רבותי, לא קבלתי פתרונות לשני אלו

highq10

New member
לשלושים ושמונה, התשובה היא F.

התשובה היא F. ההסבר הוא כזה: כל כלל נכון גם מימין לשמאל וגם מלמעלה למטה. חץ בעל צד מחודד אחד, מותח את הצורה לאותו כיוון שאליו החץ. חץ שני צדדים מחודדים הופך את הצורה בין שני הצדדים שאליהם מכוון החץ. יש להניח שהאיקס סה"כ מסובב את הצורה 45 מעלות בכיוון השעון. אם כן, מלמעלה למטה בטור הימני ביותר , הריבוע העליון הימין לאחר פעולת החץ הדו חודי שמתחתיו הופך להיות חצי עליון שחור וחצי תחתון לבן. והצורה היא או F או G או H. ובשורה התחתונה מימין לשמאל, המלבן גודל רק באלכסונו ולכן הוא נהיה מעוין, והצורה היא F או D או C. ולכן התשובה המתבקשת היא F.
 

BoNoAyChI

New member
אממ...

לא אתווכח אם זו התשובה או לא, אבל מה שבטוח - משהו לא נכון בהגיון שלך. אם ה"חוקים" שכתבת אכן היו נכונים, הרי שבצד שמאל למטה הייתה מופיעה צורה כמו באפשרות A... החץ שבטור השמאלי באמצע אמור עפ"י אותם חוקים להפוך "היפוך מראה" וזה לא מה שקורה מלמעלה למטה בטור השמאלי.
BoNoAyChI
 

highq10

New member
ולשאלה האחרת התשובה F!

ההסבר הוא פשוט: יש 3 צבעים (שחור, אפור ואפור בהיר) יש 3 וריאציות שבהן הם מופיעים (1 , 2 , 3). כל צבע מופיע 3 פעמים בכל וריאציה. שחור מופיע 3 פעמים כקוביה בודדת, 3 פעמים כשתי קוביות אך רק פעמיים כ3 קוביות. אפור מופיע רק פעמיים כשתי קוביות. ואפור בהיר מופיע רק פעמיים כקוביה אחת. אז התשובה היא ריבוע שיש בו אפור בהיר אחד, 2 אפורים, ושלוש שחורים. (E או F) יש כמה דרכים להכריע ביניהם לטובת F, אני אכתוב אחת. כעת נראה שאם בוחנים את הריבועים, הקוביה הלבנה הנותר משני הקוביות הצבועות (הגדרה קצת צולעת.. אבל זה מה יש, וכן 2 הקוביות הלבנות הנותרות מהבודדת הצבועה..), מכוונת בכל שורה מאוזנת ובכל טור מאונך, פעם אחת למעלה, פעם אחת ימינה, ופעם אחת שמאלה. לכן בקוביה האחרונה הקוביה הלבנה הבודדת צריכה להיות מכוונת שמאלה. וזה F.
 
למעלה