רבותיי... דילמה נוספת

bucksay

New member
רבותיי... דילמה נוספת

אני חושב בכיוון של עתודה כבר הרבה זמן , אך בעצם אני לא לגמרי בטוח מה אני רוצה ללמוד , חוץ מזה שזה מדע מדוייק. האפשרויות: הנדסת תעשייה וניהול ( מה זה ? ) פיסיקה מתמטיקה הנדסת תוכנה מדעי המחשב אין לי את הנתונים בקשר לקבלה , אך אשמח אם תתנו לי מידע על החוגים שציינתי , ואם אפשר לעשות משהו עם מתמטיקה בצבא.
 
חוגים?

אני עתודאי בסמסטא ראשון להנדסת חשמל בטכניון, אז אני אנסה לענות לך על השאלות על סמך מה שאני יודע... ממה שאני שומע, אנשים בורחים מהנדסת תעשייה וניהול ומקללים את היום בו נכנסו לזה. אין לי מושג מה לומדים שם, וממה שאני שומע, גם לסטודנטים שם אין. אני שומע בערך אותו דבר מפיזיקה, אבל במידה פחותה. אם תלך לשם, תלמד כנראה על תופעות פיזיקליות שונות (שדות מגנטיים, מוליכות ועוד שאר ירקות). אני לא מכיר כל כך הרבה סטודנטים למתמטיקה, אבל אני אישית סובל בחדו"א 1מ´, אני לא לבד (בערך כל המחזורים מלפני שחשבו על בניין אמאדו אומר את זה). לך על זה רק אם אתה ממש פריק של מתמטיקה. תשכח את התיכון. בסמסטר הראשון אתה לומד את מה שלמדת בתיכון בבערך חודש, ואז זה מתחיל להסתבך. אם אתה אוהל לנתח פונקציות, לראות לאיפה הן הולכות בכל מיני מקומות, וכאלה, זה המקום בשבילך. שים לב שאני משוחד :) מאיפה שאני מסתכל, מתמטיקאים חיים בשביל לסבך לי את החיים (הם לא יכלו להגיד שגבול זה משהו יותר פשוט, בלי להתחיל לזרוק פנימה אפסילונים?) הנדסת תוכנה זה מסלול בתוך מדעי המחשב. מדעי המחשב לומדים בסמסטרים הראשונים מתמטיקה ברמה של הפקולטה למתמטיקה. הרעיון שם זה לא ללמד אותך לתכנת. את זה הם יכולים לעשות בשנה. הרעיון הוא ללמד אותך לתכנת ביעילות. יש הבדל עצום. אל תיקח את מה שאמרתי עד עכשיו בתור תורה משמיים. אני סתם סטודנט שהחליט שחשמל מתאים לו יותר. אני מציע שתחליט מה מעניין אותך ותלך על זה. זה הדבר היחיד שבאמת יעזור לך לשרוד את הארבע שנים האלה. מניסיון (מוגבל). מקווה שעזרתי
 

run away

New member
אז ככה

קודם כל תשקול טוב עם ללכת לעתודה מאלף סיבות משאלותיך אני מבין שלא התיעצת הרבה עם אנשים שכבר מתקדמים במסלול (כלומר כבר נמצאים כעתודאים בצבא) אתה הולך לסגור את עצמך לעשר שנים בלי אפשרות חרטה - אני יודע שלא נראה לך שמישהו שאתה לא מכיר נותן לך עצות, אבל מכיון שאני כן טעיתי, חשוב לי שתדע אם זה באמת מה שאתה רוצה. לשאלתך האחרונה: לצבא יש הרבה עתודאים אז הוא ממציא תפקידים כדי לנצל את כוח האדם האיכותי שיש לו. ברור לחלוטין שהצורך של הצבא במתמטיקאים הוא אפסי, אבל מכיום שאתה בחור מוכשר עם תואר אתה תשובץ בתור קצין ספירות בתחזוקה וככה בזבזת שש שנים מהחיים שלך. (אגב קצין ספירות גם יכול להיות מהנדס לא רק מתמטיקאי)
 
למעלה