בפקקים עם אדי הבנזין ולהשחית את כל היום על הכביש.
לכן פחות מכוניות ויותר רכבת. רכבת צריכה רשת מסילות מבוזרת ולא האב אחד צוואר בקבוק עם שלוש מסילות
הטופולוגיה תלויה בצורת ההתיישבות
"החוק" הבסיסי פה הוא מודל הגרביטציה, הזרימה של היוממים היא ברובה מהפרברים אל/מ מרכז המטרופולין שלהם, לכן רשת פרברית של מטרופולין היא רשת עם ציר ראשי שאליו מתנקזים הקווים מרחבי המטרופולין. ברשת בינעירונית העיקרון דומה - החיבור תלוי בביקושים, והביקושים תלויים במודל הגרביטציה, ככל שהמטרופולין גדול יותר והמרחק שלו למטרופולין אחר קטן יותר כך הביקוש גדול יותר.
במקרה של ישראל, הביקושים הגדולים ביותר הם בין ב"ש-גוש דן, חיפה-גוש דן, ירושלים-גוש דן - ההגיון הוא ליצור קווים מהירים שיענו על הביקושים האלו. בגלל שבישראל המטרופולין הגדול והמשמעותי ביותר נמצא במרכז, מצפון יש את חיפה, דרומה באר שבע ומזרחה את י-ם, ההגיון(הכלכלי והתחבורתי) הוא להעביר את כולם דרך מרכז גוש דן - דרך אותו ציר מרכזי של הרשת הפרברית. כך גם עונים על הביקושים העיקריים וגם עונים בצורה טובה(ע"י החלפת רכבות או המשך נסיעה) על ביקושים משניים בין המטרופולינים האחרים.
 

luckydude

Active member
מודיעין זה לא אפשרי אבל באר שבע, ירושלים או בית שמש כן.

חיפה, הרצליה, רעננה מערב, רעננה דרום, הוד השרון סוקולוב, ...
כפר סבא נורדאו, ראש העין צפון, ראש העיין דרום, לוד, ומשם -
באר שבע או
ירושלים או
בית שמש או
מודיעין
&nbsp
מודיעין זה לא אפשרי אבל באר שבע, ירושלים או בית שמש כן.
הייתי מוסיף לעצירות גם את חדרה ונתניה מה שיאפשר רכבות ישירות מהערים האלו אל חיפה ובאר שבע, מה שלא קיים היום ויעלה את הביקוש לשירות הזה. עם זאת, את הרצליה לא הייתי מכליל בקו כזה כי זה יאריך את הנסיעה.
&nbsp
לדעתי לקו חיפה-חדרה-נתניה-רעננה-כפר סבא-ראש העין-לוד-קרית גת-באר שבע יש סיכוי להצליח גם לא רק בימי ראשון וחמישי מכיוון שזה יספק שירות ישיר בין מסה קריטית של ערים גדולות יחסית שהיום צריך החלפת רכבות כדי לקשר ביניהן.
 
מה זאת אומרת "תחובר לרכבת הקלה"? אם זה אומר קו אוטובוס

ראש העין תחובר לרכבת הקלה? המסילה המזרחית מלוד לראש העין?
ראש העיר שלום בן משה, נפגש השבוע עם שר התחבורה ישראל כץ לקידום מכלול פתרונות התחבורה בראש העין, שיקלו על תושבי ראש העין. בין ההצעות עליהן סוכם:
חיבור ראש העין לרכבת הקלה!
קידום ביצוע מיידי של נתיב לתחבורה ציבורית על כביש 5 וכביש 444 והרחבת כביש 444
סלילת כביש עוקף מחלף קסם מראש העין ישירות לתחנת רכבת צפון - חיבור זה יאפשר נגישות נוספת הנדרשת מהעיר וממתחם התעסוקה והמסחר "לב ישראל"
הפעלה מחדש של תחנת רכבת ראש העין דרום – יצירת מעגל רכבתי נוסף, לנתב"ג, לוד, דרום הארץ ולת"א
גשר למעבר הולכי רגל ורוכבי אופניים לתחנת הרכבת, כולל סלילת שביל אופניים מנחל רבה עד לתחנת רכבת צפון (מתחת לכבישים 444 ו-6).
הפעלת מוניות שירות במסגרת חידוש רפורמת מערך המוניות

http://www.local.co.il/petah-tikva/131597/article.htm

http://www.rosh-haayin.muni.il/html5/ARCLookup.taf?_function=details&_ID=36974&did=2249&G=9033&SM

בעניין מוניות השירות, ועדת הכלכלה האריכה את תקנות מוניות השירות בחצי שנה בלבד, רואים אור (פלורצנט כחול!) בקצה המנהרה!

https://www.facebook.com/MeitalLeha...1506896314198/750759481722267/?type=3&theater
מה זאת אומרת "תחובר לרכבת הקלה"? אם זה אומר קו אוטובוס
שמחבר בין ראש העין לבין תחנות הרכבת הקלה בפתח תקווה, אז זה בדיוק מה שקיים כבר היום.
 

Bus Nerd

Active member
קראתי בעבר על איזו תוכנית מגירה להארכת הקו האדום עד ראש העין

מה זאת אומרת "תחובר לרכבת הקלה"? אם זה אומר קו אוטובוס
שמחבר בין ראש העין לבין תחנות הרכבת הקלה בפתח תקווה, אז זה בדיוק מה שקיים כבר היום.
קראתי בעבר על איזו תוכנית מגירה להארכת הקו האדום עד ראש העין
דרך כביש 483, עם תחנה נוספת בגבעת השלושה. תיאורטית זה אפשרי. מעשית אני לא יודע כמה זה כדאי כלכלית, בעיקר אם זה יפגע בתדירות בתוך פ"ת.
 
אני סקפטי מאד, כי מה שלא נאמר חשוב יותר ממה שנאמר.

קראתי בעבר על איזו תוכנית מגירה להארכת הקו האדום עד ראש העין
דרך כביש 483, עם תחנה נוספת בגבעת השלושה. תיאורטית זה אפשרי. מעשית אני לא יודע כמה זה כדאי כלכלית, בעיקר אם זה יפגע בתדירות בתוך פ"ת.
אני סקפטי מאד, כי מה שלא נאמר חשוב יותר ממה שנאמר.
תסתכל על הכותרת שלעיל - "ראש העין תחובר לרכבת הקלה".
הניסוח מעורפל בכוונה. לו היה מדובר בהסכם להאריך את הרכבת הקלה לראש העין, הכותרת היתה "הרכבת הקלה תגיע לראש העין" או "הרכבת הקלה תוארך לראש העין". אין סיבה לערפל בכוונה אלא אם כן יש מה לערפל.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה